Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2009, 18:47
LGF
LGF is offline
Hoi,

Het gaat hier om het volgende, bij een herkansing van een tentamen heb ik een onvoldoende gekregen. Het ergste is dat het mijn eigen schuld is. Ik heb de vragen niet goed gelezen en vereerd geinterpreteerd. Nu is het zo dat ik deze tentamen had MOETEN halen, anders kan ik van de opleiding af. Wat nu eigenlijk onafwendbaar is.

Nu vroeg ik mij af wie er ervaring heeft met zulke situaties en wat dan de gangbare opties zijn. Ik heb maandag mijn inzage. Kan de docent nog wat betekenen van mij? Want via de examencommissie is denk ik geen optie. Zijn er nog andere opties?

Weet niet of het er wat toe doet, maar het gaat om de uni.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2009, 21:02
Verwijderd
Mja, je kan 't proberen bij de docent, gewoon vragen of dit echt betekent dat je weg moet of dat er nog een optie is. Misschien met je tutor/studieadviseur praten? Als die zeggen dat je geen kans maakt, dan houdt 't op.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 00:30
LGF
LGF is offline
Ja, dat vroeg ik mij dus af. Zijn docenten gemachtigd om eventueel een oplossing te bieden (ik bedoel, moeten zij zich niet verantwoorden bij examencommissie o.i.d.?).

Het ergste is nog dat ik het tentamen nog even heb nagelezen in de bus naar huis en het was een vrij simpele tentamen. Ik baal heel erg nu
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 09:35
light fighter
light fighter is offline
docenten mogen dat soort beslissingen niet nemen. Je kan wel een brief sturen naar de examencommissie om ontheffing van het studieadvies te vragen. maar daar moet je wel een reden voor hebben
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 12:55
Lente
Lente is offline
even een afspraak maken met je studieadviseur, die kan je vertellen wat je allemaal nog zou kunnen doen en of het nut heeft
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 23:46
LGF
LGF is offline
Nou mijn idee om coullance te vragen bij de docent heeft dus ook geen zin meer. Dan zit er vrij weinig op dus . Waar ik ook aan dacht, eventuele vervangende opdrachten, of een mondeling etc. Is dat misschien een mogelijkheid, of zou ik me hiervoor ook tot de examencommissie moeten wijden?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 13:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja, je zult je tot de examencommissie moeten wijden. Daarbij heb je je herkansing niet gehaald, en niet echt met een goede reden. Je zegt zelf dat het je eigen schuld is. Je kunt het proberen, maar ik denk niet dat ze je een hand boven het hoofd houden.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 14:44
Verwijderd
Ik zou toch bij de studieadviseur gaan vragen of hij/zij misschien weet hoe je het aan moet pakken, hij kan je zelf niets aanbieden qua oplossing, maar kan wel achter je staan wanneer jij naar de examencommissie stapt.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 19:13
LGF
LGF is offline
Citaat:
Ik zou toch bij de studieadviseur gaan vragen of hij/zij misschien weet hoe je het aan moet pakken, hij kan je zelf niets aanbieden qua oplossing, maar kan wel achter je staan wanneer jij naar de examencommissie stapt.
Wat bedoel je met "bijstaan"?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2009, 08:55
MelissaHvA
MelissaHvA is offline
Het ligt gedeeltelijk ook aan de leraren of ze je een nieuwe kans kunnen bieden. Als blijkt dat veel leerlingen het ook niet hebben gehaald, dan is het bij ons zo dat er nog een extra herkansing komt (oftewel afspraken met examencommissies of wat dan ook kunnen makkelijk omzeild als een leraar wil dat iets gebeurt). Je moet goed met je leraar overleggen wat je hieraan kunt doen, hun kunnen dan meestal de rest regelen. Als je een navigator oid hebt, het ook daarmee overleggen. Je behaald de meeste resultaten door veel te communiceren. Wanneer leraren van je school vinden dat je het verdiend dat je een extra herkansing krijgt (als je bewezen hebt dat je het kan, je best ervoor hebt gedaan) gebeurt dit meestal wel. Je moet alleen wel hebben bewezen dat je het verdiend en echt wil.

Op mijn school (HES, Amsterdam) werd hier door de leraren redelijk flexibel mee omgegaan. Nieuwe herkansing? Met goed overleg vrijwel vaak mogelijk als je een goede reden hebt. Goed communiceren met leraar, navigator, opleidingsmanager e.d. is echter wel heel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2009, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Wat bedoel je met "bijstaan"?
Hij kan je in ieder geval advies geven hoe je het moet aanpakken en hij kan zelf ook aangeven aan de examencommissie dat hij vindt dat je nog een kans verdient, bijvoorbeeld. Maar daarvoor moet je echt bij je studieadviseur zijn, die weet wat wel en niet mogelijk is. Misschien weet hij bijvoorbeeld dat de examencommissie heel streng is wat dit betreft en alleen een tweede kans geeft aan mensen die daar een goede reden voor hebben (alsin; been gebroken, treinongeluk, dat soort dingen)... Dus ja, ik kan je wel dingen aangeven, maar ik weet natuurlijk niet hoe het in jouw geval zal zijn. Dus maak een afspraak met die studieadviseur!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 14:20
Utopia
Utopia is offline
Ik ben weleens weggekickt omdat ik 59 ects uit mijn propedeuse had behaald.
Ze doen het gewoon.. al was die directeur ook wel echt een domme flapdrol.. dacht dat ik maar eens een niveautje lager moest proberen
Oud 30-03-2009, 00:27
LGF
LGF is offline
Citaat:
Hij kan je in ieder geval advies geven hoe je het moet aanpakken en hij kan zelf ook aangeven aan de examencommissie dat hij vindt dat je nog een kans verdient, bijvoorbeeld. Maar daarvoor moet je echt bij je studieadviseur zijn, die weet wat wel en niet mogelijk is. Misschien weet hij bijvoorbeeld dat de examencommissie heel streng is wat dit betreft en alleen een tweede kans geeft aan mensen die daar een goede reden voor hebben (alsin; been gebroken, treinongeluk, dat soort dingen)... Dus ja, ik kan je wel dingen aangeven, maar ik weet natuurlijk niet hoe het in jouw geval zal zijn. Dus maak een afspraak met die studieadviseur!
Nou eigenlijk was in mijn vorige topic http://forum.scholieren.com/showthre...77&highlight=)al min of meer besproken dat ik 1 herkansing kon krijgen, indien ik alles zou halen. En dit had ik ook niet voorzien. Vandaar dat ik mij druk maak. Stel ze geven 1 herkansing, geven zij dan ook een tweede, indien de zelfde reden voor herkansing 1 van toepassing zou zijn op reden 2. Even hypothetisch gezien hoor, van de week ga ik zowiezo even langs spreekuur van studieadviseur.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten