![]() |
|
Hoi,
Op 1 april jl. hebben wij tentamen gehad, volgens de Onderwijs- en Examenregelement (blz. 7 ) moet het cijfer van een schriftelijk tentamen binnen 15 werkdagen bij de OAI worden aangeleverd (die de cijfers vervolgens binnen 3 werkdagen in het administratiesysteem moet verwerken. Een docent kan voor het tentamen van de examencommissie toestemming vragen om het nakijktermijn met 5 werkdagen te verlengen. Vandaag is het cijfer bekent gemaakt, en vrijwel niemand heeft dit tentamen gehaald. Zou het reeël zijn om hier protest tegen aan te tekenen? Aangezien er geen uitsteltermijn is aangevraagd... Vorig jaar heeft een studiegenoot dit ook gedaan, en in feite zou iedereen dan een voldoende moeten krijgen.
Laatst gewijzigd op 28-04-2005 om 11:26. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Waar het wel om gaat is dat ze ver over de nakijktermijn zijn gegaan en daar kun je protest tegen aantekenen. Het lijkt me alleen niet dat ze dan iedereen een voldoende gaan geven...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Anyway, ik zie in je profiel dat je aan de RU studeert, het lijkt me nogal vreemd dat een examenreglement van de Faculteit Economie en Econometrie van de UvA ook op jullie van toepassing zou zijn. Tenzij dit iets landelijks en algemeens is, wat mij niet bekend is. En verder, bij ons worden er ook wel eens tentamens gemaakt waarbij 80% het niet haalt. Dikke pech dan. Soms zit er een jaar tussen dat gewoon een bepaald niveau niet heeft. Overdoen dan maar he? Tenzij je natuurlijk vindt dat je in een redelijk belang bent geschaad doordat het te laat is nagekeken, bijvoorbeeld doordat je dan onvoldoende je herkansing hebt kunnen voorbereiden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
- Studiegenoot gaf dit te kennen, en vroeg me gewoon of af dit een reële optie zou zijn.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Sowieso, MC-vragen zijn compleet onvoldoende om je kennis te testen, maar om nou ook nog eens de lat lager te leggen....Ik zou het bijna crimineel noemen (en het vak was "Inleiding in de Criminologie", vage speling van het lot, I guess) Laatst gewijzigd op 28-04-2005 om 16:44. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Op de UvT kwamen mc tentamens zo goed als nooit voor, enige uitzondering die ik me uit mijn tijd kan herinneren is burgerlijk procesrecht (wat deels open en deels mc was). Ik heb trouwens een hekel aan mc, ik ben daar niet goed in. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en wat stelt "academisch onderwijs" voor als docenten zich geen fuck interesseren voor de tentamens die ze zelf opgeven? overigens kreeg je bij een vak in onze propedeuse altijd een 6 als je je naam maar kwam invullen bij de 2e herkansing. al had je alle deelopdrachten niet gemaakt, je kreeg een 6 als je naam uiteindelijk op de examenlijst stond. oftewel: die man heeft nog nooit een examen nagekeken. (hij gaf de vragen ook altijd van te voren) zegt die 6 dan iets over mijn bul of over het onderwijs op de UvA (van die docent)?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar bij geneeskunde draait het ook vooral om praktijkervaring, n'est-ce pas? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
A. Appelflap B. x ln x - x C. Onzekerheidsrelatie van Heisenberg ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ Meph: ik denk dat je niet direct kunt oordelen of ik een flutalfastudie doe of niet. Die statistiektentamens zijn moeilijk genoeg als ze MC zijn. En daarbij, het wordt niet vanuit mijn studie geregeld, dus onderwijskunde als studie op zich mag je niet daar de schuld van geven. Verder vind ik wel dat je een beetje oogkleppen op hebt: niet alles is een exacte natuurwetenschap en alles wat dat niet is, is niet per definitie een flutalfastudie. Dat weet jij net zo goed als ik. Jij bent niet beter omdat je technische natuurkunde doet. Die discussie heb je alleen vast al eerder gevoerd. Laatst gewijzigd op 30-04-2005 om 15:56. |
![]() |
||
Citaat:
Juristen die niet worden getrained in schrijfvaardigheid en het opzetten van redenaties vind ik uit den boze. In Leiden experimenteert men ook al met het nakijken van take-home toetsen door de computer. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Open tentamens (eventueel met essayvragen of dranghekvragen) zijn hiervoor optimaal. Bovendien leert Wiskunde (of onderdelen daarvan) je meer dan gochelen met cijfers, het leert je patronen te herkennen, logisch te redeneren en problemen op te lossen. En, goh, das handig bij elke studie, laat staan in het echte, sociale leven, nietwaar? Laatst gewijzigd op 30-04-2005 om 18:05. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|