Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik doe op dit moment een parttime bestuur bij de Jonge Democraten Twente en ik ga vanaf maart het bestuur doen van mijn damesdispuut. Ik vind dit eigenlijk niet echt "grote" besturen of keuzes zoals de UR of je studievereniging.
Het is voor mij belangrijk om dingen te doen naast mijn studie, commissies doe ik eigenlijk al vanaf dag 1 dat ik student ben. Van alle commissies en besturen heb ik tot nu toe ontzettend veel geleerd, het is een onmisbare ervaring in mijn leven en ik denk dat zonder dat mijn leven erg saai zou zijn. Ik heb ook nog geen studievertraging opgelopen door mijn activisme en dat is natuurlijk ook fijn. Ik wil na mijn bachelor een jaar iets anders doen. Ik weet niet of ik ga voor de UR (volgend jaar wil ik faculteitsraad sowieso doen) of liever voor iets landelijks. Maar ik wil wel iets met inhoud waar ik mijn eigen doelen kan verwezenlijken. Ojah, en mijn ouders staan hier volledig achter ![]() |
![]() |
|
Ik ben oudbestuurder van een kleine studentenvereniging in Groningen. Ik heb in dat jaar niet echt veel gestudeerd, maar wel wat punten gehaald. Ik heb er zeker geen spijt van; het was een erg leuk jaar. Ik was met nog zes mensen verantwoordelijk voor die vereniging, en heb met veel van hen nog goede contacten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Voordat ik in het bestuur kwam heb ik al vijf jaar in de leerlingenraad van mijn middelbare school gezeten en wat commissies gedaan binnen de studentenvereniging. Dus als het gaat om het leren vergaderen en regelen, dan heb ik er denk ik niet heel veel bij geleerd. Ik was penningmeester en heb dus veel moeten boekhouden, dat heeft me wel meer inzicht gegeven in hoe bijvoorbeeld een balans en resultatenrekening in elkaar steekt, ook heb ik me vrij veel bezig gehouden met de bestuurlijk-juridische kant van de vereniging. Zo hebben we bijvoorbeeld in mijn bestuursjaar de naam van de vereniging gewijzigd (en dus de statuten) en ook geprobeerd de statuten van een aan ons gelieerde stichting te wijzigen. Daar heb ik zeker wel dingen van geleerd.
Toch denk ik niet dat je een bestuur moet gaan doen louter en alleen omdat je er zoveel van kunt leren. Je moet het vooral doen omdat het je een leuke en interessante ervaring lijkt en om je buiten je studie met iets bezig te houden.
|
Ik heb in de loop der jaren al heel wat commissies gedaan en dat is toch altijd wel een verrijking geweest, ik vind het leuk om te doen en je groeit wel meer in het organiseren van dingen. Dit jaar ben ik zelfs voorzitter van een theatersportvereniging en ik heb al best wel veel geleerd. Alles regelen op lange termijn is prima te doen, maar vooral het flexibel zijn en een oplossing zoeken op extreem korte termijn als alles in de soep loopt is toch wel iets wat ik nu heb geleerd. En knopen doorhakken omdat niemand anders het doet. Ik wil misschien volgend jaar in het bestuur van mijn studentenvereniging, maar daar ben ik nog niet helemaal zeker van.
|
Ik zit op dit moment in het bestuur van een kleine studentenvereniging. Ik moet zeggen dat ik er al veel van geleerd heb en nog altijd veel bij leer. Wat dat betreft heb ik er zeker geen spijt van.
Ik had alleen liever eerst een aantal commissies gedaan voordat ik in het bestuur van de vereniging ging. Ik blijf het gevoel houden een stuk ervaring te missen die nodig is voor het besturen van een vereniging.
|
Verwijderd
|
Ik heb vorig jaar parttime bestuur gedaan van een middelgrote studentenvereniging. Ik vond het erg leuk om te doen, omdat je toch meer betrokken bent bij je vereniging. In elke functie leer je wel wat en ook het wekelijks overleggen en het werkverdelen is ook weer heel anders zoals dat gaat in projectgroepen die je bijvoorbeeld op de universiteit hebt. Maar je moet geen bestuur gaan doen omdat je denkt er veel van te leren, natuurlijk leer je wel wat dingen, maar je moet het voornamelijk doen omdat je het leuk vindt en ook van te voren interesse hebben in je vermoedelijke bezigheden.
|
![]() |
|
Sinds dit studiejaar ben ik student-vertegenwoordiger faculteitsbreed. Voor mijn functie woon ik verschillende vergaderingen bij, onder andere met de directeuren van de verschillende opleidingen, (vice)decaan, bachelorcoordinatoren etc. Daarnaast organiseren we met de studenten ook vergaderingen.
Dus geen faculteits- of universiteitsraad, maar juist aan de uitvoerende kant. Hier leer ik wel veel van. Vergaderen met 'hoge-pieten' vond ik vooral in het begin erg moeilijk. Gelukkig gaat het nu beter en ik ben nog steeds dolblij als we iets bereikt hebben. Ik denk dat ik hier na m'n studie zeker iets aan zal hebben.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
University College #3 kiss_the_sky | 493 | 15-01-2007 15:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag? Gatara | 230 | 21-11-2006 00:05 | |
Leerrechten Mark Rutte firelizzard | 135 | 26-05-2006 21:21 | |
Nova peiling van gisteren NN | 111 | 11-02-2004 00:47 | |
Arnold Schwarzenegger als gouverneur ?! Lyra | 247 | 23-10-2003 18:03 | |
Naam PvdA-premier? Quantes | 39 | 21-01-2003 11:59 |