Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2009, 14:23
anjali
anjali is offline
Ik heb een vraag voor de studenten aan de Erasmus Universiteit. Ik vraag me af wanneer je aan je master mag beginnen. Stel dat ik per 1 februari 2009 180 of 150 ECTS heb behaald kan ik dan gelijk aan mijn master beginnen of moet ik nu tot 1 september 2009 wachten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2009, 15:57
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hangt er vanaf denk ik. Elke master heeft zijn eigen aanmeldingsdata. Ik denk dat je gewoon bij de master van je voorkeur moet kijken en desnoods de mastercoördinator moet mailen om te vragen wat er mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 08:08
Verwijderd
Het hangt er inderdaad vanaf hoe streng ze zijn en of februari instroom mogelijk is. Ik zou contact opnemen met de studieadviseur van de master.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 08:53
Ieke
Ieke is offline
Het hangt er ook vanaf of ze bij je master een harde knip hanteren, ik ken een aantal mensen in R'dam die om die reden niet met hun master konden beginnen omdat ze enkele studiepunten misten (en ze moesten ze allemaal hebben). Je zal moeten kijken hoe het bij jou studie en de betreffende master zit, zo valt er niet veel over te zeggen.
Oud 04-03-2009, 13:46
Lilything
Lilything is offline
Dat staat vast wel ergens op een interne site van Erasmus Uni vermeld staan. Daarnaast kun je contact opnemen met een studentenbegeleider/studiedecaan om het door te spreken. Overleg met klasgenoten wat die ervan weten etc. Het hangt idd af van of ze wel of niet een harde knip hanteren.
Oud 04-03-2009, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Het hangt er ook vanaf of ze bij je master een harde knip hanteren, ik ken een aantal mensen in R'dam die om die reden niet met hun master konden beginnen omdat ze enkele studiepunten misten (en ze moesten ze allemaal hebben). Je zal moeten kijken hoe het bij jou studie en de betreffende master zit, zo valt er niet veel over te zeggen.
Andersom mocht ik al aan mijn mastervakken beginnen ookal had ik nog niet voldoende studiepunten van mijn overstappakket, omdat ik maar een aantal bachelorvakken moest in die periode, en dus anders mijn tijd zat te verdoen terwijl ik tegelijkertijd ook best die mastervakken kon. Praatje met de examencommissie is ook nooit gek, dus.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 15:56
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Andersom mocht ik al aan mijn mastervakken beginnen ookal had ik nog niet voldoende studiepunten van mijn overstappakket, omdat ik maar een aantal bachelorvakken moest in die periode, en dus anders mijn tijd zat te verdoen terwijl ik tegelijkertijd ook best die mastervakken kon. Praatje met de examencommissie is ook nooit gek, dus.
Het valt iig te proberen, zeker als je een goede reden erbij hebt, maar ik ken er in Rotterdam aardig wat die om de reden van harde knip op een paar studiepunten een jaar bijna niks zitten doen en die dat ook niet kunnen veranderen. Ik vind het persoonlijk onzin en zonde van de tijd, maar alsde uni (en dat doen ze in R'dam op verschillende faculteiten) een harde knip aan houd heb je al snel wel een 'probleem'.
Oud 07-03-2009, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Het valt iig te proberen, zeker als je een goede reden erbij hebt, maar ik ken er in Rotterdam aardig wat die om de reden van harde knip op een paar studiepunten een jaar bijna niks zitten doen en die dat ook niet kunnen veranderen. Ik vind het persoonlijk onzin en zonde van de tijd, maar alsde uni (en dat doen ze in R'dam op verschillende faculteiten) een harde knip aan houd heb je al snel wel een 'probleem'.
Oh dat is echt naar ja, ik ben heel blij dat mijn docenten dat niet hebben gedaan anders had ik letterlijk half jaar lang niks kunnen doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten