Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2004, 11:10
summer1986
summer1986 is offline
Kent iemand een (niet-particuliere) HBO-opleiding waar ik voltijd bezig kan zijn met mode? Ik wil het liefst styliste worden, dus niet de management kant van mode. Ik heb al veel gezocht, maar helaas tot nu toe niks niet-particuliers kunnen vinden...Tips? Alvast heel erg bedankt!

Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 11:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2004, 13:42
Shadina
Shadina is offline
Hehe.. er bestaan er zoveel. Raar dat je helemaal niks hebt kunnen vinden. (of je hebt natuurlijk niet goed genoeg gezocht). Je kunt trouwens op de site www.schoolweb.nl op opleiding of interessegebied of whatever zoeken.
Ik zal ff een paar scholen noemen waar je het kunt studeren:
-Fashion Institute (onderdeel van Hogeschool van Amsterdam)
-Hogeschool voor de Kunsten Utrecht
-Hogeschool voor de Kunsten Arnhem
-AKI (in enschede ofzo..?)
-Gerrit Rietveld Academie
Enz.. enz..
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 14:36
summer1986
summer1986 is offline
Ik heb gezocht op schoolweb.nl hier zocht ik bij het trefwoord 'mode' vier opleidingen:

1) Fotografische vormgeving
2) Mode en management
3) Technisch-commerciële textielkunde
4) Fashion Management & Design

De eerste opleiding is fotografie, dus ik snap niet dat deze uit mn zoekopdracht kwam.
De tweede is erg gericht op management, de kant die ik niet wil, zoals ik al eerder aangaf.
De derde en vierde kan ik helaas niet doen, omdat mijn vakkenpakket er niet op aansluit (je moet ervoor C&M en wiA12 of wiB1 en sk of na1 of ec12 hebben).
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 15:11
Shadina
Shadina is offline
De scholen die ik heb getypt kun je tenminste wel nemen. Vooral bij Fashion Institute is mode erg uitgebreid en ook goede school(vind ik zelf).
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 15:58
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Shadina schreef op 06-02-2004 @ 16:11:
De scholen die ik heb getypt kun je tenminste wel nemen. Vooral bij Fashion Institute is mode erg uitgebreid en ook goede school(vind ik zelf).
Ja, lijkt me ook een heel leuke opleiding! Alleen ik voldoe niet aan de toelatingseisen...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 16:42
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 06-02-2004 @ 16:58:
Ja, lijkt me ook een heel leuke opleiding! Alleen ik voldoe niet aan de toelatingseisen...
Hoezo? Je kunt gewoon met een HAVO diploma daar heen hoor. En economie enzo heb je geloof ik alleen bij managment nodig.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 18:08
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Shadina schreef op 06-02-2004 @ 17:42:
Hoezo? Je kunt gewoon met een HAVO diploma daar heen hoor. En economie enzo heb je geloof ik alleen bij managment nodig.
Nee, helaas niet...Ook bij de opleiding Design & Styling zijn dit de toelatingseisen:

Havo: wiskunde A1.2, wiskunde B1 en een van de vakken scheikunde, natuurkunde 1 of economie 1.2 of Management en Organisatie

Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 19:19
brinta
brinta is offline
Scheikunde en wiskunde B? Lijkt me stug voor modeopleiding. Of is dat om je eigen latexpakken te kunnen gieten en heel ingewikkelde patronen te tekenen? Een cultuurprofiel met tekenen/ handvaardigheid lijkt mij meer van toepassing (maar ik brainstorm er maar wat op los)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 20:40
Lindatje
Lindatje is offline
als je niet aan de toelatingseisen voldoet kun je vaak wel bij zo'n school een toelatingstest doen. Deze wijst dan uit of je toch genoeg niveau hebt voor de opleiding. gewoon bellen en vragen of je toch kunt komen.
En ook een particuliere opleiding is te betalen als je echt wilt.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 21:40
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 06-02-2004 @ 19:08:
Nee, helaas niet...Ook bij de opleiding Design & Styling zijn dit de toelatingseisen:

Havo: wiskunde A1.2, wiskunde B1 en een van de vakken scheikunde, natuurkunde 1 of economie 1.2 of Management en Organisatie

Mijn vriendin gaat er Mode Managment studeren maar zij heeft alleen economie 1. Verder heeft zij niks. (zij doet VWO)
Zij mag gewoon toelating doen.. en volgens mij was het zo van(vooral voor design en styling) dat het wel handig was dat je het had.. maar het moet niet persé(geloof ik). Stuur anders ff een mailtje of gewoon ff opbellen. Ze helpen je gelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 21:41
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Lindatje schreef op 06-02-2004 @ 21:40:
En ook een particuliere opleiding is te betalen als je echt wilt.
Door 20.000 euro te lenen zeker?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 21:16
Billie
Billie is offline
Citaat:
brinta schreef op 06-02-2004 @ 20:19:
Scheikunde en wiskunde B? Lijkt me stug voor modeopleiding. Of is dat om je eigen latexpakken te kunnen gieten en heel ingewikkelde patronen te tekenen? Een cultuurprofiel met tekenen/ handvaardigheid lijkt mij meer van toepassing (maar ik brainstorm er maar wat op los)
Het is toch echt zo. Ik was naar de open dag voor het fashion institute geweest en daar lieten ze zien wat voor vakken je kreeg. Als je fashion management wil doen dan moet je sowieso iets met ec2 of wi2 hebben. Maar er was ook een vak waar je textiel ging onderzoeken (kleur, structuur, rekbaarheid etc.) daar leek het me wel handig als je scheikunde hebt.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 21:20
El Kim
El Kim is offline
Een paar modeopleidingen:

*modemanage,ment in Doorn
*Fashion Institute van de HvA
*Mr. Koetsier

En er zit ook nog iets in Arnhem, maar wat dat is
Andere opleidingen zou ik zo snel niet weten...
Oud 20-02-2004, 14:59
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Shadina schreef op 06-02-2004 @ 22:40:
Mijn vriendin gaat er Mode Managment studeren maar zij heeft alleen economie 1. Verder heeft zij niks. (zij doet VWO)
Zij mag gewoon toelating doen.. en volgens mij was het zo van(vooral voor design en styling) dat het wel handig was dat je het had.. maar het moet niet persé(geloof ik). Stuur anders ff een mailtje of gewoon ff opbellen. Ze helpen je gelijk.
Ok! Ga het proberen, jullie horen er nog van!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 16:20
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
volgens mij de hogeschool van amsterdam ofzo
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 17:01
rodina
rodina is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 07-02-2004 @ 22:20:
Een paar modeopleidingen:

*modemanage,ment in Doorn
*Fashion Institute van de HvA
*Mr. Koetsier

En er zit ook nog iets in Arnhem, maar wat dat is
Andere opleidingen zou ik zo snel niet weten...
HKA, modevormgeving. Dé modeopleiding in Nederland.

www.hka.nl

De kans dat je daar aangenomen wordt is alleen niet zo groot.
Oud 20-02-2004, 18:28
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
rodina schreef op 20-02-2004 @ 18:01:
HKA, modevormgeving. Dé modeopleiding in Nederland.

www.hka.nl

De kans dat je daar aangenomen wordt is alleen niet zo groot.
Ik vond eerder Fashion Institute dé modeopleiding in Nederland. Ik ben daar trouwens heen geweest(hka).. en het beviel me echt niet.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 16:02
Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
Shadina schreef op 06-02-2004 @ 22:41:
Door 20.000 euro te lenen zeker?

Ik zeg toch: als je echt wilt.....
Ik heb die keuze ook gemaakt en absoluut geen spijt. Het is maar wat je zelf wilt.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 21:35
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Billie schreef op 07-02-2004 @ 22:16:
Het is toch echt zo. Ik was naar de open dag voor het fashion institute geweest en daar lieten ze zien wat voor vakken je kreeg. Als je fashion management wil doen dan moet je sowieso iets met ec2 of wi2 hebben. Maar er was ook een vak waar je textiel ging onderzoeken (kleur, structuur, rekbaarheid etc.) daar leek het me wel handig als je scheikunde hebt.
Hoe was de sfeer op die school?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 21:36
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 20-02-2004 @ 15:59:
Ok! Ga het proberen, jullie horen er nog van!
Nog niks van gehoord, bel binnenkort even of ik toch een toelatingsexamen mag doen. Lijkt me een heel leuke opleiding namelijk!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten