Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind tabouleh toch wel erg lekker op een warme dag. Dus couscous met komkommer, tomaten, bosui, peterselie/munt, wat olijfolie enz, beetje eigen variatie erop. Met avocado erdoor vind ik ook prima, ook wat vullender.
Een andere combinatie met couscous is tuinerwten, broccoli en feta. Of met courgette, kikkererwten en feta. Rozijnen of dadels erin doet het ook vaak goed. Of een soort ratatouille maken (courgette, aubergine en tomaten) en met een marokkaanse vegaburger. Ik heb niet echt een vaste combinatie, het ligt er ook aan waar ik zin in heb/wat ik nog in huis heb. Ik gebruik amper kant-klaar kruiden, wel heb ik ras-el-hanout van Le Souk. ( Edit= Het is een kruidenmengsel van gemalen peper, look, gember, mosterd, kaneel, muscaatnoot, sterk piment, paprika, kruidnagel.) Misschien is dat ook wat voor jou, waarschijnlijk ook wel te koop in de supermarkt.
|
ras-el-hanout is een kruidenmengsel dat uit heel veel verschillende kruiden kan bestaan, maar ik betwijfel of je het in de supermarkt kan vinden. En Le Souk zit volgens mij alleen in Groningen, maar je moet in principe wel ras-el-hanout kunnen vinden bij iedere marokkaanse/arabische winkel.
||
Citaat:
![]() Dat wordt binnenkort mijn eerste tripje naar een Marokkaanse / Arabische winkel.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Ideeën voor recepten nodig? Vraag ze hier! deel 2 Calyx | 371 | 10-08-2015 21:32 | |
Eten & Drinken |
DE Studentenrecepten !!! Wickey | 52 | 04-06-2006 16:44 | |
Eten & Drinken |
Vega recepten Stevill | 73 | 01-08-2005 19:37 | |
Eten & Drinken |
couscous blauwpotlood | 7 | 19-05-2005 14:02 | |
Eten & Drinken |
makkelijke gerechten voor twee FrantiC | 22 | 15-05-2005 22:57 | |
Eten & Drinken |
Couscous Sky Jewel | 7 | 03-04-2004 14:08 |