Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2009, 13:16
Verwijderd
Hoe slecht is het gesteld met jouw algemene kennis? Wat weet jij niet, dat iedereen wel hoort te weten of te begrijpen? Welke misverstanden en domme gedachtes kent jouw verleden? Of vertel over andere domme situaties van andere mensen.

Ok geen zin in propere fipo, maar vertel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2009, 15:06
Nona
Nona is offline
Ik kijk niet zo vaak nieuws op tv, en ik ken dus heel weinig gezichten van politici en andere mensen die om welke reden dan ook bekend zijn. Bos en Balkenende kan ik nog uit elkaar houden, Rita en Geert lukt nog net (daar krijg ik het moeilijk), maar veel verder kom ik niet. Dan ken ik de namen wel en weet ik bij benadering wat die naam doet, maar die koppen...
Verder schijnt mijn kennis gewoon uit losse fragmenten te bestaan. Niets is geheel compleet. Zo weet ik wat de hoofstad van Ohio is, maar die van New Mexico weet ik weer niet. Allemaal van dat soort losse feitjes, ik weet niet of ik veel compleet heb.
Oud 18-04-2009, 16:26
Verwijderd
Ik heb geen geografische kennis eigenlijk (ook geen richtingsgevoel, dus )

Maar ik denk dat ik over het algemeen het toch wel redelijk doe qua algemene kennis.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 16:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Met mijn algemene kennis is het helaas bar slecht gesteld.. Ik heb net zoals Lisa weinig geografische kennis (denk regelmatig: waar ligt dat ook alweer??). Ik volg het nieuws bijna niet (en dat is iets wat ik ook echt heel slecht vind van mezelf), dus weet regelmatig niet hoe het eraan toegaat in de wereld. Verder was maatschappijleer echt één van mijn slechtste vakken op school - en is het allemaal ook weer een paar jaar geleden - dus echt veel kennis betreffende hoe deze maatschappij in elkaar zit, bedrijven, politiek etc heb ik ook al niet..

gosh, ik schaam me nu best even als ik dit zo lees..
Oud 18-04-2009, 17:10
Verwijderd
Ik weet weinig over etiquette.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 17:23
Verwijderd
Mijn algemene kennis is vrij goed, omdat ik nogal breed geïnteresseerd ben, en heel veel dingen makkelijk onthou. Ik weet vrij veel van politiek, geschiedenis en topografie.

Wat betreft buitenlands nieuws, en dan vooral heel de Irak-kwestie schiet mijn algemene kennis nogal te kort, vooral omdat het me niet interesseert.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 17:26
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Mijn kennis over topografie is niet zo heel goed. Ik weet dan wel veel losse feitjes over andere culturen, dieren en survival kan ik veel feitjes over opnoemen, sommige perioden in de geschiedenis ook. Maar wat inderdaad al gezegd is, ik weet niet echt veel compleets.
Oud 18-04-2009, 17:27
Verwijderd
Ik weet vrijwel niets over oorlogen die hebben plaatsgevonden/plaatsvinden omdat het me niet interesseert.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 17:49
Verwijderd
Haha, inderdaad, ik weet helemaal niks over Israël en Palestina en weet ik veel wat allemaal. Maar dan ook écht niks.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 18:18
Verwijderd
Ik ben erg goed in topografie, maar dat komt omdat ik vroeger altijd een spelletje speelden waarbij de ander de hoofdstad moest raden. Ik weet dus nu bijvoorbeeld de hoofdstad van Papoea Nieuw-Guinea enzo.

Verder weet ik ook nog wel veel van de Nederlandse voetbalhistorie.

Voor personen ken ik alleen hele bekende personen, ik zit wel eens tv te kijken zoals vanmiddag en toen was er een of andere acteur. Maar ik dacht dat het de oprichter was van twitter en toen riep ik ste en toen zei ze: nee dat is die en die.

Geschiedenis weet ik ook wel wat dingen, maar eigenlijk alleen de dingen die ik moest leren op school (dus zeg maar vorige eeuw).

Verder weet ik wel hoe ik kapotte apparaten moet maken, maar ik weet niet of dat onder algemene kennis valt.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 18:28
Verwijderd
Ik weet veel van die triviale dingen, en geschiedenis/aardrijkskunde heel veel. Ook sport weet ik veel van, en muziek. Maar allemaal dingen waar je niet zo veel aan hebt op school, helaas.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 19:14
Verwijderd
Met mijn kennis van topografie is het slecht gesteld. Overigens niet geheel mijn eigen schuld, want op school hebben we er bar weinig aan gedaan. Maar ik schaam me er wel voor als ik niet weet waar iets ligt. Het nieuws hou ik niet zo goed bij. Naar het journaal kijk ik vrijwel nooit, behalve dan het journaal in 60 seconden omdat ik dan toch iets weet maar net niet genoeg om me er rot over te kunnen voelen - wat ik bij het gewone journaal dus wel heb, zo deprimerend. Geschiedenis vond ik altijd wel interessant, dus dat gaat redelijk. Ik heb alleen echt een geheugen voor details. Van de Frans-Duitse oorlog onthou ik bijvoorbeeld dat de soldaten op een gegeven moment zo hongerig waren dat ze ratten aten en dierentuinen plunderden, maar waar die hele oorlog dan om draaide weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 20:35
Verwijderd
Hm, ik wist niet (tot 5 minuten geleden) dat Nelson Mandela vroeger geweld tegen burgers niet schuwde (of er geen afstand van nam) toen hij nog leider was van de gewapende tak van de ANC.

Ik dacht altijd dat hij geweldsloos was...Valt me van hem tegen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Hm, ik wist niet (tot 5 minuten geleden) dat Nelson Mandela vroeger geweld tegen burgers niet schuwde (of er geen afstand van nam) toen hij nog leider was van de gewapende tak van de ANC.

Ik dacht altijd dat hij geweldsloos was...Valt me van hem tegen.
Dat wist ik ook niet!

Iedereen houdt nu van Mandela omdat het zo'n grijs oud lief mannetje is, maar ondertussen...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 21:13
Verwijderd
Maar hij heeft niet altijd bij die gewapende tak gezeten he, maar heel even. Daarna was hij voor geweldloze aanpak.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Maar hij heeft niet altijd bij die gewapende tak gezeten he, maar heel even. Daarna was hij voor geweldloze aanpak.
Qua kennis ge-ownd door een 14-jarige.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 21:21
Verwijderd
/google
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 02:08
Verwijderd
Belabberde etiquette/omgang met formaliteit.

Algemene kennis neigt eigenlijk meer naar specifieke kennis maar mijn ' willekeurige feitjeskennis' is nog steeds ver bovengemiddeld, als ik zo om mij heen kijk op de opleiding enzo.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Ja, ok, en daarna had ie nog wel wat toegegeven dat ze de burgerrechten schonden en dat ie nu geweld afwijst, maar dat is allemaal achteraf gelul.

Naja, laat ik het dan maar houden op een schandvlek in zijn verder goede leven.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Qua kennis ge-ownd door een 14-jarige.
Mwuh, logisch dat ie niet altijd bij die tak heeft gezeten dus dat wist jij onbewust ook wel (al was het alleen maar omdat ie daarna 27 jaartjes gevangen zat )
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 14:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
Iedereen houdt nu van Mandela omdat het zo'n grijs oud lief mannetje is
Ik denk niet dat dat de reden is dat mensen van hem houden.
Oud 20-04-2009, 09:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Qua kennis ge-ownd door een 14-jarige. google.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 10:27
Balance
Balance is offline
Ik weet bijzonder weinig van geschiedenis. Ik kon wel feitjes onthouden, maar zag verbanden nooit, waardoor ik alsnog onvoldoendes haalde en een hekel kreeg aan het vak.
Ook weet ik weinig van topografie, omdat het mij in het geheel ontbreekt aan richtingsgevoel. Ik kan een rit van 10 minuten nog niet uit mijn hoofd terug rijden, laat staan dat ik over een groter geheel onthoud wat waar ligt.

Ik weet wel redelijk wat van maatschappij-gerelateerde onderwerpen, zoals feitjes over belasting, recht, politiek, ed. Niet gedetailleerd, maar wel de dingen die tot de algemene kennis behoren.
Oud 20-04-2009, 19:42
Laisve
Laisve is offline
Ik win altijd alle quizjes waar ik aan meedoe. Behalve van die muzikale quizzen, maar die zijn voor pussy's.
Oud 20-04-2009, 19:50
Verwijderd
Tsk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2009, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Verder schijnt mijn kennis gewoon uit losse fragmenten te bestaan. Niets is geheel compleet. Zo weet ik wat de hoofstad van Ohio is, maar die van New Mexico weet ik weer niet. Allemaal van dat soort losse feitjes, ik weet niet of ik veel compleet heb.
Als je iets compleet hebt dan ben je een expert, dus dat lijkt me niet.

ontopic: wanneer heb je eigenlijk veel algemene kennis? Want daar is niet echt een graadmeter voor. Waar moet je echt iets vanaf weten om niet dom en oppervlakkig te zijn volgens jullie?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 21:20
Verwijderd
Alles wat ze bij lekker slim vragen?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Nou, de dingen die ik ervan gezien heb waren echt basis kennis hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 21:23
Verwijderd
Het verschilt natuurlijk ook per leeftijd hè. Als je 13 bent verwacht ik niet dat je evenveel weet als iemand van 18+.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 21:26
Verwijderd
Nou, dan alles wat ze bij de gemiddelde quiz vragen op een commerciële zender.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 21:40
Verwijderd
Citaat:
wat is holocaust?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 21:45
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Nee, alles wat ze bij met het mes op tafel vragen komt meer in de buurt
Oud 20-04-2009, 21:46
Verwijderd
Citaat:
hmm, daaar zit ik op de helft daarvan denk ik.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 07:05
Verwijderd
mijn algemene kennis zit wel snor maar ik heb fijne quotes:

we gingen ooit voor maatschappijleer een PO maken, toen kwamen we met zn 3en bij israel uit zegt nummer 4: hoezo wat is er in israel dan (ze wist t echt niet, arm meisje)
en 2 fijne van 2 vrienden: "wow zijn deze spareribs van kip ofzo" en "joh is liverpool een stad?"
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 07:15
Fantôme
Fantôme is offline
ahum

laatst was ik bij mn ouders aan het eten. vrienden van mn ouders waren daar ook. Ze hadden het over het programma 'lekker slim' en gingen daarna over op het stukje 'wat hebben sommige mensen toch weinig algemene kennis' om vervolgens wat feiten te noemen die íedereen zou moeten weten. ik hield mn mond maar even dicht.
Maar dit zou natuurlijk (deels) kunnen komen omdat zij het over feiten hadden uit de tijd dat zij (jong)volwassen waren. Dat had ik dan natuurlijk wel kunnen weten door me erin te interesseren en het doelgericht op te gaan zoeken, maar niet omdat ik 'erbij' was ofzo.

Mn topografische kennis is redelijk aan het verbeteren. Ik weet nu meestal wel in welke hoek ik ergens een land moet plaatsen. Over oorlogen weet ik vaak genoeg niet waar het nu eigenlijk om draait (of om zou moeten draaien... ) en in namen van personen ben ik een ramp. Vaak genoeg denk ik dat ik niet weet wie een persoon is. Als iemand dan het verhaal erachter vertelt, herken ik dat meestal wel.

Hmm, room voor improvement
Oud 21-04-2009, 08:33
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
ontopic: wanneer heb je eigenlijk veel algemene kennis? Want daar is niet echt een graadmeter voor. Waar moet je echt iets vanaf weten om niet dom en oppervlakkig te zijn volgens jullie?
Nou uhm, mijn algemene kennis is dus behoorlijk slecht, maar ik zou mezelf niet dom en oppervlakkig willen noemen. Daar komt denk ik nog wel meer bij kijken

Citaat:
Euuuuh daarvan weet ik echt een kwart ofzo maar

Citaat:
ahum

*knip*

Hmm, room voor improvement
He, fijn dat ik niet de enige ben
Oud 21-04-2009, 08:35
31337
31337 is offline
Ik ben topografisch een ramp. Daarom ben ik ook blij dat er zoiets bestaat als een navigatiesysteem
Oud 21-04-2009, 09:34
Nona
Nona is offline
Citaat:
mijn algemene kennis zit wel snor maar ik heb fijne quotes:

we gingen ooit voor maatschappijleer een PO maken, toen kwamen we met zn 3en bij israel uit zegt nummer 4: hoezo wat is er in israel dan (ze wist t echt niet, arm meisje)
en 2 fijne van 2 vrienden: "wow zijn deze spareribs van kip ofzo" en "joh is liverpool een stad?"
Een vriendinnetje van mij (die verder behoorlijk geniaal is, maar soms echt een kuiken, hoe dat dan ook kan): " Ik ga niet naar Peking, ik ga naar Beijing!"
Oud 21-04-2009, 09:54
Lorelei
Lorelei is offline
Ik schiet echt een enorme hoeveelheid kennis tekort als het om muziek gaat. Ik ben daar gewoon niet zo veel mee bezig of zo
Verder weet ik veel dingen wel, maar maar half. Stukjes van het verhaal. Hoewel dat gelukkig wel steeds minder wordt.
Oud 21-04-2009, 14:48
Verwijderd
Een klasgenoot wist een week voor de Amerikaanse verkiezingen niet wie Obama is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten