Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2008, 14:35
Verwijderd
Door een knieblessure hardloop ik al zo'n negen maanden niet meer. Aangezien ik zowat motorisch gestoord ben en een sport waar enige behendigheid bij komt kijken dus echt niet kan maar ik na een tijd stilzitten toch iets aan beweging wilde doen, ben ik gaan zwemmen.

Ik heb het máánden uitgesteld maar zoals altijd valt het natuurlijk mee. Nu vroeg ik mij af of er hier nog meer mensen zijn die zwemmen. En dan niet omdat ze aan waterpolo doen of echt bij een zwemclub zitten en constant hun eigen records verbreken, maar gewoon net als ik ongeveer twee keer per week tussen de bejaarden in een aantal baantjes gaan trekken. En hoe dat gaat.

Zelf heb ik gemerkt dat ik het echt moet opbouwen. De tweede keer dat ik ging zwom ik overmoedig een stuk of 50 baantjes, dat ging prima zolang ik in het water lag, maar eenmaal thuis was ik doodvermoeid en had ik niks meer aan mijn dag. Nu doe ik het dus wat rustiger aan.

Misschien valt hier wel net zo'n topic van te maken als het hardlooptopic, een beetje aanmoediging is nooit weg.

Dus: Wie? Waarom? Hoe vaak? Hoe veel? Vorderingen?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 16:01
wup
wup is offline
Grappig dat je dit nu post. Heb mezelf voorgenomen dit weekend te beginnen.
Ik heb een aantal pogingen hardlopen gedaan, maar ga steeds half door mijn enkels, dus dat is wat vervelend.

Zal laten weten of ik het ook echt heb gedaan, en hoe het dan ging.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 16:01
Verwijderd
Nou mag ik niet meedoen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 17:02
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Nou mag ik niet meedoen.
Ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 17:36
Verwijderd
ik wou zelf ook dit topic openen, en nu ben je me voor

ik heb nooit aan sport gedaan (tenzij je de lichamelijke opvoedinglessen meetelt, maar daar was ik altijd zeer lui, dus die téllen gewoon niet), had ook nul komma nul niks zero noegabollen conditie, en sinds oktober ergens (denk ik? nu tien of elf weken) zwem ik ook. mijn vriend heeft vroeger competitie gezwommen en is het me nu aan het leren. de eerste keer was ik stik-ka-pot na 25 meter schoolslag. na vijf weken zwom ik makkelijk een kilometer op een half uur (schoolslag), en ben ik ook aan crawl begonnen, en ... na de zesde week brak ik mijn rechterelleboog (radiuskopfractuur). dat is nu een dikke vier weken geleden gebeurd (zaterdag vijf), en ik heb eigenlijk maar een dikke twee weken niet gezwommen, en ben toen stillekesaan toch terug in het water gesprongen, en ondertussen zwem ik al terug bijna even goed als voordien. vandaag ben ik voor het eerst naar de kinesist geweest, en dat zwemmen was prima volgens hem, mocht ook gewoon kracht zetten op mijn rechterarm, zoveel als het ging.

maargoed, ik zwem dus ook twee à drie keer per week baantjes tussen de bejaarden
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 17:37
Verwijderd
nu zijn het examens, dus maak er voor de maand januari maar één à twee keer van
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 18:24
Black Soul
Black Soul is offline
Van de zomer heb ik vrij veel gezwommen (een kleine periode zelfs bijna iedere dag). En dat ging goed. Ook vorderingen gemaakt, hoewel ik niet aan baantjes tellen deed (in het begin wel gedaan, maar op een gegeven moment raakte ik de tel toch telkens kwijt, dat ik daar maar mee ben gestopt en gewoon lekker een uur aan het zwemmen was), maar ik merkte wel dat het steeds ietsje gemakkelijker ging.
Na de zomer ben ik door tijd tekort helaas helemaal gestopt, maar ik heb weer voornemens om te beginnen (maar dan wel minder vaak, 1 (misschien 2) keer per week). Net als *blue angel* heb ik nu examens, maar na de examens begin ik weer!
Oud 10-01-2008, 22:32
ekki
ekki is offline
Hmm, ik wil eigenlijk ook gaan zwemmen. Ik hou jullie op de hoogte als ik idd ben begonnen.
Oud 11-01-2008, 07:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb acht jaar lang gezwommen, eerst voor m'n diploma's en later gewoon baantjes. Meestal ging ik anderhalf uur. Als ik lui was zwom ik 20 baantjes, normaal 30 baantjes en actief 40 baantjes. Ik ben gestopt toen ik op kamers ging wonen maar wil nu al heel lang weer gaan beginnen. Is al drie jaar lang ofzo m'n goede voornemen maar het komt er niet zo van vanwege tijd en geld gebrek. Wanneer zwemmen jullie?
Oud 11-01-2008, 10:42
Verwijderd
Ik normaal op maandag en donderdag. Gisteren vergat ik mn sportkaart dus nu ga ik dadelijk een nieuwe poging wagen.
40 baantjes is ongeveer mijn doen. En als het heel druk is en je dwars moet zwemmen nog een heleboel meer.

Edit: het werd uiteindelijk 4 x 16 baantjes in de korte richting (17,5 meter geloof ik) in een kleine drie kwartier. Het gaat goed al zeg ik het zelf.

Laatst gewijzigd op 11-01-2008 om 13:09.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 13:47
Verwijderd
Citaat:
maar het komt er niet zo van vanwege tijd en geld gebrek. Wanneer zwemmen jullie?
telkens we zin hebben het feit dat we al een hele tijd zonder warm water zitten en moeten douchen met emmertjes helpt natuurlijk ook wel in de motivatie om te gaan zwemmen, aangezien je dan lekker een warme douche kan nemen achteraf en je je haar relatief makkelijk kan uitspoelen (vriendlief heeft ook lang haar), dus toch makkelijk om de andere dag dus maandag, woensdag, vrijdag, zondag, dinsdag, donderdag, zaterdag, etc etc...

waar wij gaan zwemmen kost een tienbeurtenkaart 17,5EUR, dus eigenlijk best goedkoop (oké, zwemmen in het bad van de unief is gratis, maar we wonen in Tienen en op en af gaan naar Leuven is uiteindelijk wel duurder dan, want in Tienen gaan we te voet naar het zwembad).
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 16:53
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik zwem 1x in de week, op de woensdagavond, via het sportcentrum van mijn universiteit. Dus bijna allemaal jonge mensen, die ook fatsoenlijk doorzwemmen. Ook is er een begeleider die in het eerste half jaar een borstcrawlcursus geeft en de tweede helft van het jaar conditietraining geeft. Gemiddeld zwem ik denk 60 baantjes in een uur, als ik echt actief ben haal ik er 90.
Ik ga soms ook tussendoor nog wel eens, maar dan moet ik van mezelf echt min. een uur in het water blijven, omdat ik het dan saaier vind en er al snel weer uit wil. Dus tip: ga met een vriend(in) zwemmen, dan kun je elkaar motiveren om elke week te gaan.
Oud 11-01-2008, 23:13
Verwijderd
Misschien is het handig om erbij te zetten in wat voor bad je zwemt, de meeste zwembaden hier beschikken niet over een officieel wedstrijdbad (50m) maar over een kleiner bad (25m). Ik heb een poos lang elke week gezwommen en kwam dan meestel tot een baantje of 70, iets meer dan anderhalve kilometer dus. Ik ging dan samen met m'n beste vriendin, beetje praten enzo erbij. En dan afwisselen, 5 gewoon schoolslag, ééntje crawl, ééntje rug, ééntje alleen armen, ééntje alleen benen enzo.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2008, 08:48
Verwijderd
25 meter is ook een officieel wedstrijdbad, alleen geen Olympisch wedstrijdbad.

@Daantje_0705: Word lid van Ragnar. Voor €140,- (€40,- contributie en €97,50 euro voor zwemkaart van de SSVR) kan je drie keer per week zwemmen (en voor 1 euro per keer extra nog vaker in het Oostelijk Zwembad).
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 16:07
Bloem
Bloem is offline
Ik heb een hele tijd twee keer per week gezwommen, tussen de 75 en 100 baantjes per keer in een 25 meter bad. Nu al een hele tijd niet meer maar ik wil wel weer beginnen, eigenlijk.

Ik had niet het gevoel dat mijn lijf er echt door veranderde ofzo, maar toen ik ooit ergens anders in bikini liep zei iemand "je kan ook wel zien dat je zwemt, je hebt echt van die zwemarmen" en dat vond ik wel een motiverend compliment.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 09:21
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik hoopte al dat dit zo'n soort topic was

Vanaf februari zit ik weer dicht bij een zwembad en kan ik voor 15 euro 10x zwemmen Ik denk dat ik dan 1x per week ga zwemmen, 2x per week ga hardlopen en 1x per week een groepssport ga doen. Afhankelijk van de tijd die ik heb. Dus als ik ga beginnen zal ik wel weer posten
Oud 15-01-2008, 10:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
25 meter is ook een officieel wedstrijdbad, alleen geen Olympisch wedstrijdbad.

@Daantje_0705: Word lid van Ragnar. Voor €140,- (€40,- contributie en €97,50 euro voor zwemkaart van de SSVR) kan je drie keer per week zwemmen (en voor 1 euro per keer extra nog vaker in het Oostelijk Zwembad).
Is dat voor een jaar dan? Welke zwembaden mag je zwemmen dan? Vlakbij mij is ook een zwembad en met zo'n Rotterdampasje wat ik gekregen heb op de Hogeschool kan je tot eind februari ook korting krijgen op een zwembadkaart, misschien dat ik die nog wel ga halen. Drie keer in de week is voor mij nu gewoon echt niet haalbaar.
Oud 15-01-2008, 10:59
Verwijderd
Al ruim 3 maanden wil ik beginnen met zwemmen dus het moet er binnenkort maar eens echt van gaan komen. Als het goed is ben ik over 2 weken weer begonnen met baantjes zwemmen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Al ruim 3 maanden wil ik beginnen met zwemmen dus het moet er binnenkort maar eens echt van gaan komen. Als het goed is ben ik over 2 weken weer begonnen met baantjes zwemmen.
*schop onder kont geeft*. Ik stelde het ook eeuwig uit maar het is echt een kwestie van doen en dan tot de conclusie komen dat het allemaal zo koud/erg/zwaar/etc niet is.

Vandaag 3 keer 15 in de lange richting in drie kwartier tijd. Ging goed, alleen voel ik wel mn heupen nu.

Edit: ik geloof dat ik toch weer iets te fanatiek (voor mijn doen) ben geweest. Last van mn knieën en heupen nu, voelt niet lekker!

Laatst gewijzigd op 15-01-2008 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 13:45
N'90
N'90 is offline
Nu ik dit lees krijg ik helemaal zin om te zwemmen. Ik zit er zelf ook een tijdje over te denken dat ik toch maar weer meer moet bewegen ivm conditie, afvallen en zwakke rug.
Als je regelmatig gaat zwemmen (2x in de week) is dat bevordelijk met afvallen?
Alvast bedankt.
Oud 15-01-2008, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Is dat voor een jaar dan? Welke zwembaden mag je zwemmen dan? Vlakbij mij is ook een zwembad en met zo'n Rotterdampasje wat ik gekregen heb op de Hogeschool kan je tot eind februari ook korting krijgen op een zwembadkaart, misschien dat ik die nog wel ga halen. Drie keer in de week is voor mij nu gewoon echt niet haalbaar.
Volgens mij is dat voor een jaar. Trainingen zijn in Schuttersveld (ma/do) en in Spf. Noord (di) (en dan dus in het Oostelijk Zwembad wanneer je wilt voor €1,- per keer). Ik zou het uitrekenen, misschien is het toch goedkoper, ook al ga je maar één keer per week.

@N'90: Al het bewegen is bevorderlijk voor het afvallen, zwemmen is daar geen uitzondering op.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 19:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Leonoor: dankjewel Ik ga dat boekje van dat pasje nog eens zoeken om te kijken hoe duur het daar per keer is, dit komt uit op ongeveer 2,80 per keer als je een keer per week gaat. En dat zwembad Schuttersveld is hier vlakbij Is dat wel gewoon vrij zwemmen dan of niet?

