Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2009, 00:34
anjali
anjali is offline
Even gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid. Af en toe wanneer ik mij inspan heb ik last van oorsuizen, maar ik kan ze wel zelf stoppen.

Bijvoorbeeld gisteren spande ik mijn hoofd een beetje toen ik naar beneden keek en toen ik hoorde dat het enge suizen begon keek ik snel weer recht en dan houdt het suizen (1 piepje) gelijk op.

Ik heb dit vaker en doordat ik het zelf kan laten stoppen en het uitsluitend plaatsvind als ik me inspan met mijn hoofd heb ik er verder geen last van. Het kan misschien voortkomen uit vermoeidheid. Maar mijn vraag is is mijn specifieke situatie normaal? Hebben jullie dat ook wel eens dat je af en toe je oren hoort suizen/piepen maar dat je het zelf weer kan stoppen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2009, 12:04
Verwijderd
Dat heb ik ook wel eens, ik denk dat 't te maken heeft met 't drukverschil in je oor en daar buiten en dat dat zich vervolgens (door je hoofd te draaien ofzo) weer herstelt. Ik heb 't vaker als ik verkouden ben, maar als ik niet verkouden ben komt 't ook wel eens voor. Meestal helpt 't trouwens al als ik m'n mond even open doen of even flink door m'n neus uitadem.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2009, 12:38
anjali
anjali is offline
Citaat:
Dat heb ik ook wel eens, ik denk dat 't te maken heeft met 't drukverschil in je oor en daar buiten en dat dat zich vervolgens (door je hoofd te draaien ofzo) weer herstelt. Ik heb 't vaker als ik verkouden ben, maar als ik niet verkouden ben komt 't ook wel eens voor. Meestal helpt 't trouwens al als ik m'n mond even open doen of even flink door m'n neus uitadem.
Bedankt! Het punt is nadat ik op google oorsuizen intikte en allemaal enge verhalen las, begon ik me even zorgen te maken. Maar het is volgens mij gewoon niets (zoals ik al schreef) heb het voornamelijk als ik moe ben.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 22:02
BlackTiger
BlackTiger is offline
Ik heb het ook, als ik mijn hoofd beetje aanspan, maar ik kan het altijd.
Het is opzich wel vreemd, maar aan de andere kant ook wel grappig.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 22:49
anjali
anjali is offline
Citaat:
Ik heb het ook, als ik mijn hoofd beetje aanspan, maar ik kan het altijd.
Het is opzich wel vreemd, maar aan de andere kant ook wel grappig.
ja dat bedoel ik ik hoor dan altijd: piep, piep, piep en dan hou ik op met aanspannen kijk ik een andere kant op en dan is het over. ik vind het alleen in tegenstelling tot jou niet grappig ik vind het doodeng. Sommige mensen horen die piepgeluiden de hele dag door gedurende hun hele leven.

Wat ik me wel afvraag ik weet zeker dat ik dat piep geluidje niet al mijn hele leven hoor ik merk het pas sinds een half jaar/jaar op dat ik dat hoor. Hoop dat het altijd blijft bij slechts aanspanning van mijn hoofd.

Ik hoor trouwens dat veel mensen een gehoorbeschadiging oplopen tijdens het uitspuiten van hun oren, waardoor ze ook de rest van hun leven die piepjes horen. Ook ik moet zo om de 1 a 2 jaar naar de dokter om dat te laten doen, maar durf dat nu echt nooit meer
Met citaat reageren
Oud 02-05-2009, 02:43
Mara
Mara is offline
Jeetje, jij bent wel echt een hypchonder he?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 13:07
anjali
anjali is offline
Citaat:
nou ik moet wel zeggen dat er sinds vanochtend echt iets vreemds met mijn gehoor aan de hand is. ik hoor de hele tijd iets wat ik niet echt kan beschrijven. Het is volgens mij geen gesuis, maar een soort heel zachte geluid alsof er een lamp aanstaat die je weleens geluid hoort maken. Klinkt echt vervelend en eng. En ben nu wel bang dat dit op den duur harder zal worden. (misschien is het wel gesuis, maar weet ik niet dat het zo genoemd wordt). Het houd gewoon niet op
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 01:00
Mara
Mara is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 07:54
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
nou ik moet wel zeggen dat er sinds vanochtend echt iets vreemds met mijn gehoor aan de hand is.
Misschien heb je wel gewoon een hele lichte oorontsteking. Gaat vanzelf over, hoor, niks aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 17:19
anjali
anjali is offline
Citaat:
Misschien heb je wel gewoon een hele lichte oorontsteking. Gaat vanzelf over, hoor, niks aan de hand.
het is al de derde dag dat ik er last van heb. volgens mij is het echt tinnitus . ben doodsbang
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 17:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
het is al de derde dag dat ik er last van heb. volgens mij is het echt tinnitus . ben doodsbang
Een oorontsteking is ook niet in een dag over. Maar goed, als je 'doodsbang' bent, zou ik zo snel mogelijk naar de huisarts gaan voor je gemoedsrust.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 18:10
Mara
Mara is offline
Citaat:
Wat jij nodig hebt is een psycholoog, niet een arts.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 18:48
anjali
anjali is offline
Citaat:
Een oorontsteking is ook niet in een dag over. Maar goed, als je 'doodsbang' bent, zou ik zo snel mogelijk naar de huisarts gaan voor je gemoedsrust.
maar van een ooronsteking merk je toch wel iets meer dan alleen een geruis geluid? Je zou koorts kunnen krijgen en duizelig zijn enz...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 18:49
anjali
anjali is offline
Citaat:
Wat jij nodig hebt is een psycholoog, niet een arts.
was dat maar waar. Zou liever gek zijn dan echt tinitus hebben, want volgens mij kan oorsuizen leiden tot psychologische problemen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 20:20
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
maar van een ooronsteking merk je toch wel iets meer dan alleen een geruis geluid? Je zou koorts kunnen krijgen en duizelig zijn enz...
Je zou koorts kunnen heb en duizelig kunnen zijn, maar dat hoeft niet, je zegt het zelf ook al.
Maar nogmaals: de enige manier om je zorgen (even?) te laten verdwijnen is door een arts naar je oren te laten kijken.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 20:59
anjali
anjali is offline
Citaat:
Je zou koorts kunnen heb en duizelig kunnen zijn, maar dat hoeft niet, je zegt het zelf ook al.
Maar nogmaals: de enige manier om je zorgen (even?) te laten verdwijnen is door een arts naar je oren te laten kijken.
daar ben ik het bangst voor. 100% dat ik wordt doorverwezen naar een kno arts of naar een winkel waar je oren kan laten meten (noem je dat zo???) en dan blijk ik permanente tinitus te hebben

Hier heeft meelfriek wel gelijk ben echt als de dood voor alles wat met ziekten te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 21:01
anjali
anjali is offline
Citaat:
bedankt trouwens dat je me gerust probeert te stellen
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 12:20
Verwijderd
Citaat:
daar ben ik het bangst voor. 100% dat ik wordt doorverwezen naar een kno arts of naar een winkel waar je oren kan laten meten (noem je dat zo???) en dan blijk ik permanente tinitus te hebben

Hier heeft meelfriek wel gelijk ben echt als de dood voor alles wat met ziekten te maken heeft.
Dus als je gaat is de kans 100% dat je wordt doorverwezen denk je en dáárom ga je maar niet? Het gaan naar de huisarts verandert niets aan wat je hebt, dus mocht blijken dat je bijvoorbeeld tinnitus hebt, dan heb je dat ook wanneer de KNO-arts 't nog niet heeft vastgesteld. Met een bezoekje aan de huisarts heb je niets te verliezen in ieder geval.

Laat gewoon even naar de oren kijken door de huisarts en maak je niet zo druk
(Sowieso; oorsuizen kun je krijgen door een minimale oorontsteking, maar ook door een lichte verkoudheid, 't hoeft echt niet meteen permanente tinnitus te zijn.)

En mocht je in de toekomst ergens anders last van hebben; ga dan niet op internet rondzoeken wat 't allemaal zou kúnnen zijn, want dan maak je jezelf alleen maar bang terwijl het nergens voor nodig is. Ga na je huisarts wanneer je klachten hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 18:15
anjali
anjali is offline
Citaat:
Dus als je gaat is de kans 100% dat je wordt doorverwezen denk je en dáárom ga je maar niet? Het gaan naar de huisarts verandert niets aan wat je hebt, dus mocht blijken dat je bijvoorbeeld tinnitus hebt, dan heb je dat ook wanneer de KNO-arts 't nog niet heeft vastgesteld. Met een bezoekje aan de huisarts heb je niets te verliezen in ieder geval.

Laat gewoon even naar de oren kijken door de huisarts en maak je niet zo druk
(Sowieso; oorsuizen kun je krijgen door een minimale oorontsteking, maar ook door een lichte verkoudheid, 't hoeft echt niet meteen permanente tinnitus te zijn.)

En mocht je in de toekomst ergens anders last van hebben; ga dan niet op internet rondzoeken wat 't allemaal zou kúnnen zijn, want dan maak je jezelf alleen maar bang terwijl het nergens voor nodig is. Ga na je huisarts wanneer je klachten hebt.
He bedankt voor je bericht! Ga idd gewoon NOOIT meer iets op internet uitzoeken als ik een klacht ofzo heb, want ik raak er gewoon altijd van in paniek. Had bijvoorbeeld op dit forum gelezen dat iemand dezelfde klachten als ik had wat die suizen betreft, maar dat het bij die persoon ineens heel erg werd. Ik begin dan gelijk te denken dat dat mij ook wel zal gebeuren en dan ben ik dus bezig met me dagen/weken/maanden zorgen maken.

Ik hoor trouwens nog wel suizen, maar het lijkt vandaag veel minder en het is superzacht. Ik heb vandaag tot 12.00 uitgeslapen dus misschien heeft dat geholpen (ik slaap meestal maar 4 of 5 uurtjes). Met andere woorden heb er op dit moment nauwelijks last van. Zal proberen 7 a 8 uurtjes te slapen voortaan. Mocht het desondanks erg worden of dat ik er ineens weer veel last van heb zal ik gewoon naar de dokter gaan. Nog bedankt!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 22:05
Verwijderd
Vermoeidheid kan ook veel klachten veroorzaken, dus zorg inderdaad voor voldoende slaap, is veel gezonder
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten