![]() |
|
Ik zwem 1x in de week, op de woensdagavond, via het sportcentrum van mijn universiteit. Dus bijna allemaal jonge mensen, die ook fatsoenlijk doorzwemmen. Ook is er een begeleider die in het eerste half jaar een borstcrawlcursus geeft en de tweede helft van het jaar conditietraining geeft. Gemiddeld zwem ik denk 60 baantjes in een uur, als ik echt actief ben haal ik er 90.
Ik ga soms ook tussendoor nog wel eens, maar dan moet ik van mezelf echt min. een uur in het water blijven, omdat ik het dan saaier vind en er al snel weer uit wil. Dus tip: ga met een vriend(in) zwemmen, dan kun je elkaar motiveren om elke week te gaan.
|
Verwijderd
|
Misschien is het handig om erbij te zetten in wat voor bad je zwemt, de meeste zwembaden hier beschikken niet over een officieel wedstrijdbad (50m) maar over een kleiner bad (25m). Ik heb een poos lang elke week gezwommen en kwam dan meestel tot een baantje of 70, iets meer dan anderhalve kilometer dus. Ik ging dan samen met m'n beste vriendin, beetje praten enzo erbij. En dan afwisselen, 5 gewoon schoolslag, ééntje crawl, ééntje rug, ééntje alleen armen, ééntje alleen benen enzo.
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
25 meter is ook een officieel wedstrijdbad, alleen geen Olympisch wedstrijdbad.
@Daantje_0705: Word lid van Ragnar. Voor €140,- (€40,- contributie en €97,50 euro voor zwemkaart van de SSVR) kan je drie keer per week zwemmen (en voor 1 euro per keer extra nog vaker in het Oostelijk Zwembad). |
![]() |
|
Ik heb een hele tijd twee keer per week gezwommen, tussen de 75 en 100 baantjes per keer in een 25 meter bad.
![]() Ik had niet het gevoel dat mijn lijf er echt door veranderde ofzo, maar toen ik ooit ergens anders in bikini liep zei iemand "je kan ook wel zien dat je zwemt, je hebt echt van die zwemarmen" en dat vond ik wel een motiverend compliment. ![]() |
![]() |
|
Ik hoopte al dat dit zo'n soort topic was
![]() Vanaf februari zit ik weer dicht bij een zwembad en kan ik voor 15 euro 10x zwemmen ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vandaag 3 keer 15 in de lange richting in drie kwartier tijd. ![]() Edit: ik geloof dat ik toch weer iets te fanatiek (voor mijn doen) ben geweest. Last van mn knieën en heupen nu, voelt niet lekker! Laatst gewijzigd op 15-01-2008 om 18:13. |
![]() |
|
![]() |
Nu ik dit lees krijg ik helemaal zin om te zwemmen. Ik zit er zelf ook een tijdje over te denken dat ik toch maar weer meer moet bewegen ivm conditie, afvallen en zwakke rug.
Als je regelmatig gaat zwemmen (2x in de week) is dat bevordelijk met afvallen? Alvast bedankt. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
@N'90: Al het bewegen is bevorderlijk voor het afvallen, zwemmen is daar geen uitzondering op. |
![]() |
|
@ Leonoor: dankjewel
![]() ![]() Ik heb nog een tip ![]() ![]()
|
Zomers zwem ik iets van 3 keer per week zo'n meer in de buurt over, dat is iets van 500 meter. Telkens borstcrawl en als het niet meer gaat een stukje schoolslag/rugcrawl. Na een poosje lukt het dat helemaal in een rustige borstcrawl en vanaf dan voer ik het tempo telkens wat op.
Heb weer zin de zomer ![]()
|
![]() |
Hahaha.. ik was ind ook niet van plan om de volgende keer of keren gelijk al langer te blijven.. Dit vond ik wel een mooie tijd..
Het volhouden om wekelijks te gaan wordt denk ik een groter probleem.. Maar aan de andere kant, niet bewegen is ook niet afvallen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Nou, na nog een poosje uitstellen vandaag gezwommen met mijn zus en we hebben besloten het elke maandag te doen. Benieuwd hoe lang het zal duren. Vond het in ieder geval erg lekker. 30 baantjes, had 2x zoveel kunnen zijn als we niet na elk baantje een kletspauze inlastten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik begrijp er waarschijnlijk gewoon helemaal niks van hoor, dus feel free to explain waarom mensen dat 'zwemmen' noemen. als je gaat lopen ga je toch ook niet een minuut lopen en een minuut stilstaan om te kletsen, en een minuut lopen, en een minuut stilstaan, etc etc? hoe wil je dan ooit vorderingen maken? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind mensen die met de meest vreemde zwemtechnieken als een gek tussen iedereen doorcrossen en daarbij een golslagbad veroorzaken eigenlijk irritanter.
Weet iemand of er net als bij hardlopen schema's bestaan met afstanden/tijden om te oefenen en langzaam maar gedegen vooruit te gaan? Op het moment ''doe ik maar wat'' en ik merk dat ik óf te weinig doe, óf mezelf uitput, maar niet vooruit ga. In het zwembad zelf gaat het eigenlijk altijd goed. Ik kan 30 baantjes zwemmen, ook 50 of meer en voel me daar prima bij. Eenmaal thuis ben ik echter zo moe dat ik een halve dag moet bijkomen en dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling. ![]() Iemand tips? |
![]() |
|
Ga je 's ochtends of 's avonds zwemmen? Zelf ging ik altijd 's avonds en als ik dan thuiskwam ging ik alleen nog douchen, wat drinken en dan naar bed. Dan ben je zo lekker rozig dat je heel snel slaapt en heb je geen last van vermoeidheid na het sporten.
|
Verwijderd
|
Er zijn maar beperkte tijden dat ik kan gaan zwemmen met mijn sportkaart (buiten die tijden kost het bakken met geld), dus meestal ga ik vanaf twaalf uur 's middags. Zeven uur 's ochtends trek ik echt niet en de andere tijd van drie tot vier is ook al niet ideaal. Het komt er dus op neer dat het zwemmen zowat het eerste is wat ik doe op een dag (ik heb nog geen les voorlopig), maar als ik terug kom zou ik het liefst weer verder slapen.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben sinds een weekje of 3 ook weer (na lange tijd) begonnen met zwemmen. Twee keer in de week waarvan één keer samen met mijn pa
![]() Ik vond zwemmen altijd heerlijk en ben erg blij dat ik de stap weer genomen heb. Als mijn vader meegaat zwem ik een half uurtje echt flink door, baantje of 40. En daarna even lekker in het bubbelbad zitten ![]() Als ik alleen ga zwem ik meestal een uurtje lekker op een rustig tempo. Meestal schoolslag omdat ik de eerste 2 keer nogal kramp in mijn kuiten kreeg, dat houd me nu een beetje tegen om borstcrawl te zwemmen ![]() Maar ik probeer het netjes vol te houden en het voelt erg goed ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Magnesium pillen heb ik ook lang geslikt, net als omega 3,6,9 (ofzo ![]() Ik doe ook een warming up voordat ik ga zwemmen en begin ook altijd rustig. Dus ik bouw het gewoon langzaam op, dan komt het vast goed ![]()
|
Verwijderd
|
ik ga ongeveer iedere donderdagavond met een vriendin samen baantjes zwemmen. We zwemmen dan steeds 10 school, 10 borst, 10 school, 10 borst enz. Meestal zwemmen we 70/80, maar afgelopen keer was t maar 30
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() en om het uit te leggen: die voorderingen gaat het me niet om. Ik vind zwemmen gewoon lekker, het doet me niets hoeveel/hoe hard ik ga en of ik afval of niet. Het leek in dat zwemnbad trouwens bijna gebruikelijk, aan de kant was het drukker dan in het zwemgedeelte.. Maar goed.. Hopen dat we dan maar niet in het zelfde zwembad liggen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() en de kans dat we in hetzelfde zwembad liggen is klein, ik ben een Belgje ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vandaag ben ik gaan zwemmen met een kennis van me. Dat was opzich wel fijner, de tijd gaat gewoon sneller. Maar je bent wel de hele tijd aan het rekening-houden-met (zowel ik met haar als zij met mij) en ik weet niet of ik dit iedere keer zo zou willen. We hebben drie kwartier gezwommen, hoe veel baantjes weet ik niet.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat scheelt! Ik vatte het trouwens ook niet als aanval op hoor! Maandag ga ik weer. Ga voorlopig 1x per week met mijn zus dus. Maar wie weet straks vaker. Heb zelfs een badpak gekocht ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Zwemmen Verwijderd | 4 | 10-09-2012 12:34 | |
Lichaam & Gezondheid |
Haar verven & zwemmen? x-spekkie-x | 14 | 01-04-2005 10:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
zwemmen met rugklachten??? spunk_artist | 14 | 10-08-2004 20:30 | |