Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2002, 16:57
Summoning19
Summoning19 is offline
Ik kom net bij me pc waar me zusje achter zit en lees af dat het in de kast 38 graden is en de CPU temperatuur 58! graden is. Ik heb me pc al terug geclockt van 1000 MHz naar 900 MHz maar zo warm hoord een AMD Tbird toch niet te worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2002, 17:13
Verwijderd
Dat is helemaal geen slechte temperatuur hoor, kunnen ze makkelijk hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Summoning19 schreef:
Ik kom net bij me pc waar me zusje achter zit en lees af dat het in de kast 38 graden is en de CPU temperatuur 58! graden is. Ik heb me pc al terug geclockt van 1000 MHz naar 900 MHz maar zo warm hoord een AMD Tbird toch niet te worden?
Nix om zorgen over te maken, klok hem maar weer terug, kan geen kwaad, zoalng je fan maar niet uit valt
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:38
Verwijderd
Kheb hier een PIV-1.5 op 15x112 staan en de CPU wordt volgens het BIOS 66 graden, terwijl het bord 52 is. Ik heb echter nog niks gemerkt van instabiliteit of andere rare dingen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Kheb hier een PIV-1.5 op 15x112 staan en de CPU wordt volgens het BIOS 66 graden, terwijl het bord 52 is. Ik heb echter nog niks gemerkt van instabiliteit of andere rare dingen.
[ZWAAR Off topic mode] Jou avatar is van die test wat je bent [/ZWAAR Off topic mode]

Dat was het weer mensen
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 21:44
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef:
Dat is helemaal geen slechte temperatuur hoor, kunnen ze makkelijk hebben.
Ja, en het is nog hardstikke warm ook vandaag, dus het is niet zo vreemd dat de temperatuur wat omhoog schiet.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 23:25
Verwijderd
Kheb vandaag op m'n Celeron 366@550 al drie keer de temperature warning erop gehad, die staat op 55 graden...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 23:28
@pie
@pie is offline
Citaat:
nare man schreef:
zit in de P4 geen temperatuursensor die de snelheid van de CPU omlaag brengt als ie te warm word? lijkt me dat 66 trouwens VEEL te warm is voor een P4, dus ik zou het niet gek vinden als je met n paar minder mhz'jes computert...
Oud 30-07-2002, 23:31
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:

zit in de P4 geen temperatuursensor die de snelheid van de CPU omlaag brengt als ie te warm word? lijkt me dat 66 trouwens VEEL te warm is voor een P4, dus ik zou het niet gek vinden als je met n paar minder mhz'jes computert...
Ik weet niet hoe warm ze mogen worden, maar 66 graden moet wel kunnen hoor. Volgens mij grijpt die beveiliging pas in, vlak voor je cpu echt "in rook op gaat".
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 15:33
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:
Ja, die zit er. Je kunt de temperatuur waarop die beveiliging inschakelt instellen in het BIOS en ik heb 'm op 70 graden staan.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 16:11
Steefzz
Steefzz is offline
Ik heb een AMD XP 1800+ en die gaf bij mij gisteren 59 graden aan (hij staat op zolder en het was daar mega warm) terwijl die normaal op zon 45 a 50 zit dacht ik. Ik weet niet of dat kwaad kan maar ik ben maar gewoon effe beneden gaan computeren weet ik zeker dat het goed is
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 19:46
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
heej mensen: ZOMER

Temperatuur van de lucht is hoger, en het is juist die lucht die ook gebruikt wordt om je computer te koelen --> resultaat=hogere temperatuur.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 02:16
ick
ick is offline
gewoon 2x 8cm en 1x 12 cm sunon derin
duron 600 @ 612 @ 1,9 volt (hoger wil die niet stabiel, chip is gesloopt) nooit boven de 40 bij warm weer, bij normaal nederlands weer 35 graadjes max

altijd stressed (koetje)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:11
Verwijderd
Asus-moederborden geven overigens altijd een hogere temperatuur aan. Kun je rustig een graad of 10 vanaf halen over 't algemeen.

Maarruh; zolang je PC niet instabiel is, is er niets met je temperaturen aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:23
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:
gewoon 2x 8cm en 1x 12 cm sunon derin
duron 600 @ 612 @ 1,9 volt (hoger wil die niet stabiel, chip is gesloopt) nooit boven de 40 bij warm weer, bij normaal nederlands weer 35 graadjes max

altijd stressed (koetje)
Waarom koop je niet een nieuw Duronnetje?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten