Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2009, 15:26
Hafsa
Hafsa is offline
Hallo,

Ik probeerde net mijn verhaal in een reactie uit te leggen bij een topic dat een meisje had aangemaakt met bijna hetzelfde probleem (maar dan net iets anders xD).

Ik heb vorig jaar mijn diploma van het VMBO-tl behaald en zit nu in mijn eerstejaars MBO4, ik wil graag als ik mijn Mbo diploma heb behaald, doorstromen naar het HBO om mijn P te halen. Daarna wil ik gelijk door naar het universiteit.

Nu heb ik 1 probleem, ik wil namelijk heel graag mijn P van het Hbo in het buitenland (lees: Vs, Canada of Engeland) behalen. Is dat mogelijk?
Heeft misschien iemand een site waar ik hier meer over kan lezen, want ik heb me suf gezocht en kon niks vinden.

Ik wil iets in de richting van recherchekunde of criminologie studeren.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2009, 16:21
handschoen
handschoen is offline
Ik weet niet of het kan (het buitenland verhaal), maar het klinkt wel een beetje alsof je wel heel veel dingen tegelijk wilt.

De overstap van mbo naar hbo kan misschien al best een grote stap zijn (ligt er ook wel aan hoe moeilijk/gemakkelijk het je op dit moment af gaat) en om dan naar 1 jaar alweer gelijk naar de universiteit te gaan kan ook best een grote stap zijn.

Ik zeg absoluut niet dat het niet kan, maar ik heb wel het idee dat het een nogal grote stap is om in 2 jaar tijd van het mbo naar de universiteit te gaan. Je kan bijv. ook na je mbo een hbo-opleiding doen en daarna via een schakelprogramma een master aan de universiteit gaan doen.

Ik denk niet dat er een hbo-opleiding is waarbij je het eerste jaar in het buitenland kan volgen. Waarom wil je dat per se in het eerste jaar? Er zijn tijdens je studie (of het nou hbo of universiteit is) best een aantal mogelijkheden om naar het buitenland te gaan, maar volgens mij is dat nooit in het eerste jaar. (tijdens zo'n eerste jaar moet je eerst min of meer bewijzen of je wel geschikt bent voor de opleiding.)

Ik weet niet of het zo is, maar als je nu het idee hebt dat mbo niet zo je ding is, kan je ook overwegen om je havo-diploma te gaan halen in 1 jaar. Op die manier kom je sneller op het hbo terecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten