Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2009, 20:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb sinds vrijdag de sleutel van mijn eerste echte huisje en daar wil ik ook internet in. Ik en mijn vriend hebben een beetje rond zitten kijken waar we dit dan het beste kunnen afsluiten. Ik ben een normale internetgebruiker, download geen films enzo, zo af en toe een liedje, kijk wel tv via uitzendinggemist maar gebruik het vooral voor surfen en mailen. Ik hoef dus geen supersnel internet. Ik wil wel draadloos internet en ook met meerdere pc's kunnen internetten. Verder wil ik ook kabeltv maar ik hoef geen digitenne ofzo. Vaste telefoon wil ik alleen als het bij 500 belminuten per maand (half naar vast, half naar mobiel) voordeliger is dan 20 euro (want anders is het goedkoper om met m'n mobiel te blijven bellen). Ik woon in Rotterdam, misschien ook handig om te weten.

Wij kwamen uit of een van deze twee:

Snel surfen & tv kijken van Het Net (is zonder vaste telefoon) voor 29,95 en daarna 34,95 per maand.

Of

Internet 8 en digitale tv royaal van UPC voor 30 euro per maand en daarna 35. Maar dan heb ik digitale tv wat ik eigenlijk niet perse wil.

Heeft iemand ervaring met een van deze twee of raden jullie me iets anders aan? Ik heb nu UPC en daar ben ik op zich best tevreden over, weinig storingen enzo maar ik denk dat het pakket van Het Net beter past bij wat ik zoek. Een vriendin van me vond alleen dat bij Het Net het lang duurde voor je aangesloten was. Ik ga niet morgen verhuizen dus het is niet erg als het even duurt voor alles aangesloten is maar het moet geen maanden duren. Ik wil een internetprovider die betrouwbaar is want ik heb er een schijthekel aan om thuis zonder internet te zitten. Ook wil ik toch wel binnen 4 weken internet in huis kunnen hebben.

Kunnen jullie me adviseren over wat er bij me past zonder dat ik daar te veel voor betaal?

Alvast bedankt
Oud 15-03-2009, 20:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hmm, ik zie net dat die van Het Net niet beschikbaar is omdat interactieve tv niet beschikbaar is op mijn locatie. Ook heb ik geen vaste telefoonlijn in huis en vaak komen er dan nog kosten bij.
Oud 15-03-2009, 21:19
M@rco
M@rco is offline
  • Online: 20 Mbit ADSL voor 20 euro per maand. Voor een tientje kun je ook onbeperkt bellen.
  • Telfort: 20 Mbit voor 24,95 per maand, eerste half jaar voor 19,95 per maand. Onbeperkt naar vaste nummers bellen voor een tientje. Ze hebben ook een goedkoper 4 Mbit abonnement, scheelt 5 euro per maand.
  • Alice: 20 Mbit ADSL voor 20 euro per maand, ook onbeperkt bellen voor een tientje. Voordeel: geen vast contract (per maand opzegbaar).

Alledrie die providers gebruiken weer een ander netwerk, dus je kunt het beste op hun site je postcode invullen en kijken of het bij jou leverbaar is en zo ja, welke snelheid je ongeveer zult halen. Voor allemaal geldt ook dat je geen extra kosten hebt omdat je geen vaste lijn hebt, alleen bij Alice is dat alleen zo als je het duurste pakket (incl. telefonie) neemt, als je alleen internet neemt betaal je €9,90 lijnhuur per maand (dus kun je net zo goed telefonie erbij nemen, je betaalt hetzelfde en je kunt nog bellen ook ).
Oud 15-03-2009, 21:46
mueslireep
mueslireep is offline
M@rco vergeet niet je 06 nummer te PMen naar Daantje
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 12:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Thanx Maar dat is allemaal alleen internet en niet in combinatie met tv mogelijk of wel?

Is op zich geen probleem maar dan zoek ik nog iets waar ik voor ongeveer 10 euro een basispakket tv af kan sluiten
Oud 18-03-2009, 12:50
M@rco
M@rco is offline
Klopt. Misschien is Digitenne een idee, dat kost maar 7,50 per maand.
Oud 18-03-2009, 17:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je voor digitenne behalve dat abonnement bij KPN nog speciale (dure) dingen nodig? Of werkt dat ook met een oude tv en een gewone tv-kabel? Anders is het wel aantrekkelijk. Zie ook dat je het vier weken kan proberen. Ook wel fijn

Ik zit te denken om dan een internet abonnement af te sluiten bij Online voor 20 euro per maand (+ 3 euro huur voor een draadloos modem per maand) en dan Digitenne van KPN voor 7,50. Dan zit ik op 30,50 per maand en dat is bijna net zo duur als die combi-paketten van Het Net enzo.

Zijn er mensen met ervaring met Online en/of Digitenne/KPN? Volgens mij heeft m'n vriend ook internet van Online thuis en dat is wel goed maar ben benieuwd naar meer ervaringen.

Heb je voor dat abonnement van Online trouwens nog een router ofzo nodig als je (draadloos) wil internetten met twee pc's of kan dat al met dat modem wat je erbij krijgt?
Oud 18-03-2009, 18:11
M@rco
M@rco is offline
Je hebt een decoder-achtig ding nodig maar zit er als het goed is gewoon bij.

Ervaring met Online heb ik wel, we hadden het thuis en in het studentenhuis waar ik woonde hadden we het ook. Werkte eigenlijk altijd prima, nooit last van storingen ofzo. Het modem wat je erbij krijgt heeft een ingebouwde router, en volgens mij zitten er 2 Ethernet-aansluitingen op dus je zou er sowieso 2 PC's bedraad op moeten kunnen aansluiten (meer kan ook maar dan moet je een switch kopen).
Oud 18-03-2009, 18:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Okee, klinkt goed Twee pc's is denk ik wel genoeg. Kan je met een draadloos modem ook altijd nog bedraad internetten of niet?

Klopt het dat je dat digitenneding moet aansluiten via een scartkabel (staat op een plaatje van wat je allemaal toegestuurd krijgt). Hoe kan ik dan tv-programma's opnemen met m'n video-recorder als ik maar een scart-aansluiting op m'n tv heb?
Oud 18-03-2009, 19:51
M@rco
M@rco is offline
Tuurlijk!

Als je videorecorder een SCART-ingang én een uitgang heeft kun je het Digitenne-kastje aansluiten op de VCR en de VCR weer op de TV. Er zijn ook Digitenne-decoders met een ingebouwde harde schijf, bijv. deze. Dan kan die ouderwetse videorecorder ook de deur uit
Reageren

Regels voor berichten