Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2008, 19:08
Verwijderd
en wat voor opleiding doe je nu of ga je nu doen? sluit dat bij elkaar aan of heb je op een gegeven moment besloten dat prinses worden toch niet zo praktisch is als het altijd leek?

ik wilde vroeger altijd dinosaurussen opgraven. met andere woorden; met een grote-mensen-woord paleontoloog worden. nu bestaat die hele opleiding eigenlijk niet in nederland, maar via archeologie - biologie - biogeology en nu biodiversiteits-master kom ik er uiteindelijk toch.
nu nog hopen dat over 2 jaar de mensen bij naturalis nog steeds fan van me zijn en ik daar als zoogdierdeskundige aan de slag kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2008, 19:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik wilde altijd kunstschilder worden. En natuurlijk prinses. Nu wil ik operazangeres worden, en koningin.
Ik blijf in het zelfde genre he!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 20:04
Verwijderd
Zangeres/danseres/schrijfster/actrice
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 20:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Stefenootje: + wat je nu wilt worden en of dat in de lijn ervan ligt he!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 20:19
Verwijderd
Ik wilde boerin worden of zuster. Het laatste lijkt wel een beetje op het werk dat ik nu doe.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 21:46
Verwijderd
Ik wilde kassajuffrouw worden want ik was gefascineerd door het streepjescodesysteem met bijbehoren bliepje. En ik had het er deze week met mn beste vriendin over en die had het nog nooit gehoord en dezelfde dag zei ik het tegen DP en die zei: dat heb je echt al zes keer gezegd ofzo.

En toen

Dus.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 21:50
Verwijderd
ik wilde vroeger rechercheur worden. En ik doe nu biomechatronics, opzich iets heel anders. Hoewel er nog wel sprake is van het onderzoeks/opsporingsaspect bij patroonherkenning, systeem identificeren en parameterafschatting. Dus eigenlijk is het meer een beetje recherche van de hersenwerking en andere niet geidentificeerde systemen. Een rechercheur onderzoekt ook een soort blackbox en ontrafelt stukje bij beetje het mysterie.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 21:51
Verwijderd
Bouwkundig tekenaar. Nee geen piloot of brandweerman.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 22:19
mepsteen
mepsteen is offline
ik wou altijd uitvinder worden, geen idee waarom maar ik vond het leuk
Oud 28-08-2008, 22:35
Verwijderd
Eerst acrobaat, toen brandweerman en toen kok. Daarna striptekenaar en daarna game designer. Nu illustratie/3d-animator.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 22:38
Verwijderd
Vroeger wilde ik boekhouder worden. Nu slechts de nieuwe Einstein.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 22:40
Verwijderd
Alle 'misschien'-opties daargelaten wilde ik heel erg lang dierenarts worden (en stiekem nog steeds, of in ieder geval wil ik met apen werken). En altijd schrijver, en dat wil ik nog steeds.

Ik doe nu mijn master Engelse Taal en Cultuur en heb al een bachelor Nederlands in m'n zak.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 22:41
Tink*
Tink* is offline
Ik wilde altijd juf worden. En nu studeer ik Nederlands, op zich kan ik de educatieve master doen en kan ik gaan lesgeven, dan wel niet aan de basisschool. En dan naast juf ook schrijfster, dat kan ook nog steeds.

Oh en ik wilde ook nog in musicals spelen, tja, ik zing wel eens bij improvisatietoneel, laten we het daar maar op houden.
Oud 29-08-2008, 07:18
Verwijderd
zangeres, nu zit ik op de kunstakademie.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 08:02
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ridder.
Piraat.
Archeoloog.
Oud 29-08-2008, 09:41
Verwijderd
Schrijfster. En toen ik een 11-jarige wijsneus was wilde ik advocaat worden. Nu wil ik dat niet meer. Ik wil niks worden ik ben gewoon meselluf.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 09:48
vrijgezel
vrijgezel is offline
stewardess wilde ik worden

En uiteindelijk filiaalbeheer gedaan
Oud 29-08-2008, 10:36
Verwijderd
Ik groep 6 had ik een leraar die ik niet echt mocht, dus sindsdien wil ik leraar worden om het beter te doen dan hij. Tussendoor nog wel 'ns fases gehad waarin ik een restaurant zou openen met m'n broer en dan zou ik ober worden, maar dat gaat niet lukken.
Na mijn vwo ga ik waarschijnlijk (academische) pabo doen, dus mijn jeugddroom komt misschien wel uit.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 11:10
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
boer haha, ik studeert nu sph
Oud 29-08-2008, 15:01
AzN
AzN is offline
Op de basisschool wist ik zeker dat ik iets met kinderen wilde doen later, maar op 't VWO bleek ik goed te zijn in wiskunde en economie en hebben m'n ouders (en ik) besloten om daar iets mee te gaan doen. Nu studeer ik dus bedrijfseconomie om uiteindelijk registeraccountant te kunnen worden .
Oud 29-08-2008, 15:04
Roos27
Roos27 is offline
Ik wilde altijd bejaarden gaan wassen..
Grutte grut dat viel tegen zeg.
Al die ouwe gerimpelde huidjes.
bllllhhhhhhh

Maar goed dat er nog mensen zijn die er wel tegen kunnen.
Grutte grut zeg.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 15:42
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik wilde eerst inderdaad prinses worden, hihi. En ik wilde zangeres worden, stewardess, schrijfster, journaliste, serveerster...
Nu weet ik niet wat ik wil worden. Lerares misschien, in tekenen of Engels of iets anders. Ik doe C&M dus ik zit wel in de goede richting.
Oud 29-08-2008, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Ik wilde altijd bejaarden gaan wassen..
Grutte grut dat viel tegen zeg.
Al die ouwe gerimpelde huidjes.
bllllhhhhhhh

Maar goed dat er nog mensen zijn die er wel tegen kunnen.
Grutte grut zeg.
Het lijkt me eerder dat je niet tegen andere dingen kunt dan alleen gerimpelde huidjes
Bovendien krijg je dat zelf ook he als je maar lang genoeg wacht.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 17:57
Flijn
Flijn is offline
Ik wilde parachutist worden. Ik dacht dat dat een beroep was. En prinses (een die later geen koningin werd), detective en archeoloog, in Egypte natuurlijk.

De meer serieuze opties waren illustrator en lerares. Ik studeer godsdienstwetenschappen en daar kun je niets mee dus dat gaat de goede kant op . Na mijn studie kan ik voor de klas staan en kinderen nuttige dingen over religie bijprengen in plaats van onzinnige proefwerkjes samenstellen met vragen als 'hoeveel armen heeft Ganesha?'. En ik klus bij aan de kunstacademie zodat ik later arm en gelukkig blijf.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 20:38
Lorelei
Lorelei is offline
Arts
Oud 29-08-2008, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Schrijfster. En toen ik een 11-jarige wijsneus was wilde ik advocaat worden. Nu wil ik dat niet meer. Ik wil niks worden ik ben gewoon meselluf.
Je wordt huismoeder?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 20:45
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Je wordt huismoeder?
Ik wel
Oud 29-08-2008, 20:47
Verwijderd
o.a. archeoloog, poltieagent, marechaussee, detective, buschauffeur, vuilnisman, metrobestuurder,

een aantal lijkt me nog altijd leuk om gedaan te hebben
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 22:20
Daboman
Daboman is offline
Op de basisschool was het gewoon het bekende: politieagent, of bij de brandweer, dat idee. Later wilde ik bouwkundige worden en op de middelbare school veranderde dat naar ICT'er. Uiteindelijk bleek dat ik biologie en scheikunde eigenlijk wel heel erg leuk vond en ik haalde er ook alsmaar heel hoge cijfers voor, vooral voor de wat meer biochemische onderwerpen. Toen ben ik op advies NG gaan doen en wilde ik biomedicus worden en de relatief hoge cijfers voor die vakken bleven. Grappig om te vertellen is dat ik in de bovenbouw van de basisschool juist totaal niet de medische wereld in wilde rollen. Het leek me veel te ingewikkeld. Maar achteraf gezien... Hoewel, arts wil ik nog steeds niet worden, maar ik heb het op m'n stage erg naar m'n zin gehad dus waarschijnlijk wandel ik deze weg voort.
Oud 29-08-2008, 22:24
Fantôme
Fantôme is offline
ik wilde vroeger juf worden, maar dat durfde ik nooit toe te geven, hihi.
Ik wilde ook vooral juf worden zodat ik kinderen kon helpen die gepest werden in de klas (we hadden echt een pestklas zeg maar, maar als kind durfde ik dat niet). Dus misschien kon ik dan maar beter een ander beroep zoeken dan juf, als je alleen daarom juf wilt worden
en toen ik heel klein was wilde ik uiteraard ook prinses worden, of dokter, of stewardess, of...
maar nu ben ik net klaar met mn opleiding Maatschappelijk werk
Oud 29-08-2008, 23:21
Verwijderd
illustrator / bioloog / theoloog / archeoloog / paleontoloog / kerstboom
dat eerste is nu nog steeds zo'n beetje het plan
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 14:00
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
kerstboom
<3
Oud 30-08-2008, 14:38
Balance
Balance is offline
Ik wilde tijdens schooltijd juffrouw zijn, 's avonds kapster en tussendoor moeder. Ik had er een hele theorie over hoe dat allemaal perfect kon qua tijden

En nu word/ben ik orthopedagoog, wat wel in de buurt is gebleven van de combinatie juffrouw en moeder.
Oud 30-08-2008, 16:10
Martiño
Martiño is offline
Heel vroeger wilde ik uitvinder of "professor" worden (professor Barabas was mijn held). Toen kwam er een lange periode waarin het onbeslist was, rond mijn 15e wilde ik iets technisch, iets met recht (notaris of advocaat), of leraar worden. Toen ben ik de technische richting ingeslagen, met de gedachte dat ik na mijn studie natuurkunde een lerarenopleiding voor 1e graad docent natuurkunde kon volgen.

Uiteindelijk ben ik meer iets medisch-technisch gaan doen, met mijn huidige opleiding word ik laborant, maar mijn doel is om hierna nog verder te studeren, of in de technische richting of in de geneeskundige richting.
Oud 30-08-2008, 17:08
Verwijderd
Arbeider. USSR, jeweet.

Nee, grapje.

Als kind wilde ik ontdekkingsreiziger worden, maar het bleek dat alles al ontdekt was. Daarom wilde ik dierenarts zijn, daarna gewoon arts, toen advocaat, weer arts en toen weer advocaat. Men had goede hoop voor mijn toekomst, maar ik heb ze te pakken genomen hoor, met m'n Media & Cultuur en m'n ambities in de hoek van geniaal regisseur of bijstandsmoeder
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 17:10
Verwijderd
Ik vond dat altijd zó oneerlijk, dat heel de wereld al in kaart was gebracht. Ik hoopte altijd op een eilandje, waar ik dan mijn eigen land kon beginnen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 17:10
Verwijderd
Ik wilde altijd chirurg worden.
Ik heb anderhalf jaar Nederlandse Gebarentaal gestudeerd en vanaf maandag ga ik Nederlands studeren.
Niet echt dezelfde richting.
Geen idee eigenlijk waarom ik dat niet ben gaan doen, ik was best goed in wiskunde en biologie en alle betavakken, terwijl mijn talen slecht waren.

Hmmm...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 18:18
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
illustrator / bioloog / theoloog / archeoloog / paleontoloog / kerstboom
dat eerste is nu nog steeds zo'n beetje het plan
of het derde, net als ik
Oud 30-08-2008, 19:36
Verwijderd
Banketbakker / chocolatier / houder van een herberg / astronaut / eigenaar van een kinderboekenwinkel / schrijfster van (kinder)boeken / designer / architect / binnenhuisarchitect / makelaar / pathaloog anatoom / medewerker van de VN / wereldverbeteraar.

Iets met architectuur was het meest serieus, tot ik er achter kwam dat ik het wiskundige gedeelte van die beroepen nooit voor elkaar zou kunnen krijgen. Nu studeer ik rechten en word ik waarschijnlijk beleidmedewerker van een NGO (Amnesty International of iets soortgelijkts) of medewerker van de Commissie Gelijke Behandeling of (top)ambtenaar in de juridische sferen. Sluit niet echt aan op wat ik vroeger wilde dus, maar ik besloot dat al die andere dingen leuk genoeg al hobby zijn (al is een boek publiceren nog altijd een droom, zoals veel mensen die hebben) en ben heel blij met de kant die ik nu op ga.

Laatst gewijzigd op 30-08-2008 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 19:37
Verwijderd
Wat hebben vrouwen toch systematisch laag zelfvertrouwen. Wiskunde is gewoon een trucje dat je kan leren hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Wat hebben vrouwen toch systematisch laag zelfvertrouwen. Wiskunde is gewoon een trucje dat je kan leren hoor.
Het had ook niet bepaald meer mijn interesse vanaf de vijfde of zo, laat ik het daar op houden. Taal is veel boeiender.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 19:51
Verwijderd
Citaat:
wordt ik
.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 19:53
Verwijderd
Citaat:
.
De andere d/t's had ik wel goed toch? Mijn berichten zijn taaltechtnisch geloof ik al iets minder waardeloos dan in den beginne. Mag ik hopen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 20:48
Verwijderd
Ik wilde eerst dokter worden, geen idee waarom.
Daarna 'dichteres', dichter dus. Want ik maakte altijd gedichtjes.
Toen 'kunstenares', omdat ik op een kinderatteljee (ja, zo schreef je dat) zat, en omdat mijn beste vriendin dat ook wilde worden.
Toen schrijfster, en ik mocht op school van de meester een boek schrijven op de computer tijdens het dictee omdat ik toch altijd alles goed had bij het dictee.
Toen, vanaf mijn 11e ongeveer, actrice, dat heb ik erg lang volgehouden, dat werd op een gegeven moment theaterdocent, en nu is het eigenlijk weer actrice, terwijl ik dus een opleiding tot theaterdocent doe. Verder zou ik ook wel graag programmeur bij een theater worden. Of dramaturg, maar dan moet ik nog verder studeren (theaterwetenschappen) en daar zit ik voorlopig toch nog even niet op te wachten.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 20:55
Sherco
Sherco is offline
Ik wilde toen ik heel klein was iemand worden die alles wist. Maar dat bleek onmogelijk, dus wilde ik dokter worden, maar dan alleen voor kinderen. Daarna alleen voor dieren. Toen wilde ik eigenlijk gewoon alles leren over dieren. En nu ben ik afgestudeerd bioloog
Oud 03-09-2008, 19:14
Miekje*
Miekje* is offline
Ik wou vroeger altijd met alle geweld "zuster" worden. (kraamverzorgster)
Nu moet ik daar echt niet meer aan denken
Ik doe nu VMBOgt, kom van de havo af. Zorg en Welzijn, dat was zo'n beetje het leukste dat er tussen zat. En wat ik hierna ga doen? MBO ofzo... maar wat weet ik nog niet precies.
Oud 03-09-2008, 19:28
Verwijderd
ik heb eens in een vriendenboekje geschreven dat ik aap wilde worden, ik kon ook wel goed klimmen..
Met citaat reageren
Oud 03-09-2008, 19:34
Kuikie
Kuikie is offline
verpleegkundige. die studies zijn net iets te zwaar.

nu ben ik hulp in de verpleging.
Oud 03-09-2008, 21:19
Verwijderd
Citaat:
inderdaad, in principe valt alles terug te voeren op dat 1 + 1 = 2
Met citaat reageren
Oud 03-09-2008, 21:30
Verwijderd
uitvinder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten