Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2009, 11:57
Lilything
Lilything is offline
Ik eet eigenlijk al jaren de groente of kippensoep van de unox, maar laatst viel me ineens op hoe weinig vulling er eigenlijk inzit en dat het een rare gelige kleur heeft die ook niet echt veel meer weg heeft van natuurlijke soep

welke merken van soepen uit blik raden jullie mij aan aan?
Oud 06-05-2009, 14:47
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik raad je aan gewoon zelf een soepje te maken, super makkelijk en net zo snel als soep opwarmen..Bovendien veel gezonder van geen gekke overbodige smaakversterkers enzo. Als je interesse hebt:

Basisgroentesoep:
- pan water (zoveel als je wilt)
- 1 of 2 bouillonblokjes (groente, tuinkruiden, rundvlees, kip)
- zak soepgroente
- evt kip of vermicelli

Water met bouillonblokjes laten koken, soepgroente even aanbakken of gewoon zo in de pan gooien (en dan dus wel gaar laten worden) en dan ff laten pruttelen. Naar gelang peper en zout toevoegen en evt extra dingen die je lekker vindt.
Oud 06-05-2009, 15:37
M@rco
M@rco is offline
Zelf maken is inderdaad niet zo heel moeilijk. I.p.v. bouillonblokjes kun je ook een pot bouillon gebruiken, zit wat meer smaak aan. En als je toch kant en klaar zoekt: misschien die soep uit een zak eens proberen? Die is in ieder geval zonder toevoegingen.
Oud 06-05-2009, 16:32
Verwijderd
Idd, ik vind zelfgemaakte soep echt veel lekkerder dan soep uit blik (en ook uit zak), 't is net wat meer werk, maar dat is het echt wel waard (en zoveel werk is het helemaal niet).
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 09:54
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik raad je aan gewoon zelf een soepje te maken, super makkelijk en net zo snel als soep opwarmen..Bovendien veel gezonder van geen gekke overbodige smaakversterkers enzo. Als je interesse hebt:

Basisgroentesoep:
- pan water (zoveel als je wilt)
- 1 of 2 bouillonblokjes (groente, tuinkruiden, rundvlees, kip)
- zak soepgroente
- evt kip of vermicelli

Water met bouillonblokjes laten koken, soepgroente even aanbakken of gewoon zo in de pan gooien (en dan dus wel gaar laten worden) en dan ff laten pruttelen. Naar gelang peper en zout toevoegen en evt extra dingen die je lekker vindt.
Ja, ik pak ook (bijna) altijd de basisgroentesoep potten (die je aan moet lengen met water) als ik het als avondeten doe (of ik werk idd met bouillonblokjes), maar ik eet ook 's middags heel vaak soep en dan pak ik zo'n klein blikje van de unox, maaaaaaarr zijn er geen betere alternatieven voor dat? (cup a soup etc vind ik ook niet echt lekker)
Oud 07-05-2009, 10:57
31337
31337 is offline
Ik maak altijd soep van Knorr Maar dan wel met meer ingrediënten erin dan alleen dat zakje. Elke week weer een heerlijke pan soep voor ons twee
Oud 07-05-2009, 11:30
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ja, ik pak ook (bijna) altijd de basisgroentesoep potten (die je aan moet lengen met water) als ik het als avondeten doe (of ik werk idd met bouillonblokjes), maar ik eet ook 's middags heel vaak soep en dan pak ik zo'n klein blikje van de unox, maaaaaaarr zijn er geen betere alternatieven voor dat? (cup a soup etc vind ik ook niet echt lekker)
Oud 07-05-2009, 17:34
sicilion
sicilion is offline
Schijnbaar eet iedereen hier alleen maar 'zelfgemaakte' soep en moet je nu alle verschillende merken gaan proberen om er achter te komen...

Oud 07-05-2009, 22:40
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Schijnbaar eet iedereen hier alleen maar 'zelfgemaakte' soep en moet je nu alle verschillende merken gaan proberen om er achter te komen...

Wat een heerlijk sarcastische opmerking

Ik eet 's middags ook wel eens soep uit blik, geen idee welke eigenlijk. Is er soep van knorr? Ik pak dat blikje altijd blind uit het schap, ik zal eens kijken. Dat is wel tomatensoep die ik meestal neem, trouwens.

Wat je ook kunt doen, is een grote pan soep maken en die in kleine (middag)porties invriezen. Dat heb ik ook een tijdje gedaan maar ik ben nooit meer thuis 's middags dus ik doe dat niet meer. Wel ideaal en net zo makkelijk als een blikje, maar dan zelfgemaakt.
Oud 08-05-2009, 21:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet eigenlijk altijd alleen champignonsoep en daarvan vind ik de kleine blikjes van het huismerk van Albert Heijn ook heel goed te doen.
Reageren

Regels voor berichten