Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2009, 12:59
Asmooh
Asmooh is offline
Sinds gister was windows 7 legaal te downloaden voor iedereen.
Maximaal 2,5 miljoen downloads.

Maar heb jij hem ook al gedownload?

Wat screenshots die ik heb gemaakt

desktop

start

thema instellingen

deze computer

nieuwe paint

echt windows 7 + geactiveerd

* Heb jij hem al?
* Zou je hem willen
* Wat vind je er van?
* Draait het sneller op jouw pc ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2009, 13:00
Verwijderd
Het ziet er wel erg vista 2.0 uit. Ik heb 'm niet, maar ik ga 'm wel nemen als ie officieel uitkomt. Maar wat me het meest opviel was dat je op sugababes zat.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2009, 13:01
Asmooh
Asmooh is offline
Citaat:
Het ziet er wel erg vista 2.0 uit. Ik heb 'm niet, maar ik ga 'm wel nemen als ie officieel uitkomt. Maar wat me het meest opviel was dat je op sugababes zat.
en wat is daar mis mee?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2009, 13:06
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1731978
En er staat reclame in je sig.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2009, 13:06
M@rco
M@rco is offline
Ik heb 'm gisteren uit verveling even geïnstalleerd (de 64-bit versie). Het zag er wel leuk uit, maar ik zag eerlijk gezegd weinig verschil met Vista, op het eerste gezicht. Nu heb ik ook niet bijzonder veel ervaring met Vista, aangezien ik nog altijd XP draai op mijn computer (luiheid/het werkt prima/geen zin (te gierig) om Vista aan te schaffen). Wat me verder vooral opviel was dat mijn geluid kraakte. Nu heb ik ook een 6 jaar oude geluidskaart waar de drivers sowieso al niet zo fantastisch voor zijn, maar goed Merkte geen verschil in snelheid met XP SP3.

Ik ga 'm denk ik wel nemen als-ie uitkomt, je moet toch met je tijd meegaan!
Oud 12-01-2009, 11:56
WolterB
WolterB is offline
Ik heb hem geïnstalleerd staan, heb alleen wel problemen met mn geluidskaard (Creative X-fi Xtreme Audio) die een hele mooie BSOD geeft wanneer ik de drivers wil activeren en videokaart (X1650) die geen resolutie van boven de 1400x1050 ondersteunt bij een native 1650x1080 TFT. Twee punten die nog moeten verbeteren wil ik het gaan draaien in de beta
Oud 12-01-2009, 19:26
Verwijderd
Hm. Heb 'm ook op een pc hier staan. Werkt prima. Start sneller op dan Vista volgens mij.

Wel had het maximaliseren door het venster naar de bovenkant te slepen voor mij niet gehoeven. Kan soms irritant zijn als ik een venster gewoon boven aan het scherm wil plaatsen... Ik dubbelklik meestal op de titelbalk om te maximaliseren (en minimaliseren). Veel handiger.

Verder hoeft het voor mij ook niet dat als ik een venster naar links of naar rechts sleep, dat het venster dan automatisch een bepaald formaat aanneemt.

Maar ja. 't Werkt wel oké. Behalve IE 8 bèta. Die werkt niet goed met Gmail. Hier niet althans. Gelukkig gebruik ik meestal toch Firefox.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 21:10
Verwijderd
Omdat het een verdere ontwikkeling van Vista is heb ik er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2009, 13:18
Verwijderd
********** toch

En ja, ik post dit zelfs vanaf Win 7 (en FF3 ). Het draait gewoon hartstikke prima, start lekker snel op en is voor m'n gevoel ook sneller in games dan Vista is. Tot nu toe nog geen onoverkomelijke zaken gevonden.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 16:07
CptRake
CptRake is offline
Ik heb 'm ook in VirtualBox geprobeerd ja, de 32 bit versie.
Voelt heerlijk aan, lekker snel, en het is ook 'makkelijker' geworden, minder lange menu's etc. als je iets wilt instellen, enzovoort.
Die UAC meldingen kun je nu ook eindelijk gemakkelijk uitzetten
Jammer dat de quick launch er niet meer is, die gebruikte ik toch wel erg veel.
Maar dit gaat een heel mooi OS worden
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 22:36
rens..
rens.. is offline
ik heb het ja, ik typ nu zelfs in windows 7
ik gebruik nog steeds vista als main systeem maar ik vind het een mooie 2de, nog geen vervelende dingen ontdekt en werkt lekker snel, gebruikt ook heel weinig RAM
Oud 18-01-2009, 08:22
Verwijderd
Citaat:
* Heb jij hem al?
* Zou je hem willen
* Wat vind je er van?
* Draait het sneller op jouw pc ?
- Ik heb de beta op DVD, collega draait het al op kantoor
- Ter vervanging van Vista zou ik hem wel willen
- "Vista done right"
- Zou het niet weten Hoewel het wel zou moeten..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 04:28
TopDrop
TopDrop is offline
ik ben hem aan het downloaden, en ik heb er wel vertrouwen in. ik ben wel benieuwd iig. ik draai nu vista64. ben benieuwd of het wat toegankelijker is allemaal.
Oud 29-01-2009, 22:46
TopDrop
TopDrop is offline
ik heb 'm geinstalleerd en ik zit er nu op ik merk nu al dat ze een hoop dingetjes hebben verbeterd (voor mijn gevoel anyway). en ik merk ook dat ie toch wel een stukje sneller is dan vista. ik ga er nog even lekker mee spelen
Oud 31-01-2009, 14:59
Not for Sale
Not for Sale is offline
het zou een stuk minder geheugen moeten gebruiken dan Vista toch?

Denk dat ik schakel als de definitieve versie uit is. Goedkoop via de universiteit.
Oud 31-01-2009, 17:53
TopDrop
TopDrop is offline
ik heb zo'n gadget dingie in mn vistabalk die bijhoudt hoeveel ram je pc gebruikt enzo. in vista is het nadat ik 'm heb opgestart zo'n 1500MB, en windows 7 zit toch wel meer rond de 1000MB. Alhoewel dat allebei wel meer wordt als je je pc gebruikt. Maar toch wel een verbetering
Oud 31-01-2009, 23:51
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
ik heb zo'n gadget dingie in mn vistabalk die bijhoudt hoeveel ram je pc gebruikt enzo. in vista is het nadat ik 'm heb opgestart zo'n 1500MB, en windows 7 zit toch wel meer rond de 1000MB. Alhoewel dat allebei wel meer wordt als je je pc gebruikt. Maar toch wel een verbetering
Enkel op vrije RAM afgaan is een beetje kort door de bocht. Aan vrije RAM heb je niets (behalve aan een paar honderd MiB als marge, voor als je een programma opent dat opeens veel nodig heeft). Bovendien kan je RAM ook gebruiken voor caching (Vista doet dat in ieder geval al meer dan XP en nog veel meer dan voorgangers), wat veel effeciënter gebruik is dan leeg te laten. Caching zorgt ervoor dat bepaalde stukken van je harde schijf (programma's bv.) al ingeladen worden voor je ze nodig hebt, zodat ze (op het moment dat je ze wel nodig hebt) snel kunnen geladen worden.

Veel vrije RAM kan je een beetje vergelijken met een Ferrari. Het is leuk een beetje marge te hebben, maar die marge moet ook niet te groot zijn. Als je die Ferrari enkel gebruikt om aan 30 km/h naar het winkeltje op de hoek te rijden gebruikt, kan je het even goed met een simpel wagentje doen.

Ten tijden van Windows 98 was vrije RAM bv. wel waardevoller, omdat je computer toen veel minder had (64MiB ongeveer, waar 4GiB tegenwoordig normaal is (ruw gesteld een factor 100 verschil)). Als je daar iets als een mp3 (4 megabyte bv.) wou inladen, was dat al direct een aanslag op je geheugen. Nu, laad er enkele tientallen in en hij loopt nog perfect.

Bovendien vrees ik ook dat je vergelijking niet geheel zuiver loopt: Vista doet bv. heel veel aan caching. Als je Vista al een tijdje gebruikt, herkent die uiteindelijk wel: 'ah, waarschijnlijk gaat die nu deze programma's inladen, maar ik ben een stapje sneller, dus ik laad daarvan al een stukje in'. Windows 7 heeft nog amper de kans gekregen om te leren wat je vaak opstart (en mogelijk heb je ook veel minder geïnstalleerd staan op Windows 7). En natuurlijk is het ook zo dat een OS dat al een tijdje geïnstalleerd staat, vanzelf ook trager gaat lopen (bij mij was dat toch altijd zo bij Windows): na enkele maanden van zwaar gebruik, draait die veel trager dan ervoor. Als je Vista een tijd gebruikt hebt, zal dat niets anders zijn, denk ik. Maar Windows 7 is nog niet lang uit, dus die loopt hopelijk vanaf dag 1 nog wel snel (nu moet ik zeggen dat ik toen ik Vista voor het eerst gebruikte, niet echt versteld stond van vloeiend gebruik, terwijl dat bij XP wel zo was). Dus helemaal eerlijk lijkt het me ook niet om Windows 7 en zijn voorganger tegen elkaar te zetten.
Oud 11-02-2009, 09:17
Verwijderd
Ik raad iedereen die b7000 geïnstalleerd heeft aan om te upgraden naar 7022. Dan heb je IE8 RC1 en het werkt allemaal net wat sneller.

Aero Glass was wel uitgeschakeld na de installatie, maar die was met een paar klikken weer aan.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 09:25
Verwijderd
Citaat:
het zou een stuk minder geheugen moeten gebruiken dan Vista toch?

Denk dat ik schakel als de definitieve versie uit is. Goedkoop via de universiteit.
Nee, hij kan met veel minder geheugen toe en toch dezelfde performance houden. Zie het verhaal van ILUsion voor een perfecte uitleg.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 18:36
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik raad iedereen die b7000 geïnstalleerd heeft aan om te upgraden naar 7022. Dan heb je IE8 RC1 en het werkt allemaal net wat sneller.

Aero Glass was wel uitgeschakeld na de installatie, maar die was met een paar klikken weer aan.
Kan dat via een update, of moet het helemaal opnieuw?
Oud 12-02-2009, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Kan dat via een update, of moet het helemaal opnieuw?
Je kan een in-place upgrade uitvoeren, maar niet op x64 want daar is die build nit van gelekt.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 13:47
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Je kan een in-place upgrade uitvoeren, maar niet op x64 want daar is die build nit van gelekt.
Ah ok, dan houdt het op
Oud 15-02-2009, 02:09
Zijdenuiltje
Zijdenuiltje is offline
Offtopic: Asmooh had jij niet altijd ruzie op FOK? ;-)

Nee, heb hem nog niet.

Linux FTW!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 09:27
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Offtopic: Asmooh had jij niet altijd ruzie op FOK? ;-)

Nee, heb hem nog niet.

Linux FTW!
Ik ben het met je eens dat Linux > Windows, maar dit is niet het juiste topic daarvoor.

Mensen die wel willen discussiëren daarover: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1740910

Laatst gewijzigd op 15-02-2009 om 16:21.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 21:15
Verwijderd
Hebben mensen die Windows 7 geïnstalleerd hebben ook dat de firewall meldingen blijven 'steken'. Ze blijven een tijd staan, ook al klik je op de knop om de blokkering op te heffen. (Bijv. als je een spel speelt dat het netwerk gebruikt.)

Dat heb ik bij build 7000. Heeft iemand anders dit ook? Of juist niet?
Of had iemand dat wel in build 7000 maar niet in een nieuwere build?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2009, 22:06
Verwijderd
Dat heb ik maar kort gehad. Na een reboot niet meer. Maar de firewall staat bij mij dan ook uit op private networks.

Er is een nieuwere build gelekt waar je zo naar kan upgraden. 7022.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 13:49
TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb Agnitum Outpost Firewall geinstalleerd, maar die heeft problemen met een firewall driver. Ik weet het niet precies. Geen zin om het uit te zoeken. Met de standaard firewall heb ik geen problemen.
Oud 16-02-2009, 15:33
Verwijderd
Er zit een prima firewall standaard in
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 18:01
M@rco
M@rco is offline
Sowieso, wat moet je met een firewall? Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig wel een router met NAT.
Oud 16-02-2009, 22:13
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Sowieso, wat moet je met een firewall? Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig wel een router met NAT.
Een router met NAT is allesbehalve een goede firewall; het is een extra moeilijkheid voor buitenstaanders om binnen te geraken en om connecties op te zetten. Maar een NAT biedt in geen geval extra bescherming op applicatieniveau (je kan bv. niet blokkeren dat een of ander vreemd programma niet aan internet mag).

Ik ben het met je eens dat voor thuisgebruik een router met NAT i.p.v. een firewall al een klein beetje veiligheid geeft voor zolang IPv4 nog blijft heersen; maar een essentiële schakel blijft dan volgens mij ook wel het beleid op de computer: als je enkel programma's gebruikt die je vertrouwt en die legaal zijn, zou dat in de praktijk veilig zijn (en dat is mogelijk). Maar uit ervaring weet ik wel dat op de meeste computers rotzooi staat en dat je dus beter ook een firewall hebt, tegenwoordig zit dat toch in het OS in.
Oud 16-02-2009, 23:10
M@rco
M@rco is offline
Uitgaande connecties filteren is a) nutteloos, aangezien je alleen dingen kunt filteren die al op je PC staan (kwaad is al geschied) en b) ondoorzichtig, 99% van de mensen heeft geen idee welk programma wat doet en klikt uiteindelijk bij alles op 'Yes' (of op 'No', met eveneens vervelende gevolgen). En je wil niet weten hoe vaak wanprogrammeersels als ZoneAlarm voor allerlei onverklaarbare problemen zorgen.

Maar goed, de Windows firewall is verder wel prima, daar niet van. Het is ook meer dat de third party firewalls die mensen nog vaak installeren geen enkele toegevoegde waarde hebben
Oud 17-02-2009, 07:31
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik in de DMZ zit natuurlijk

Laatst gewijzigd op 17-02-2009 om 07:37.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 07:37
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het met je eens dat voor thuisgebruik een router met NAT i.p.v. een firewall al een klein beetje veiligheid geeft voor zolang IPv4 nog blijft heersen
Juist met IPv6 wordt een firewall weer belangrijk omdat er geen NAT/PAT/SNAT meer bestaat (er is geen reden toe want er zijn meer IP adressen dan vierkante centimeters aan land).
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 17:15
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Juist met IPv6 wordt een firewall weer belangrijk omdat er geen NAT/PAT/SNAT meer bestaat (er is geen reden toe want er zijn meer IP adressen dan vierkante centimeters aan land).
Dat was eigenlijk ook wat ik bedoelde maar dan in een kromme zin: met IPv6 is er geen enkele bestaansreden meer voor NAT (behalve eventueel restricties van een provider omzeilen, maar ik hoop enkel dat providers tegen dan ook van die restricties op aantal computers afzien omdat ze tegen dan toch genoeg IP-adressen krijgen). Met de nieuwe IP-versie zijn er inderdaad meer dan genoeg adressen.
Oud 17-02-2009, 17:21
Verwijderd
Ik bedoelde "Juist, want met"

mea culpa!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 17:51
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Ik bedoelde "Juist, want met"

mea culpa!
Neen, want mijn zin daarvoor was ook zo brak als iets.
Oud 17-02-2009, 18:03
Verwijderd
Graag of niet hoor
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 16:29
Verwijderd
Ik heb vandaag ook een upgrade uitgevoerd naar build 7022.
Ik moet nog testen of die firewall meldingen nog blijven steken (traag reagerend zijn).

Voor wie nog denkt dat ie een crack moet halen om de bèta versie te activeren: dat hoeft niet. Haal gewoon een key bij Microsoft:
http://www.microsoft.com/windows/win...-download.aspx

Er is wel een Live account nodig (als je een Hotmail adres hebt is er dus niks aan de hand).
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 16:30
Verwijderd
Het blijft dan werken tot 1 juli geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 18:13
Verwijderd
Tot 1 juli 2010 toch
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Tot 1 juli 2010 toch
Nou nee
Tot 2 juli 2009 eigenlijk ('s nachts).

Voer maar eens "winver.exe" uit onder Windows 7. Daar staat het.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 15:00
Verwijderd
Maar ja. Als er een nieuwe bèta of Release Candidate komt en je daar naar upgrade kan die datum nog wel eens verschuiven
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 11:50
WolterB
WolterB is offline
Even een schop aangezien de RC van Windows 7 al een tijdje uit en er er hierdoor vast meer mensen op het draaien van Win7 zijn overgegaan.

Ik draai hem ook sinds een ruime week en ondervind het volgende probleem:

Ik heb meerdere pc's hier in huis en heb de schijven van de andere pc's gemapped op deze computer, zodat ik gemakkelijk op deze schijven kan werken.
Eén van deze schijven is de schijf waarvan ik mijn muziek afspeel.

Nu zet ik vanwege DC-projecten mijn pc nooit uit en ben hierdoor erg makkelijk geworden in het niet afsluiten van anderen programma's wanneer ik bij de pc weg ga. Dit ging bij vorige OSsen altijd zonder problemen, maar sinds Win7 kreeg ik spontane reboots wanneer ik niet aan het werk was op de pc. Wanneer ik dat wel ben zijn er echt 0,0 problemen.

Na het elimineren van hardwareproblemen (memtest, IRQ-conflicten, harddisktest, etc.) heb ik gekeken welke programma's ik open laat op mijn pc bij het weggaan. Dit zijn in ieder geval:
- Opera
- Winamp (paused)
- Windows Live Messenger
- World Community Grid

Als eerste heb ik getest of het probleem verholpen zou worden bij het afsluiten van Winamp in plaats van het pauzeren hiervan, aangezien ik dan geen constante netwerkverbinding meer zou hebben met een andere pc, en dit lijkt vooralsnog te werken, maar ideaal is het natuurlijk niet

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is zonder het afsluiten van Winamp?
Oud 07-06-2009, 12:44
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ja, bug posten en wachten op de nieuwe versie van Winamp.
Oud 07-06-2009, 12:44
Not for Sale
Not for Sale is offline
Is het verder wat, Win 7, in gebruik?
Oud 07-06-2009, 13:18
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ja, bug posten en wachten op de nieuwe versie van Winamp.
"windos is hersteld van een ernstige fout" is lastig te rapporteren natuurlijk

Verder bevalt hij prima, lekker snel en soepel en beter dan de korte ervaring die ik had met Vista.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten