Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2002, 12:48
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Ik had laatst een gesprek met iemand en die had het over zoveel foute mensen die nu ineens skatemerken gingen dragen. Hij lette er ook echt op, als hij iemand voorbij ziet lopen met een surfmerk zegt ie: Kij dat merk, die gast is helemaal geen surfer... Dat soort dingen.

Waar maken jullie je druk om!?

Bang om je eigen groep niet meer te kunnen herkennen? (oew wat een foute zin) Bang om je eigen stijl te verliezen? Als iemand anders iets overneemt wat jij al lang al had (zoals die belachelijke keychains) is dat toch alleen maar een eer? Ik zou het zien als een compliment en er creatief mee omgaan door bijvoorbeeld zelf de leukste (skate)schoenen te dragen of broek of pet of voor mijn part sleutelhanger.. En dan zelf wat anders verzinnen of vermaken of bekladden..

Wie kan mij dit uitleggen...
Oud 01-08-2002, 12:57
Paulaah
Paulaah is offline
goede vraag
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 13:10
Roozie
Roozie is offline
Bij het merk "Lonsdale" past volgens mij een bepaald soort mensen die mij niet aanstaan. Aan dat merk hangt een bepaalde lifestyle.
Oud 01-08-2002, 13:12
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Roozie schreef:
Bij het merk "Lonsdale" past volgens mij een bepaald soort mensen die mij niet aanstaan. Aan dat merk hangt een bepaalde lifestyle.
Waar het mij om gaat is waarom andere mensen die een Lonsdale trui of pet toevallig mooi vinden en niet in de merknaam passen dat niet zouden kunnen dragen.
Oud 01-08-2002, 13:17
Verwijderd
Ja, hier in Nederland hebben de kakkers merken als Gant en Ralph Lauren geadopteerd. Terwijl in Amerika die merken dus helemaal níks met kak of snobisme te maken hebben: het zijn daar gewoon normale, niet al te dure merken zoals hier Silver Creek of kleding van We ofzo. Daar lopen gewoon kantoorpikkies met puisterige koppen in Polo RL of Gant. Het kost daar ook geen fluit in vergelijking met Nederland.

Ik heb het ook wel eens horen zeggen door een kennis van me, over een jongen die op straat liep met een baggy broek, skateschoenen en een (wijd) overhemd van Ralph Lauren...iets dat die gast die kleding niet mocht dragen omdat hij geen kakker was. Onzin natuurlijk, want Ralph Lauren maakt zelf ook Amerikaanse streetwear. Van Polo Jeans zijn ontzettend baggy broeken te krijgen, Hawaii-overhemden, zonnekleppen e.d. Net zoals Tommy en Lacoste in Amerika een hele hiphop-lijn hebben. Alleen hier moeten we het zonodig weer associëren met die stomme kutkakkers.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 13:26
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
nare man schreef:
*heel verhaal, maar geen antwoord*
dus?
Oud 01-08-2002, 13:57
Jem
Jem is offline
Citaat:
dus:
Dus lees desnoods zijn antwoord een tweede keer, de frank zal wel vallen..
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Jem schreef:
Dus lees desnoods zijn antwoord een tweede keer, de frank zal wel vallen..
Mja, ik denk dat ze meer doelt op het antwoord op deze vraag:

'

Bang om je eigen groep niet meer te kunnen herkennen? (oew wat een foute zin) Bang om je eigen stijl te verliezen? enz enz enz ...'

Maar daar heb ik geen antwoord op. Ik maak me namelijk niet druk.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 14:02
Jem
Jem is offline
Groot gelijk.
Nogal onnodig om je over dergelijke dingen druk te maken maar soit.. Zal wel aan mij liggen

Ik dacht trouwens dat ze je antwoord compleet niet begreep
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 14:03
DutchTerror
DutchTerror is offline
Citaat:
Roozie schreef:

Zie dat snap ik niet , ik bijv draag ook Lonsdale maar heb ik maar 1 trui van, omdat ik het mooi vind

ik heb ook genoeg normale merken zoals replay diesel nike kappa enzo

en direct als bijv iemand een lonsdale trui draagt ohh die staat me niet aan !!

(ik kan er nie mee zitte maja)
Oud 01-08-2002, 14:10
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
nare man schreef:

Maar daar heb ik geen antwoord op. Ik maak me namelijk niet druk.
dat had ik dus wel verwacht..

Citaat:
Jem schreef:

Ik dacht trouwens dat ze je antwoord compleet niet begreep
En wil jij misschien je mond houden en in een andere topic dan de mijne gaan slijmen bij nare man?

Citaat:
Dutchterror schreef:

*blabla*
Dus het is niet goed om een merk te verbinden met een type.. ? Is dat de fout misschien.. daardoor zouden andere types die kleding niet kunnen dragen. Nu doe ik zelf te ingewikkeld...
Oud 01-08-2002, 14:15
Kiet_oud
Kiet_oud is offline
ja.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 14:18
DutchTerror
DutchTerror is offline
Citaat:
She-Devil schreef:

dat had ik dus wel verwacht..

En wil jij misschien je mond houden en in een andere topic dan de mijne gaan slijmen bij nare man?

Dus het is niet goed om een merk te verbinden met een type.. ? Is dat de fout misschien.. daardoor zouden andere types die kleding niet kunnen dragen. Nu doe ik zelf te ingewikkeld...
je kunt natuurlijk ook een halfuurtje je bek houden , jemich
Oud 01-08-2002, 14:34
de Duif met de Bijl
de Duif met de Bijl is offline
of een merk lifestyle gebonden is? Ik denk meestal van wel. Er wordt een bepaalde kledingstyle ontworpen door een merk en die wordt dan ook meestal gedragen door mensen met een soort van dezelfde lifestyle.
Er zijn natuurlijk ook mensen die verschillende stylen combineren. Niks mis mee. Maar ik denk dat een merk in veel gevallen wel lifestyle gebonden is.
Oud 01-08-2002, 14:41
Bor
Bor is offline
ik vind het juist geweldig om een "niet bij je lifestyle" horend kledingstuk toe te passen op de rest van je kleding..

Mensen die daarover zeiken: shut up
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 15:30
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ja, hier in Nederland hebben de kakkers merken als Gant en Ralph Lauren geadopteerd. Terwijl in Amerika die merken dus helemaal níks met kak of snobisme te maken hebben: het zijn daar gewoon normale, niet al te dure merken zoals hier Silver Creek of kleding van We ofzo. Daar lopen gewoon kantoorpikkies met puisterige koppen in Polo RL of Gant. Het kost daar ook geen fluit in vergelijking met Nederland.

Ik heb het ook wel eens horen zeggen door een kennis van me, over een jongen die op straat liep met een baggy broek, skateschoenen en een (wijd) overhemd van Ralph Lauren...iets dat die gast die kleding niet mocht dragen omdat hij geen kakker was. Onzin natuurlijk, want Ralph Lauren maakt zelf ook Amerikaanse streetwear. Van Polo Jeans zijn ontzettend baggy broeken te krijgen, Hawaii-overhemden, zonnekleppen e.d. Net zoals Tommy en Lacoste in Amerika een hele hiphop-lijn hebben. Alleen hier moeten we het zonodig weer associëren met die stomme kutkakkers.
Klopt wel, alleen is het daar toch nog wel behoorlijk duur. Ik wilde twee overhemden meenemen voor mijn vriend - overigens is hij ook niet eens zo kak, maar hij vindt RL gewoon een mooi merk - en ik zag inderdaad wel goedkope RL-overhemden, maar dat waren van die heel opvallende overhemden, knalroze met knalgroen met knalgeel geruit enzo. Een beetje een leuk overhemd met een minder opvallend kleurtje kostte daar bijna net zo veel als hier. Inderdaad heb ik ook die baggy mode van RL daar gezien.

Maar het is inderdaad jammer dat RL hier zo'n bijsmaak heeft, want het is een mooi merk, alleen als je het aantrekt wordt er meteen gedacht: oh, die zal wel willen patsen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 15:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
DutchTerror schreef:
Zie dat snap ik niet , ik bijv draag ook Lonsdale maar heb ik maar 1 trui van, omdat ik het mooi vind
Dat past anders perfect bij je nickname
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 15:55
Jones
nee ik ben niet bang..
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 16:24
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
She-Devil schreef:
Ik had laatst een gesprek met iemand

iemand is niet ons
Oud 01-08-2002, 16:26
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Bor schreef:
ik vind het juist geweldig om een "niet bij je lifestyle" horend kledingstuk toe te passen op de rest van je kleding..
dat is idd heel fun, bv een polo op een overseaz broek, en dan skate schoenen er onder, k vind t heel leuk staan.
Oud 01-08-2002, 16:34
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
She-Devil schreef:
Bang om je eigen stijl te verliezen?
Ja, eigelijk wel.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 16:38
Bor
Bor is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Ja, eigelijk wel.

ik geef je groot gelijk
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 17:09
DutchTerror
DutchTerror is offline
Citaat:
rosi schreef:

ermm Ik vind deze nickname ook niet mooi

maar je kan hem niet veranderen!
Oud 01-08-2002, 17:31
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef:

dat is idd heel fun, bv een polo op een overseaz broek, en dan skate schoenen er onder, k vind t heel leuk staan.
jups...vandaag nog polo gekocht
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 17:35
Bor
Bor is offline
Citaat:
MetalliCat schreef:
jups...vandaag nog polo gekocht
Schoenmaker blijf bij je leest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2002, 17:53
shanli
shanli is offline
Citaat:
de Duif met de Bijl schreef:
of een merk lifestyle gebonden is? Ik denk meestal van wel. Er wordt een bepaalde kledingstyle ontworpen door een merk en die wordt dan ook meestal gedragen door mensen met een soort van dezelfde lifestyle.
Er zijn natuurlijk ook mensen die verschillende stylen combineren. Niks mis mee. Maar ik denk dat een merk in veel gevallen wel lifestyle gebonden is.
vind ik ook
Oud 01-08-2002, 18:08
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ja, eigelijk wel.
Eigelijk maar mijn stijl te verliezen. Kijk, iedereen mag mijn stijl overnemen, dat vind ik niet erg. Maar ik wil zeg maar niet van stijl veranderen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 21:55
Eaglewing
Eaglewing is offline
Niet per defenitie lifestyle gebonden maar wordt er wel vaak mee geassociëerd. Waar we ons druk om maken? Tja dat vraag ik me nu, na het lezen van de topicvraag ook af.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 17:51
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
She-Devil schreef:
Ik had laatst een gesprek met iemand en die had het over zoveel foute mensen die nu ineens skatemerken gingen dragen. Hij lette er ook echt op, als hij iemand voorbij ziet lopen met een surfmerk zegt ie: Kij dat merk, die gast is helemaal geen surfer... Dat soort dingen.

Bang om je eigen groep niet meer te kunnen herkennen? (oew wat een foute zin) Bang om je eigen stijl te verliezen? Als iemand anders iets overneemt wat jij al lang al had (zoals die belachelijke keychains) is dat toch alleen maar een eer? Ik zou het zien als een compliment en er creatief mee omgaan door bijvoorbeeld zelf de leukste (skate)schoenen te dragen of broek of pet of voor mijn part sleutelhanger.. En dan zelf wat anders verzinnen of vermaken of bekladden..

Wie kan mij dit uitleggen...
Als ik jouw tekstje vrij mag vertalen vind jij dat vooral Alto's skaters en Surfers zich niet moeten aanstellen en zich niet zo belachelijk druk moeten maken als ze iemand zien lopen met kleding of merken die bij hun hokje horen.
Ook beweer je min of meer dat ze allemaal zo zijn door de manier waarop je je stukje schrijft.

Maargoed buiten dat, is dit allemaal al honderden keren besproken hier. Waarom begin je er uberhaupt over?
Omdat jij toevallig iemand kent die zich in jouw ogen aanstelt, denk ik?
Als dat je zo hoog zit ga d'r dan met hem over praten, maar kom niet bij ons aanzetten.
Wij hebben dit soort verhalen en beweringen al zo vaak gehoord en hebben allemaal ondertussen onze mening er over gevormd.
Iedereen gaat nu weer hetzelfde zeggen, of reageerd gewoon niet meer.
Oud 03-08-2002, 11:16
kermie
kermie is offline
Citaat:
nare man schreef:
Alleen hier moeten we het zonodig weer associëren met die stomme kutkakkers.
Waar je jezelf maar al te graag onder schaart (al zeg je het mischien niet expliciet).
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 12:01
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
ik kan er wel inkomen en ik denk met mij wel meeerdere maar iedereen moet weereens walgenlijk correct doene tc...

