Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2009, 15:49
Verwijderd
Mijn behandelaar was even vergeten tijdig een afspraak te regelen met een psych, dus kwam ik vrijdag zonder medicijnen te zitten, de Efexor 150 mg. Zaterdag als was ik enorm beroerd, trillingen, hoofdpijn, buikpijn, misselijkheid en een soort schokjes in mn hoofd. Zondag dat alles maar dan erger, plus een depressief gevoel en suicidale neigingen, automutilatie en kon amper op mijn benen staan.
Dus huisartsenpost gebeld....kon ik 1 pilletje komen halen. Et voila; 21,10 euro armer, aangezien ik nog geen ziektekostenpasje heb ontvangen. Ik vandaag de Ohra gebeld, dat geregeld en mijn nummer opgevraagd. "kan ik met dit nummer naar de apotheek en mijn medicatie halen?" "Ja hoor, natuurlijk, geen probleem."
Ik vandaag naar de apotheek en dat k*twijf dat daar staat zegt doodleuk "nee sorry dat kan niet hoor, dus dat word betalen." Nou, een honderdvijftig euro ongeveer heb ik niet op zak nu en dat had ik vorige maand ook al betaald door die kl*te Ohra.

Dus dat wordt vanavond weer beroerd worden, een cold turkey is er niks bij...

Weet iemand of het normaal is om afkickverschijnselen te krijgen na Efexor en wellicht ook wat er tegen werkt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2009, 18:54
coopergirl
coopergirl is offline
Ja, ik slikte Efexor XR 225 mg en toen ik langzaam afbouwde, had ik dezelfde verschijnselen. Ik voelde me inderdaad vreselijk ziek, vstroomschokjes, depressief, duizelig, trillen, misselijk, ongecoördineerd.... De hele mikmak die jij ook beschrijft. Sommige mensen ondervinden geen hinder, anderen hangen te braken boven het toilet. Mij hielp niks tegen dergelijke 'ontwenningsverschijnselen'. Ik heb anderhalve maand over het afbouwen gedaan, en na de laatste tablet (die slechts 37,5 XR mg betrof) duurde het nog een week voordat ik weer bij positieven was. Bij andere antidepressiva had ik niet zulke heftige klachten.

Geen ongerustheid geboden... Wel blijft het natuurlijk super vervelend.

Kun je niet eerst die 150 euro voorschieten en de nota daarna indienen bij Ohra? En was 150 euro niet de prijs per drie maand voor een dosering van 150 mg? Dat je eerst iets voor een maand regelt? In tussentijd heb je misschien wel een pasje? Of even overleggen met je zorgverzekeraar hoe je dit het best kunt fixen?

Er is overigens ook een medicatie-topic voor dit soort vragen.
Oud 10-02-2009, 14:54
Verwijderd
Oewps sorry.... volgende keer beter opletten....

Heb inmiddels nieuwe pillen gekregen en ben weer stoned zoals ik was en hoor te zijn
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 18:24
Lotte
Lotte is offline
Ik had met Efexor juist dat ik geadviseerd werd er niet mee door te gaan omdat ik er juist depressiever van werd. Iemand andere slechte ervaringen met het opbouwen van Efexor?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 07:52
metallica
metallica is offline
Hmm Efexor is idd kut, ik voelde me iig beter toen ik ze niet meer slikte. En dan spreek ik nog niet over de ontwenningsverschijnselen als je ze een dagje vergeet *brr* ben een stuk blijer met de citalopram (hehe, letterlijk en figuurlijk)
Reageren

Regels voor berichten