Advertentie | |
|
![]() |
|
tja
Het spijt me 4-0 En dan ben ik nog aan de pessimistische kant. psv is zo ontzettend slecht de laatste tijd. En ja, ik weet dat tegen de club Ajax iedereen altijd extra hard werkt en altijd beter speelt. Maar dta zel gewoon niet genoeg zijn. Ik denk ook dat uiteindelijk Feyenoord nog wel ns een grotere bedrijging kan vormen voor Ajax als PSV aan einde van seizoen.
||
Citaat:
|
Ok, waar zal ik beginnen?
Ten eerste dat PSV de vervelendste ploeg is die ik ken. Eerst dacht ik dat men gewoon wat overdreef maar ik heb nu net met mijn eigen ogen gezien dat het voor 100% waar is. Ze kunnen geen een duel aangaan zonder stiekem een beuk uit te delen. En om maar ff een naam te noemen, VAN DER SCHAAF is wel de ergste. In hun verdediging lopen Ooijer en Faber wel helemaal op hun tenen, die kunnen dit niveau maar net aan. Dat is duidelijk te merken aan het ruwe spel en de vele overtredingen. Op het middenveld is Van Bommel een onmisbare factor en daardoor speelt het hele team minder. Dus moet een Van der Schaaf op het veld die alleen maar kan beuken en trappen... Voorin is Vennegoor verreweg de vervelendste spits ever, alleen maar ellebogen geven kan die knakker. Dan rommedahl, alleen snelheid, meer niet. Robben, ok, die is goed. De goals... De eerste was mazzel, dat Robben hem nog meekreeg met zijn scheenbeen, maar hij tikt hem vervolgens wel goed binnen. De 2de goal was pech, Stekelenburg die net te laat ligt en de bal die zo onder hem doorgaat. De derde was een fout op de keeper, heeft ie de bal vast, komt die Vennegoor aan en zo laat hij hem vallen. Die vierde was wel heeel duidelijk, door een hobbel in het veld kan Stekelenburg een simpel schot niet stoppen en een goed doorlopende Vennegoor kopt goed is... Dus over het algemeen is het wel duidelijk... Als PSV niet zoveel mazzel had en Zlatan dat schot op de paal binnen knalde was het een overwinning voor ajax... Ok, ok, nu gaan jullie allemaal: Kijk, wat een gefrustreerde ajax fan. Maar ja, dat ben ik ook, maar komaan, ze hadden mazzel. En er waren veeel overtredingen nodig. Maar goed, kampioen wordt je tegen de kleine clubs en niet door klassiekers te winnen. Wat overigens wel lekker is... ![]()
|
Eerlijk is eerlijk, PSV heeft wel goed gespeeld. Toch vind ik het jammer van dat 'polletje'
![]() P.S. Ondanks de vele kritiek die Zlatan al heeft gehad, vind ik hem inmiddels beter geworden dan Mido....hij moet nog een hoop leren (zoals meer overspelen als er iemand vrij staat op de penaltystip en niet zomaar spelers knock-out slaan), maar hij heeft de goed weg gevonden.... ![]() Laatst gewijzigd op 15-12-2002 om 14:26. |
![]() |
|
ja, die 2-3 sloeg echt nergens op..
vrije trap van PSV halverwege helft van ajax, bal komt hoog de 16 in, Stekelenburg pakt em maar werd gehinderd door Vennegoor. daardoor lietie de bal los maar (ik geloof) Kezman tikte em binnen. 5 of 6 spelers van PSV juichen maar ondertussen werd er een (vermeende) vrije trap door Ajax genomen die bij Galasek terecht kwam en de bal ook binnen tikte. maar goed dat werd dus afgekeurd omdat het doelpunt van PSV niet werd afgekeurd.. scheidsrechter was echt niet duidelijk bezig ![]()
|
PSV blijft het in competitieverband goed doen in de Arena. De doelpuntrijke klassieker tegen Ajax, dat in de strijd ten onder ging, kreeg een beslissende wending door een omstreden doelpunt van Vennegoor of Hesselink.
PSV deed de naam van een goede starter eer aan. Ajax kwam in het eerste kwartier nauwelijks in het spel voor. Bovendien bleek de gok met Cristian Chivu verkeerd uit te pakken. Al binnen acht minuten maakte Petri Pasanen zijn entree, omdat de Roemeense aanvoerder weer last kreeg van de spierblessure. PSV maakte een vliegende start, waarbij al in de eerste minuut Mateja Kezman zich deed gelden. De Joegoslaaf kreeg de voorzet van Dennis Rommedahl echter niet goed op zijn hoofd. Dat Kezman op scherp stond bewees hij enkele minuten later, toen hij over het randje van buitenspel scoorde. Gezien de verhoudingen was de 1-0 van PSV logisch. Jan Vennegoor of Hesselink legde met hoofd terug op Arjen Robben, die na een goede balcontrole met zijn rechtervoet Maarten Stekelenburg passeerde. Directe tegenstander Nigel de Jong was even niet bij de les. Tegenover de goede start van PSV stelde Ajax veerkracht. Ronald Waterreus, die twee keer Ibrahimovic de gelijkmaker weerhield, bood daarbij de helpende hand. De PSV-doelman zag er bij de gelijkmaker namelijk niet goed uit. Een voorzet van Van der Meyde werd slecht verwerkt, waarna Jari Litmanen PSV verder in problemen bracht. Zlatan Ibrahimovic, die een doelpunt wegens buitenspel zag worden afgekeurd, gaf het laatste tikje:1-1. Maar Ajax kon vroeg in de tweede helft opnieuw beginnen. De voorbereidende actie was van Wilfred Bouma, maar de 1-2 mocht Kezman eigenlijk helemaal op zijn naam zetten. De Joegoslaaf schudde met enkele bewegingen twee Ajacieden af, waarna hij met een tikje onder Stekelenburg de tweede PSV-treffer maakte. Dat Ajax over een goede dosis veerkracht beschikt werd tot uitdrukking gebracht door Andy van der Meyde, die de afvallende bal na een duel Litmanen-Ooijer achter Waterreus werkte (2-2). Maar op een omstreden PSV-goal twee minuten na de 2-2 had Ajax geen antwoord meer. Vennegoor of Hesselink scoorde 2-3, maar aan het doelpunt gingen twee overtredingen vooraf. Kezman hield Bergdølmo vast, terwijl het luchtduel Vennegoor-Stekelenburg zeker in de ogen van de Ajacieden niet door de beugel kon. Hoewel er kansen waren op de gelijkmaker deed het veld in de Arena Ajax uiteindelijk de das om. Het schot van invaller Theo Lucius stuiterde door een pol over de uitgestoken hand van Stekelenburg. De paal leek redding te brengen, maar Vennegoor of Hesselink was in de rebound net iets sneller dan de Ajax-doelman: 2-4. Hoewel de omstreden treffer de klassieker een beslissende wending gaf, verdiende PSV de overwinning.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Eredivisie 2006/2007 topic # 2. Speciaal voor Mr. Oizo Bob der Bär | 500 | 29-01-2007 06:42 | |
Vrije tijd |
Over de top 3 DeGexxte | 73 | 24-07-2003 20:09 | |
Vrije tijd |
Eredivisie is niet spannend... Wie wordt er Kampioen? Wie topschutter? Krugdinho | 52 | 30-07-2002 22:33 | |
Vrije tijd |
Voorspellingen KPN Eredivisie - 24/04-28/04 Tofke_H | 58 | 03-05-2002 16:53 | |
Vrije tijd |
Voorspellingen KPN Eredivisie - 30/03-01/04 (03/04) Tofke_H | 76 | 04-04-2002 12:15 |