Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2010, 18:37
Verwijderd
Hallo lieve mede-forummers .

Ik had een klein vraagje over kapotte laptops. Mijn zus is in de volle overtuiging dat zij waarschijnlijk recht heeft op een schadevergoeding, en mijn ouders denken van niet.

Mijn zus heeft een 5 maanden geleden een nieuwe laptop gekocht van Asus. Die is vorige maand kapot gegaan. Dit valt nog gewoon binnen de garantie, en dus heeft ze hem terug gebracht naar de winkel. Asus heeft de laptop keurig opgehaald, en heeft geconstateerd wat er fout is. Nu hebben ze echter aan mijn zus gemeld dat ze het vervangende onderdeel waarschijnlijk op 9 november gaan opsturen. Daarna moet het natuurlijk nog weer gemaakt worden, en de laptop weer opgestuurd. Op dit moment hebben ze die laptop echter al 4 weken, en mijn zus studeert. Ze heeft die laptop écht nodig, maar kan nu dus eigenlijk niets. En het gaat ook nog allemaal lang duren. Heeft zij nu recht op een schadevergoeding, óf misschien een vervangende laptop? Iemand die er verstand van heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2010, 19:14
ganralph
ganralph is offline
Zoiets staat meestal in de garantievoorwaarden. Wat zeggen die? En heeft je zus niet toevallig een aparte verzekering afgesloten? (Die wordt vaak aangeboden in electronicazaken.)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 20:00
Verwijderd
Citaat:
9. Schadevergoeding
De Klant gaat ermee akkoord ASUS te vrijwaren tegen en schuldloos te houden voor ieder geschil en/of proces dat wordt geïnitieerd door een derde vanwege een inbreuk op deze Voorwaarden en Bepalingen door de Klant.
Dit is wat op hun website staat. Maar ik snap eigenlijk niet wat het nou betekent.
http://rma.asus.de/pick_eu/nl/agb_nb.html

Volgens mijn ouders is er geen verzekering afgesloten .
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 12:02
Verwijderd
Iemand?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 15:24
ganralph
ganralph is offline
Ik weet niet precies waar je recht op hebt volgens de wet, want ik ben geen jurist. Maar ik weet wel dat het normaal is dat je niet zomaar een vervangend apparaat (of schadeloosstelling) krijgt. Vaak kun je je bij de winkel bijverzekeren zodat je wel een vervangend exemplaar krijgt. Het feit dat deze verzekeringen bestaan, geeft m.i. al aan dat er wettelijk dus verder niets geregeld is voor jou als klant in deze.

Als je de laptop ter reparatie afstaat, ga je akkoord met de voorwaarden van de reparatie, waaronder de tijd die er voor nodig is.

Maar nogmaals, dit is de gangbare praktijk bij veel bedrijven, niet per se wet.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 17:33
Verwijderd
Ik weet niet hoe lang je de laptop kwijt zou zijn, maar je hebt geen recht op schadevergoeding. Welke schade zou je dan vergoed willen zien?
Als je de laptop lange tijd zou missen (dus niet meer de 2 weken die het nu nog duurt) dan heb je recht op een leenproduct of een vervangend product. Dus stel ze hadden gezegd, het gaat 5 weken duren dan had je dan moeten aangeven dat je dan een vervangend product wilde of op z'n minst een leenlaptop.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 18:24
Verwijderd
Tsja, dat dachten we inderdaad al Maar mijn zus is eigenwijs. Maar goed, bedankt voor de antwoorden! Dan kan mijn moeder dat eens een keer tegen haar zeggen, zijn we ook van dat af Hihi.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten