![]() |
|
![]() |
Wat vinden jullie hiervan?
Vandaag wordt er in het Europese parlement gestemd over nieuwe telecomrichtlijnen die extreme gevolgen kunnen hebben op de vrijheid van het internet. Het europese parlement gaat stemmen over de "three-strikes-you're-out"wet die het mogelijk zou maken om gebruikers af te sluiten die driemaal zijn beschuldigd van het verspreiden van illegale bestanden en/of illegaal downloaden. Verschillende politieke partijen, waaronder D66 hebben al gezegd tegen deze wet te zijn. Tja... Wat kunnen we hier tegen doen? Meer informatie: Website D66 Trouw Telegraaf BlackoutEurope Laatst gewijzigd op 06-05-2009 om 16:33. Reden: Zo is het niet zo reclame-achtig |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk dat het wel mogelijk is hier over te praten. Ik ben zelf namelijk voorstander van het kunnen downloaden van muziek etc, zelfs al is het niet helemaal netjes. Ik denk dat als ik dat niet meer zou kunnen, ik altijd Youtube zou gebruiken of iets dergelijks.
|
![]() |
Ik ben wel blij dat het hele plan niet is door gegaan.
Regelmatig download ik een album of een film. Tegenwoordig is alles zo duur, Voor een goed album leg je al snel 20 euro neer en films idem dito. Verder valt het me op dat we tegenwoordig veel meer met de computer doen, dan vroeger. films kan je net zo goed op je PC kijken, als op je TV en iedereen heeft nu een iPod of andere mp3 speler die je ook weer aansluit op je computer. voor mij is het zo, dat ik of ik download het of ik koop het gewoon niet. en stel ze zouden deze wet aannemen, dan zou alle macht in de handen liggen van de internet providers. Wie controleerd hen dan? En hoe weten we zeker dat ze die macht goed gebruiken? Fijn dat dit niet is doorgegaan... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Er werd gisteren ook gestemd over een telecombesluit dat internetproviders in staat zou stellen om pakketten van sites aan te bieden. Vrije toegang tot het gehele internet zou hiermee hevig worden ingeperkt. Weet iemand daar meer over? Er was een paar dagen terug een topic over op N&A maar deze is verwijderd voordat ik er meer over heb kunnen opzoeken. (Nu ik er toch over bezig ben - waarom is het topic eigenlijk verwijderd? Ik wilde er nog een stel fb's over PM'en, maar ik was te lui.)
Verder ontopic; prima zaak, inderdaad. Best verrassend, eerlijk gezegd, ik had een heviger debat verwacht door het relatief starre en verouderde copyrightbeleid dat nu nog gevoerd wordt. Goed dat dit plan zo resoluut verworpen is ![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
het is echt niet zo dat ik alles download. ik ga vaak genoeg met vrienden naar de bioscoop en soms kijken we toch liever gewoon naar de TV. In de auto draai ik alleen maar cd's. Maar het grootste deel van wat ik op de computer heb staan is wel gedownload.
Trouwens een update: Het is nog niet helemaal afgelopen... Citaat:
|
![]() |
|
Als je reclame voor D66 wilt maken net zoals je onderkoffer een tijdje terug over die campagne voor kiezers in het buitenland, vermeld dan ook even dat de tegencampagne waar ze aan meededen een initiatief van Jules Maaten van de VVD fractie was.
En hij ging nog een stuk verder dan D66 dat slechts reactief handelt: Maaten wilde namelijk de Global Online Freedom Act -Jaarlijkse vaststelling ("naming and shaming"") van landen die het internet censureren; -Minimale bedrijfsstandaarden voor Europese Internet bedrijven die werkzaam zijn in autoritaire staten; -Ontwikkeling en verspreiding van anti-censuur software middelen en diensten; -Mensenrechten impact assessment bij export naar landen die het Internet censureren -Behandeling van internet censuur als een internationale handelsbarrière. Naast vele liberale europarlementariërs, waarin er geen één van D66 te vinden is, wordt het initiatief gesteund door Journalisten Zonder Grenzen, Freedom House, Internationaal Persinstituut en Hivos.
|
hadden ze kunnen doen maar dan moet ik illegaal gaan downloaden op een illegale netwerktap
![]() Overigens belachelijk dat dit een issue is, i-net moet gratis overal en snel zijn.
|
![]() |
Stel je eens voor dat je gestraft zou kunnen worden voor het (illegaal) downloaden van bestanden. Wat als je dan via het draadloos netwerk van één van je buren gebruik maakt en zij worden er vervolgens voor gestraft? Bij ons in de buurt zijn al 4 onbeveiligde netwerken.
Niet dat ik dit zelf ooit zou doen, maar er zijn vast wel mensen die hier gebruik van gaan maken... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ten eerste is iemand met een onbeveiligd netwerk dom. ten tweede registreert zo'n netwerk toch welke computers zich aanmelden. ten derde is er volgens mij ooit door een rechter uitspraak gedaan dat het ongevraagd gebruiken van een draadloos netwerk dat duidelijk voor privégebruik is (bijv. netwerknamen als "fam. Kwantos", of "Kerkstraat 10") strafbaar is als diefstal. (Zo heb ik ooit gelezen, ik kan je de zaak nu helaas niet tonen of aanwijzen.)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh ik bedenk me net dat ik heel hypocriet één uitzondering heb; CP. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() maar je maakt mij niet wijs dat ik data kan ontvangen en versturen zonder dat het netwerk iets merkt.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als de sensor uitgeschakeld is kan de inbreker zijn gang gaan. Het netwerk merkt echt nooit iets. Als logging uitstaat, dan is er niets wat het tegenhoudt ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Problemen met internet G-force | 2 | 19-02-2007 09:59 | |
Software & Hardware |
Probleempje met het internet Obi Wan | 8 | 04-12-2006 14:25 | |
Software & Hardware |
draadloos internet Verwijderd | 2 | 07-09-2006 12:47 | |
Software & Hardware |
[tv/internet] meerdere gebruikers controle mogelijk? tandenborstel | 7 | 18-01-2005 13:42 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Iraans tienermeisje ter dood veroordeeld na gedwongen prostitutie Verwijderd | 500 | 29-12-2004 23:59 |