![]() |
|
![]() |
Hey jij,
Vaak zijn mensen niet helemaal eerlijk tegen zichzelf. Ze willen de waarheid over wat ze echt graag willen in het leven niet zien. Dit komt doordat de oplossing voor hun problemen onmogelijk lijkt. Dat fluisterende stemmetje in je achterhoofd, dat jouw verteld wat je eigenlijk wilt, kun je natuurlijk onhoorbaar maken door achter de tv of computer te zitten. Misschien werkt alcohol of nicotine wel voor jou. Ik was sinds kort zo iemand. Maar ik heb een helderder beeld gekregen over wat ik wil in het leven. Dit alles dankzij deze site: http://forum.scholieren.com De site is wel in het Engels. Misschien krijg je hiermee een beter zicht op jou leven en wat jou doelen zijn. In mijn geval was dat zeker wel zo. Als een jongen van 18 jaar is mijn leven nu nog een puinhoop , maar ik heb een idee waar ik heen wil en dat is volgens mij belangrijk. Wat zijn jou levensdoelen? Of vinden jullie dat je hier beter niet teveel over na moet denken? Dankje voor je aandacht! Groetjes, Tom Laatst gewijzigd op 12-02-2009 om 22:54. Reden: url veranderd |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dat is je doel. hoe je voor de rest je leven invult is een kwestie van wat je zelf het prettigst vind om je verder nutteloze tijd vol te maken ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Mijn doel is om aan het eind van mijn leven te kunnen zeggen dat ik een goed en gelukkig leven geleid heb. Wanneer dat is zul je nooit weten dus probeer ik gewoon om zoveel mogelijk het leven te leiden wat ik wil waarmee ik gelukkig ben en het naar m'n zin heb.
|
Verwijderd
|
Een doel voor mijn hele leven heb ik niet, maar wel korte termijndoelen:
- rijbewijs halen - auto kopen - cursus meergevorderd engels doen bij het LOI (al aangevraagd ![]() - leuke tijdelijke baan zoeken voor extra centjes - uitvogelen wat ik wil gaan studeren in september - samenwonen in de omgeving utrecht met mn vriendje |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb alleen een paar concrete doelen op de korte termijn (als in een aantal maanden tot een aantal jaar) naast alle clichedoelen.
En dat zijn, in chronologische volgorde: P halen. Beter gitaar leren spelen. Rijbewijs halen. Studeren in het buitenland. Studie afronden. Eigenlijk dus alleen dingen om mezelf te ontwikkelen.
|
Verwijderd
|
Mwah dat is ook wel kort door de bocht. Het is niet of het een, of het ander. God, zelfs mijn oma heeft belachelijk veel van de wereld gezien en is op latere leeftijd nog naar school gegaan (verschillende opleidingen zelfs geloof ik) en die is zelfs altijd een cliché brave christelijke huisvrouw geweest. Waarmee ik niet bedoel te zeggen dat je het moet doen
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Wat is jou doel in het leven..? anonymous888 | 1 | 12-02-2009 22:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |