Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Oh oke, dat wist ik niet ![]() ![]()
|
![]() |
Nu rook je nog 2 sigaretjes per dag en soms ook weer niets. De kans is volgens mij heel groot dat je binnen een jaar of twee een 'gewone' roker bent, ook al ben je er nu zeker van dat dat niet zal zijn.
Ik weet dat dit je vraag niet beantwoordt, maar het lijkt alsof je een soort excuus zoekt om het roken goed te praten. Momenteel valt de schade nog wel mee natuurlijk dus nu moet je je niet echt zorgen maken, denk ik. Maar als je je gezondheid niet wilt verpesten (wat je, als ik naar je vraagstelling kijk, blijkbaar niet wilt), kan je er beter nu mee stoppen want volgens mij is de kans klein dat je zo weinig zal blijven roken. 't Klinkt misschien nogal bemoederend maar 't is wel zo ![]() |
![]() |
|
^ Mee eens.
Ik ben gegaan van een 'wie rookt er nou, dat is toch debiel en smerig?!' instelling, naar af en toe een sigaretje bij het uitgaan en de gedachte 'ik kan toch stoppen wanneer ik wil', tot nu een half pakje per dag (en soms een heel pakje op een avond, als het erg gezellig is). Echt, het gaat sneller dan je denkt en dan ben je de lul. Ik zou kappen nu het nog makkelijk gaat en je niet 's nachts op zoek moet naar een benzinepomp omdat je peuken op zijn.
|
![]() |
Sigaretten maken je verslaafd, begin ermee bij het uitgaan - en af en toe eens een sigaretje. Zal ongetwijfeld uitgaan in meer. Vanaf je je eerste pakje koopt zul je blijven kopen, de eerste 2-3 maanden kun je makkelijk stoppen maar nadien? Ik zit zelf op een half pak per dag, ik bedoel. Je zit bij je bushalte - je bus is er pas 10 minuten later, wat spookt er door je hoofd? Juist ja. Nicotine!
Ik heb al van alles gedaan- alcohol soft & hard drugs maar sigaretten is toch het ultiéme waar je heel veel moeite mee zal hebben om te stoppen. |
![]() |
|
mwa ik rook alleen als ik drink dan heb ik ook echt de drang om te roken verder blow ik bijna dagelijks maar ik heb nooit de behoefte aan een sigaret, wel de behoefte in een joint vaak, maar dat is gewoon gewoonte denk ik. Misschien is dat ook wel drang naar nicotine maar denk ik dat het drang is naar een joint omdat ik niet rook.
|
![]() |
|
Ik ben na 4 jaar roken gewoon in 1 keer gestopt. Daarna misschien 1 of 2 keer nog een peuk gehad en daarna helemaal niet meer. Dus het kan wel, in 1 keer stoppen. Mijn pa is ook in 1 keer gestopt na 30!! jaar roken. Is nu na 5 jaar nog steeds niet weer begonnen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Clean air Nederland: 'Roken in eigen tuin moeten we niet meer willen' df | 124 | 05-10-2015 06:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
enquete roken rare | 51 | 20-06-2012 15:59 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête over roken LuCernaA | 2 | 31-05-2008 08:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De strijd tegen roken perfectme | 500 | 25-04-2007 14:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
rokende ouders -> rokende kinderen? Verwijderd | 50 | 19-07-2003 20:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Anti-rook spotjes Yamyam | 77 | 30-10-2002 11:37 |