Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, hier in Nederland hebben de kakkers merken als Gant en Ralph Lauren geadopteerd. Terwijl in Amerika die merken dus helemaal níks met kak of snobisme te maken hebben: het zijn daar gewoon normale, niet al te dure merken zoals hier Silver Creek of kleding van We ofzo. Daar lopen gewoon kantoorpikkies met puisterige koppen in Polo RL of Gant. Het kost daar ook geen fluit in vergelijking met Nederland.
Ik heb het ook wel eens horen zeggen door een kennis van me, over een jongen die op straat liep met een baggy broek, skateschoenen en een (wijd) overhemd van Ralph Lauren...iets dat die gast die kleding niet mocht dragen omdat hij geen kakker was. Onzin natuurlijk, want Ralph Lauren maakt zelf ook Amerikaanse streetwear. Van Polo Jeans zijn ontzettend baggy broeken te krijgen, Hawaii-overhemden, zonnekleppen e.d. Net zoals Tommy en Lacoste in Amerika een hele hiphop-lijn hebben. Alleen hier moeten we het zonodig weer associëren met die stomme kutkakkers. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
' Waar maken jullie je druk om!? Bang om je eigen groep niet meer te kunnen herkennen? (oew wat een foute zin) Bang om je eigen stijl te verliezen? enz enz enz ...' Maar daar heb ik geen antwoord op. Ik maak me namelijk niet druk. |
![]() |
||
Citaat:
Zie dat snap ik niet , ik bijv draag ook Lonsdale maar heb ik maar 1 trui van, omdat ik het mooi vind ik heb ook genoeg normale merken zoals replay diesel nike kappa enzo en direct als bijv iemand een lonsdale trui draagt ohh die staat me niet aan !! (ik kan er nie mee zitte maja)
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
of een merk lifestyle gebonden is? Ik denk meestal van wel. Er wordt een bepaalde kledingstyle ontworpen door een merk en die wordt dan ook meestal gedragen door mensen met een soort van dezelfde lifestyle.
Er zijn natuurlijk ook mensen die verschillende stylen combineren. Niks mis mee. Maar ik denk dat een merk in veel gevallen wel lifestyle gebonden is.
||
![]() |
Citaat:
Maar het is inderdaad jammer dat RL hier zo'n bijsmaak heeft, want het is een mooi merk, alleen als je het aantrekt wordt er meteen gedacht: oh, die zal wel willen patsen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ook beweer je min of meer dat ze allemaal zo zijn door de manier waarop je je stukje schrijft. Maargoed buiten dat, is dit allemaal al honderden keren besproken hier. Waarom begin je er uberhaupt over? Omdat jij toevallig iemand kent die zich in jouw ogen aanstelt, denk ik? Als dat je zo hoog zit ga d'r dan met hem over praten, maar kom niet bij ons aanzetten. Wij hebben dit soort verhalen en beweringen al zo vaak gehoord en hebben allemaal ondertussen onze mening er over gevormd. Iedereen gaat nu weer hetzelfde zeggen, of reageerd gewoon niet meer.
|
ik kan er wel inkomen en ik denk met mij wel meeerdere maar iedereen moet weereens walgenlijk correct doene tc...
als iemand mijn kleding zou kopieeiren en daar met zijn vriendjes een heel ander imago aan zou geven zou ik bang zijn geasocieerd te worden met zaken waarmee ik absoluut niet geasocieerd wil worden tuurlijk wil iedereen een eigen stukje individalitei niet meer dan mensenlijk, en als het al geen individualiteit is dan is het wel deel uit maken van een bepaalde groep (nog menselijker) en als er dan andere "groepen" (bepaalde trekjes van) je stijl gaan jatten dan is dat vervelend helenmaal als deze mensen jouw (en jegroep) een ander (slecht) imago geven (zie het hele skinheads verhaal)
||
Citaat:
En even een reactie terug, jij doet alsof 'jullie' de masters der fora zijn en ik jullie niet mag storen met in jou ogen onbelangerijke of oninteressante dingen. Kom op zeg.
|
Ik denk dat het ook te maken heeft waar je woont. In Nedreland wordt bijvoorbeeld het merk Diesel door veel verschillende mensen gedragen, terwijl het in Amerika een merk is voor de rijke lui. Ook komt dat omdat daar de broeken ongeveer 2 keer zo duurder zijn. Daardoor heeft het merk Diesel in Amerika een ander lifestyle.
Ik denk niet dat het merk de lifestyle kiest, maar de mensen die het dragen.
|
|