Een feest van herkenning, als je het zo mag noemen..

Tien jaar gelden was het vandaag precies dat mn opa dood ging, en elf dagen later mn andere opa, dat was niet leuk, want vooral vand eerste hield ik heel veel (andere kende ik niet zo goed... die woonde in egypte). En ik weet niet waarom het precies zo sterk terugkwam, maar twee jaar geleden, toen gingen we dus op vakantie naar egypte (= elk jaar, dus niet dat er daarmee herinneringen bovenkwamen ofzo aan toen) en dan kwam de familie op bezoek om de mensjes uit nederland weer te zien enzo. En steeds als er iemand wegging van het huis waar wij logeerden, dacht ik 'nou, dit is de laatste keer dat ik hem of haar zie' Heel leip en onwerkelijk, alsof het me niets deed. Maar dat is niet waar, want ik hou veel van ze, dus dat kan niet

. Oh ja en ook voor die vakantie, er was een jongen van wie ik heel veel hou (ook toen) en die was, toen ik nog in nederland zat, al een tijdje in engeland. En toen hij daar was (1e zomervakantie dat ik hem kende) was ik zo bang, echt

verschrikkelijk gewoon. Ik heb hele dagen jankend voor de pc gezeten, mailtjes geschreven dat ik bang was dat er iet met hem zou gebeuren enzo. Toen heb ik maar een vriend van me opgebeld (tevens 1 vd beste vrienden van die jongen) en toen heb ik jankend aan de telefoon gezeten. Was de eerste keer dat ik iemand jankend opbelde trouwens, het was echt crisis. En nou goed, we hebben er wat over gepraat enzo, en hij heeft me wat afgeleid en daarna was ik nog wel bang, maar het ging stukken beter.
Dus ehm, ff concreet (ben altijd erg lang van stof, het spijt me

)
Zorg (als je daaraan toe bent) dat je wat afleiding krijgt van mensen om je heen, leg je probleem uit aan het liefst een goeie vriendin en vraag of die je wil helpen, door bijv. leuke dingen te doen met je, je te wijzen op al die mensen om wie jij ook geeft en ondanks dat niet doodgaan enzo.
Maar geloof me (blabla, geijkt verhaaltje van mensen die je niet begrijpen

) er komt een tijd dat je inene beseft dat je al een tijdje niet hebt gedacht 'Scheisse, ik mag niet van mensen houden omdat ze anders toch maar doodgaan.' (voor mij is dat besef right nu, btw) Het zal nog wel de kop op steken af en toe (als je je rot voelt, of er inene iets is dat je aan je moeder doet denken of feestdagen, verjaardagen etc) en waarschijnlijk ook nog wel een tijdje duren voor je je wat beter voelt, maar blijf maar vertrouwen hebben of probeer het te kweken, ook al geloof je niet dat het reeel is. Mar bovenal, geef jezelf de tijd de dood van je moeder te verwerken en ga neit krammpachtig zitten doen alsof alles koek en ei is. En laat je VOORAL (sorry voor t schreeuwen maar dit is echt belangrijk) niet kisten door mensen die zeggen kom op hee, het is nu al een jaar geleden, je moet er nu wel overheen zijn (door de plee spoelen die handel, ze zijn er echt).
Zo. Nu is het te lang. Succes ermee. (ook mij kan je wel mailen btw

)