Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2009, 18:40
Balance
Balance is offline
Ik ben zelf wel een liefhebber van de Sim, Theme en Tycoon reeksen, maar vind dat er een groot verschil bestaat tussen de verschillende spellen.

Ik ben dus benieuwd naar welke games jullie leuk vinden die in deze categorie vallen. Ze hoeven uiteraard niet persé Sim, Theme of Tycoon in de naam te hebben

Enkele spellen die ik top vind/vond:
- Theme Hospital
- Theme park (world)
- De Sims
- Hotel Tycoon

Wellicht zitten er nog tips tussen voor mij.
Oud 13-04-2009, 19:32
Luts
Luts is offline
Sims 2
is echt helemaal te gek!
ik heb alle uitbreidingspakketten en bijna alle accesoires pakketten
ik moet alleen nog tiener, villa&tuin en kerst (maar kerst wil ik niet)
ik heb nog wel leuke/handige dowloads sites
en als je hyves hebt is er nog een hele coole hyves voor sims2
alleen weet ik niet of je hier links mag plaatsen
zo dat moest ik ff kwijt
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 20:07
Balance
Balance is offline
Ja Sims 2 ken ik ook. Erg leuk inderdaad
Zijn er nog meer spellen die je erg leuk vindt?
Oud 13-04-2009, 20:20
Verwijderd

Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 23:10
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Rollercoaster Tycoon (2 is slecht, 1 is briljant 3 is best goed)
Zoo Tycoon
Theme Hospital
Simcity 3000
heb ooit ook the sims veel gespeeld ja.
Oud 14-04-2009, 06:45
Q
Q is offline
Sim City 4
Sim Tower (krijg em nog niet aan de praat op vista 64)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 08:09
Not for Sale
Not for Sale is offline
Locomotion (nieuwste incarnatie van Transport Tycoon, de originele 'Tycoon')
Blijft leuk om treintjes aan te leggen

Economische simulaties als Free Enterprise en Capitalism vond ik vroeger ook wel leuk. Deze zijn inmiddels wel antiek though.

Iets als Tropico, Caesar of Anno 1602 zou je ook leuk kunnen vinden. Iets meer strategie en in Anno en Caesar wordt ook gevochten, maar het city building aspect is veel belangrijker.
Oud 14-04-2009, 08:24
Q
Q is offline
Ja dan heb je natuurlijk nog Civilization 1 t/m 9.000.000 en Colonization. Maar die vallen niet echt onder de sim games lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 08:30
Not for Sale
Not for Sale is offline
Black & White!
Oud 14-04-2009, 12:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Black & White!
Maar dan wel de Engelse versie, en niet met die hemeltergende waardeloze Belgische voiceactors.

Tropico 2
Pirateneiland-simulator. Best grappig.
Oud 14-04-2009, 16:32
Changshan
Changshan is offline
Spore heeft veel sim-invloeden.

SimCity 4 is de beste uit de reeks (ok, 3000 was voor z'n tijd beter, maar nu doe je vanwege de details 4 )

Pff, hoeveel vermenging met andere genres wil je verder? Als het echt puur sim moet zijn, heb ik niet veel toe te voegen aan de posts boven me, anders heb je nog Europa Universalis 3, Empire: Total War (sowieso de Total War-reeks, maar de nadruk is wel steeds meer op sim komen te liggen; meer naar Europa Universalis 3 dus) en nog wel wat meer in die richting.
Oud 14-04-2009, 18:06
Balance
Balance is offline
Age of Empire en dat soort spellen vind ik wel leuk, ik neem aan dat Civilization ook zoiets is? Zolang er inderdaad maar een groot bouw-gedeelte in zit.
Spore vind ik eng, ik krijg de kriebels van al die beestjes
En verder staan er nog best wat tips tussen
Oud 14-04-2009, 18:31
Changshan
Changshan is offline
Haha, zorg dan maar dat je eigen beestje iig schattig is om naar te kijken.

Ik vind sims met (veel) historie en een beetje actie voor de afwisseling altijd erg interessant; vandaar die laatste games.
Oud 14-04-2009, 19:20
Balance
Balance is offline
Ik ben meer van geld verdienen en dan de stad of het bedrijf uitbreiden, etc.
En het liefst met van die opdrachten, waarna je naar het volgende level gaat óf aspecten vrij speelt.
Oud 14-04-2009, 19:27
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ik vind sims met (veel) historie en een beetje actie voor de afwisseling altijd erg interessant; vandaar die laatste games.
EU3 kan zichzelf wel een history sim noemen, het is toch echt (nogal hardcore) strategy, niet echt wat ze zoekt denk ik

Colonization is wel tof met alle soorten grondstoffen een beetje handeldrijven enzo, wel nogal open-ended en niet missiegedreven.
Oud 14-04-2009, 20:03
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
black and white, maar dan wel de engelse versie, en niet met die hemeltergende waardeloze belgische voiceactors.
....doooooooooooooooddddd.......
Oud 14-04-2009, 20:04
Changshan
Changshan is offline
In dat geval zou ze nog net wel al die spellen met namen als Caesar, Zeus etc. moeten proberen. Er was een Egyptische versie, heette die niet Pharao of zo? In die richting heb je ook nog wat recentere (3D) vervolgen.

Allemaal hetzelfde principe: economie stabiel houden, uitbreiden/groeien, aspecten vrijspelen.

Oh trouwens, op je eerdere vraag: ligt beetje aan de versie, maar Civilization is droger en minder losbollig/snelle actie dan Age of Empires. Als je een iets koddiger variant van Age of Empires wilt, is Knights and Merchants aan te raden. Een soort Settlers II (met de wegen tussen gebouwen) met mooiere graphics die ook nu nog niet echt lelijk zijn.

Laatst gewijzigd op 14-04-2009 om 23:30.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 20:33
AlopiA
AlopiA is offline
Black&White idd
En ik vond Fast Food tycoon ook nog best leuk, hoewel het beter Pizzeria-tycoon had kunnen heten
Oud 14-04-2009, 20:54
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
In dat geval zou ze nog net wel al die spellen met namen als Caesar, Zeus etc. moeten proberen. Er was een Egyptische versie, heette die niet Pharao of zo? In die richting heb je ook nog wat recentere (3D) vervolgen.

Allemaal hetzelfde principe: economie stabiel houden, uitbreiden/groeien, aspecten vrijspelen.

Oh trouwens, op je eerdere vraag: ligt beetje aan de versie, maar Civilization is droger en minder losbollig/snelle actie dan Age of Empires. Als je een iets koddiger variant van Age of Empires wilt, is Knights and Merchants aan te raden. Settlers II (met de wegen tussen gebouwen) met mooiere graphics die ook nu nog niet echt lelijk zijn.
Jaaa, Knights & Merchants is een leuke idd

En Caesar III of IV is goed te doen idd, en beter geslaagd dan de clone CivRome.
Oud 15-04-2009, 10:42
Miek
Miek is offline
Mall tycoon vond ik niet zo heel super
Seaworld Tycoon is ook nog wel leuk
Oud 15-04-2009, 14:34
Luts
Luts is offline
Citaat:

Oh trouwens, op je eerdere vraag: ligt beetje aan de versie, maar Civilization is droger en minder losbollig/snelle actie dan Age of Empires. Als je een iets koddiger variant van Age of Empires wilt, is Knights and Merchants aan te raden. Een soort Settlers II (met de wegen tussen gebouwen) met mooiere graphics die ook nu nog niet echt lelijk zijn.

Inderdaad Pharao (die ik ook heb) is de egyptische form van age of empires. bijde zijn leuke games. maar Pharao loop ik op een bepaalt moment altijd vast
roller coaster tycoon vond ik een tijd ook heel leuk maar nu niet meer
naast sims2 heb ik ook sims eilandverhalen. die is wel oké maar als je 1x het verhaal hebt uitgespeelt is er nix meer aan. veder heb ik ook nog imagine fashion designer (kleding ontwerp spel met een verhaal erin waardoor het een soort simulation game is) maar dat is echt een meiden game. Wat vinden jullie eigenlijk van de Sims3? het lijkt mij echt heel dom en saai je hebt veel te veel keuze en nu duurt het bij mij al eeuwen voordat een poppetje klaar is het enige pluspunt wat ik in sims3 zie is dat je zonder te laden zo overal (ook bij de buren) vrij rond kunt lopen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 15:45
Changshan
Changshan is offline
Hm, Pharao is eerder de Egyptische vorm van Caesar. Gaat meer om het onderhouden van een stad. Aan het eind van ieder level/scenario heb je een stad staan om trots op te zijn. Bij Age of Empires heb je dan eerder enkele uitgebreide kampementen waaraan je kunt zien hoe je de vijand terug hebt gedrongen.
Oud 17-04-2009, 13:43
Balance
Balance is offline
Ik heb het e.e.a. bekeken op reviewsites en bij nader inzien wil ik toch echt meer games gericht op het bouwen, uitbreiden en een level vrij spelen dan spellen waarbij je ook moet vechten.

Dus uit dit topic haal ik dan de volgende spellen:
- Zoo tycoon
- Seaworld tycoon
- Simcity 3000
- Simcity 4
- Tropico 2

Toch nog een spel wat ik vergeet? Of een spel dat nog niet genoemd is?
Oud 17-04-2009, 15:29
Not for Sale
Not for Sale is offline
In Caesar speel je levels waarna je vaak kunt kiezen tussen een meer vechtgericht level en een bouwlevel. Volgens mij kun je het helemaal uitspelen met minimaal militair gebeuren
Oud 17-04-2009, 15:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
In Caesar speel je levels waarna je vaak kunt kiezen tussen een meer vechtgericht level en een bouwlevel. Volgens mij kun je het helemaal uitspelen met minimaal militair gebeuren
Niet echt. Wat ik me ervan herinner groeide de hoeveelheid aanvallers ook bij vredige provincies lineair, zodat je op den duur geconfronteerd werd met meer aanvallers dan je met de maximale hoeveelheid soldaten die je kon hebben, kon verslaan.

Ik zag dat altijd als een soort maximale tijdsduur op missies, omdat daarna keer op keer je stad geplunderd zou worden en slagen niet meer kon.
Oud 17-04-2009, 16:45
Not for Sale
Not for Sale is offline
Welke heb je het over dan?
De peaceful missies hadden over het algemeen helemaal geen vijanden dacht ik. In Caesar III dan anyway
Oud 17-04-2009, 17:51
Changshan
Changshan is offline
^ Ja, van Caesar III herinner ik me die lineaire opbouw in invasies ook alleen maar van wanneer je Caesar zelf boos had gemaakt. En da's makkelijk te voorkomen.
Oud 20-04-2009, 15:56
Not for Sale
Not for Sale is offline
O ja inderdaad, als je je geld verkwist.

Port Royale misschien, trouwens? Ik heb het niet gespeeld maar het lijkt me wel wat.
Oud 20-04-2009, 16:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Port Royale misschien, trouwens? Ik heb het niet gespeeld maar het lijkt me wel wat.
Ik heb deel twee daarvan gespeeld. Die is een beetje free roaming als het ware. Je kunt wel een eigen stadje hebben, en die groot maken door het te voorzien van goederen en tot bloei te brengen, maar ik zou het niet primair een simulatie vinden. Het is eerder een combinatie, free roaming, simulatie en gevechten.
Oud 22-04-2009, 08:24
Batser
Batser is offline
Black&White 2
Sims 2
Age of Empires 3
Zoo Tycoon 2 [ 1 is failure]
Simcity[ meestal ging de stad naar de knopen x'D]
MySims@Wii
SimAnimals@WII
Roller Coaster Tycoon
Spore
Red Alert 3
Anno 1503
Total Annihilation Kingdoms
Theme Park World

En voor de rest heb ik niet zoveel gespeelt.
Oud 22-04-2009, 20:47
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
^ Ja, van Caesar III herinner ik me die lineaire opbouw in invasies ook alleen maar van wanneer je Caesar zelf boos had gemaakt. En da's makkelijk te voorkomen.
Bouwmissies waren saai, en vechten kwam op een gegeven moment aan op wat meer tactiek (muren opstellen in komvorm met torens en niet alleen maar legionairs maar ook van die speergooi mannekes) en dan was het alsnog met 2 vingers in den neus te doen.
Oud 23-04-2009, 17:31
Changshan
Changshan is offline
^ Heb je Caesar verslagen dan? Ik heb het weleens een keer voor elkaar gekregen om de held van het Romeinse volk te worden, maar na vijf invallen van Caesar ga je toch echt wel dood.
Oud 01-05-2009, 15:42
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ik heb deel twee daarvan gespeeld. Die is een beetje free roaming als het ware. Je kunt wel een eigen stadje hebben, en die groot maken door het te voorzien van goederen en tot bloei te brengen, maar ik zou het niet primair een simulatie vinden. Het is eerder een combinatie, free roaming, simulatie en gevechten.
Hmm, ik heb het dus maar geprobeerd, maar ik ben niet echt enthousiast.

Het is een beetje suf en zinloos. Een beetje rondvaren en dingen verhandelen gaat makkelijk en vermaakt je wel een half uurtje, maar daarna heeft het weinig te bieden. Je kunt meer schepen, meer gebouwen etc kopen maar er kan eigenlijk niks misgaan en je bereikt niet iets dat belonend en de moeite waard voelt Kortom, geen aanrader
Oud 02-05-2009, 13:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is een beetje suf en zinloos. Een beetje rondvaren en dingen verhandelen gaat makkelijk en vermaakt je wel een half uurtje, maar daarna heeft het weinig te bieden. Je kunt meer schepen, meer gebouwen etc kopen maar er kan eigenlijk niks misgaan en je bereikt niet iets dat belonend en de moeite waard voelt Kortom, geen aanrader
Mwo, ik handel slechts totdat er oorlog uitbreekt, waarna je een kaperbrief kunt kopen.

Mijn record is alle plaatsjes in het spel, op zes na, Nederlands maken.
Oud 02-05-2009, 13:50
Not for Sale
Not for Sale is offline
Hm ok. Ja dan doe je het vooral om het vechten ja
Reageren

Regels voor berichten