Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2009, 20:30
BlackTiger
BlackTiger is offline
Hallo allemaal,
Ik heb vaak last van puisten op mijn schouderbladen en borst... ik wil daar eigenlijk binnen 1.5 maand helemaal van af zijn. Ik ga dan namelijk op vakantie en het geeft mij een beter gevoel om er dan van af te zijn.

Heeft iemand voor mij de oplossing of handige tips??? misschien iets met voedings of cremes??

Laatst gewijzigd op 21-04-2009 om 06:56.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 21:03
Just_Wanna_Jump
Just_Wanna_Jump is offline
Citaat:
Hallo allemaal,
Ik heb vaak last van puisten op mijn schouderbladen en borst... ik wil daar eigenlijk binnen 1.5 helemaal van af zijn. Ik ga dan namelijk op vakantie en het geeft mij een beter gevoel om er dan van af te zijn.

Heeft iemand voor mij de oplossing of handige tips??? misschien iets met voedings of cremes??
er zijn veel creams voor zulke dingen..,zelf heb ik het niet.
Maar ik krijg soms ook wel puistjes op armen en benen..,en het kan natuurlijk ook door de weer komen.(want die puisjes krijg ik altijd wanneer het warm begint te worden)
en natuurlijk kan de dokter ook een geschikte cream ufzo voor je vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 21:44
Alyssia
Alyssia is offline
Zijn het echt púisten of zijn het meer ontstoken talgkliertjes? Dus dat er zeg maar gewoon een soort pitje uitkomt? Want in het laatste geval, daar is eigenlijk vrij weinig aan te doen, behalve dat je het goed schoon kunt houden. Zonnen helpt trouwens wel, daarvan wordt het minder. Misschien kun je van te voren al flink gaan zonnen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 06:58
BlackTiger
BlackTiger is offline
Citaat:
Zijn het echt púisten of zijn het meer ontstoken talgkliertjes? Dus dat er zeg maar gewoon een soort pitje uitkomt? Want in het laatste geval, daar is eigenlijk vrij weinig aan te doen, behalve dat je het goed schoon kunt houden. Zonnen helpt trouwens wel, daarvan wordt het minder. Misschien kun je van te voren al flink gaan zonnen.
Ik zal niet veel aan zonnen toe komen denk ik, ik zit nu met mijn examens
Maar als je per dag 1,5 tot 2 uurtjes in de zon gaat liggen met dit weer wordt je dan wel bruin en raak je snel van de puistjes af?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 07:31
Alyssia
Alyssia is offline
In de zon zit vitamine D, da's goed voor je huid. Of je er geheel vanaf raakt, kan ik niet met zekerheid zeggen, maar je huid zal er iig een stuk gezonder uitzien. En met dit weer kan je best wel bruin worden. Ga lekker in de zon leren!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 14:34
blablatje
blablatje is offline
Sowieso dagelijks je rug en borst wassen met water, maar ik neem aan dat je dat al doet. Elke drogist verkoopt reinigingsgel 'voor de jonge huid', 'voor de vette huid', 'voor de onrustige huid' en meer van dat soort termen, dus probeer dat ook eens uit, gewoon onder de douche. Dat zijn geen wondermiddelen maar het kan al wel een hoop schelen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 15:05
BlackTiger
BlackTiger is offline
Citaat:
In de zon zit vitamine D, da's goed voor je huid. Of je er geheel vanaf raakt, kan ik niet met zekerheid zeggen, maar je huid zal er iig een stuk gezonder uitzien. En met dit weer kan je best wel bruin worden. Ga lekker in de zon leren!
De vakken als biologie en aardrijkskunde zo ik eventueel wel buiten kunnen leren ja
Ik denk dat ik dat wel ga proberen dan

Citaat:
Sowieso dagelijks je rug en borst wassen met water, maar ik neem aan dat je dat al doet. Elke drogist verkoopt reinigingsgel 'voor de jonge huid', 'voor de vette huid', 'voor de onrustige huid' en meer van dat soort termen, dus probeer dat ook eens uit, gewoon onder de douche. Dat zijn geen wondermiddelen maar het kan al wel een hoop schelen.
Natuurlijk was ik mezelf elke dag, iedere avond douche ik en maak ik meestal de plekken extra schoon waar ik veel last heb, door middel van scrub of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 22:50
DDM
DDM is offline
Citaat:
Vitamine D in zonlicht? Vitamine D wordt onder invloed van zonlicht aangemaakt in de huid. En vitamine D is niet nodig/nuttig voor je huid. Vitamine D is nodig voor het in stand houden van de calciumhuishouding in je lichaam. Vitamine C daarentegen wel.
Oud 22-04-2009, 07:39
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Vitamine D in zonlicht? Vitamine D wordt onder invloed van zonlicht aangemaakt in de huid.
Dat bedoelde ik, beetje slecht geformuleerd.

Citaat:
En vitamine D is niet nodig/nuttig voor je huid. Vitamine D is nodig voor het in stand houden van de calciumhuishouding in je lichaam. Vitamine C daarentegen wel.
Maar dat wist ik niet.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten