Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2009, 15:55
Birte1991
Birte1991 is offline
Hallo allemaal, ik heb een vraagje!

Na heel lang nadenken weet ik eindelijk welke richting ik uit wil met mijn studie. Ik ga nu naar 6vwo en ik wil me voor 2 studies inschrijven, op 4 verschillende scholen. Dit omdat ik dan zeker weet dat ik toegelaten word. Maar deze studies zijn geneeskunde en verloskunde. Nu zei iemand die ik ken dat je vroeger jezelf niet voor 2 of meer "verzorgings"-opleidingen aan mag melden. Als dit nog steeds zo is heb ik een probleem, dan mag ik er maar 1 kiezen. Weet iemand of dit nog steeds zo is?

Bedankt!
Oud 01-09-2009, 18:27
Verwijderd
Waarom zou dat niet mogen? Heb geen idee maar het lijkt me nogal onlogisch. Ik denk dat er genoeg zijn die zich voor 2 soortgelijke studies inschrijven, omdat er bijvoorbeeld 1 met loting is. Bovendien, je kunt je wel voor 2 studies inschrijven, maar als het goed is volg je er toch maar 1 tegelijk. Dus ik zie niet in waarom dat een probleem zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 22:34
Verwijderd
Het zijn toch allebei studies met loting? Of heeft verloskunde geen loting? Je mag jezelf maar voor 1 studie met loting inschrijven namelijk.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 07:40
Verwijderd
Ja verloskunde heeft inderdaad een loting. Dus dan klopt het wel.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 21:30
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Verloskunde valt officieel onder selectieprocedure en niet onder loting (tenminste dat was vorig jaar zo). Ik had me ingeschreven voor Biomedische wetenschappen (=loting) en verloskunde. Het kan zijn dat dit veranderd is, maar toen ik meedeed, was het geen probleem.
Oud 02-09-2009, 21:48
Briseïs
Briseïs is offline
Overigens meld je je bij centrale loting (zoals bij geneeskunde) niet aan voor een bepaalde universiteit. Je meldt je aan voor de loting voor geneeskunde en dan kun je wel een voorkeur aangeven voor een universiteit (ik geloof dat je eerste, tweede en derde keus kunt opgeven) maar of je, als je ingeloot wordt, op de universiteit van je keuze wordt toegelaten is nog maar de vraag.
Oud 03-09-2009, 08:39
Birte1991
Birte1991 is offline
Verloskunde is inderdaad een selectieprocedure.. Ik hoop maar dat het kan.. Bedankt voor de reacties!
Oud 03-09-2009, 08:56
Birte1991
Birte1991 is offline
Ik kom er net achter dat ik me maar voor 1 "verloskunde"school mag inschrijven. Dus of maastricht of amsterdam.

En voor geneeskunde kan je je maar op 1 plek inschrijven dus? En hun bepalen naar welke school je gaat? (Op basis van je voorkeuren)

Nou, nu heb ik dus nog maar 2 kansen.. Het wordt wel heel erg eng zo allemaal, stel dat ik op allebei niet toegelaten wordt.
Zijn er overigens wel opleidingen in de verzorging zonder loting?
Oud 03-09-2009, 15:13
Verwijderd
Wat bedoel je met "opleidingen in de verzoring zonder loting". Verpleegkunde (HBO) heeft naar mijn weten geen loting net als gezondheidswetenschappen(WO). Biomedischewetenschappen heeft niets met verpleging te maken, maar dat is deels loting en deels geen loting (WO).
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 15:17
Birte1991
Birte1991 is offline
ooh oke, ja ik had al bij HBO-V gekeken en dat is inderdaad geen loting.
Oud 03-09-2009, 20:09
Ieke
Ieke is offline
Ik begrijp niet zo goed waarom je dat allemaal samen wil doen. Wat heb je eraan? Buiten de vraag of het uberhaupt te combineren valt. Voor geneeskunde is het erg afhankelijk van je faculteit, maar er zijn er wat die behoorlijk wat aanwezigheid verlangen.
Daarbij vraag ik me de meerwaarde ervan af, zeker van een combinatie van HBO-V met geneeskunde.
Oud 04-09-2009, 08:06
Verwijderd
Ik heb ook een vraag die best in dit topic zou passen.

Ik wil me op 2 universiteiten gaan inschrijven voor de opleiding Bestuurs- en Organisatiewetenschappen. De ene is in Utrecht (met loting) en de andere in Amsterdam (zonder loting). Kan dit? Of mag het niet omdat het alsnog 2 dezelfde opleidingen zijn?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 08:17
Verwijderd
Dus je bent al bezig met je inschrijven voor studies maar je weet nog niet eens welke studies er zoal bestaan? Dat lijkt me niet zo handig. Ga eens naar je decaan en vraag om overzichtboekjes van universitaite en hbo opleidingen. Misschien heeft hij ze ook nog niet zo vroeg in het jaar, maar je hebt ook echt nog alle tijd.
"iets in de zorg" is nog geen keuze, een verloskundige doet totaal ander werk dan een arts (behalve dan dat de werkzaamheden van een ziekenhuisverloskundige natuurlijk overlappen met die van een gynaecoloog, maar de meeste nederlandse verloskundigen werken buiten het ziekenhuis en gynaecologen doen nog veel meer andere dingen dan zwangerschapsbegeleiding). Een verpleegkundige of een gezondheidswetenschapper bijvoorbeeld doet weer iets totaal anders.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 14:01
Verwijderd
Kan iemand misschien ook mijn vraag beantwoorden?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 20:40
Verwijderd
@Micromensje, volgens mij kan dat gewoon. Als het maar 1 opleiding met loting blijft, dan maakt het verder niets uit.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 08:05
Verwijderd
Oké bedankt voor je antwoord. Dat komt me trouwens mooi uit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten