Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2002, 18:06
Verwijderd
een paar weken geleden kregen we een brief thuis over van alles en nog wat, maar iig stond er in dat de diagnose voor mij depressie/dysthemie is... weet iemand misschien iets meer over dysthemie, ik heb geen flauw idee wat het is.
alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2002, 18:11
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
misschien heb je hier iets aan
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 18:19
Verwijderd
tnx...
maarre, tis niet echt een uitleg van wat dysthemie inhoudt, alleen wat cijfertjes ed.
maar toch heel erg bedankt hoor, dat je er moeite voor doet!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 20:44
mathfreak
mathfreak is offline
Ik neem aan dat je dysthymie bedoelt. Het gaat daarbij om een chronisch depressieve stemming met een slechte eetlust of te veel eten, slapeloosheid of slaperigheid met een sterke slaapbehoefte, geringe energie en vermoeidheid en een gering gevoel van eigenwaarde, hopeloosheid, slechte concentratie en besluiteloosheid. Hoewel dysthymie een milder beeld heeft dan een depressie kan het minstens 2 jaar aanhouden, waarbij korte onderbrekingen kunnen optreden. Het komt soms tot ontwikkeling na een voorgeschiedenis met een andere stoornis zoals anorexia nervosa of een verslaving. Ondanks voortduren van klachten kan men sociaal en professioneel blijven functioneren. Psychotherapie biedt een goede behandeling.
Oud 08-08-2002, 21:31
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Ik neem aan dat je dysthymie bedoelt. Het gaat daarbij om een chronisch depressieve stemming met een slechte eetlust of te veel eten, slapeloosheid of slaperigheid met een sterke slaapbehoefte, geringe energie en vermoeidheid en een gering gevoel van eigenwaarde, hopeloosheid, slechte concentratie en besluiteloosheid. Hoewel dysthymie een milder beeld heeft dan een depressie kan het minstens 2 jaar aanhouden, waarbij korte onderbrekingen kunnen optreden. Het komt soms tot ontwikkeling na een voorgeschiedenis met een andere stoornis zoals anorexia nervosa of een verslaving. Ondanks voortduren van klachten kan men sociaal en professioneel blijven functioneren. Psychotherapie biedt een goede behandeling.
ik heb duz dysthymie : \
Oud 10-08-2002, 12:28
Verwijderd
tnx math! ook bedankt voor het verbeteren want ik denk dat ik nu met zoeken ook veel verder kom
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten