Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2002, 21:08
Verwijderd
bij mij is de diagnose depressie/dysthymie vastgesteld. Eerst wist ik absoluut niet wat dysthymie was dus ben ik het gaan opzoeken en gaan vragen en nou weet ik dus dat het een chronische depressie is. waarom in piepsnaam zou ik dan nog gaan vechten ertegen als het toch al vaststaat dat ik nooit meer gelukkig word, waarom zou ik uberhaubt nog naar behandelingen gaan waarom pleeg ik niet meteen zelfmoord? ik hoop dat jullie een goede rede vinden, kweet ook niet waarom... tbegint weer een aardige zooi in mun kop te worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2002, 21:49
PiNoW
PiNoW is offline
je moet toch van de mooie dingen genieten denkik..
t klinkt misschien makkelijk maar dat is het niet en dat weet ik zelf ook wel.
maar toch moet je het proberen, je zal heus wel eens een dal hebben maar van de mooie momenten moet je blijven houden .
je moet je denkik niet afvragen waarom je nog leeft, ik heb dat zelf ook wel eens gedaan maar het helpt je niet. zelfmoord plegen al helemaal niet.

ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb
(kheb ook nogal wat rotzooi in men hoofd nu )
Oud 19-08-2002, 06:44
Verwijderd
't klinkt onlogisch...maar ik denk dat je er dan mee moet leren leven...en medicijnen gebruiken. 't lijkt me dat die wel helpen. 'k weenie wat dysthemie precies is, maar is dat dat je een stofje in je hersenen mist (dan is de depressie nl ook chronisch)? Dan zouden medicijnen een goede oplossing zijn.

Btw 'Dysthymie verhoogt het risico op depressie.' (http://www.jeunes-et-depression.org/...q_deboutte.htm). Het is dus geen chronische depressie, maar het verhoogt de kans er op (volgens die site).

Laatst gewijzigd op 19-08-2002 om 06:47.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 08:30
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Het is dus geen chronische depressie, maar het verhoogt de kans er op (volgens die site).
edit.. de "feiten" volgens deze bron:

Dysthyme stoornis

Bij een dysthyme stoornis is er sprake van een langdurige (minstens twee jaar) milde depressie. Kenmerkend is dat een dysthyme stoornis in ernst kan wisselen: lange periodes waarin men somber is kunnen worden afgewisseld door korte periodes waarin het wat beter gaat. De ernst van deze depressie heeft dus vooral te maken met de lange duur. Overigens kan bij een dysthyme stoornis nog een ‘gewone’ depressieve stoornis komen.

en je kunt er, op www.depressiestichting.nl ook nog een pdf docoumentje downloaden over deze stoornis.

op de site die leonoor noemde staat dat 't gem. 4 jaar duurt..
sterkte d'rmee

Laatst gewijzigd op 19-08-2002 om 08:43.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 10:32
lady_x
lady_x is offline
Nog zo jong en een chronische depressie
Wat gaat het slecht met deze wereld
Oud 19-08-2002, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
't klinkt onlogisch...maar ik denk dat je er dan mee moet leren leven...en medicijnen gebruiken. 't lijkt me dat die wel helpen. 'k weenie wat dysthemie precies is, maar is dat dat je een stofje in je hersenen mist (dan is de depressie nl ook chronisch)? Dan zouden medicijnen een goede oplossing zijn.

Btw 'Dysthymie verhoogt het risico op depressie.' (http://www.jeunes-et-depression.org/...q_deboutte.htm). Het is dus geen chronische depressie, maar het verhoogt de kans er op (volgens die site).
tis een lichte chronische depressie en het verhoogt de kans op een echte depressie... als ik het goed begrepen heb...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 12:50
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:

edit.. de "feiten" volgens deze bron:

Dysthyme stoornis

Bij een dysthyme stoornis is er sprake van een langdurige (minstens twee jaar) milde depressie. Kenmerkend is dat een dysthyme stoornis in ernst kan wisselen: lange periodes waarin men somber is kunnen worden afgewisseld door korte periodes waarin het wat beter gaat. De ernst van deze depressie heeft dus vooral te maken met de lange duur. Overigens kan bij een dysthyme stoornis nog een ‘gewone’ depressieve stoornis komen.

en je kunt er, op www.depressiestichting.nl ook nog een pdf docoumentje downloaden over deze stoornis.

sterkte d'rmee
tnx voor de site! heb ik veel aan... maar volgens die site is het wel een chronische depressie... w8 ik probeer het fftjes te kopieren... nja, lukt niet dan typ ik het wel ff over...

Behandeling
een chronische depressie gaat niet vanzelf weer weg. hooguit voor een korte periode. ook is deze depressie moeilijker te behandelen dan andere depressies. het gebruik van medicijnen leidt vaak tot vermindering van de klachten maar neemt de depressie niet helemaal weg. de depressie kan wel als minder zwaar beleefd worden. ook door psychotherapie kan de depressie verminderen. door middel van de psychotherapie kunt u namelijk leren om de depressie in de hand te houden. in het dagelijks leven heeft u er dan minder last van.

hier spreken ze dus over een chronische depressie en het kan hooguit verminderen of korte periodes verdwijnen maar het komt altijd weer terug...

ik snap het niet meer.. alles spreekt elkaar tegen, iedereen legt het weer anders uit.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 12:51
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
Dysthyme stoornis

sterkte d'rmee
Joepie.. das drie jaar geleden ook bij mij vastgesteld.. k denk niet dat het klopte, maar goed.. (iig, de psycholoog die ik daarna kreeg zei dat de diagnose te snel gesteld was). Mijn 15e jaar ging het bergafwaarts met mij en vlak voor mn 16e ben ik ingestort, toen kwam ik dus bij het riagg terecht enzo.. en toen ik 17 was ging het een stuk beter (behalve mijn eetstoornis).

Laat je niet de grond in boren met diagnoses en gezeik..
Oud 19-08-2002, 13:16
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
Joepie.. das drie jaar geleden ook bij mij vastgesteld.. k denk niet dat het klopte, maar goed.. (iig, de psycholoog die ik daarna kreeg zei dat de diagnose te snel gesteld was). Mijn 15e jaar ging het bergafwaarts met mij en vlak voor mn 16e ben ik ingestort, toen kwam ik dus bij het riagg terecht enzo.. en toen ik 17 was ging het een stuk beter (behalve mijn eetstoornis).

Laat je niet de grond in boren met diagnoses en gezeik..
de diagnose is alleen een bevestiging voor iets dat ik eigenlijk allang wist... ik zag al lang in dat het nooit meer goed werd maar ik hield me een beetje staande door familie en vrienden die zeiden dat het allemaal wel weer goed zou komen, maar dat komt het dus niet. en de diagnose is denk ik niet te snel gesteld... ben nu tussen de anderhalf en 2 jaar depressief en ze hebben me 7 weken dag en nacht in de gaten kunnen houden, nog een tijdje dagelijks en een tijdje wekelijks. voor mij is het nu duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 13:22
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
de diagnose is alleen een bevestiging voor iets dat ik eigenlijk allang wist... ik zag al lang in dat het nooit meer goed werd maar ik hield me een beetje staande door familie en vrienden die zeiden dat het allemaal wel weer goed zou komen, maar dat komt het dus niet. en de diagnose is denk ik niet te snel gesteld... ben nu tussen de anderhalf en 2 jaar depressief en ze hebben me 7 weken dag en nacht in de gaten kunnen houden, nog een tijdje dagelijks en een tijdje wekelijks. voor mij is het nu duidelijk.
In mijn geval bleek de diagnose dus niet te kloppen, maar bij jou waarschijnlijk wel. Wat ik in jouw geval meer bedoelde met die laatste opmerking, is dat het alleen nu een labeltje heeft; wat veranderd die naam verder aan jouw gevoel op dit moment?

Ik heb hier nog meer over te vertellen maar liever niet over het forum..
Oud 19-08-2002, 13:27
Verwijderd
het is niet gewoon maar een labeltje, want door dat labeltje weet ik hoe mijn toekomst er uit gaat zien, snapje?
je mag me altijd mailen als je daar behoefte aan hebt, en als je msn hebt mag je me ook aanmelden: me_blackrose@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 13:28
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
het is niet gewoon maar een labeltje, want door dat labeltje weet ik hoe mijn toekomst er uit gaat zien, snapje?
je mag me altijd mailen als je daar behoefte aan hebt, en als je msn hebt mag je me ook aanmelden: me_blackrose@hotmail.com
Dat bedoel ik dus; niemand weet hoe zijn toekomst eruit komt te zien! Maar ik voeg je wel even toe op msn denk ik
Oud 19-08-2002, 14:51
Verwijderd
waarom zou je zelfmoord plegen of geen medicijnen nemen en jezelf leuke dingen ontzeggen

chronisch depressief beteknt niet dat je altijd alleen maar ongelukkig bent, je kan het ook wel naar je zin hebben. wil je jezelf dat allemaal afnemen? ik denk het niet!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:46
Verwijderd
Zoals ook jullie nu inmiddels hebben mogen ervaren, ben ik niet altijd een ster in, in een korte tijd, iets (voor mij) ingewikkelds, lezen. Gelukkig zijn er mensen die het beter kunnen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:48
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef:
Zoals Darkcat al zei, niemand weet hoe zijn of haar toekomst er uit ziet. En wat veranderd dat labeltje aan wie je bent? Je wordt er niet iemand anders door, je blijft degene die je zonder dat labeltje ook was. Je weet nu alleen waar bepaalde dingen door komen, je kunt er rekening mee proberen te houden, bepaalde aanpassingen doen en er mee proberen te leven.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 17:59
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Lieve schat, ik heb nu niet veel tijd, maar k wil wel ff wa zeggen.

Dysthymie is iets waar je mee moet leren leven, daar kom je ook niet onderuit, als je er n eind aan maakt loop je alleen maar weg van je problemen.

K zie je volgende week he!

Kuzzje

Laura
Reageren

Regels voor berichten