Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2008, 15:52
Verwijderd
Onafhankelijkheid Kosovo een feit

Het parlement van Kosovo heeft zich
onafhankelijk verklaard van Servië.De
parlementariërs deden dat door unaniem
in te stemmen met de verklaring van
onafhankelijkheid die premier Thaci
even eerder had voorgelezen.

Daarin riep hij Kosovo uit tot een
democratische en souvereine staat.Ook
zei hij dat Kosovo nooit meer onder het
bewind van Belgrado zal staan.In het
parlement werden ook een nieuwe vlag en
een nieuw volkslied gepresenteerd.

Waarschijnlijk zullen de VS en de
meeste EU-landen Kosovo snel erkennen.
Servië is niet van plan dat te doen en
wordt daarin gesteund door Rusland.
Advertentie
Oud 17-02-2008, 16:13
Makaveli
Makaveli is offline
Mooi gedicht!

Ontopic: Wat is de discussiewaarde hiervan? Wat wil je met dit topic?
Oud 17-02-2008, 16:26
Verwijderd
Oud 17-02-2008, 18:03
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Ja, dat snap ik. Dat is gewoon een feit. Heb je een stelling of uitgesproken mening hierover, zodat er wat te discussieren valt?
Oud 17-02-2008, 18:50
Verwijderd
Waarschijnlijk zullen de VS en de
meeste EU-landen Kosovo snel erkennen.

ik vraag me af hoe mensen hierover denken..waarom zouden ze kosovo niet aanvaarden? wat vind je daarvan?
Oud 17-02-2008, 19:21
martijn1985
martijn1985 is offline
Het lijkt me vrij duidelijk waarom ze Kososo niet zullen aanvaarden. Wat nou als provinciale staten van Friesland morgen besluit dat Friesland vanaf dat moment een eigen staat is. Denk je dat Den Haag dat zomaar accepteert?
Oud 17-02-2008, 19:23
T_ID
T_ID is offline
Ohoh, hendrikxx alert..
Oud 17-02-2008, 19:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ohoh, hendrikxx alert..
Haha!

Ach, alles is toch al gezegd!

We breken onze belofte: 1244.
Het is tegen internatinaal recht.
Het is tegen Servische grondwet.

Bovendien, wie wil er nou over paar jaar niet Albanie, Montenegro en Kosovo als voorzitters van de EU!
Laten we er om lachen. We maken er zooitje van. Maarja.... Bush wil het zo, dus ja....

Hopelijk zet Putin nou door en erkent hij ONMIDDELIJK Ossetie en Abchazie (gebieden in Georgie die niks met Georgie hebben, daar door Stalin bij zijn gevoegd, en die gewoon bij Rusland willen horen).
Dan maar de wanorde: PUTON GO!!!!

(en dat meen ik)
Oud 17-02-2008, 19:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
En nog eentje voor T_ID:

Jij en ik kunnen natuurlijk wel gaan betalen voor dat failiete landje. 50-60% werkeloosheid. En ultra-corrupt. Maar goed, Saudi Arabie steekt er vast wat Wahabitisch geld in!

Daar zijn we toch zo goed in in het Westen: ingrijpen, er een zooitje van maken en dan de normale burgers de miljarden laten betalen!
Ik zou zeggen: gaat lekker!!
Oud 17-02-2008, 20:39
Verwijderd
Hoi WO3
Oud 17-02-2008, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Bovendien, wie wil er nou over paar jaar niet Albanie, Montenegro en Kosovo als voorzitters van de EU!
Hahaha, slippery slope drogreden in het kwadraat.
Oud 18-02-2008, 01:11
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Kazet N.,

http://forum.scholieren.com/showthre...ght=hhendrikxx

Ik zou zeggen: in het Kosovo topic (wat ik niet begon ) lijkt me Kosovo inderdaad wel relevant ja!

En in Kenia topic is ook relevant omdat we als Westen in Afrika zeggen: wat er ook gebeurd, we aan geen grenzen veranderen. En op de Balkan zeggen we: ja maar die volkeren kunnen niet meer samen.

Erg relevant dus!

Bovendien, vandaag is die - illegale - onafhankelijkheids verklaring, dus lijkt een referentie naar Kosovo me wel op zijn plaats.

Maar als jij het zo goed weet allemaal:

Waarom bombarderen we de Serviers in Bosnie zodat ze in Bosnie MOETEN blijven?
En waarom bombarderen we de Serviers in Kosovo zodat de Albanezen uit Servie/Joegoslavie kunnen?

Oja, en reageer ook even op de schending van internationaal recht en het verbreken van onze beloften?

Dit is belangrijke zaak. Ik zou zeggen: denk even twee keer naar volgende keer voor je naar M en M rent!
Oud 18-02-2008, 01:13
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Hahaha, slippery slope drogreden in het kwadraat.
Hoezo? Wat moeten we met al die kleine landjes? Is het nou echt zo democratisch om twee miljoen Kosovaren straks het zelfde gewicht te geven binnen EU als 60 miljoen Duitsers?

Joegoslavie had nooit uit elkaar mogen vallen. Maarja, we hebben daar als Westen actief aan meegeholpen. En nu mogen we puinruimen. Fijn
Oud 18-02-2008, 03:39
Verwijderd
Citaat:

Ontopic: Wat is de discussiewaarde hiervan? Wat wil je met dit topic?
Oud 18-02-2008, 09:18
Kitten
Kitten is offline
Wat er over Friesland gezegd werd vind ik eigenlijk helemaal niet zo'n rare vergelijking. Maar daar komt wel bij kijken dat 'Friezen' toch echt wat anders zijn dan 'Albanezen' in een land als Kosovo. Onze regering discrimineerd de Friezen niet, houdt ze niet speciaal buiten de maatschappij etc. Sterker nog, een flink deel van onze bevolking heeft in bepaalde mate Fries bloed.

Ik denk echter dat als Friesland met een goede reden wil overleggen met de Nederlandse regering over onafhankelijkheid. En daarbij de steun heeft van de bevolking, dat het zeker mogelijk moet zijn om het te bediscussieren. Op soortgelijke manier vind ik dat Kosovo het recht moet hebben te kijken of ze bij Servie willen horen of niet. Als er zo duidelijk uit de bevolking naar voren komt dat ze het niet willen, dan moet Servie water bij de wijn doen. Anders zijn ze meer een bezet land dan een gewone provincie.

En ik vind dat dat net zo goed geldt voor andere gebieden waar mensen naar onafhankelijkheid streven. Het punt is alleen dat je dat niet door geweld moet oplossen, maar met gedegen onderhandelingen.
Oud 18-02-2008, 12:22
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Hoezo? Wat moeten we met al die kleine landjes? Is het nou echt zo democratisch om twee miljoen Kosovaren straks het zelfde gewicht te geven binnen EU als 60 miljoen Duitsers?

Joegoslavie had nooit uit elkaar mogen vallen. Maarja, we hebben daar als Westen actief aan meegeholpen. En nu mogen we puinruimen. Fijn
En waarom had joegoslavia nooit uit elkaar mogen vallen ? Wat had je liever gezien ? Dat tito nog steeds met harde hand orde hield ? Als die mensen niet samen kunnen leven, dan kunnen ze dat niet.

Dat moet je dan niet met geweld proberen samen te houden, maar gewoon lekker ieder ze eigen weg laten gaan.
Oud 18-02-2008, 12:46
Pirustae
Pirustae is offline
Citaat:
En waarom had joegoslavia nooit uit elkaar mogen vallen ? Wat had je liever gezien ? Dat tito nog steeds met harde hand orde hield ? Als die mensen niet samen kunnen leven, dan kunnen ze dat niet.

Dat moet je dan niet met geweld proberen samen te houden, maar gewoon lekker ieder ze eigen weg laten gaan.
Nou, nu gaat het ook lekker met al die minilandjes daar. Toen Joegoslavië er nog was toen was het inderdaad dat er onder harde hand werd geregeerd en niet alles even eerlijk verliep. Maar er was geen ongelijkheid, alle volkeren waren gelijk en Tito drukte al het nationalisme de kop in. Dat is wat men toch liever had gezien .
Oud 18-02-2008, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Het is voor het principe van een economische unie toch helemaal niet belangrijk of de lidstaten nu groot of klein zijn. Of vind je dat Luxemburg uit de EU gezet moet worden? Je suggestie dat als eventueel Kosovo over vele decennia bij de EU zou komen, het hetzelfde gewicht zou krijgen als Duitsland (dat overigens veel meer inwoners heeft dan 60 miljoen) is te belachelijk om serieus op in te gaan.
Citaat:
Het is nu eenmaal zoals het is, misplaatste nostalgie verandert daar niets aan.
Oud 18-02-2008, 13:08
Verwijderd
Citaat:

De eerste alinea is bijna woordelijk wat ik aan het posten was voor ik besloot om nog even alle reacties iets beter te lezen.

Ik vind het ook zo met Friesland; Willen ze zich afscheiden? Prima! Have Fun!!
Waarom zou je ze tegen hun wil in vasthouden
Oud 18-02-2008, 15:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Is het nou echt zo democratisch om twee miljoen Kosovaren straks het zelfde gewicht te geven binnen EU als 60 miljoen Duitsers?
Dit is verkeerd geadresseerd. Dit moest naar de afdeling luchtfietserij.
Citaat:
Joegoslavie had nooit uit elkaar mogen vallen.
Nee, het was beter geweest al tientallen miljoenen mensen vermoord waren in etnische zuiveringen, denk je ook niet?
Oud 18-02-2008, 15:55
akumabito
akumabito is offline
Mwah... aan de andere kant krijg je wel een beetje een slippery slope als iedereen Kosovo gelijk accepteerd als onafhankelijke staat. Er zijn zat gebieden binnen Rusland die ook apart willen (Tsjetsjenie, anyone?), ondertussen barst zuid-Amerika nog altijd van de rebellengroepjes die in varierende mate van sderieusheid vechten voor onafhankelijkheid, en zo'n beetje heel Afrika staat op barsten van de etnische conflicten. Verder heb je espreid over heel Azie een tig aantal Islamitische seperatistische bewegingen, etc., etc., etc.. Het zou een mooie puinhoop worden als iedereen zich maar gelijk onafhanklijk ging verklaren..
Oud 18-02-2008, 15:57
Verwijderd
Tja, dan hadden die Serven maar niet moeten beginnen met die etnische zuiveringen, hmm? En in Oost-Timor is pas gelegen nog precies hetzelfde gebeurd en daar maalt nu ook niemand meer om.
Oud 18-02-2008, 16:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het zou een mooie puinhoop worden als iedereen zich maar gelijk onafhanklijk ging verklaren..
Gelukkig hebben we in geval van de Balkan te maken met heel andere volken die al eeuwen lang niet met elkaar overweg kunnen.

Dat criterium maakt al een heel verschil t.o.v. je gemiddelde rebellenbeweging.
Oud 18-02-2008, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Mwah... aan de andere kant krijg je wel een beetje een slippery slope als iedereen Kosovo gelijk accepteerd als onafhankelijke staat. Er zijn zat gebieden binnen Rusland die ook apart willen (Tsjetsjenie, anyone?), ondertussen barst zuid-Amerika nog altijd van de rebellengroepjes die in varierende mate van sderieusheid vechten voor onafhankelijkheid, en zo'n beetje heel Afrika staat op barsten van de etnische conflicten. Verder heb je espreid over heel Azie een tig aantal Islamitische seperatistische bewegingen, etc., etc., etc.. Het zou een mooie puinhoop worden als iedereen zich maar gelijk onafhanklijk ging verklaren..
In Zuid Amerika gaat het meer om verandering van een regime dan om onafhankelijkheid.
Oud 18-02-2008, 22:05
REIE
REIE is offline
Citaat:
Tja, dan hadden die Serven maar niet moeten beginnen met die etnische zuiveringen, hmm? En in Oost-Timor is pas gelegen nog precies hetzelfde gebeurd en daar maalt nu ook niemand meer om.
Tsja, maar historisch gezien waren de Serviers eerder in Kosovo. 't Is pas van de laatste eeuw dat ze overspoeld werden door een tsunami van Albanezen e.d.
Oud 18-02-2008, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Tsja, maar historisch gezien waren de Serviers eerder in Kosovo. 't Is pas van de laatste eeuw dat ze overspoeld werden door een tsunami van Albanezen e.d.
Dus IJsland teruggeven aan de Noren?
Oud 18-02-2008, 23:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Niks ervan. Het moet worden teruggegeven aan Italië. De Romeinen waren er veel eerder dan de Serviërs!
Oud 18-02-2008, 23:28
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Dus de Serviers in Kosovo mogen zich ook afsplitsen?
En natuurlijk Taiwan en Tibet.

Een Taiwaneze politicus heeft al aangegeven het voorbeeld van Kosovo te willen volgen. Mooi. Kijken hoe stoer vriend George Bush dan is?

Enne: Tamils, anyone?
Oud 18-02-2008, 23:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus de Serviers in Kosovo mogen zich ook afsplitsen?
En natuurlijk Taiwan en Tibet.
Een Taiwaneze politicus heeft al aangegeven het voorbeeld van Kosovo te willen volgen. Mooi. Kijken hoe stoer vriend George Bush dan is?
Enne: Tamils, anyone?
Doorgaan na waarschuwign -> ban
Oud 18-02-2008, 23:32
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Dit is serieuze vraag. En relevant. De Armeniers in Azerbeidjan zeiden al uur na verkarling Kosovo: wij willen ook?

Wat zeggen we tegen hen?
Oud 19-02-2008, 06:39
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Dit is serieuze vraag. En relevant. De Armeniers in Azerbeidjan zeiden al uur na verkarling Kosovo: wij willen ook?

Wat zeggen we tegen hen?
Je bedoeld dat gelijke situaties gelijke behandeling verdienen. Dat is zeker waar, maar ik zal je even een geheimpje vertellen: Er zijn geen gelijke situaties. Het moet gewoon per situatie bekeken worden.
Oud 19-02-2008, 15:32
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Je bedoeld dat gelijke situaties gelijke behandeling verdienen. Dat is zeker waar, maar ik zal je even een geheimpje vertellen: Er zijn geen gelijke situaties. Het moet gewoon per situatie bekeken worden.
Dan lijkt dat Tibet toch eerder in aanmerking komt dan Kosovo:

honderduizenden doden, totaal verwoeste eeuwenoude cultuur!

Maar goed, we zijn bang van China he!
Oud 19-02-2008, 15:40
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Dan lijkt dat Tibet toch eerder in aanmerking komt dan Kosovo:

honderduizenden doden, totaal verwoeste eeuwenoude cultuur!

Maar goed, we zijn bang van China he!
Of met andere woorden: Een onafhankelijkheid van Tibet doet meer schade dan goed (waar dat bij Kosovo nog de vraag is) o.a. door de machtige positie van China versus de onmacht van Servie.

Dat is misschien ethisch niet helemaal fijn, misschien, maar we hebben het hier niet over ethiek en het hoogst haalbare morele gedrag. We hebben het hier over logische, practische oplossingen.

Vergelijk het met 2 (verder identieke) kinderen die allebei graag hun brood willen smeren. Je weet dat de een het met wat oefening en zonder verwonding redt, de ander zal zich waarschijnlijk meerdere malen in de vingers snijden. Dan is de keuze makkelijk, lijkt me zo.
Oud 19-02-2008, 15:45
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Of met andere woorden: Een onafhankelijkheid van Tibet doet meer schade dan goed (waar dat bij Kosovo nog de vraag is) o.a. door de machtige positie van China versus de onmacht van Servie.

Dat is misschien ethisch niet helemaal fijn, misschien, maar we hebben het hier niet over ethiek en het hoogst haalbare morele gedrag. We hebben het hier over logische, practische oplossingen.

Vergelijk het met 2 (verder identieke) kinderen die allebei graag hun brood willen smeren. Je weet dat de een het met wat oefening en zonder verwonding redt, de ander zal zich waarschijnlijk meerdere malen in de vingers snijden. Dan is de keuze makkelijk, lijkt me zo.
Maar het gaat dus om RECHT, en daar heb je ALGEMENE regels nodig. Als China zo graag bij internationale gemeenschap wil horen, dan hebbe ze dat er toch graag voor over

Maar sowieso: als je Kosvovaar bent hebt je dus geluk (of: minder pech ), ben je Tibetaan heb je pech? Is dat eerlijk dan?
Het recht (!) is er toch juist voor om dat soort dingen recht te zetten?

Ander voorbeeld: Cyprus. Waarom mogen de Turks-Cyprioten niet onafhankelijk worden? Zij wachten al 40 jaar. En van Cyprus hoeven we niet echt bang te zijn lijkt me
Oud 19-02-2008, 16:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar sowieso: als je Kosvovaar bent hebt je dus geluk (of: minder pech ), ben je Tibetaan heb je pech? Is dat eerlijk dan?
Ze hebben er een flink robbertje om gevochten, en daar kwam uiteindelijk een ja uit rollen.
Oud 19-02-2008, 16:17
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ze hebben er een flink robbertje om gevochten, en daar kwam uiteindelijk een ja uit rollen.
Lach maar
Binnen een uur hadden al diverse separatistische groepen gezegd: wij willen ook. Dus George Bush krijgt het nog druk!
Oud 19-02-2008, 16:17
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Maar het gaat dus om RECHT, en daar heb je ALGEMENE regels nodig. Als China zo graag bij internationale gemeenschap wil horen, dan hebbe ze dat er toch graag voor over

Het recht (!) is er toch juist voor om dat soort dingen recht te zetten?

Ander voorbeeld: Cyprus. Waarom mogen de Turks-Cyprioten niet onafhankelijk worden? Zij wachten al 40 jaar. En van Cyprus hoeven we niet echt bang te zijn lijkt me
Het probleem zit em er in dat er geen enkel land in de wereld is dat geen gebieden bevat waar ze ooit om gevochten hebben/het onder hun bestuur hebben gehaald. Zelfs Nederland heeft een aantal colonies waar toch echt in den beginne geen Nederlanders woonden. Sterker nog, het hele concept van wat nou een land is is al ingewikkeld genoeg. Daarom moet je ook niet elk conflict langs dezelfde lat leggen, maar per conflict zoeken naar wat de daadwerkelijke orrzaak is en wat voor oplossing er moet komen.
Oud 19-02-2008, 16:18
Verwijderd
Newsflash: het leven is niet eerlijk.

Newsflash 2: two wrongs don't make a right.
Oud 19-02-2008, 16:29
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Newsflash: het leven is niet eerlijk.

Newsflash 2: two wrongs don't make a right.
Newsflash 3: laten we dan zelf (als westen) iig zo eerlijk mogelijk doen!

En valsspelen blijft natuurlijk heel sneu!
Oud 19-02-2008, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Newsflash 3: laten we dan zelf (als westen) iig zo eerlijk mogelijk doen!

En valsspelen blijft natuurlijk heel sneu!
Hoezo, "valsspelen"? Internationale politiek is geen spelletje.
Oud 19-02-2008, 16:37
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Hoezo, "valsspelen"? Internationale politiek is geen spelletje.
De deal was in 1999: autonomie, geen onafhankelijkheid. De Serviers boden eigen regering, eigen vlag, eigen alles... Dan moet je niet zeggen: we willen TOCH onafhankelijkheid. Dat hadden ze dan in 1999 moeten zeggen. Want zonder die toezegging was Servie NOOIT akkoord gegaan...
Oud 19-02-2008, 16:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De deal was in 1999: autonomie, geen onafhankelijkheid.
Ik kan me niet herinneren dat er destijds een deal is gesloten. Een deal impliceerd instemming.
De Serviërs waren even krankjorum en de Kosovaren wilden even onafhankelijk worden, maar de VN besloot het tijdelijk zelf te besturen om nog geen knoop door te hakken.
Oud 19-02-2008, 16:42
Verwijderd
Citaat:
De deal was in 1999: autonomie, geen onafhankelijkheid. De Serviers boden eigen regering, eigen vlag, eigen alles... Dan moet je niet zeggen: we willen TOCH onafhankelijkheid. Dat hadden ze dan in 1999 moeten zeggen. Want zonder die toezegging was Servie NOOIT akkoord gegaan...
De Serven hebben sowieso nooit iets te zeggen gehad in Kosovo sinds de invasie van de NAVO. Dus maakt het verder ook geen drol uit of de Serven het er mee eens zijn. Bovendien is de onafhankelijkheidsverklaring unilateraal.
Oud 19-02-2008, 17:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
T_ID en KN,

Lees 1244 nog maar eens door: Kosovo is en blijft onderdeel van Servie.

Amerika deed niet voor niks vier of vijf pogingen deze resolutie te schrappen. En nu zeggen ze: ach, hij is niet van belang.
Waarom dan proberen te schrappen in the first place?
Oud 19-02-2008, 17:49
Verwijderd
Citaat:
T_ID en KN,

Lees 1244 nog maar eens door: Kosovo is en blijft onderdeel van Servie.

Amerika deed niet voor niks vier of vijf pogingen deze resolutie te schrappen. En nu zeggen ze: ach, hij is niet van belang.
Waarom dan proberen te schrappen in the first place?
Ja, en? Dan is het dus Kosovo die de resolutie overtreedt. Als de Veiligheidsraad daar wat aan wil doen moeten ze dat vooral doen.
Oud 19-02-2008, 18:22
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ja, en? Dan is het dus Kosovo die de resolutie overtreedt. Als de Veiligheidsraad daar wat aan wil doen moeten ze dat vooral doen.
Man, Amerika moedigde Kosovo actief aan. En wat zegt Nederlandse regering dan: we wachten af (tot feit er is).
Vraag: waarom zegt Amerika dan tegen Taiwan: hou geen referendum over onafhankelijkheid? Waarom wachten we daar niet gewoon op het 'feit'. Taiwan zal zich ooit onafhankelijk verklaren. Steunen we Taiwan dan ook? Of zijn we bang van dictatuur China?
Oud 19-02-2008, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Man, Amerika moedigde Kosovo actief aan. En wat zegt Nederlandse regering dan: we wachten af (tot feit er is).
Vraag: waarom zegt Amerika dan tegen Taiwan: hou geen referendum over onafhankelijkheid? Waarom wachten we daar niet gewoon op het 'feit'. Taiwan zal zich ooit onafhankelijk verklaren. Steunen we Taiwan dan ook? Of zijn we bang van dictatuur China?
Het heeft toch niks te maken met "bang" of niet. Snap je het nu echt niet? Het gaat om handelsbelangen. Dat kun je hypocriet vinden, maar zo is de realiteit nu eenmaal.
Oud 19-02-2008, 18:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Het heeft toch niks te maken met "bang" of niet. Snap je het nu echt niet? Het gaat om handelsbelangen. Dat kun je hypocriet vinden, maar zo is de realiteit nu eenmaal.
Als het alleen om BELANGEN gaat, waarom hebben we dan RECHT?

En als jij gelijk hebt: waarom zegt Bush dat dat niet? Maar waarom hangt ie verhaal op over democratie, multi-ethniciteit, enz...
Zeg dan gewoon: onafhankelijk Kosovo is in ons belang (ik denk overigens van niet, maar geod, dat doet er niet toe). Onafhankelijk Taiwan niet, dus: bekijk het maar in Tapei!

WEES DAN EERLIJK!
Oud 19-02-2008, 18:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als het alleen om BELANGEN gaat, waarom hebben we dan RECHT?
Recht is weinig anders dan de bescherming van belangen geïnstitutionaliseerd... Niets ieders belangen, echter.

Hoewel ik het nog steeds lastig te geloven vind dat je zo naief bent dat je een dergelijke vraag oprecht kan stellen.
Oud 19-02-2008, 18:41
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Recht is weinig anders dan de bescherming van belangen geïnstitutionaliseerd... Niets ieders belangen, echter.

Hoewel ik het nog steeds lastig te geloven vind dat je zo naief bent dat je een dergelijke vraag oprecht kan stellen.

Maar beste T_ID, als je er dan voor kiest om dit te institutionaliren, HOU je er dan ook aan. En niet alleen als het je uitkomt, want dan is het nutteloos.

Amerika veto'd Israel-resoluties, Rusland nu Kosovo. OK, dat is dan zo, maar dan moet Amerika ook sportief zijn Toch?!!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten