Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2004, 13:07
synclinorium
synclinorium is offline
ik sluit me zelf af wanneer mensen dicht bij komen.

b.v. gister:

Een vriend van mij waren aan het bellen. We zijn best close. hij weet heel veel van mij.
Maar opeens krijg ik een eng en bang gevoel, en dan ga ik heel onaardig tegen hem doen.
We hadden al heel lang afgesproken om iets leuks een keer samen te doen. Al over gehad enzo. Beiden veel zin in. En nu heb ik gisteravond opeens gezegt: Ik vind het eng om alleen met jou te zijn.
Hij snapt dat natuurlijk niet. Snap ik ook wel. eerst vind ik alles leuk en dan opeens zeg ik: nee toch niet.

Ik voel me nu best kut. Gebeurt altijd, heb ik net een goede vriendschap opgebouwd en dan verpest ik het weer.
Nu ben ik heel erg bang om hem te verliezen....
Wil ik echt niet.

Heeft iemand tips of iets. iemand die het (her)kent?
Oud 28-03-2004, 13:09
Verwijderd
Tips...mjah, misschien hem dit vertellen of het hem laten lezen? Is eng (komt ook (te) dichtbij waarschijnlijk ), maar je voorkomt er misschien wel mee dat je een vriend verliest door je reacties, dus misschien is het wel de moeite waard om het iig te proberen? Succes en sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 13:22
Coral
Coral is offline
Damn, jah, dat herken ik wel. Nu loop ik bijvoorbeeld weer de kutten met een ex-vriendje met wie ik nog steeds een goede band heb (we zijn hele goede vrienden). Maar ik doe steeds bot tegen hem, maak beetje gemene opmerkingen.. En dan zeg ik dat ik hem een tijdje niet wil spreken / zien en dan bel ik een uur later huilend op dat ik t niet meende. Besluiten we om toch maar even afstand te nemen. Maarjah, een week later spreekt hij me toch weer aan op msn, en dan gaat het 1 of 2 dagen goed en gebeurt het weer. Dan word ik boos omdat hij toch contact heeft gezocht. Ik snap totaal niet waarom ik het doe. Ik heb het niet alleen bij hem, ook bij andere mensen die dichtbij me staan. Misschien is dit geval anders omdat ik misschien nog gevoelens voor hem heb. Maar zelfs dat weet ik niet. Ik word er echt gek van. Toen we nog wat hadden deed ik het ook. Werd ik pissig op hem om NIETS. Ging ik hem beschuldigen van het feit dat ik me niet lekker voelde. En dat had weer te maken met het feit dat hij wel eens grapjes maakte omdat ik niet al te dun ben (zeker niet dik, gewoon maat 38 ofzo, maar dat doet er niet toe). En daardoor ging ik afvallen en afvallen en een keer (toen ik het zat was) ben ik erg kwaad op hem geworden. Ik snap het niet, ik maak ook altijd alles kapot. Niet alleen vriendschappen, maar ook als het eindelijk goed gaat thuis, dan maak ik t altijd weer stuk

Sorry van mijn geblaat, hier heb je niks aan. Ik kan je dus geen tips geven..

Veel succes in ieder geval
Oud 28-03-2004, 13:47
synclinorium
synclinorium is offline
coral: dankje, heb er wel wat aan, weet dat ik dus niet de enige ben.

Ik voel me nu zo verward en bang.

Weet iemand misschien hoe ik dit aan hem kan vertellen. Duidelijk maken, dat ik het echt niet express doe.
Oud 28-03-2004, 13:53
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 28-03-2004 @ 14:47:
coral: dankje, heb er wel wat aan, weet dat ik dus niet de enige ben.

Ik voel me nu zo verward en bang.

Weet iemand misschien hoe ik dit aan hem kan vertellen. Duidelijk maken, dat ik het echt niet express doe.
Praat met hem. Zeg tegen hem dat je het niet zo bedoeld.. Vertel hem wat je ons hier ook verteld.. Als hij een echte vriend is, dan zal hij het begrijpen.
Oud 28-03-2004, 14:50
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik snap het helemaal. Ik had precies dezelfde dingen, alleen heb ik wel echt dingen gedaan- ontmoetingen enzo. Achteraf (en tijdens) was ik zo bang en daarna rende ik heel hard naar huis en wilde ik er helemaal niets meer over horen.
Nu heb ik hetzelfde. Zij komt veel te dichtbij. En dan wil ik weer weg, gewoon mn oude leven terug.
Oud 28-03-2004, 16:23
synclinorium
synclinorium is offline
Misschien vind ik het eng omdat als iemand steeds dichter bij komt, ben ik bang om hem te verliezen. Je hebt dan steeds meer om te verliezen.
Ik ben ook bang om gekwetst te worden. Hoe beter iemand je kent hoe meer hij je kan kwetsen. ( komt uit verleden) hij heeft dat nog nooit gedaan, dus voor hem onterecht. ik ben dus wel heel voorzichtig er mee. misschien te voorzichtig. Ik wil niet meer gekwetst worden!
Oud 28-03-2004, 20:06
Verwijderd
Je hebt dnek ik Asperger... een vorm van Autisme haahahahahahhahahahah
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:08
synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 28-03-2004 @ 21:06:
Je hebt dnek ik Asperger... een vorm van Autisme haahahahahahhahahahah
Jij moet niet zoveel denken!
Oud 28-03-2004, 20:09
Verwijderd
Typisch antwoord van een autist.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:10
Verwijderd
Wat denk je zelf dat het is?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:12
Verwijderd
Het spijt me, ik had niet zo snel mogen oordelen.

ben je single???
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:19
synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 28-03-2004 @ 21:12:
Het spijt me, ik had niet zo snel mogen oordelen.

ben je single???
ondanks dat ik me kut voel, moet ik toch lachen.
Oud 28-03-2004, 20:40
Verwijderd
Dank je wel, ik vind mij ook heel leuk en lief
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:51
Lorelei
Lorelei is offline
Oh dit herken ik.. en dit kunnen een aantal vrienden en een ex van me gelijk bevestigen.. (moet ik nu een of een neerzetten? )

Het beste wat je kan doen, is aan je vriend vertellen dat je het doet en zodra je jezelf erop betrapt ook gelijk zeggen dat je "het' weer doet. Dat is lastig omdat je dan net in zo'n bui zit en het werkt alleen als je vriend dan niet probeert nog closer te komen (ervaring ). Vertel hem gewoon wanneer het weer zover is en dat je dus even een soort van rust nodig hebt.

Ik zou het echt tegen die vriend van je zeggen en proberen uit te leggen, want je raakt er mensen mee kwijt!

Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:04
synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
grl schreef op 28-03-2004 @ 21:51:
Oh dit herken ik.. en dit kunnen een aantal vrienden en een ex van me gelijk bevestigen.. (moet ik nu een of een neerzetten? )

Het beste wat je kan doen, is aan je vriend vertellen dat je het doet en zodra je jezelf erop betrapt ook gelijk zeggen dat je "het' weer doet. Dat is lastig omdat je dan net in zo'n bui zit en het werkt alleen als je vriend dan niet probeert nog closer te komen (ervaring ). Vertel hem gewoon wanneer het weer zover is en dat je dus even een soort van rust nodig hebt.

Ik zou het echt tegen die vriend van je zeggen en proberen uit te leggen, want je raakt er mensen mee kwijt!

dankjewel!

Heb het er net even over gehad. Hij zei ook dat ik moest begrijpen dat ik hem zo kwets enzo. Hij begrijpt mij ook wel. We hebben afgesproken dat ik het gewoon gelijk zeg als er iets is.

hoop dat het dan beter gaat

I don't wanna lose him!
Oud 28-03-2004, 21:08
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 28-03-2004 @ 22:04:
dankjewel!

Heb het er net even over gehad. Hij zei ook dat ik moest begrijpen dat ik hem zo kwets enzo. Hij begrijpt mij ook wel. We hebben afgesproken dat ik het gewoon gelijk zeg als er iets is.

hoop dat het dan beter gaat

I don't wanna lose him!
Goed zo!

En ja.. het is echt een fantastische manier om mensen te kwetsen daarom is het juist zo goed om het erover te hebben. En nog iets anders: probeer bij jezelf na te gaan waarom je meteen van je af gaat duwen als hij te "dichtbij" komt en in welke gevallen het gebeurt. Bij mij is het in ieder geval zo dat het verschillend is per situatie maar ik denk dat er wel een verband is. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar ik probeer er wel achter te komen want het werkt bijzonder slecht.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 17:28
synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
grl schreef op 28-03-2004 @ 22:08:
Goed zo!

En ja.. het is echt een fantastische manier om mensen te kwetsen daarom is het juist zo goed om het erover te hebben. En nog iets anders: probeer bij jezelf na te gaan waarom je meteen van je af gaat duwen als hij te "dichtbij" komt en in welke gevallen het gebeurt. Bij mij is het in ieder geval zo dat het verschillend is per situatie maar ik denk dat er wel een verband is. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar ik probeer er wel achter te komen want het werkt bijzonder slecht.
Ik weet het verband wel. Maar omdat op te lossen moet ik eerst iets uit het verleden verwerken, ben ik nu mee bezig.
Oud 29-03-2004, 19:54
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 28-03-2004 @ 21:06:
Je hebt denk ik Asperger... een vorm van Autisme haahahahahahhahahahah
Zeg, houd je eens een beetje gedeisd alsjeblieft. Ik heb zelf toevallig het syndroom van Asperger, en ik zou het zeer op prijs stellen als je daar niet de spot mee probeert te drijven.
Reageren

Regels voor berichten