Advertentie | |
|
![]() |
|
Hangt van de tent af.
Wat ze in ieder geval moeten doen, is ervoor zorgen dat de fooi die aan een bepaalde serveerder gegeven wordt, ook echt naar die serveerder gaat, en niet zoals in veel restaurants onder het personeel verdeeld wordt (of zelfs naar de eigenaar gaat).
|
Verwijderd
|
Ik heb hier in Nederland eigenlijk maar één of twee keer een slechte ervaring gehad (lang wachten (terwijl je ziet dat mensen die na je binnen kwamen eerder konden bestellen, of mensen die later besteld hadden veel sneller hun eten krijgen), brutale bediening). Het ligt natuurlijk ook volledig aan het restaurant waar je naar toe gaat. Als het slecht is, dan geen fooi, als het goed is, dan een nette fooi
![]() Laatst gewijzigd op 22-08-2009 om 11:03. |
![]() |
|
Juist, wat Balance zegt. Ik heb liever dat horeca personeel op een normale manier met mij omgaat (zeg maar: communiceren als er een probleem is, een praatje kunnen maken als het rustig is en leuk kunnen doen) dan dat ze keihard voor me rennen. Zo kom ik soms in een tentje in Drachten waarbij bedienend personeel er bij het opnemen van de bestelling rustig even bij komt zitten. En dan kun je nog wel eens een discussie krijgen over het wel of niet bijvoegen van amandelen bij een dame blanche en of slagroom nu echt wel wat toevoegt aan een nagerecht. Dat mag ik wel, gewoon als mensen met elkaar omgaan en op een ontspannen manier communiceren.
|
Ik ben niet zo ontzettend kritisch en ik ga ook naar tenten die zo goedkoop zijn dat je niet echt kritisch kunt zijn, dus een goedgevormde mening heb ik niet.
Wat ik wel heel irritant vind en wat met enige regelmaat gebeurt, is obers/serveersters die door de zaak lopen en gewoon níet om zich heen kijken, waardoor je heel veel moeite moet doen om iemands zn aandacht te trekken. Ik vind dat dat toch wel een van basisdingen is van in de horeca werken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Fooien: ja/nee/soms/ligt eraan/... Axel11 | 62 | 06-10-2016 16:33 | |
De Kantine |
Mozsaairella #678 Rationeel | 500 | 28-08-2009 23:22 | |
Werk, Geld & Recht |