Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2009, 21:30
egypter1994
egypter1994 is offline
hallo,
kan iemand een brief voor me maken
ik heb een bruiloft in marokko en wil eerder weg maar de mensen in marokko moeten bewijs brieff faqen naar mijn schooll maar ik ben slecht daarin
dus kan iemand voor mij schrijfne
ik zou het heel ergh waarderen ik kan eventueel geld betalen als het echt nodig is
dankjewel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2009, 23:15
Lente
Lente is offline
als die mensen het moeten faxen, moeten zij ook die brief schrijven lijkt me?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 23:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
als die mensen het moeten faxen, moeten zij ook die brief schrijven lijkt me?
Ik gok dat zij slechts Marokkaans spreken, en de school slechts Nederlands, Engels en wellicht Frans en Duits.
Oud 30-06-2009, 23:31
Lente
Lente is offline
oh ja tuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 23:48
aardbeiitjJ
aardbeiitjJ is offline
misschien een e-mailtje? Met een vertaalshizlebizle. =)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 08:13
Verwijderd
Als je een opzet maakt dan kunnen wij de brief wel controleren.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 14:51
egypter1994
egypter1994 is offline
hallo,
dat bedoel ik niet
ik zit op school en moet eerder weg wegens bruiloft naar marokko.
maar heb bewijs nodig dus moet mijn familie in marokko een brief faxen naar school.
moet een goede brief zijn.
dus kan iemand een brief maken en hier posten.
want ben er slecht in ik vertaal het verder enz.
betaling voor de brief is mogelijk
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 15:11
aardbeiitjJ
aardbeiitjJ is offline
je kan toch ook gewoon een briefje inleveren van je ouders. ô.o

Tenminste, op de meeste scholen is dat ook goed.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 15:12
Hawahaai
Hawahaai is offline
En anders kun je toch je familie een brief laten schrijven en die vertalen zodat school het ook kan lezen?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 16:46
egypter1994
egypter1994 is offline
hallo,
dat is nou het probleem me ouders kunnen geen nederlands.
en vraga niet steeds dit dat enz
kan iemand een brief posten waarin staat dat ik toesteming heb om eerder naar marokko te gaan wegens bruiloft enz?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 16:49
Lente
Lente is offline
ehh
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 16:50
aardbeiitjJ
aardbeiitjJ is offline
Jongetje,

Niet om lullig te doen ofzo, maar wij moeten een brief schrijven omdat jij eerder weg wilt?
Je kan toch ook aan je familie in Marokko vragen een brief te schrijven, die jij vervolgens vertaalt naar het Nederlands, en die lever je dan in op school.

En als je wilt dat iemand die brief schrijft, zet dan concretere informatie hier neer, datum, tijd van vertrek, tijd van terugkomst, dat soort gegevens. Anders kunnen wij een beetje moeilijk helpen hè?

En is het misschien niet beter, dat als jij niet zo goed bent in het maken van een brief, dat je het probeert, en dat je die brief dan vervolgens hier post, en dat wij dan kijken wat er aan verbeterd zou kunnen worden. Lijkt mij handig, want dan leer je er zelf ook nog wat van. Dus je slaat 2 vliegen in 1 klap.

Ik wil je best helpen, maar maak eerst zelf een opzet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 17:38
egypter1994
egypter1994 is offline
kijk ik kan zelf geen biref schrijfen kan wel maar slecht en het moet een goede brief zijn
ik heb hem gewoon in het nederland nodig ik vertall zelf wle in het frans
en die mensne in marokko kunnen niet schrijfne darom moet ik naar hun sturne
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 17:40
Verwijderd
Probeer het eens zelf. Zoals mijn bovenposter zegt, vraag je familie iets te schrijven en vertaal dat. Of laat je ouders helpen en vertaal het dan. Mogelijkheden zat. Ik denk niet dat het slim is om ons die brief te laten schrijven. Er missen inderdaad veel gegevens. En misschien meteen je ouders wat Nederlands leren? Kan handig zijn. Weer wat geleerd.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 18:01
aardbeiitjJ
aardbeiitjJ is offline
Maar, als je tenminste probeert een nette brief te schrijven, die brief vervolgens hier post zodat wij kunnen kijken wat er verbeterd kan worden, en dat je dat dan aanpast aan je brief. Want als je alleen maar roept dat je het niet kan, zul je het ook nooit kunnen.

Je kan ook nog eventjes googelen op "zakelijk brief". Er staan echt voldoende modellen om een nette, goede brief te schrijven op het internet.

En het lijkt me inderdaad handig, je ouders wat Nederlands te leren.

Succes met het schrijven.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 21:07
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Het is nu toch gewoon zomervakntie? en stuur de uitnodiging van de bruiloft gewoon naar school lekker in het marrokaans als ze je net geloven zoeken ze zelf maar iemand je hebt vast wel een marokaanse docent
Oud 03-07-2009, 07:53
nederlands123
nederlands123 is offline
Citaat:
Het is nu toch gewoon zomervakntie?
Nog niet iedereen heeft zomervakantie, maar ik ben het met jullie eens, schrijf eerst eens zelf een stukje en post die hier zodat wij het dan zouden kunnen nakijken.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 11:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is nu toch gewoon zomervakntie? en stuur de uitnodiging van de bruiloft gewoon naar school lekker in het marrokaans als ze je net geloven zoeken ze zelf maar iemand je hebt vast wel een marokaanse docent
Denk je nu zelf echt dat een dergelijke arrogante kolonialistische opstelling je ergens brengt?
Oud 03-07-2009, 23:20
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
in dit geval wel

als ze heeft uitgelegd dat haar ouders geen nerdelands kunnen, wat school vast wel zal weten

de uitnodiging van de bruiloft opzich zelf zou toch genoeg moeten zijn denk je niet
Oud 04-07-2009, 09:56
Nona
Nona is offline
Citaat:
Denk je nu zelf echt dat een dergelijke arrogante kolonialistische opstelling je ergens brengt?
Ik vind het een goed advies. Beter dan iemand een brief laten schrijven en dat vervolgens te gaan vertalen, of een brief vervalsen. Er is vast wel iemand die kan bevestigen dat het inderdaad om een uitnodiging voor een bruiloft gaat op die datum.
Oud 04-07-2009, 10:30
Sherlock
Sherlock is offline
ik snap niet wat er moeilijk is aan een brief schrijven en ik denk ook niet dat iemand hier de moeite neemt om een hele brief voor jou te schrijven maarja dat ben ik
Reageren

Regels voor berichten