Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
En nog eentje voor T_ID:
Jij en ik kunnen natuurlijk wel gaan betalen voor dat failiete landje. 50-60% werkeloosheid. En ultra-corrupt. Maar goed, Saudi Arabie steekt er vast wat Wahabitisch geld in! Daar zijn we toch zo goed in in het Westen: ingrijpen, er een zooitje van maken en dan de normale burgers de miljarden laten betalen! Ik zou zeggen: gaat lekker!! ![]() |
![]() |
|
![]() |
Kazet N.,
http://forum.scholieren.com/showthre...ght=hhendrikxx Ik zou zeggen: in het Kosovo topic (wat ik niet begon ![]() En in Kenia topic is ook relevant omdat we als Westen in Afrika zeggen: wat er ook gebeurd, we aan geen grenzen veranderen. En op de Balkan zeggen we: ja maar die volkeren kunnen niet meer samen. Erg relevant dus! Bovendien, vandaag is die - illegale - onafhankelijkheids verklaring, dus lijkt een referentie naar Kosovo me wel op zijn plaats. Maar als jij het zo goed weet allemaal: Waarom bombarderen we de Serviers in Bosnie zodat ze in Bosnie MOETEN blijven? En waarom bombarderen we de Serviers in Kosovo zodat de Albanezen uit Servie/Joegoslavie kunnen? Oja, en reageer ook even op de schending van internationaal recht en het verbreken van onze beloften? Dit is belangrijke zaak. Ik zou zeggen: denk even twee keer naar volgende keer voor je naar M en M rent! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Joegoslavie had nooit uit elkaar mogen vallen. Maarja, we hebben daar als Westen actief aan meegeholpen. En nu mogen we puinruimen. Fijn ![]() |
![]() |
|
Wat er over Friesland gezegd werd vind ik eigenlijk helemaal niet zo'n rare vergelijking. Maar daar komt wel bij kijken dat 'Friezen' toch echt wat anders zijn dan 'Albanezen' in een land als Kosovo. Onze regering discrimineerd de Friezen niet, houdt ze niet speciaal buiten de maatschappij etc. Sterker nog, een flink deel van onze bevolking heeft in bepaalde mate Fries bloed.
Ik denk echter dat als Friesland met een goede reden wil overleggen met de Nederlandse regering over onafhankelijkheid. En daarbij de steun heeft van de bevolking, dat het zeker mogelijk moet zijn om het te bediscussieren. Op soortgelijke manier vind ik dat Kosovo het recht moet hebben te kijken of ze bij Servie willen horen of niet. Als er zo duidelijk uit de bevolking naar voren komt dat ze het niet willen, dan moet Servie water bij de wijn doen. Anders zijn ze meer een bezet land dan een gewone provincie. En ik vind dat dat net zo goed geldt voor andere gebieden waar mensen naar onafhankelijkheid streven. Het punt is alleen dat je dat niet door geweld moet oplossen, maar met gedegen onderhandelingen.
||
Citaat:
Dat moet je dan niet met geweld proberen samen te houden, maar gewoon lekker ieder ze eigen weg laten gaan.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het ook zo met Friesland; Willen ze zich afscheiden? Prima! Have Fun!! ![]() Waarom zou je ze tegen hun wil in vasthouden ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Mwah... aan de andere kant krijg je wel een beetje een slippery slope als iedereen Kosovo gelijk accepteerd als onafhankelijke staat. Er zijn zat gebieden binnen Rusland die ook apart willen (Tsjetsjenie, anyone?), ondertussen barst zuid-Amerika nog altijd van de rebellengroepjes die in varierende mate van sderieusheid vechten voor onafhankelijkheid, en zo'n beetje heel Afrika staat op barsten van de etnische conflicten. Verder heb je espreid over heel Azie een tig aantal Islamitische seperatistische bewegingen, etc., etc., etc.. Het zou een mooie puinhoop worden als iedereen zich maar gelijk onafhanklijk ging verklaren..
||
Citaat:
Dat criterium maakt al een heel verschil t.o.v. je gemiddelde rebellenbeweging.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
honderduizenden doden, totaal verwoeste eeuwenoude cultuur! Maar goed, we zijn bang van China he! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat is misschien ethisch niet helemaal fijn, misschien, maar we hebben het hier niet over ethiek en het hoogst haalbare morele gedrag. We hebben het hier over logische, practische oplossingen. Vergelijk het met 2 (verder identieke) kinderen die allebei graag hun brood willen smeren. Je weet dat de een het met wat oefening en zonder verwonding redt, de ander zal zich waarschijnlijk meerdere malen in de vingers snijden. Dan is de keuze makkelijk, lijkt me zo.
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar sowieso: als je Kosvovaar bent hebt je dus geluk (of: minder pech ![]() Het recht (!) is er toch juist voor om dat soort dingen recht te zetten? Ander voorbeeld: Cyprus. Waarom mogen de Turks-Cyprioten niet onafhankelijk worden? Zij wachten al 40 jaar. En van Cyprus hoeven we niet echt bang te zijn lijkt me ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De Serviërs waren even krankjorum en de Kosovaren wilden even onafhankelijk worden, maar de VN besloot het tijdelijk zelf te besturen om nog geen knoop door te hakken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vraag: waarom zegt Amerika dan tegen Taiwan: hou geen referendum over onafhankelijkheid? Waarom wachten we daar niet gewoon op het 'feit'. Taiwan zal zich ooit onafhankelijk verklaren. Steunen we Taiwan dan ook? Of zijn we bang van dictatuur China? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als jij gelijk hebt: waarom zegt Bush dat dat niet? Maar waarom hangt ie verhaal op over democratie, multi-ethniciteit, enz... Zeg dan gewoon: onafhankelijk Kosovo is in ons belang (ik denk overigens van niet, maar geod, dat doet er niet toe). Onafhankelijk Taiwan niet, dus: bekijk het maar in Tapei! WEES DAN EERLIJK! |
![]() |
||
Citaat:
Hoewel ik het nog steeds lastig te geloven vind dat je zo naief bent dat je een dergelijke vraag oprecht kan stellen.
||
![]() |
Citaat:
Maar beste T_ID, als je er dan voor kiest om dit te institutionaliren, HOU je er dan ook aan. En niet alleen als het je uitkomt, want dan is het nutteloos. Amerika veto'd Israel-resoluties, Rusland nu Kosovo. OK, dat is dan zo, maar dan moet Amerika ook sportief zijn ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Botsing Georgische en Ossetische troepen hhendrikxx | 500 | 02-10-2008 22:01 | |
China neemt bijbels Amerikanen in beslag Love & Peace | 114 | 28-08-2008 18:39 | |
België, hoe nu verder? Gatara | 224 | 09-08-2008 17:52 | |
Burgemeester Leers (M'tricht) , heeft kritiek op Balkenende 0oFZo0 | 83 | 05-07-2005 16:08 | |
Poetin herkozen Saycheese | 67 | 17-03-2004 12:15 |