Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2009, 22:26
anonymous888
anonymous888 is offline
Hey jij,

Vaak zijn mensen niet helemaal eerlijk tegen zichzelf. Ze willen de waarheid over wat ze echt graag willen in het leven niet zien. Dit komt doordat de oplossing voor hun problemen onmogelijk lijkt. Dat fluisterende stemmetje in je achterhoofd, dat jouw verteld wat je eigenlijk wilt, kun je natuurlijk onhoorbaar maken door achter de tv of computer te zitten. Misschien werkt alcohol of nicotine wel voor jou.
Ik was sinds kort zo iemand. Maar ik heb een
helderder beeld gekregen over wat ik wil in het leven. Dit alles dankzij deze site: http://forum.scholieren.com
De site is wel in het Engels.
Misschien krijg je hiermee een beter zicht op jou leven en wat jou doelen zijn. In mijn geval was dat zeker wel zo.
Als een jongen van 18 jaar is mijn leven nu nog een puinhoop , maar ik heb een idee waar ik heen wil en dat is volgens mij belangrijk.
Wat zijn jou levensdoelen? Of vinden jullie dat je hier beter niet teveel over na moet denken?

Dankje voor je aandacht!
Groetjes, Tom

Laatst gewijzigd op 12-02-2009 om 22:54. Reden: url veranderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2009, 22:44
Pruts0r
Pruts0r is offline
reclame...

oh en nadenken over je levensdoelen is trouwens wel een goed iets, maar stel jezelf realistische levensdoelen. Kijk. een doel stellen voor jezelf als ik wil op mijn 21ste miljonair zijn, dat gaat niet werken, maar stel jezelf realistische doelen. Bijvoorbeeld een bepaalde, voor jou haalbare functie als werk. op een gebied dat je zelf belangrijk vindt, of sociale doelen bijvoorbeeld, maar houd het realistisch.
Oud 12-02-2009, 23:06
anonymous888
anonymous888 is offline
Haha, de website is een tip niet reclame.
Bovendien woont de maker van deze site in Las Vegas en kent geen woord nederlands en de site is gratis.. .
Het heeft mij gewoon een hoop geholpen.

Oja en mijn levensdoelen zijn:

Mijn leven zal een leerproces zijn, waarbij ik informatie ontrek aan ervaringen.
Met deze kennis zal ik de mensen waarom ik geef helpen.
Ik zal nieuw leven op de wereld zetten met de partner waarvan ik houd.
Om mijn gezin te onderhouden zal ik een passief inkomen verdienen waardoor ik duurzame tijd over hou voor zaken die belangrijk voor mij zijn.
Persoonlijke groei zal in mijn leven constand aanwezig zijn.
Met behulp van focus en motivatie zal ik mijn doelen bereiken en zal het leven een avontuur worden waarbij geluk centraal staat.
Mijn daden zullen slechts plaats vinden als het doel van de taak mijn innerlijke wensen weerspiegeld en verwezenlijkt.

Zoetsappig he
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 23:38
Pruts0r
Pruts0r is offline
Met een passief inkomen bedoel je daarmee dat je de loterij gaat winnen? =p of wat is precies een passief inkomen?

Hm, dat je leert in je leven van ervaringen die je opdoet lijkt me niet meer dan logisch. Mijn levensdoelen liggen op een ander vlak denk ik. Ik doe momenteel de studie bio-informatica, een heel bewuste keuze, en uiteindelijk wil ik actief meehelpen bij het onderzoek naar kanker. Dat onderzoeksgebied van de bio-inf is de reden geweest dat ik meteen niet verder heb gezocht, omdat bij deze studie de natuurwetenschappen en de informatica samenkomen.

of ik een gezin wil stichten, dat weet ik nog niet. Momenteel heb ik wel een vriendin, en we hebben iets dat wel eens heel lang stand zou kunnen gaan houden. Ik durf niet te zeggen voor altijd, maar wel lang. Verder wil ik aan mezelf werken, en ervoor zorgen dat ik beter om kan gaan met tegenslagen, dat is nu nog een probleem.

Eigenlijk is mijn belangrijkste doel, het onderhouden van de contacten die ik heb met de mensen die ik goed ken. Dat is me meer waard dan veel geld verdienen, want mijn vrienden maken me gelukkig. Met veel geld en veel vrienden heb ik dat niet. Ja, dan kun je je *vrienden* kopen.. En dat is niet hoe je echte vrienden krijgt. Zolang ik een leuk onderdak kan betalen en normaal kan leven, dan vind ik het financieel gezien al goed. =) Wat dat betreft ben ik totaal niet materialistisch en ik ben ook niet van plan dat te gaan worden, als ik veel geld zou gaan verdienen.

Niet echt iets bijzonders dus.
Oud 13-02-2009, 06:09
Verwijderd
Hey jij???
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 10:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het is toch best een prestatie op zich, om gewoon consequent jou en jouw door elkaar te halen...

Mijn 'levensdoel' is gewoon een goed mens zijn en zoveel mogelijk gelukkig zijn.
Concreter: blijven schrijven, samenwonen, trouwen, kindertjes, allerlei talen leren. Maar dat zijn niet echt levensdoelen, het is gewoon zoals ik hoop dat de toekomst zal zijn.
Oud 13-02-2009, 12:48
arPos
arPos is offline
ik wordt koning van het aardse emperium natuurlijk.
Oud 13-02-2009, 12:59
Roosje
Roosje is offline
Aan de hand van die topicvraag kun je een nog veel leukere discussie opstarten.

Want heb je wel een doel nodig om te leven? Moet je weten waar je heen gaat om de richting van het moment te kunnen bepalen?

Ik had er laatst een discussie over met m'n vriendje en we concludeerden dat wij allebei geen doel nodig hadden maar dat er misschien ook wel mensen waren die heel stuurloos waren als ze niet wisten waar ze naartoe aan het werken waren. En ik kan heel losbandig zijn, ik heb helemaal geen toekomstbeeld in mijn hoofd - althans, niets concreets, niet meer sinds het uit is met m'n vorige vriendje - ik stuiter en dans en huppel maar waar ik heen ga? Ik weet het niet. Ik heb geen doel. Ik weet niet wat ik wil & ik doe maar wat, maar dat bevalt me eigenlijk wel.

Wat denken jullie? Heb je een doel nodig?
Oud 13-02-2009, 13:08
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
oh en nadenken over je levensdoelen is trouwens wel een goed iets, maar stel jezelf realistische levensdoelen. Kijk. een doel stellen voor jezelf als ik wil op mijn 21ste miljonair zijn, dat gaat niet werken,
Fout, onrealistische doelen stellen is vele malen beter dan realistische.
Oud 13-02-2009, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Aan de hand van die topicvraag kun je een nog veel leukere discussie opstarten.

Want heb je wel een doel nodig om te leven? Moet je weten waar je heen gaat om de richting van het moment te kunnen bepalen?

Ik had er laatst een discussie over met m'n vriendje en we concludeerden dat wij allebei geen doel nodig hadden maar dat er misschien ook wel mensen waren die heel stuurloos waren als ze niet wisten waar ze naartoe aan het werken waren. En ik kan heel losbandig zijn, ik heb helemaal geen toekomstbeeld in mijn hoofd - althans, niets concreets, niet meer sinds het uit is met m'n vorige vriendje - ik stuiter en dans en huppel maar waar ik heen ga? Ik weet het niet. Ik heb geen doel. Ik weet niet wat ik wil & ik doe maar wat, maar dat bevalt me eigenlijk wel.

Dat herken ik wel een beetje, dat huppel lalala gebeuren, maar ik heb wel een soort algemene doelen denk ik - leuk werk, leuk huisje, leuke reizen, katje, misschien toch ooit maar weer een kerel en kindjes... alleen geen plan ofzo, en ook geen einddoel maar meer een soort... punten waar ik wel langs wil in dit leven. Maar als langs een andere weg ga is het ook goed.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 16:13
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ashes to ashes, dust to dust.
dat is je doel.

hoe je voor de rest je leven invult is een kwestie van wat je zelf het prettigst vind om je verder nutteloze tijd vol te maken
Oud 13-02-2009, 16:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

Ik in elk geval wel, anders word ik zenuwachtig Maar dan komt het dus voort uit angst en dat is niet echt een goede reden waarschijnlijk, dus filosofisch gezien is het misschien beter als je geen doel nodig hebt (al kun je er dan nog wel een hebben), omdat je dan vrijer bent en zo. Deleuze blabla.
Oud 13-02-2009, 21:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn doel is om aan het eind van mijn leven te kunnen zeggen dat ik een goed en gelukkig leven geleid heb. Wanneer dat is zul je nooit weten dus probeer ik gewoon om zoveel mogelijk het leven te leiden wat ik wil waarmee ik gelukkig ben en het naar m'n zin heb.
Oud 13-02-2009, 21:25
headbangende
headbangende is offline
Ik wil gelukkig zijn .
en ik leef voor God , alhoewel daar twijfel ik veel over
maar zou goed samen gaan
denk ik ...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 03:43
Verwijderd
Ik wil aan het einde van het jaar minimaal 100.000 euro rijker zijn en dit in aandelen stoppen. Als dit niet lukt dan wil ik het binnen 5 jaar hebben. Als ik eenmaal die 100.000 euro heb, dan koop ik aandelen IN DE SAMENSTELLING VAN DE AEX. Dat lijkt me echt zooooo vet
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 19:10
Verwijderd
Een doel voor mijn hele leven heb ik niet, maar wel korte termijndoelen:
- rijbewijs halen
- auto kopen
- cursus meergevorderd engels doen bij het LOI (al aangevraagd )
- leuke tijdelijke baan zoeken voor extra centjes
- uitvogelen wat ik wil gaan studeren in september
- samenwonen in de omgeving utrecht met mn vriendje
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Ashes to ashes
*heeft nu liedje van David Bowie in d'r hoofd*
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 20:54
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ik wil aan het einde van het jaar minimaal 100.000 euro rijker zijn en dit in aandelen stoppen. Als dit niet lukt dan wil ik het binnen 5 jaar hebben. Als ik eenmaal die 100.000 euro heb, dan koop ik aandelen IN DE SAMENSTELLING VAN DE AEX. Dat lijkt me echt zooooo vet
Dan moet je nu kopen, dan is het over 5 jaar vast wel vertienvoudigd (of meer)
Oud 26-02-2009, 22:42
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Ik heb geen (realistische) doelen.
Alleen dat ik gelukkig wil worden, ben al aardig op weg.
En gelukkig wil blijven.
Oud 26-02-2009, 22:55
MartinV
MartinV is offline
Ik heb alleen een paar concrete doelen op de korte termijn (als in een aantal maanden tot een aantal jaar) naast alle clichedoelen.

En dat zijn, in chronologische volgorde:

P halen.
Beter gitaar leren spelen.
Rijbewijs halen.
Studeren in het buitenland.
Studie afronden.

Eigenlijk dus alleen dingen om mezelf te ontwikkelen.
Oud 28-02-2009, 14:57
marrel
marrel is offline
Ik wil mn studie netjes afmaken in 4 jaar, een baan vinden, een leuk vriendje vinden, woonplekje erbij en dan gewoon gelukkig zijn.
Oud 02-03-2009, 21:52
crazycat
crazycat is offline
slapen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 00:54
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je nu kopen, dan is het over 5 jaar vast wel vertienvoudigd (of meer)
Nu wacht ik nog effe totdat er een nieuwe bodem is gevormd.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 10:31
zeehond23
zeehond23 is offline
Mijn doel is mensen grammatica bij brengen. Voornamelijk jou en jouW.
Oud 03-03-2009, 14:19
Roosje
Roosje is offline
En trouwens. Mijn doel is expliciet niet het samenwonen, het tweekamerappartement, dan het woonhuisje, de hond, de auto, de baan & de kinderen. Want dan zou ik me vervelen.
Oud 04-03-2009, 12:24
Verwijderd
Mwah dat is ook wel kort door de bocht. Het is niet of het een, of het ander. God, zelfs mijn oma heeft belachelijk veel van de wereld gezien en is op latere leeftijd nog naar school gegaan (verschillende opleidingen zelfs geloof ik) en die is zelfs altijd een cliché brave christelijke huisvrouw geweest. Waarmee ik niet bedoel te zeggen dat je het moet doen Maar je hoeft je echt niet te vervelen of zelfs een standaardleven te hebben als je die dingen doet, dat heb je helemaal zelf in de hand.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 12:24
Pandaabeer
Pandaabeer is offline
mijn doel is veel van de wereld ontdekken, veel reizen, en gellukkig zijn met vrienden
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 14:33
Genius
Genius is offline
Het is zeker goed om jezelf doelen te stellen!

Mijn doel is om te vliegen en elk land bezocht hebben
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 16:59
Alyssia
Alyssia is offline
Mijn doel is denk ik om zoveel mogelijk van het leven genieten. Ben er alleen nog niet achter hoe ik dat wil bereiken. ^^
Hoewel het schijnt dat de reis belangrijker is dan het eindpunt. Ofja, dat is een overtuiging, maar ik ben er nog niet van overtuigd. ^^
Lekker diep weer.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 16:13
Verwijderd
Doel van het leven? Iets leuks bereiken, gelukkig doodgaan, genieten van alles.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 09:18
Apocrypha
Apocrypha is offline
Mijn huidige doel is om eindelijk weer in orde te geraken en de rest komt dan wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten