Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2007, 16:33
Hulk
Hulk is offline
Misschien is het een idee om hier een apart subforum van te maken?

Geen subforum bedoeld om levendige discussies te starten, maar om 'gewoon' nieuws wat breder onder de aandacht te brengen.. Een topic met 500 reacties leest niet fijn, maar af en toe staan er wel leuke dingen in. IK hoef natuurlijk niet uit te leggen dat het bij een subforum ook makkelijker is afzonderlijk op de nieuwsberichten te reageren.

Bovendien kunnen er nog wel is aardige discussies uitrollen als het om ethische kwesties gaat etc..

Verder is er een voordeel dat de talloze topics in N&A in achtergronden die gesloten worden ivm de lage discussiewaarde alleen maar verplaatst hoeven te worden zodat er nog wel op gereageerd kan worden.
Oud 16-10-2007, 00:57
Verwijderd
Ik ben voor.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 07:56
Ieke
Ieke is offline
Krijg je daar niet ontzettent 2 ongeveer dezelfde forums naast elkaar met een hoop onduidelijkheid?
Oud 16-10-2007, 10:10
Rooster
Rooster is offline
inderdaad wat Ieke zegt.
De huidige situatie is ook niet optimaal,
maar misschien is het wel een idee om een subsubforum te doen (zoals kamergezocht) waar eventueel dingen naar verplaatst worden.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 10:54
Verwijderd
Hij vraagt toch ook gewoon om een subforum?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 11:27
Chimera
Chimera is offline
Misschien een idee N&A op te splitsen in "Nieuws" en "Politiek gezemel"? Die eindeloze topics over bijvoorbeeld de islam of israel hebben weinig meer te maken met nieuws en/of actualiteiten. Ik vind sowieso dat er weer te veel in het tiswah topic gezet wordt. Ik zie ook niet waarom het 'erg' is dat een topic naar beneden zakt als het slechts 10 reacties krijgt.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 14:05
Hulk
Hulk is offline
Sommige berichten kun je nu eigenlijk nergens kwijt in het forum, alleen in het tiswah topic. Een bericht als "man steekt twee agenten neer" kan ook zonder dat er een discussiestelling gedeponeerd wordt (wat wel de norm is in N&A) reacties ontlokken waar op hun beurt toch een discussie uit voortrolt. Het tiswah topic doet sommige berichten geen goed recht aan bedoel ik

De bestaande tiswah topics zijn samen bovendien goed voor meer dan 17500 reacties, vergeleken bij andere subforums of kleine forums valt hij dus zeker niet in het niet.

Wat ieke zegt klopt trouwens niet helemaal omdat er wel een duidelijk verschil tussen tiswah topics en de andere topics. Een splitsing zoals Chimera voorstelt is ook een goed idee. In het ene forum passen dan topics als 'Druk- en drijfjacht op zwijnen' en in het andere forum 'Zwijn vermoord kind in stad'.
Oud 16-10-2007, 15:53
Martiño
Martiño is offline
Een opsplitsing tussen "nieuws" en "achtergronden" dus. Goed idee.
Oud 16-10-2007, 16:21
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Wat ieke zegt klopt trouwens niet helemaal omdat er wel een duidelijk verschil tussen tiswah topics en de andere topics. Een splitsing zoals Chimera voorstelt is ook een goed idee. In het ene forum passen dan topics als 'Druk- en drijfjacht op zwijnen' en in het andere forum 'Zwijn vermoord kind in stad'.
Een aantal mensen vind nu al dat er teveel in het algemene topic wegvalt (ik kom niet in het tiswa topic, maar dat is sowieso een algemene tendens in dat type algemene topics waar de grens niet helemaal duidelijk is) dus de grens is niet zo duidelijk als jij het stelt en dat is denk ik ook wat er mis gaat als je er een apart forumpje voor gaat maken.

Persoonlijk vind ik korte topics met weinig reacties die snel wegvallen in een forum ook echt geen probleem. De vraag is of je uberhaupt algemene topics met van die onduidelijke grenzen moet willen. Ik ben er geen voorstander voor want je ziet toch dat het forum zelf dan meer risico loopt om dood te vallen. (N&A heeft weinig nieuwe topics, zelfde geld voor Art waar we ook van die algemene topics hebben)

Opzich is zoiets wat Chimera voorstelt misschien zinniger, alleen heeft het denk ik ook een grenzenprobleem. Wat is nieuws, wat is geneuzel (bijv. die eeuwige islamdiscussies) en wanneer moet het waar staan? Een topic met een relevant nieuwsfeit waar je over kan discussieren vervalt zo in eindeloos geneuzel over de eindeloze onderwerpen. Ik vraag me dus ook af of dit een goede oplossing is.
En bij nieuws en achtergronden, wat is wat? Het ene zal tot het andere vervallen en ook wel eens andersom. Dus ook niet helemaal makkelijk te vatten in 2 verschillende forums.

Maar wat dan wel? Misschien het tiswa topic gewoon afschaffen en kijken hoe het gaat en daarbij misschien gewoon ook de echte onzindingen "ongeluk met 2 doden op de A2" of "slang van ome Willem ontsnapt" gewoon helemaal niet toestaan.
Of toch een soort van splitsing, maar wat dan wel wat qua scheiding die redelijk aan te houden is en waarbij beide delen levensvatbaar zijn.
Oud 16-10-2007, 17:37
Hulk
Hulk is offline
Ik denk wel dat het het beste is in ieder geval een scheiding aan te houden. Bijvoorbeeld 'Politiek en Discussie' (thema's die dus ook daadwerkelijk in de politiek aan bod komen) en 'Nieuws'. Of een andere verdeling, maar dan moet heus wel iets op te verzinnen zijn.
Oud 16-10-2007, 23:00
Verwijderd
Ik ben tegen. Bij nieuws is het meestal ook wel leuk om de achtergrond te belichten, en dan beland je al snel in een politieke discussie.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 10:05
Racing Dutch
Racing Dutch is offline
Citaat:
Ik ben tegen. Bij nieuws is het meestal ook wel leuk om de achtergrond te belichten, en dan beland je al snel in een politieke discussie.
Waar Geert Wilders vaak de hoofdrol in speelt.
de loser
Oud 17-10-2007, 14:06
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Hmm.. dat kan wel leuk zijn, maar dat gebeurd nu toch ook nauwelijks in het tiswah topic? Wat ik voor ogen had is dat al het nieuws ook gedumpt wordt in feite, maar dan in een volwaardig subforum.

Dat dat zo nu en dan uitloopt op een discussie is juist de bedoeling omdat dat in het tiswah topic niet goed mogelijk is. Daar lopen reacties over 5 verschillende nieuws berichten door elkaar heen.
Oud 17-10-2007, 19:29
T_ID
T_ID is offline
Voor nieuwsberichten heb je media.
Wat nu juist zo nuttig is aan het tiswah-topic is dat alles er kan zonder dat je hordes topics krijgt die gesloten moeten worden vanwege het tiswah-gehalte (staat ook in de originele startpost van de tiswah-topics).
Mocht een discussie in het tiswah-topic uit de hand lopen, dan kan daarover een apart topic geopent worden, of kunnen de forumbazen (we hadden die geloof ik ook ergens op N&A) dat deel afsplitsen en een nieuw topic vormen.
Oud 17-10-2007, 21:00
Verwijderd
Tiswah topic is erg handig, het zou een beetje onnozel zijn als je 20 topics had, met slechts een paar reacties, die veelal bestaan uit "omg", "" of : ": .
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Hmm.. dat kan wel leuk zijn, maar dat gebeurd nu toch ook nauwelijks in het tiswah topic? Wat ik voor ogen had is dat al het nieuws ook gedumpt wordt in feite, maar dan in een volwaardig subforum.

Dat dat zo nu en dan uitloopt op een discussie is juist de bedoeling omdat dat in het tiswah topic niet goed mogelijk is. Daar lopen reacties over 5 verschillende nieuws berichten door elkaar heen.
Er is zo vaak discussie in het tiswah-topic, meestal ontspoort het in een Israël/Palestina-discussie ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 12:54
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Tiswah topic is erg handig, het zou een beetje onnozel zijn als je 20 topics had, met slechts een paar reacties, die veelal bestaan uit "omg", "" of : ": .
hmm.. Ik zie een aantal reacties van misschien 1 zin helemaal niet als een probleem. Alleen een smiley natuurlijk wel, maar dat heb je nu ook niet of nauwelijks in het tiswah topic.

@T_ID, het idee is toch júist een subforum waar tiswah onderwerpen wél geoorloofd zijn... Ik doelde op een alternatief dat het tiswah topic overbodig zou maken omdat een dergelijk topic minder fijn leest dat losse topics.
Voor een klein deel geldt dat niet.. Maar dan bedoel ik ook klein, want het zijn 5-10 mensen die verantwoordelijk zijn voor 90% van de inhoud van het topic. Een subforum zou het tiswahnieuws breder onder de aandacht brengen/toegankelijker maken.

Wat je verder zegt klopt, voor nieuwsberichten heb je media. Maar het is toch leuk om daar op te reageren, wie gaat er nu tegen zijn krant praten. De nieuwsberichten post je dan ook niet ter kennisgeving; dat is onzin. Je post ze juist omdat ze van een aard zijn dat ze reacties uitlokken en om te zien wat voor soort reacties ze uitlokken.
Oud 18-10-2007, 23:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Een subforum zou het tiswahnieuws breder onder de aandacht brengen/toegankelijker maken.
Waarom verwacht je dat? Zijn er hordes mensen op S.com die staan te trappelen om massaal "oh nee" en "grutjes" te schrijven onder berichten die in het tiswah topic staan, als die een eigen subforum zouden krijgen?
Oud 19-10-2007, 09:33
Hulk
Hulk is offline
Mijn ervaring van andere forums zegt me dat dat absoluut niet het geval is. Ik denk dat juist op dit forum, waar het denkniveau gemiddeld wat hoger ligt, ruimte is voor een dergelijk subforum.
Je weet zelf toch ook wel dat er nu ook nooit alleen maar met ohnee en grutjes wordt gereageerd in het tiswah topic.
Oud 20-10-2007, 12:05
T_ID
T_ID is offline
Dan zal er dus waarschijnlijk niet gereageerd worden, aangezien het veelal gaat om berichte waarop behalve 'grutjes' niet echt veel te reageren is. Serieuze discussie blijft dan op N&A. Daarmee is behalve het spammen van nieuwsberichten alle kaas van een subforum als waarvoor je ijvert al van het brood gegeten, toch?

Dat brengt me ook weer terug bij de constatering dat je daar al talloze nieuwssites voor hebt.

Dus wederom: waarom daarvoor een apart subforum?
Oud 20-10-2007, 14:18
Hulk
Hulk is offline
Je valt in herhaling en ik heb ondertussen 5 of 6 argumenten gegeven waarom er een subforum zou moeten komen. Je hebt geen van alle eigenlijk weerlegt. Alleen met loze aannames "dan wordt er alleen maar met grutjes gereageerd", terwijl dat nu ook niet het geval is, en dat op vergelijkbare forums ook niet het geval is.

Beetje tegenstrijdig dat je zegt dat "je daar al talloze nieuwssites voor hebt". Dat zou het huidige topic ook overbodig moeten maken. Terwijl jij daar toch een van de trouwste posters bent. En jij als trouwe poster weet dat de reacties daar veel meer uiteenlopen dan alleen 'ohnee' en 'grutjes'.
Oud 25-10-2007, 11:30
Hulk
Hulk is offline
Is er nog verdere input? Of wil een beleidsmedewerker er anders even een punt achter zetten?
Oud 01-03-2009, 13:40
Hulk
Hulk is offline
Naar aanleiding hiervan:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1742767

Misschien nog eens naar deze mogelijkheid kijken ?
Oud 02-03-2009, 23:10
Verwijderd
Mja, ik kan het aankaarten op admin. Vraag me alleen af hoe en waar die grens getrokken kan worden.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 22:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Een opsplitsing tussen "nieuws" en "achtergronden" dus. Goed idee.
Ik vrees dat er dan weer teveel gediscussieerd gaat worden binnen "nieuws".

Tiswah gaf aan dat het om nieuws ging dat niet echt veel waarde had om erover te discussieren, maar er is zeker wel nieuws waarover WEL te discussieren valt. Door een splitsing als deze te maken, wordt dat onderscheid niet echt gemaakt.

oeps. dit was wel een erg oud topic. Sorry!
Reageren

Regels voor berichten