Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik wil je niet ontmoedigen, maar BML is al een erg moeilijke opleiding, dus het lijkt me persoonlijk niet zo heel verstandig om daarna direct al naar de uni te gaan. Nu ken ik jou verder niet, dus ik weet ook niet wat je kwaliteiten zijn, maar toch. Volgens mij zijn er nauwelijks mensen die MBO-HBO-WO doen. Ik zou gewoon even rustig kijken naar HBO opleidingen en eventueel kun je daarna altijd nog hogerop gaan.
|
![]() |
Het ligt er ook aan hoe intelligent je bent. Er zijn bijvoorbeeld mensen die vmbo gedaan hebben terwijl ze eigenlijk ook havo of zelfs vwo hadden kunnen doen. Deze mensen lukt het vaak wel om via het mbo uiteindelijk op de universiteit te komen (met de nodige zelfdiscipline uiteraard).
|
Ik zit nu in het vierde jaar van het HLO (biologie en medisch laboratoriumonderzoek) aan de Hogeschool Rotterdam. Ik heb in het eerste jaar met de mensen van het MLO gezeten omdat zowel zij als ik de opleiding verkort in drie jaar deden (ik vanwege mijn vwo-vooropleiding). Een van die jongens van het MLO waarmee ik toen in de klas zat heeft zijn propedeuse in een half jaar gehaald (dat kan met het verkorte MLO-programma) en is daarna naar de universiteit gegaan om daar (ik dacht) biomedische wetenschappen te studeren. Hoe het hem nu vergaat weet ik niet. Wel was het een beetje contactgestoord typetje, altijd alleen maar met zijn studie bezig en nauwelijks contact daarbuiten. Het is ook maar iets wat je moet willen denk ik maar dan kan het wel.
Laatst gewijzigd op 21-09-2007 om 22:33. Reden: Paar typefoutjes verbeterd |
![]() |
|
Ik denk dat het vooral verstandig is om te kijken wat de eisen van zo'n universiteit zijn. Ik heb wel eens gehoord dat ze bij bepaalde opleidingen niet iedereen zomaar met een HBO-propedeuse toelaten. Misschien is het dan ook verstandig om naar zo'n opendag van zowel een HBO als uni te gaan om advies te vragen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En ja, natuurlijk duurt het langer, maar dat lijkt me niet echt een probleem? Ik zou idd wel eerst bij de universiteit informeren naar de toelatingseisen. En vervolgens natuurlijk eerst kijken hoe het op het HBO gaat, maar dat lijkt me logisch. Mijn 'weg' is mavo-havo-hbo-universiteit...ik ben wat ouder dan de mensen die via het vwo gekomen zijn, maar dat zijn er bij mij in de master om precies te zijn zeven (tegenover 73 'anderen'). ![]() |
![]() |
|
Gewoon proberen lijkt me, je kunt altijd na je HBO-propedeuse nog beslissen of je verder wilt naar de universiteit of niet. En natuurlijk is het niet de makkelijkste weg, zeker niet als je MBO en HBO-opleiding veel van elkaar verschillen, maar er zijn mensen die het lukken en als jij zo gemotiveerd bent zou het best kunnen zijn dat jij daar ook eentje van wordt, toch? Ik geloof trouwens dat meer mensen de overstap HBO - WO-master halen dan HBO-propedeuse - WO, bij de laatste schijnen er heel veel het niet te redden dus misschien zou dat wat minder aan te raden zijn, maar dat lijkt me een keuze van latere zorg. Let inderdaad goed op of je wel toegang hebt met je HBO-P bij een WO-opleiding; naar voorlichtingen op universiteiten lijkt misschien nog een beetje vroeg, maar ik denk dat het behoorlijk nuttig is, en misschien ook wel een beetje motivatie voor je omdat je dan een beter beeld krijgt van je toekomstdoel.
|
![]() |
|
En wat wordty er bedoelt met HBO-P. Er is in nov en dec een opendag op het Hoge School Rotterdam dus daar ga ik even naar kijken en informeren. Want het jaar daarop ga ik stage lopen en dan ben ik bang dat ik niet meer zoveel vrije tijd heb zoals ik nu heb.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Transfers & Geruchten IV Verwijderd | 500 | 27-08-2006 20:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic # 13! Daantje_0705 | 499 | 30-12-2005 10:36 | |
Software & Hardware |
[ADSL] Snelle nieuwsserver? bench140 | 12 | 19-12-2004 18:38 | |
Psychologie |