Hallo lieve mede-forummers

.
Ik had een klein vraagje over kapotte laptops. Mijn zus is in de volle overtuiging dat zij waarschijnlijk recht heeft op een schadevergoeding, en mijn ouders denken van niet.
Mijn zus heeft een 5 maanden geleden een nieuwe laptop gekocht van Asus. Die is vorige maand kapot gegaan. Dit valt nog gewoon binnen de garantie, en dus heeft ze hem terug gebracht naar de winkel. Asus heeft de laptop keurig opgehaald, en heeft geconstateerd wat er fout is. Nu hebben ze echter aan mijn zus gemeld dat ze het vervangende onderdeel
waarschijnlijk op 9 november gaan opsturen. Daarna moet het natuurlijk nog weer gemaakt worden, en de laptop weer opgestuurd. Op dit moment hebben ze die laptop echter al 4 weken, en mijn zus studeert. Ze heeft die laptop écht nodig, maar kan nu dus eigenlijk niets. En het gaat ook nog allemaal lang duren. Heeft zij nu recht op een schadevergoeding, óf misschien een vervangende laptop? Iemand die er verstand van heeft?