Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2009, 19:06
Captured2
Captured2 is offline
Heey allemaal,

Ik ben erg geinterereesrd in mode en zou daar in de toekomst iets mee willen gaan doen. Nou, heb ik me georienteerd op modeopleidingen, maar ik kom er niet uit. Het liefst zou ik fashion managent gaan doen aan het AMFI, maar ik heb gehoord dat het best lastig is om er binnen te komen. Ook heb ik bij de hku gekeken, alleen kan ik niet goed tekenen. Is dat een probleem bij fashion design? Verder heb ik ook gekeken op het ROC, maar ik vind het best zonde om een mbo opleiding te doen gezien het feit dat ik de havo heb gedaan. Welke modeopleiding adviseren jullie mij te doen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2009, 19:46
Captured2
Captured2 is offline
Niemand die me kan helpen?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 10:06
Iris Konijn
Iris Konijn is offline
Ik geloof dat alle mode-opleidingen vrij populair zijn. Waarom ga je niet naar een kunstacademie, richting mode? Dit is op HBO niveau. Ik zou zeker geen ROC gaan doen als je Havo hebt gevolgd.
Je hebt nog flink wat tijd om je voor te bereiden, en ze letten ook op je motivatie, misschien kan je daarmee je 'mindere tekentalent' wat compenseren. Hoewel tekenen wel een belangrijk onderdeel is, naar mijn weten.

Succes
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 18:56
Captured2
Captured2 is offline
Ik ben eruit. Ik wil modemanagement aan de TMO doen. Is er hier iemand die me meer over deze opleiding kan vertellen. Iemand met ervaring van de opleiding?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 21:16
Verwijderd
je kunt best onderaan beginnen, volgens mij is het vooral in de mode zo dat je veel mensen kent, van allerlei markten thuis bent (van patroontekenen tot management) en als je 18 bent hoef je ook niet te komen aanzetten, vaak zijn de mensen wat ouder denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 13:51
Captured2
Captured2 is offline
Ik ben eruit. Ik wil modemanagement aan de TMO doen. Is er hier iemand die me meer over deze opleiding kan vertellen. Iemand met ervaring van de opleiding?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 19:34
janosch
janosch is offline
ArtEZ staat ook goed bekend, heb ik wel eens overwogen trouwens

http://www.modearnhem.nl/

en als je niet goed kan tekenen, tja het zou wel handig zijn maar als je gewoon een mens kan tekenen (met ongeveer de goede verhouding) moet dat voldoende zijn denk ik. Het hoeft niet tot in de details, als het maar duidelijk is wat je wilt ontwerpen.
Hoe erg teken je? en anders gewoon oefenen, teken elke dag, dan verbeteren je vaardigheden vanzelf, serieus. Als je dat ervoor over hebt, zou ik zeker doen
en veel succes met je opleiding verder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten