Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2009, 16:50
Lilium
Lilium is offline
Nu mijn potje Marrokaanse kruiden van Silvo niet meer verkocht wordt, weet ik niet hoe ik mijn couscous nog kan kruiden. Ik wil liever geen kant-en-klaar poedertjes of pakjes kopen. Wat nu? Hoe kruiden jullie je couscous?
Verder ben ik wel benieuwd naar jullie recepten met couscous!
Edit: ik maak zelf altijd zoete couscous, met ananas en soms met rozijnen. En groente natuurlijk; meestal wat ik nog heb liggen.

Laatst gewijzigd op 06-06-2009 om 18:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2009, 07:32
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
gewoon bouillon, groente of kip...

ik maak graag koude couscous, met hele kleine blokjes tomaat, komkommer, pijpajuintjes en versnipperde koriander edit:ohja, en een beetje sinaasappelsap erovergooien!
of warm met hele kleine stukjes gedroogd fruit en noten en harissa, en dan iets met lamsvlees erbij ofzo, hmm

Laatst gewijzigd op 07-06-2009 om 11:58.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 09:29
Lilium
Lilium is offline
Dat van die bouillon is wel een goede tip. Dan heb je al meer smaak aan je couscous dan wanneer je het met slechts water maakt.
Je eerste recept klinkt heel lekker. Zit me alleen af te vragen wat pijpajuin is? Is dat een speciaal soort ui?
Oud 07-06-2009, 11:57
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Dat van die bouillon is wel een goede tip. Dan heb je al meer smaak aan je couscous dan wanneer je het met slechts water maakt.
Je eerste recept klinkt heel lekker. Zit me alleen af te vragen wat pijpajuin is? Is dat een speciaal soort ui?
lente-uitjes, ken je dat? of bosuitjes? allemaal hetzelfde

die dingen:
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 16:08
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
lente-uitjes, ken je dat? of bosuitjes? allemaal hetzelfde

die dingen:
[afbeelding]
Oh ja, die ken ik wel.
Oud 07-06-2009, 17:29
Calyx
Calyx is offline
Ik vind tabouleh toch wel erg lekker op een warme dag. Dus couscous met komkommer, tomaten, bosui, peterselie/munt, wat olijfolie enz, beetje eigen variatie erop. Met avocado erdoor vind ik ook prima, ook wat vullender.
Een andere combinatie met couscous is tuinerwten, broccoli en feta. Of met courgette, kikkererwten en feta. Rozijnen of dadels erin doet het ook vaak goed. Of een soort ratatouille maken (courgette, aubergine en tomaten) en met een marokkaanse vegaburger. Ik heb niet echt een vaste combinatie, het ligt er ook aan waar ik zin in heb/wat ik nog in huis heb.
Ik gebruik amper kant-klaar kruiden, wel heb ik ras-el-hanout van Le Souk. ( Edit= Het is een kruidenmengsel van gemalen peper, look, gember, mosterd, kaneel, muscaatnoot, sterk piment, paprika, kruidnagel.) Misschien is dat ook wat voor jou, waarschijnlijk ook wel te koop in de supermarkt.
Oud 08-06-2009, 08:14
Lilium
Lilium is offline
Dat ras-el-hanout klinkt goed. Zal eens op zoek gaan. Bedankt voor de tip.
Oud 08-06-2009, 15:24
martijn1985
martijn1985 is offline
ras-el-hanout is een kruidenmengsel dat uit heel veel verschillende kruiden kan bestaan, maar ik betwijfel of je het in de supermarkt kan vinden. En Le Souk zit volgens mij alleen in Groningen, maar je moet in principe wel ras-el-hanout kunnen vinden bij iedere marokkaanse/arabische winkel.
Oud 08-06-2009, 15:31
Calyx
Calyx is offline
Ik heb het gezien bij de Jumbo een tijd terug, maar met le Souk bedoel ik gewoon Marokkaanse winkeltjes -dat snapte de topicstarter wel lijk me-, en de markt kun je misschien ook kijken.
Oud 08-06-2009, 18:18
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Ik heb het gezien bij de Jumbo een tijd terug, maar met le Souk bedoel ik gewoon Marokkaanse winkeltjes -dat snapte de topicstarter wel lijk me-, en de markt kun je misschien ook kijken.
Jawel hoor.
Dat wordt binnenkort mijn eerste tripje naar een Marokkaanse / Arabische winkel.
Reageren

Regels voor berichten