Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
"Daarnaast is Nederland een vrij land. In artikel 1 van de grondwet staat: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. Daarom mogen immigranten hun eigen cultuur gewoon behouden. Ook is het handig als immigranten zich gedeeltelijk aanpassen. Zo kan iedereen elkaar begrijpen en verstaan, waardoor niemand zich afzondert en een losse groep gaat vormen. Iedereen kan wel zichzelf zijn en zijn eigen geloofsovertuiging behouden. Dit vermindert het aantal ontevreden burgers die zich niet thuisvoelen." Maar verder dan deze 2 kom ik niet echt.. |
![]() |
|
![]() |
dit zijn twee goede argumenten denk ik, en hoeveel wil je er eigenlijk hebben?
![]() je tweede punt moet je wel wat beter uitwerken, want je doet hier vrij grote aannames (niemand zal zich afzonderen) die je waarschijnlijk niet hard kunt maken. de kwesties van "elkaar begrijpen" zijn op zich wel goed; maar denk goed na over hoe je dit verpakt. denk ook na over wat de tegenargumenten zouden kunnen zijn en probeer die te ontkrachten. dat levert vaak sterke argumenten op waarmee je de tegenpartij meteen voor bent. bijv: mensen die roepen dat iedereen hier de Nederlandse cultuur moet beoefenen (of zoiets). wijs er dan op dat "de" Nederlandse cultuur ook niet bestaat. in Nederland zijn al heel veel verschillende "autochtone" culturen te vinden. (een Limburger mag carnaval vieren, een Fries mag fierljeppen, dus mag een immigrant ook lekker zijn gang gaan).
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
In de migratiepsychologie wordt vaak een volgend model gebruikt om onderscheid te maken tussen verschillende manieren van omgaan met oorspronkelijke en nieuwe cultuur:
![]() Je ziet hierin dat behoud van eigen gebruiken (en waardering daarvoor) zowel gepaard kan gaan met afwijzing van de nieuwe cultuur (segregatie) als waardering voor de cultuur van de omgeving (integratie). Denk logisch na over hoe dat in zijn werk zou kunnen gaan en welke praktische gevolgen waardering of afwijzing zouden kunnen hebben. Geef duidelijke voorbeelden (eventueel casussen, misschien is er op internet wel wat te vinden).
||
Citaat:
Bedankt ![]() |
![]() |
|
Tot nu toe heb ik dit:
Ten eerste is Nederland een pluriforme samenleving. Dit houdt in dat er in Nederland veel verschillende cultuurgroepen leven en deze cultuurgroepen hebben elk hun eigen cultuurkenmerken. Waarom zouden immigranten zich volledig moeten aanpassen als Nederland bekend staat als een multiculturele samenleving? Daarnaast is Nederland een vrij land. In artikel 1 van de grondwet staat: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. Immigranten mogen gewoon hun cultuur behouden, omdat dit wettelijk is vastgesteld. Ook bestaat er niet echt een Nederlandse cultuur. In Nederland bestaan een heleboel autochtone culturen. Friezen mogen fierljeppen (hoogspringen met een stok) en Brabanders mogen carnaval vieren. Hoe kunnen de allochtonen zich volledig aanpassen als er niet eens een echte Nederlandse cultuur is? Misscihen heeft iemand nog aanwijzingen? Ik wil ze denk ik nog wel een beetje uitbreiden, maar ik zou niet goed weten wat ik erbij moet doe zonder dat het klakkeloos gelul wordt... |
![]() |
|
![]() |
je eerste en derde punt zijn nu eigenlijk hetzelfde...
misschien kun je er nog iets bijnemen over hoe verschillende culturen Nederland in het verleden verrijkt hebben (voorbeelden genoeg). kortom, neem historische voorbeelden van integratie (die positief heeft uitgepakt).
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Iedereen is tegen segregatie, geweld en oorlog, overmatig drugsgebruik en milieuvervuiling. Het is gewoon een slechte stelling waar je niks mee kan en dat blijkt al uit jouw volgende reacties: Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
visies maatschappijleer. thebest07111 | 4 | 18-04-2013 23:10 | |
Algemene schoolzaken |
Ideale school Verwijderd | 22 | 02-07-2011 09:30 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
ahhhhhhhhh PO MAATSCHAPPIJLEER! FC-Zwolle | 2 | 16-03-2009 08:25 | |
Algemene schoolzaken |
Tweedefasejongeren mariek141 | 35 | 30-04-2005 16:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Integratie Marokkanen? Deel II Gatara | 163 | 13-08-2003 12:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Onder de juiste omstandigheden kan bijna iedereen een crimineel worden. Stone cold | 36 | 30-11-2002 18:22 |