als iemand mijn kleding zou kopieeiren en daar met zijn vriendjes een heel ander imago aan zou geven zou ik bang zijn geasocieerd te worden met zaken waarmee ik absoluut niet geasocieerd wil worden

tuurlijk wil iedereen een eigen stukje individalitei niet meer dan mensenlijk, en als het al geen individualiteit is dan is het wel deel uit maken van een bepaalde groep (nog menselijker) en als er dan andere "groepen" (bepaalde trekjes van) je stijl gaan jatten dan is dat vervelend helenmaal als deze mensen jouw (en jegroep) een ander (slecht) imago geven (zie het hele skinheads verhaal)
Oud 03-08-2002, 12:24
Verwijderd
eastpak niet, die wordt door alle soorten mensen gebruikt
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 16:19
Roozie
Roozie is offline
Citaat:
rosi schreef:

Oud 04-08-2002, 12:55
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:

Als ik jouw tekstje vrij mag vertalen vind jij dat vooral Alto's skaters en Surfers zich niet moeten aanstellen en zich niet zo belachelijk druk moeten maken als ze iemand zien lopen met kleding of merken die bij hun hokje horen.
Dat zijn grotendeels de mensen waar ik mee omga, van de andere kant kan er ook een verhaal uitrollen maar die kant ken ik niet.
Ook beweer je min of meer dat ze allemaal zo zijn door de manier waarop je je stukje schrijft.
?

Maargoed buiten dat, is dit allemaal al honderden keren besproken hier. Waarom begin je er uberhaupt over?
Omdat jij toevallig iemand kent die zich in jouw ogen aanstelt, denk ik?
Als dat je zo hoog zit ga d'r dan met hem over praten, maar kom niet bij ons aanzetten.
Wij hebben dit soort verhalen en beweringen al zo vaak gehoord en hebben allemaal ondertussen onze mening er over gevormd.
Iedereen gaat nu weer hetzelfde zeggen, of reageerd gewoon niet meer.
Ehh ik geloof dat dit een lifestyle forum was? En ik dacht ook dat je op dit forum vrij was om dingen over lifestyle te vragen. Als deze topic je zo dwars zit dan reageer je er toch gewoon niet op? Ik weet dat het vervelend is dat iedereen elke keer hetzelfde vraagt, dat is ook de reden waarom ik hier bijna niet meer kom. *tip*

En even een reactie terug, jij doet alsof 'jullie' de masters der fora zijn en ik jullie niet mag storen met in jou ogen onbelangerijke of oninteressante dingen. Kom op zeg.
Oud 04-08-2002, 13:10
a new noise
a new noise is offline
Q> is een merk lifestylegebonden?
A> per definitie : NEE
Oud 04-08-2002, 13:32
Roos
Roos is offline
Citaat:
Roozie schreef:

Jah het is toch zo?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 16:28
Vice
Vice is offline
Ik denk dat het ook te maken heeft waar je woont. In Nedreland wordt bijvoorbeeld het merk Diesel door veel verschillende mensen gedragen, terwijl het in Amerika een merk is voor de rijke lui. Ook komt dat omdat daar de broeken ongeveer 2 keer zo duurder zijn. Daardoor heeft het merk Diesel in Amerika een ander lifestyle.

Ik denk niet dat het merk de lifestyle kiest, maar de mensen die het dragen.
Oud 04-08-2002, 18:52
Kiet_oud
Kiet_oud is offline
Ralph Lauren is voor kakkers.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 20:05
Slither
Slither is offline
Citaat:
Kiet schreef:
Ralph Lauren is voor kakkers.
...en kakkers zijn voor Ralph Lauren. Klaar. Sim-pel.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 20:08
Kiet_oud
Kiet_oud is offline
Citaat:
Slither schreef:

...en kakkers zijn voor Ralph Lauren. Klaar. Sim-pel.
Vicieuze circel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten