Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik wilde parachutist worden. Ik dacht dat dat een beroep was. En prinses (een die later geen koningin werd), detective en archeoloog, in Egypte natuurlijk.
De meer serieuze opties waren illustrator en lerares. Ik studeer godsdienstwetenschappen en daar kun je niets mee dus dat gaat de goede kant op ![]() |
![]() |
|
Op de basisschool was het gewoon het bekende: politieagent, of bij de brandweer, dat idee. Later wilde ik bouwkundige worden en op de middelbare school veranderde dat naar ICT'er. Uiteindelijk bleek dat ik biologie en scheikunde eigenlijk wel heel erg leuk vond en ik haalde er ook alsmaar heel hoge cijfers voor, vooral voor de wat meer biochemische onderwerpen. Toen ben ik op advies NG gaan doen en wilde ik biomedicus worden en de relatief hoge cijfers voor die vakken bleven. Grappig om te vertellen is dat ik in de bovenbouw van de basisschool juist totaal niet de medische wereld in wilde rollen. Het leek me veel te ingewikkeld. Maar achteraf gezien...
![]()
|
ik wilde vroeger juf worden, maar dat durfde ik nooit toe te geven, hihi.
Ik wilde ook vooral juf worden zodat ik kinderen kon helpen die gepest werden in de klas (we hadden echt een pestklas zeg maar, maar als kind durfde ik dat niet). Dus misschien kon ik dan maar beter een ander beroep zoeken dan juf, als je alleen daarom juf wilt worden ![]() en toen ik heel klein was wilde ik uiteraard ook prinses worden, of dokter, of stewardess, of... maar nu ben ik net klaar met mn opleiding Maatschappelijk werk ![]()
|
Ik wilde tijdens schooltijd juffrouw zijn, 's avonds kapster en tussendoor moeder. Ik had er een hele theorie over hoe dat allemaal perfect kon qua tijden
![]() En nu word/ben ik orthopedagoog, wat wel in de buurt is gebleven van de combinatie juffrouw en moeder.
|
Heel vroeger wilde ik uitvinder of "professor" worden (professor Barabas was mijn held). Toen kwam er een lange periode waarin het onbeslist was, rond mijn 15e wilde ik iets technisch, iets met recht (notaris of advocaat), of leraar worden. Toen ben ik de technische richting ingeslagen, met de gedachte dat ik na mijn studie natuurkunde een lerarenopleiding voor 1e graad docent natuurkunde kon volgen.
Uiteindelijk ben ik meer iets medisch-technisch gaan doen, met mijn huidige opleiding word ik laborant, maar mijn doel is om hierna nog verder te studeren, of in de technische richting of in de geneeskundige richting.
|
Verwijderd
|
Arbeider. USSR, jeweet.
Nee, grapje. Als kind wilde ik ontdekkingsreiziger worden, maar het bleek dat alles al ontdekt was. Daarom wilde ik dierenarts zijn, daarna gewoon arts, toen advocaat, weer arts en toen weer advocaat. Men had goede hoop voor mijn toekomst, maar ik heb ze te pakken genomen hoor, met m'n Media & Cultuur en m'n ambities in de hoek van geniaal regisseur of bijstandsmoeder ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wilde altijd chirurg worden.
Ik heb anderhalf jaar Nederlandse Gebarentaal gestudeerd en vanaf maandag ga ik Nederlands studeren. Niet echt dezelfde richting. Geen idee eigenlijk waarom ik dat niet ben gaan doen, ik was best goed in wiskunde en biologie en alle betavakken, terwijl mijn talen slecht waren. Hmmm... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Banketbakker / chocolatier / houder van een herberg / astronaut / eigenaar van een kinderboekenwinkel / schrijfster van (kinder)boeken / designer / architect / binnenhuisarchitect / makelaar / pathaloog anatoom / medewerker van de VN / wereldverbeteraar.
Iets met architectuur was het meest serieus, tot ik er achter kwam dat ik het wiskundige gedeelte van die beroepen nooit voor elkaar zou kunnen krijgen. Nu studeer ik rechten en word ik waarschijnlijk beleidmedewerker van een NGO (Amnesty International of iets soortgelijkts) of medewerker van de Commissie Gelijke Behandeling of (top)ambtenaar in de juridische sferen. Sluit niet echt aan op wat ik vroeger wilde dus, maar ik besloot dat al die andere dingen leuk genoeg al hobby zijn (al is een boek publiceren nog altijd een droom, zoals veel mensen die hebben) en ben heel blij met de kant die ik nu op ga. Laatst gewijzigd op 30-08-2008 om 19:51. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wilde eerst dokter worden, geen idee waarom.
Daarna 'dichteres', dichter dus. Want ik maakte altijd gedichtjes. Toen 'kunstenares', omdat ik op een kinderatteljee (ja, zo schreef je dat) zat, en omdat mijn beste vriendin dat ook wilde worden. Toen schrijfster, en ik mocht op school van de meester een boek schrijven op de computer tijdens het dictee omdat ik toch altijd alles goed had bij het dictee. Toen, vanaf mijn 11e ongeveer, actrice, dat heb ik erg lang volgehouden, dat werd op een gegeven moment theaterdocent, en nu is het eigenlijk weer actrice, terwijl ik dus een opleiding tot theaterdocent doe. ![]() |
![]() |
|
Ik wilde toen ik heel klein was iemand worden die alles wist. Maar dat bleek onmogelijk, dus wilde ik dokter worden, maar dan alleen voor kinderen. Daarna alleen voor dieren. Toen wilde ik eigenlijk gewoon alles leren over dieren. En nu ben ik afgestudeerd bioloog
![]()
|
Ik wou vroeger altijd met alle geweld "zuster" worden. (kraamverzorgster)
Nu moet ik daar echt niet meer aan denken ![]() Ik doe nu VMBOgt, kom van de havo af. Zorg en Welzijn, dat was zo'n beetje het leukste dat er tussen zat ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Liefde & Relatie |
samen op 1 lijn zitten.. groovy | 31 | 03-03-2006 09:18 | |
De Kantine |
Wat wilde je vroeger later worden? Rodion | 71 | 14-06-2005 19:28 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is vrouwen-emancipatie eigenlijk wel zinnig? John Sickbock | 54 | 17-11-2002 09:50 |