Advertentie | |
|
![]() |
|
Nocturnal heeft inderdaad gelijk. Je kan hoogstens de lijn meten als er ook diensten over worden afgesloten.
(Dit kan niet met een multimeter or so what ever, hoogstens testen met een annex A (analoog) modem, door te kijken of er een adsl link is. Mochten er in het ISRA punt storingen bevinden, is dit verantwoordelijk voor de provider tegenwoordig. Dit is recent gewijzigd, en niet altijd meer voor KPN. (Dit is afhankelijk van welke provider je kiest) Even ter verificatie, praten we over dit type ISRA punt? ![]() Als dit zo is, zul je bij een eventuele aanvraag van een dienst bij je provider moeten aangeven dat zij een lasbox plaatsen voor het aansluiten van je adsl verbinding / telefonie verbinding. Dit wordt dan normaal netjes door een monteur ingeregeld.
|
Dat is inderdaad het doosje wat er ligt.
Jij hebt het over een lasbox, betekend dit dat er met alleen dat doosje geen telefoon en internetverbinding aan kan worden gelegd? De lijn is verder inderdaad niet 'actief', voor zover ik weet maakt er al jaren niemand gebruik van. Om het hele gebeuren nog complexer te maken; tot een week geleden bestond mijn huis niet, maar stond het op het kadaster aangegeven als een schuur/garage oid. Er heeft wél al die tijd een telefoonlijn gelegen, maar of de KPN die erkend weet ik niet. M'n provider wordt sowieso KPN, dus ik zal zo eens gaan bellen om wat dingen na te vragen. Op dit moment heb ik geen internet en moet ik dus de hele tijd naar vrienden/familie en dat wordt je heeeeel snel zat.
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar daar heb je dus geen last van. Daarnaast moet je gewoon een dienst gaan afnemen die over deze lijn gaat lopen. En zoals ik zei, moet je inderdaad gewoon netjes vragen of ze een (In IT zeggen we vaak lasbox of ook wel "Wandcontactdoos" ![]() of andere variant: ![]() komen monteren als je denkt dat deze er niet is. (Deze loopt vanaf het isra punt naar deze wandcontactdoos) Verder kun je bij KPN vragen of de lijn al lang niet actief is geweest. Succes!
|
Heb vanmiddag gebeld met de KPN en in principe moet het allemaal lukken.
Er komt een monteur om de lijn te activeren en te 'labelen' (geen idee wat het inhoud, maar zal wel nodig zijn). Volgens de KPN was er geen lasbox oid nodig. Op dat moment wist ik nog niet wat het was, maar als ik dit zo zie lijkt me het inderdaad wel nodig om een te hebben. De monteur neemt nog contact op over de precieze datum en tijd enzo, dus dan zal ik dat wel eens navragen. Bedankt voor alle info in ieder geval! ![]()
||
Citaat:
![]() Succes!
|
![]() |
|
|