Ik heb nog een tip Toen ik nog regelmatig zwom ging ik na het zwemmen altijd nog even tien minuutjes in het bubbelbad of zo'n extra warm bad liggen (weet niet of je dat overal hebt) en daar werd ik altijd enorm loom en slaperig van maar als ik dat deed had ik de dag erna eigenlijk geen spierpijn dus dat was wel heel fijn
Oud 15-01-2008, 23:05
Hulk
Hulk is offline
Zomers zwem ik iets van 3 keer per week zo'n meer in de buurt over, dat is iets van 500 meter. Telkens borstcrawl en als het niet meer gaat een stukje schoolslag/rugcrawl. Na een poosje lukt het dat helemaal in een rustige borstcrawl en vanaf dan voer ik het tempo telkens wat op.
Heb weer zin de zomer
Oud 17-01-2008, 09:54
N'90
N'90 is offline
Oooh gisteren begonnen met zwemmen (voortaan min. 1x in de week).. Héérlijk..
Oud 17-01-2008, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Oooh gisteren begonnen met zwemmen (voortaan min. 1x in de week).. Héérlijk..
Hoe veel/hoe lang?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 11:17
N'90
N'90 is offline
Baantjes niet geteld maar zo'n 2 uur aan een stuk bijna constant op en neer gezwommen, eerst baantjes van meter of 20 (denk ik) en daarna van een meter of 25 (denk ik).. Het begin is er..
Oud 17-01-2008, 11:31
Verwijderd
Twéé uur?!? Noem jij dat een begín? Dat je niet uitgeteld was zeg.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 11:36
N'90
N'90 is offline
Jawel, zo goed heb ik nog nooit geslapen..
Oud 17-01-2008, 12:42
Verwijderd
Misschien iets rustiger opbouwen dan?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 12:53
N'90
N'90 is offline
Hahaha.. ik was ind ook niet van plan om de volgende keer of keren gelijk al langer te blijven.. Dit vond ik wel een mooie tijd..
Het volhouden om wekelijks te gaan wordt denk ik een groter probleem.. Maar aan de andere kant, niet bewegen is ook niet afvallen
Oud 17-01-2008, 13:37
Verwijderd
Je kunt anders beter twee keer per week iets korter gaan dan één keer per week zo lang.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 14:09
N'90
N'90 is offline
Ik wil ook 2x per week gaan maar ik zit nu nog even met stage en bijbaantje enzo.. Da's over een paar weken allemaal voorbij, ofja stage
Oud 21-01-2008, 21:17
wup
wup is offline
Citaat:
Grappig dat je dit nu post. Heb mezelf voorgenomen dit weekend te beginnen.
Ik heb een aantal pogingen hardlopen gedaan, maar ga steeds half door mijn enkels, dus dat is wat vervelend.

Zal laten weten of ik het ook echt heb gedaan, en hoe het dan ging.

Nou, na nog een poosje uitstellen vandaag gezwommen met mijn zus en we hebben besloten het elke maandag te doen. Benieuwd hoe lang het zal duren.
Vond het in ieder geval erg lekker. 30 baantjes, had 2x zoveel kunnen zijn als we niet na elk baantje een kletspauze inlastten
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Vond het in ieder geval erg lekker. 30 baantjes, had 2x zoveel kunnen zijn als we niet na elk baantje een kletspauze inlastten
aargh! sorry, ik kan er niet aan doen, maar er is niks irritanter dan mensen die voor elk baantje dat ze zwemmen een minuut aan de kant gaan hangen ... heel vervelend voor de mensen in dezelfde baan die wel gewoon willen doorzwemmen - constant moeten uitkijken dat je niemand raakt bij je keerpunt.

ik begrijp er waarschijnlijk gewoon helemaal niks van hoor, dus feel free to explain waarom mensen dat 'zwemmen' noemen. als je gaat lopen ga je toch ook niet een minuut lopen en een minuut stilstaan om te kletsen, en een minuut lopen, en een minuut stilstaan, etc etc? hoe wil je dan ooit vorderingen maken?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 14:52
Verwijderd
Ik vind mensen die met de meest vreemde zwemtechnieken als een gek tussen iedereen doorcrossen en daarbij een golslagbad veroorzaken eigenlijk irritanter.

Weet iemand of er net als bij hardlopen schema's bestaan met afstanden/tijden om te oefenen en langzaam maar gedegen vooruit te gaan? Op het moment ''doe ik maar wat'' en ik merk dat ik óf te weinig doe, óf mezelf uitput, maar niet vooruit ga. In het zwembad zelf gaat het eigenlijk altijd goed. Ik kan 30 baantjes zwemmen, ook 50 of meer en voel me daar prima bij. Eenmaal thuis ben ik echter zo moe dat ik een halve dag moet bijkomen en dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling. Tussendoor rust ik meestal een of twee keer kort uit, dus daar kan het niet aan liggen.
Iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 15:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ga je 's ochtends of 's avonds zwemmen? Zelf ging ik altijd 's avonds en als ik dan thuiskwam ging ik alleen nog douchen, wat drinken en dan naar bed. Dan ben je zo lekker rozig dat je heel snel slaapt en heb je geen last van vermoeidheid na het sporten.
Oud 22-01-2008, 15:16
Verwijderd
Er zijn maar beperkte tijden dat ik kan gaan zwemmen met mijn sportkaart (buiten die tijden kost het bakken met geld), dus meestal ga ik vanaf twaalf uur 's middags. Zeven uur 's ochtends trek ik echt niet en de andere tijd van drie tot vier is ook al niet ideaal. Het komt er dus op neer dat het zwemmen zowat het eerste is wat ik doe op een dag (ik heb nog geen les voorlopig), maar als ik terug kom zou ik het liefst weer verder slapen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 16:32
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Weet iemand of er net als bij hardlopen schema's bestaan met afstanden/tijden om te oefenen en langzaam maar gedegen vooruit te gaan?
Ik weet niet of dit iets voor je is, maar op de site van de Sanex Uurchallenge staat de Zwemcoach. Daar kun je, als je opgeeft wat voor niveau zwemmer je bent, ook een aantal trainingsschema's krijgen. Ik heb het zelf (nog) niet uitgeprobeerd, omdat ik gewoon bij een vereniging train, waar een trainer aan het bad staat. Misschien ga ik het van de zomer wel doen in het buitenzwembad hier, in de zomerstop.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 16:58
Verwijderd
Ziet er zeker bruikbaar uit! Dankje!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 17:16
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik ben sinds een weekje of 3 ook weer (na lange tijd) begonnen met zwemmen. Twee keer in de week waarvan één keer samen met mijn pa .
Ik vond zwemmen altijd heerlijk en ben erg blij dat ik de stap weer genomen heb.
Als mijn vader meegaat zwem ik een half uurtje echt flink door, baantje of 40. En daarna even lekker in het bubbelbad zitten
Als ik alleen ga zwem ik meestal een uurtje lekker op een rustig tempo.
Meestal schoolslag omdat ik de eerste 2 keer nogal kramp in mijn kuiten kreeg, dat houd me nu een beetje tegen om borstcrawl te zwemmen .

Maar ik probeer het netjes vol te houden en het voelt erg goed Ik ga ook eens kijken naar dat Sanex gedoe.
Oud 22-01-2008, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Ik vind mensen die met de meest vreemde zwemtechnieken als een gek tussen iedereen doorcrossen en daarbij een golslagbad veroorzaken eigenlijk irritanter.
hehe, die zijn inderdaad een absolute verschrikking
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Meestal schoolslag omdat ik de eerste 2 keer nogal kramp in mijn kuiten kreeg, dat houd me nu een beetje tegen om borstcrawl te zwemmen .
daar hoef je niet om te blozen, krampen zijn niet fijn, heb er zelf ook veel last van gehad. als je er erg vaak last van hebt kan je misschien eens proberen magnesium bij te nemen? de meeste mensen hebben een tekort aan magnesium, da's op zich niet zo heel erg, maar het veroorzaakt krampen bij het minste.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 20:17
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Zorg er ook voor dat je spieren genoeg opgewarmd zijn voor je borstcrawl gaat zwemmen en houd je benen ontspannen in plaats van superstijf; als het goed is krijg je dan ook minder snel kramp.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 20:43
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
daar hoef je niet om te blozen, krampen zijn niet fijn, heb er zelf ook veel last van gehad. als je er erg vaak last van hebt kan je misschien eens proberen magnesium bij te nemen? de meeste mensen hebben een tekort aan magnesium, da's op zich niet zo heel erg, maar het veroorzaakt krampen bij het minste.
Ik heb er al jaren last van, soms ook opeens midden in de nacht, en altijd zit ik daarna een dag of 3 met mega spierpijn.
Magnesium pillen heb ik ook lang geslikt, net als omega 3,6,9 (ofzo ) Dat zei de fysio toen ooit. Hielp allemaal niet....
Ik doe ook een warming up voordat ik ga zwemmen en begin ook altijd rustig.
Dus ik bouw het gewoon langzaam op, dan komt het vast goed
Oud 22-01-2008, 21:21
Verwijderd
ik ga ongeveer iedere donderdagavond met een vriendin samen baantjes zwemmen. We zwemmen dan steeds 10 school, 10 borst, 10 school, 10 borst enz. Meestal zwemmen we 70/80, maar afgelopen keer was t maar 30 Na elke 10 baantjes houden we ff pauzetje. Ik zwem overigens in een 25 meter bad
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 23:41
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Ik weet niet of dit iets voor je is, maar op de site van de Sanex Uurchallenge staat de Zwemcoach. Daar kun je, als je opgeeft wat voor niveau zwemmer je bent, ook een aantal trainingsschema's krijgen. Ik heb het zelf (nog) niet uitgeprobeerd, omdat ik gewoon bij een vereniging train, waar een trainer aan het bad staat. Misschien ga ik het van de zomer wel doen in het buitenzwembad hier, in de zomerstop.
Op die site heb ik me aangemeld, maar als ik aangeef dat ik alleen schoolslag zwem heeft ie het in het trainingsschema over borstcrawl
Oud 24-01-2008, 20:18
wup
wup is offline
Citaat:
aargh! sorry, ik kan er niet aan doen, maar er is niks irritanter dan mensen die voor elk baantje dat ze zwemmen een minuut aan de kant gaan hangen ... heel vervelend voor de mensen in dezelfde baan die wel gewoon willen doorzwemmen - constant moeten uitkijken dat je niemand raakt bij je keerpunt.

ik begrijp er waarschijnlijk gewoon helemaal niks van hoor, dus feel free to explain waarom mensen dat 'zwemmen' noemen. als je gaat lopen ga je toch ook niet een minuut lopen en een minuut stilstaan om te kletsen, en een minuut lopen, en een minuut stilstaan, etc etc? hoe wil je dan ooit vorderingen maken?

en om het uit te leggen: die voorderingen gaat het me niet om. Ik vind zwemmen gewoon lekker, het doet me niets hoeveel/hoe hard ik ga en of ik afval of niet. Het leek in dat zwemnbad trouwens bijna gebruikelijk, aan de kant was het drukker dan in het zwemgedeelte..

Maar goed.. Hopen dat we dan maar niet in het zelfde zwembad liggen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 10:58
Verwijderd
Citaat:

en om het uit te leggen: die voorderingen gaat het me niet om. Ik vind zwemmen gewoon lekker, het doet me niets hoeveel/hoe hard ik ga en of ik afval of niet. Het leek in dat zwemnbad trouwens bijna gebruikelijk, aan de kant was het drukker dan in het zwemgedeelte..

Maar goed.. Hopen dat we dan maar niet in het zelfde zwembad liggen
hehe, wou je ook niet aanvallen ofzo hoor ik vond het gewoon een beetje raar dat je gaat sporten (want ik zie zwemmen als een sport zoals elke andere) maar dat je niet spórt maargoed, ik begrijp het eigenlijk wel hoor, zwemmen is inderdaad best lekker, zelfs als je het op jouw manier doet. gewoon in het water liggen, lekker warm en gewichtloos, ... mja, eigenlijk begrijp ik het ergens wel. ik ben zo ook één of twee keer gaan zwemmen (toen ik m'n elleboog gebroken had weliswaar )

en de kans dat we in hetzelfde zwembad liggen is klein, ik ben een Belgje
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 12:42
Verwijderd
Vandaag ben ik gaan zwemmen met een kennis van me. Dat was opzich wel fijner, de tijd gaat gewoon sneller. Maar je bent wel de hele tijd aan het rekening-houden-met (zowel ik met haar als zij met mij) en ik weet niet of ik dit iedere keer zo zou willen. We hebben drie kwartier gezwommen, hoe veel baantjes weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 15:00
wup
wup is offline
Citaat:
hehe, wou je ook niet aanvallen ofzo hoor ik vond het gewoon een beetje raar dat je gaat sporten (want ik zie zwemmen als een sport zoals elke andere) maar dat je niet spórt maargoed, ik begrijp het eigenlijk wel hoor, zwemmen is inderdaad best lekker, zelfs als je het op jouw manier doet. gewoon in het water liggen, lekker warm en gewichtloos, ... mja, eigenlijk begrijp ik het ergens wel. ik ben zo ook één of twee keer gaan zwemmen (toen ik m'n elleboog gebroken had weliswaar )

en de kans dat we in hetzelfde zwembad liggen is klein, ik ben een Belgje

Dat scheelt! Ik vatte het trouwens ook niet als aanval op hoor!
Maandag ga ik weer. Ga voorlopig 1x per week met mijn zus dus. Maar wie weet straks vaker. Heb zelfs een badpak gekocht, want mijn bikini is niet gemaakt om in te zwemmen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten