Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Wasstraat is voor mij absoluut geen optie. Een canvas schuifdak geeft een hoop plezier als het mooi weer is, maar de waterstralen die bij een wasstraat horizontaal op de zijkant van de auto spuiten zorgen met zo'n dakje dat ik de binnenkant van m'n auto ook moet dweilen.
En anders ging ik overigens ook niet naar de wasstraat, een Mini wordt daar niet goed schoon. Lekker met de hand de wagen verwennen dus, ongeveer 4 a 6 weken. Als ie erg vies is nog wel wat sneller tussendoor. Ik begin met afspoelen met de tuinslang, zodat het meeste zand en grove vuil weg is. Ook de bodem en wielkasten spuit ik zo goed mogelijk schoon. Dan komt de emmer+sop er aan te pas en wordt elk plaatdeel zorgvuldig gewassen. Vervolgens weer afspuiten en de hele auto droogzemen. Elke 2 a 3 wasbeurten volgt er vervolgens een wax-beurt. Ook helemaal met het handje. De ramen aan de buitenkant worden vervolgens opgepoetst met een anti-rain goedje. Werkt best goed. Het interieur maak ik schoon met de stofzuiger en een doekje met een allesreiniger sopje. Ramen aan de binnenkant met de standaard ruitenreiniger-spray die je moeder ook voor de ramen van het huis en de badkamerspiegel gebruikt. Als ik het echt nodig vind (heel zelden), pak ik het leervet en ga ik m'n stoelen+achterbank eens grondig poetsen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik was mijn auto zodra hij er enigszins vuil uit ziet. Dat kan best om de maand zijn oid, ligt er aan op wat voor terrein ik heb gereden. Als ik mijn auto was doe ik dat meestal zelf bij CarWash. Euro of 4 / 5 er in gooien en dan het hele programma doorlopen, van velgen schoonmaken, tot hoge druk spuit, van sop tot wax en alles wat er tussen in zit
![]() Meestal maak ik de auto ook even schoon van binnen met de stofzuiger en schoonmaakdoekjes. Als ik echt lui ben gooi ik de auto door de wasstraat. Vooral ook omdat ik die gratis krijg door tankstempels. Dan spuit ik hem wel even schoon van te voren zodat er zo min mogelijk zand mee gaat (ivm krassen). En tja, er zit ongetwijfeld nog zand van de voorganger in de machine, dat is dan maar zo.
|
De ervaring met wasstraten blijkt afhankelijk te zijn aan welke wasstraat en de frequentie, dat lees ik althans altijd terug in dit soort discussies. Sommige mensen hebben er geen last van, anderen wel.
Ik was zelf altijd met de hand, maar dat is gewoon om wat op de kosten te besparen. Ik doe het als ik er zin in heb, als hij heel erg vies is, of als ik er een beetje goed mee voor de dag wil komen - maar dan gaat-ie ook even in de was. Ik heb eigenlijk maar één keer een auto door de wasstraat gereden, en dat was de Picasso als bedankje dat we hem een weekje mochten lenen op vakantie. Dat had ook meer met tijdgebrek te maken ![]()
|
Pollen?
![]()
|
Verwijderd
|
Ja, dat lijkt me het meest logische. Ik zag uit onze kerstboom (ja, dat heet anders maar goed
![]() ![]() Maar goed, met pollen is het gewoon een zaak van even goed afspoelen, je hoeft niet meteen alles in het sop te zetten (al is dat soms best verleidelijk ![]() |
![]() |
|
Tenzij er zand in het regenwater zit, zoals vandaag hier een beetje het geval is, dan wordt 't er niet beter op
![]() Ik had vorig jaar net de auto gewassen toen de halve Sahara via het regenwater op m'n auto belandde. Leuk ![]()
||
Citaat:
![]() De auto begin mei vorig jaar (niet helemaal goed te zien, maar er zat dus een compleet groene waas overheen): ![]() En 20 dagen, een schoonmaakbeurt en een 'regen'bui later...: ![]() ![]()
|
Ja, sorry
![]() ![]() En ik was gelukkig niet de enige met een zand-auto toen, iedereen was het bokje ![]()
|
Verwijderd
|
Ja snap ik, zoiets heb ik ook wel gehad met m'n Micra. Best bizar eigenlijk dat dat zo snel gaat
![]() ![]() Zelfde met dat zand. Eigenlijk moet je dat er juist wel vanaf spuiten als je wat om je auto geeft (lees: als je 'm niet ziet puur als gebruiksobject), maar vrijwel niemand doet dat. Volgens mij zijn er sowieso al weinig mensen die zo ijverig poetsen als de mensen in dit topic, maar dat terzijde ![]() |
![]() |
|
Een boom waar van alles uitvalt?
![]() ![]() (Het spijt mij. Het is laat, en ik ben flauw) ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Wasbox
![]() En dan alleen als ik mijn auto vies vind, dus een keer per maand ofzo. Dan doe ik hem schoonmaken met water (hogedruk) en borstel met sop, afspoelen en dan een laagje hotwax. Binnenkant doe ik eens in de zoveel tijd met een stofzuiger en sopje voor de kunststof delen ![]() Wat me opvalt nu ik op de Nederlandse Antillen zit... hier is het een vrij droog klimaat, dus veel zand/stof, plus zout van de zee en vieze regen. En de mensen hier wassen de auto echt twee keer per week. Terwijl water hier dus vrij prijzig is, omdat het schaarser is ![]() (Is dat een trend? Hoe duurder het water hoe vaker de auto wordt gewassen? ![]()
|
wasboxen ftw idd. Ik heb bij huis ook geen mogelijkheid voor een tuinslang. Dus ik ga altijd met m'n emmertje ne spons naar de was box (hoewel je niet een emmer en spons mee mag nemen!) Maar die borstel die ze daar aan de hogedrukspuit hebben zitten echt zó vernaggelt is dat je, als je een beetje van je auto houdt, het gewoon pijn doet dat ding over je auto te halen.
Dan rij ik naar huis, is de auto droog en ga ik handmatig waxen. Dat is toch wel het aller mooist ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb ik je gelijk de reden gegeven waarom je in de winter vaker dan normaal je auto moet afspoelen, want er wordt dan veel gestrooid en dat moet niet allemaal in je wielkasten blijven hangen ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Verstandkiezen laten trekken, wanneer weer normaal poetsen en eten? Verwijderd | 25 | 01-05-2015 12:39 | |
Lichaam & Gezondheid |
Elektrisch poetsen? Chaucus | 35 | 19-01-2006 20:44 | |
Lichaam & Gezondheid |
tong poetsen? fruitvliegje | 25 | 29-10-2005 12:32 | |
Lichaam & Gezondheid |
Pijn aan tanden. Poetsen? Geranium | 19 | 16-10-2004 08:04 | |
Lichaam & Gezondheid |
tandenpoetsen: hoe motiveer je iemand om beter te poetsen? MAYA_85 | 16 | 14-12-2003 18:06 | |
De Kantine |
Tanden poetsen onder de douche Verwijderd | 55 | 11-06-2002 12:15 |