Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2010, 10:45
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Even een vraagje;

(ik ben echt een ontzettende leek op dit gebied dus zal alles zo goed mogelijk proberen uit te leggen )

In m'n huis komt de telefoonkabel binnen, deze komt rechtstreeks van het netwerk voor telefonie af. Er komen 4 draadjes uiteindelijk bij elkaar in een doosje; met google ben ik erachter gekomen dat dit een Is/ra doosje type 1 is.

Nu wil ik weten of de kabel het 'doet'; m.a.w; hoe ik erachter kan komen of ik er ook daadwerkelijk een telefoon (en internet) op kan aansluiten voordat ik allemaal abonnementen af ga sluiten.

Hoe kom ik hierachter?

Bedankt alvast!
Oud 20-12-2010, 12:47
Nocturnal
Nocturnal is offline
Dat wordt lastig, als het je eigen aansluiting is zou dat betekenen dat er op het moment geen signaal op staat, je hebt namelijk geen abonnementen die gebruik maken van de lijn. Dat doosje is sowieso het eerste punt in je huis, dat betekent dus dat alles wat voor het doosje zit de verantwoordelijkheid van KPN is. Als dus blijkt dat er ergens een breuk in de kabel zit kun je vragen of er een monteur langs komt, maar die kans is klein aangezien de kabel een meter voor dat doosje de grond of de vloer in gaat, dus daar kan weinig mee gebeuren.
Oud 20-12-2010, 13:04
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Oke, ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp..

Stel dat de kabel in orde is, dan zou ik dus gewoon een abonnement af kunnen sluiten, heel de telefoondingetjes enzo aan kunnen sluiten en dan zou het in orde moeten zijn?

Maar kun je bijvoorbeeld niet met een spanningsmeter oid. meten of de kabel het doet? (heb geen idee of dat zo werkt Maar neem aan dat als de kabel het doet er iets van spanning op zou moeten staan)
Oud 20-12-2010, 13:19
Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Oke, ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp..