Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2003, 18:48
moon
moon is offline
Ik heb heel lang naar een doel in mijn leven gezocht maar ik heb het nog nooit echt gevonden. Ik heb me er een hele tijd heel druk om gemaakt, maar inmiddels niet echt meer, ik leef gewoon en zie wel wat er komen gaat. Nou ja, en ik leef omdat ik van mijn famillie en vrienden enz. houd. Maar nu mijn vraag:

Waar leef jij voor? wat is jouw doel in het leven? welke dingen vind je leuk en maken het leven voor jou wat waard?

Ik hoop dat ik niet alleen reacties krijg van mensen die geen doel hebben in hun leven. Ik denk dat het juist positief werkt als je erover nadenkt welke dingen in het leven je wel leuk vindt, en bovendien is het volgensmij ook wel goed om te lezen wat andere voor doel hebben in hun leven en wat zij leuk vinden enz.
Ik zou het leuk vinden als jullie er eens over nadenken!
Oud 07-11-2003, 18:54
Verwijderd
Waar leef jij voor?
Op dit moment leef ik voor een betere toekomst. En dat is alles.

wat is jouw doel in het leven?
Beter worden op dit moment. Het is te vroeg om nog andere doelen hebben. En ooit eens te kunnen ophouden met vechten en te beginnen met genieten van het leven. En dat begint gelukkig langzaam, beetje bij beetje steeds meer uit te komen maar ik heb nog een lange weg te gaan.

welke dingen vind je leuk en maken het leven voor jou wat waard? Leuke dingen doen met vrienden, mn honden.
Het leven is op dit moment de moeite niet waard voor mij maar de gedachte aan een betere toekomst maken het draagbaar.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 19:01
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Waar leef jij voor?
Ten eerste voor mijzelf, ik ben dankbaar voor het leven wat ik heb en ten tweede voor mijn familie en vrienden.

Gelukkig en gezond zijn en blijven...Ik ben nooit echt op zoek geweest naar mijn doel, ik zie wel wat er van mijn leven terecht komt.

welke dingen vind je leuk en maken het leven voor jou wat waard?
Leuke dingen doen, zowel met familie als vrienden
Mijn dagelijks leven (alle simpele dingen; school, thuis gaat t goed, sporten).
Oud 07-11-2003, 19:06
[e*a*s*y #es#]
Ik leef voor:
Eerste leef ik altijd voor scouting(heel stom misschien)
Nu leef ik voor mijn familie want ik weet dat ze het erg zouden vinden als ik er niet meer zou zijn.
Doel in mijn leven:
Later voor mijn leerlingen. Ik wil gewoon heel graag lerares worden en ik heb het idee dast dat gewoon mijn roeping, mijn doel is. Ik wil dan vooral leerlingen helpen niet allee met de leerstof maar ook met andere problemen. Hier vecht ik op dit moment gewoon echt voor. Dit is wat ik wil in mijn leven
Leuke dingen:
Ik wil later super graag een wereldreis maken en het lijkt me super om op plaatsen voorlichting over mijn vakgebied of het onderwijssysteem in nederland te houden.
Nja groetjes Eslee
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 19:19
Verwijderd
Waar leef jij voor?
Uuhm.. dat weet ik eigenlijk niet, hm.. misschien leef ik om geluk en liefde te geven en krijgen.

Ik heb geen doel. Mijn doel nú is dat ik mijn vwo-diploma haal, daarna weet ik het niet. Ik heb geen echt doel denk ik.

De dingen die mijn leven voor mij wat waard maken zijn mijn vrienden, muziek en mijn familie.
De gedachte dat er mensen van mij houden en dat ik van mensen kan houden heeft ook veel waarde voor mij.

*mooi topic trouwens *
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 07-11-2003 @ 20:19:
*mooi topic trouwens *
Ja, ware het niet dat er elke week wel een nieuw doelen-topic geopend wordt...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 20:45
Kazanka
Kazanka is offline
Geen doel
Oud 07-11-2003, 21:16
Verwijderd
Waar leef jij voor?
Huisje-boompje-beestje, de toekomst dus.

Huisje-boompje-beestje.

M'n vriend, onze katten, m'n ouders, m'n zusjes, de kat van m'n ouders, m'n aanstaande schoonfamilie, het denken aan de toekomst, m'n opleiding, bepaalde vrienden, enz. maken het leven voor mij waard. En er zijn zoveel dingen die ik leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-11-2003 @ 20:47:
Ja, ware het niet dat er elke week wel een nieuw doelen-topic geopend wordt...
U steelt mijn woorden. Het is vrij irritant en jammer dat er niet ingegrepen wordt door de mensen die daarvoor zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-11-2003 @ 22:18:
U steelt mijn woorden. Het is vrij irritant en jammer dat er niet ingegrepen wordt door de mensen die daarvoor zijn.
Ik ben enorm benieuwd naar links. Mogen via pm. Net als klachten. Die vind ik persoonlijk een stuk storender als ze op plaatsen staan waar ze niet horen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:43
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Waar leef jij voor?
in eerste plaats voor mezelf &de dingen waarvan ik geniet. 2e plaats de mensen die om me geven. (klinkt egoistisch, maar ik ben niet graag afhankelijk van anderen.)

geld verdienen met iets wat ik leuk vind om te doen. &goed terecht te komen, als in, sociale vaardigheden verbeteren, maybe vriendje ofzo.

kleding, muziek, dansen, beetje in café's zitten met leuke mensen, door het bos wandelen, lezen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 10:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Waar leef jij voor?
Voor m'n gevoel word ik vaak geleefd door anderen.. Eigenlijk zou ik meer voor mezelf móeten leven.

Citaat:
Ik denk dat dat telkens flucueert.. Momenteel heb ik als doelen;
- Psychisch in balans zijn,
- SPV-er worden,
- Mezelf een 'plekje' in de maatschappij geven,

Citaat:
- Met vrienden en kennisen leuke dingen ondernemen, (concert/ festival bezoeken, kroeg onveilig maken, discussieren, filosoferen e.d.)
- secretaris leerlingenraad op m'n school,

pffff, de rest zal ik achterwege laten anders wordt het een langdradige post
Oud 08-11-2003, 12:01
misty1986
misty1986 is offline
Waar leef jij voor? wat is jouw doel in het leven? welke dingen vind je leuk en maken het leven voor jou wat waard?

Ik leef voor andere mensen/dieren, om ze zo veel mogelijk liefde te geven, mijn doel is om dierenleed te verzachten, ga straks ook een studie doen dat met dieren te maken heeft.

Misty
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 12:16
ekki
ekki is offline
Waar leef jij voor?
Ik leef voor mezelf en voor anderen. Als er geen anderen waren, had het leven voor mij denk ik veel minder nut. Wat moet je nou in je eentje?

Mijn doel is andere mensen te helpen (zodat ze een draagbaarder leven krijgen (draagbaarder klinkt heel zwaar, daarom heb ik het tussen haakjes gezet, maar ik bedoel het eigenlijk helemaal niet zo heel zwaar, ik kan alleen niet op een ander woord komen)) en er voor anderen te zijn. En natuurlijk ook voor mezelf, anders raak ik uit balans denk ik. Als ik dingen voor andere mensen kan doen, word ik zelf ook weer wat gelukkiger. Daarom heb ik voor mijn beroep gekozen (sociaal beroep, ben ik overigens nog mee bezig (studie)).

Dromen over de toekomst en plannen maken voor de toekomst, in de natuur wandelen, fietsen, thuiskomen (bij m'n vriend), m'n opleiding, geaccepteerd worden, m'n ouders en broers en zussen, vrienden, enzovoorts. Zoooooooooooooooveel dingen.
Oud 08-11-2003, 19:05
moon
moon is offline
Wat leuk dat er al zoveel reacties zijn gekomen! Ik vind het echt leuk om te lezen!
Voor diegene die schrijven dat dit soort topics er vaker zijn....sorry, dat wist ik niet, ik kom namelijk niet zo vaak op dit forum. Ik wil de mensen die de moeite hebben genomen om op dit topic te reageren dan iniedergeval bedanken!
Oud 08-11-2003, 20:48
Verwijderd
Ik leef om nog iets van het leven te maken, zeg maar.

Hier een stukje tekst van Marco Borsato:

Het spel begint
en dat het eindigt is gegeven
maar daar blijft het bij....

......Oh ik kan maar niet bevatten
waar en waarom ik hier ben
zoekend naar het antwoord
op een vraag die niemand kent
oh ik wil dit spel best spelen
maar hoe moet dat
als ik niet weet wat het doel is

Een vraag die (haast) niemand kent dus. En ik merk vaak dat er niet zoveel mensen nadenken over het doel van het leven. De meeste mensen nemen het maar aan zoals het is. Jij bent iemand die wel wil weten waarom je hier bent. Het is goed dat je hiermee bezig bent. Als je voor jezelf het antwoord hebt gevonden zul je merken dat je veel intenser kunt leven...

Het antwoord ga ik hier niet voor je geven want die is voor iedereen verschillend. Nou ok, waar ik voor leef: natuur, respect, liefde geven, liefde ontvangen, etc. Maar het is goed om dat zelf uit te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 18:42
Sithan
Sithan is offline
Zoals het in the matrix naar voren komt, daar ben ik het helaas wel mee eens...

The purpose of life is...to end...

Het draait allemaal naar mijn idee om de weg die je naar dat doel aflegt en niet zozeer om het uiteindelijke doel...
Het staat vast dat je er komt, maar de manier waarop dat gebeurt is het belangrijks en die zal voor iedereen verschillend zijn...
Zie het als een bepaalde plaats die je moet bereiken...de een doet dat door middel van een auto, de ander door te lopen en zo zal het respect ook anders liggen bij het lopen dan rijden met de auto...ik heb meer bewondering voor iemand die er langer over doet maar meer van zichzelf geeft, dan iemand die het op de automatische piloot bereikt...zo ligt het bij mij iig ook een beetje met het idee rond leven.

Laatst gewijzigd op 10-11-2003 om 18:46.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 18:44
Verwijderd
Ik heb geen Doel....
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 20:13
Mother Earth
Mother Earth is offline
Waar leef jij voor?
Omdat het leven een unieke ervaringen is ofzo...

Om antwoord te krijgen op één van de belangrijkste levensvragen; hoe is het om dood te gaan. (beetje dom doel, maar ik moet toch wat zeggen)

Vrienden, familie, gewoon leuk leven hebben en als het een keer wat minder gaat, om er dan weer bovenop te komen, met een bewijs van jezelf dat het toch maar weer is gelukt.
Oud 10-11-2003, 20:13
Verwijderd
Waar leef jij voor?
Ik leef ten eerste voor mezelf. Om te zijn wie ik ben. Er is niet een speciaal iets waar ik voor leef, zo van als ik dát heb ben ik gelukkig. Gewoon leven voor mijzelf en eerlijk blijven tegen mezelf.

Wat is jou doel in het leven?
Mijn doel is om op mijn 80ste niet op mijn leven terug te kijken met spijt, maar met tevredenheid. Mijn doel is om zo te leven dat het niet uitmaakt wanneer het eindigt, zeg maar. Gewoon, doen wat ik wil, hoe ik het wel en me door niets en niemand laten belemmeren.

Welke dingen vind je leuk en maken het leven voor jou wat waard?
Dat kunnen hele kleine dingen zijn. Van m'n broertje die me een liefdevolle knuffel geeft tot door het donker langs flats lopen en zelfs daarin schoonheid zien. Van parachutespringen tot in een warm bed liggen. Van warme chocolademelk drinken tot op het centraal station kijken naar alle mensen die voorbij komen. Eigenlijk vind ik alles de moeite waard, zelfs alle vervelende dingen, want zonder dat zou het ook maar saai zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 20:30
saartjeh
saartjeh is offline
Waar leef jij voor?
Voor ieder ander, ieder die mij kent.

Wat is jouw doel in het leven?
Voor dood en einde datgene bereiken wat in mijn positie mogelijk is voordat blijkt dat na dood geen 2e leven is of hemel of wat dan ook.

Liefde en vriendschap.
Oud 10-11-2003, 21:25
Amoa
Amoa is offline
Waar leef je voor?
Wist k t maar!!
Weer eens gelukkig zijn
Vriendschap, natuur en muziek
Oud 11-11-2003, 15:23
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Waar leef je voor?

ik leef voor mezelf, maar ook voor andere, in me eentje zou er niets aan zijn....
ik hoop dat als ik zo aan het einde van mijn leven kom, en ik terug kijk, dat ik trots kan zijn op wat ik heb gedaan, met me leven, voor andere, dat ik het de moeite waard heb gevonden.
vriendschap, liefde, gezelligheid, lachen
Dat elke dag iets nieuws brengt
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 15:26
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 10-11-2003 @ 21:13:
Waar leef jij voor?
Ik leef ten eerste voor mezelf. Om te zijn wie ik ben. Er is niet een speciaal iets waar ik voor leef, zo van als ik dát heb ben ik gelukkig. Gewoon leven voor mijzelf en eerlijk blijven tegen mezelf.

Wat is jou doel in het leven?
Mijn doel is om op mijn 80ste niet op mijn leven terug te kijken met spijt, maar met tevredenheid. Mijn doel is om zo te leven dat het niet uitmaakt wanneer het eindigt, zeg maar. Gewoon, doen wat ik wil, hoe ik het wel en me door niets en niemand laten belemmeren.

Dat kunnen hele kleine dingen zijn. Van m'n broertje die me een liefdevolle knuffel geeft tot door het donker langs flats lopen en zelfs daarin schoonheid zien. Van parachutespringen tot in een warm bed liggen. Van warme chocolademelk drinken tot op het centraal station kijken naar alle mensen die voorbij komen. Eigenlijk vind ik alles de moeite waard, zelfs alle vervelende dingen, want zonder dat zou het ook maar saai zijn.
Beter had ik het niet kunnen zeggen. (alleen is het broertje een zusje )
Oud 14-11-2003, 11:36
Lady Jane
Lady Jane is offline
Waar leef je voor
Ik leef voor mijzelf, voor mijn vrienden en familie, ik leef voor het leven.

Mijn doel is gelukkig en gezond blijven. Ik wil iets bereiken in het leven, ik wil veel leren. Trouwen en kinderen krijgen hoort niet echt bij mijn doelen, dat komt vanzelf wel. Ik wil wel iets bereiken in het leven.

Genieten, gezin, vrienden, familie, liefde, natuur, muziek, de "normale" dagen die je elke dag meemaakt, alles eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten