|
|
Bekijk resultaten poll: Sla je je vriendin wel eens? (Of word je weleens geslagen) | |||
Bijna elke keer dat ik haar zie! (Regelmatig) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 13.64% |
Wel eens gebeurd, maar ze had het er echt naar gemaakt |
5 | 3.79% |
Wel eens gebeurd, maar ik had er ontzettend veel spijt van |
1 | 0.76% |
Hooguit een keer een flinke duw |
5 | 3.79% |
Nee! Ook al heeft zij wel eens losse handjes |
3 | 2.27% |
Nooit gebeurd, en zal ook nooit gebeuren! |
82 | 62.12% |
Ik heb nog nooit een relatie gehad |
18 | 13.64% |
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nooit gebeurd en geloof ook niet dat dat ooit zal gebeuren. Ik kan me ook niet goed voorstellen dat ik hém zou slaan, behalve dan als hij me per ongeluk of expres fysiek pijn doet en ik instinctief van me af mep. Zou het ook écht niet pikken als iemand me echt zou slaan, kóm nou, je bent een volwassen kerel, je hebt toch zelfbeheersing. En dat geldt ook voor vrouwen.
|
![]() |
|
Het rare vind ik nog dat dat meisje al zn gedrag goed praat. 'Hij heeft een slechte jeugd gehad, zijn vader was hetzelfde' etc etc....
Als een jongen dat op regelmatige basis doet zit er toch een steekje los, dat kun je toch niet goedpraten? Soms sloeg hij zelfs als hij wat geld had verloren met internet poker...
|
Nooit gebeurd en zal nooit gebeuren ook niet. Mocht het gebeuren dan zet ik hem meteen op straat. Er zijn al te veel vrouwen in mijn familie die regelmatig geslagen werden en die niet inzagen dat dat echt geen liefde is hoe kut je jeugd ook is geweest. Dat is niet wat ik voor mezelf wil.
In dit soort situaties vind ik ook dat je je niet moet afvragen of je van hem houdt maar of je een relatie wil met iemand die je regelmatig gaat slaan. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
OT: we hebben elkaar nog nooit geslagen. Hij vindt zoiets echt heel fout en ik ook. Al kan ik me wel voorstellen dat als t echt heel heel erg mis is, dat ik hem eerder sla als hij mij. (Ik ben een tikje agressiever
![]() Ik mn ex wel btw.. toen ik erachter kwam dattie vanaf het begin al vreemdging..zelf toen we samenwoonden. Maar heb me toen nog ingehouden. |
![]() |
||
Citaat:
Welk meisje wil nou haar hele leven geslagen worden, ze moet toch kunnen inzien dat er ook jongens zijn die lief kunnen doen zonder eerst te slaan. @Kunst, zelf is ze totaal niet zo
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is dus heel logisch dat zij niet doorheeft dat ze gewoon in het rijtje misbruikte meisjes zit. Misschien kan ze de hulplijn van dat steunpunt bellen? Ze zijn volgens mij dag en nacht bereikbaar en bovendien hebben ze daar ervaring met meisjes/vrouwen die volop in de ontkenningsfase zitten. Die hulplijn is bovendien echt niet alleen voor vrouwen die bij hun vriend weg willen of echt bijna doodgeslagen worden ofzo, mocht ze dat denken. Het is voor iedereen die in aanraking komt met huiselijk geweld en daarover wil praten. Je kunt het probleem waarmee ze belt ook aan haar presenteren als 'ik moest van mijn moeder weg bij mijn vriend want hij sloeg me, maar ik weet niet of dat wel terecht is/ik weet niet of dat ernstig genoeg is/ik wil weer terug/ik houd nog van hem'. Dan is ze misschien meer bereid om te bellen, terwijl ze bij die stichting prima kunnen omgaan met mensen die het gedrag van de ander goedpraten. Ze zullen dus wel snel door eventuele goedpraterij prikken en een goede inschatting kunnen maken van de situatie, om daarna een effectieve manier steun te bieden. Je kunt er trouwens ook zelf heen bellen als je wil weten wat jij kunt doen om haar te helpen en/of hoe je moet omgaan met hoe zij over haar ex praat. Ik neem aan dat ze ook veel van zulk soort telefoontjes krijgen en beter advies kunnen geven dan wij, de leken op een geel forum. ![]() |
![]() |
|
Ja goed het ís dus haar ex... Dus ik denk niet dat ze de noodzaak inziet die instantie te bellen. Ik ben trouwens beetje bang dat als ze die site ziet alleen maar gaat denken dat het nog normaler/veelvoorkomender is...
Ik vrees gewoon een beetje dat ze ooit weer terug wil naar hem en vraag me gewoon af hoe ik aan haar verstand moet brengen dat dat gewoon de verkeerde keuze is. Dit is eigenlijk de situatie -Het was uit -Ze hadden nog wel veel contact (en seks denk ik) -Ze had mij gezoend -Hij kwam erachter en sloeg haar -Wil niks meer met haar te maken hebben Dat laatste vertrouw ik dus niet helemaal. Ik heb zo'n vermoeden dat hij gauw genoeg weer contact opneemt en dat dat laatste dan verdwijnt als sneeuw voor de zon. Bedankt voor je uitgebreide reactie trouwens Paranoid ![]()
Laatst gewijzigd op 02-07-2009 om 23:37. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Lijkt me geen goed plan als jíj haar vervolgens iets gaat verbieden
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-07-2009 om 23:38. |
![]() |
|
@Hulk. Ik zou aan haar uitleggen dat haar gedrag en haar contact met hem voor jou belangrijk zijn en verstorend. Laat ook aan haar merken wat je zelf denkt over haar gedrag en merk dan zelf hoe ze er op reageert. Ik denk dat als je duidelijk laat merken dat JIJ het niet normaal vindt, dan kan ze bij zichzelf te raden gaan of zij dat wel vindt. Als dat zo is, denk ik niet dat je veel plezier aan haar gaat beleven. Ik denk namelijk dat ze veel van dezelfde eigenschappen dan bij jou ten toon gaat spreiden.
|
Verwijderd
|
Ik denk dat Kitten bedoelt dat meisjes die gewend zijn aan zo'n situatie zichzelf bepaalde eigenschappen aanleren. Ze zal waarschijnlijk nooit voor zichzelf opkomen, heel makkelijk om te praten zijn, waarschijnlijk zelfs bang voor je worden, of preventief haar mond dicht houden als ze iets eigenlijk niet wil. Je moet je goed indenken dat zij in een patroon vast zit in haar hoofd. Zij vindt alles wat haar ex haar aandeed normaal. En dan kun je er omgekeerd vanuit gaan dat alles wat JIJ gewoon vindt in haar ogen niet normaal zijn, en dat zij dus nooit uit haarzelf weer 'terugverandert' in haarzelf. (Ben een beetje slecht in verwoorden in het Nederlands, sorry
![]() Als het serieus wordt tussen jullie, dan zijn dat wel dingen waar je erg goed over na moet denken. vooral omdat zij zelfs nu nog aangeeft dat die jongen de liefde van haar leven is. Daaruit kun je al afleiden dat zij er nog steeds niet van overtuigd is dat wat hij haar aandeed slecht is. En dat ze dus nog steeds al zijn gedrag goedpraat voor zichzelf. Ik denk dat mocht het serieus worden tussen jullie, jij echt ontzettend veel geduld met haar moet hebben. Maar of het nu wel of niet iets wordt tussen jullie, ik zou haar toch heel sterk aanraden om professionele hulp te zoeken, al is het inderdaad alleen maar dat ze die hulplijn belt waar Paranoide het over had. Zij moet haar denkpatroon veranderen, want ze is op dit moment gewoon een zooitje (sorry voor de harde woorden, zo bedoel ik het niet). |
Advertentie |
|
![]() |
|
Het is meer dat ze niet snel emotie toont of over haar gevoelens praat. Ze is wel vrij open over wat er allemaal gebeurd is maar praat erover alsof het haar niks doet, ze wil ook absoluut geen medelijden ofzo. Ze is best wel hard voor zichzelf opzich.
Volgens mij staat ze ook wel redelijk sterk in haar schoenen en durft ze ook wel voor zichzelf op te komen.
Laatst gewijzigd op 02-07-2009 om 23:39. |
![]() |
||
Citaat:
|
Misschien moet ik toch maar proberen haar met die stichting te laten bellen ofzo
Kunst, die andere jongen was in het begin natuurlijk ook heel lief voor haar... Ze zei ook een keer dat ze denkt dat 50% van de jongens is zoals haar ex
Laatst gewijzigd op 02-07-2009 om 23:39. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@kazet als jij pip mept dan worden we allemaal boos hier!
@hulk, natuurlijk was hij lief, in het begin en hij zal daarna ook heel lief voor haar zijn geweest, maar het is belangrijk dat ze zich bij jou veilig voelt en blijft voelen ook na een paar maanden en dat jij (of iemand als het niets wordt tussen jullie) haar kan bewijzen dat jongens niet horen te slaan. Heeft ze (veel) vriendinnen, die dit weten? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, maar ik denk dat er nu een beetje op de feiten vooruit wordt gelopen. Op dit moment schijnt het meisje nog helemaal niet te snappen dat wat haar ex deed niet normaal is. Ze praat het voor zichzelf goed en blijft maar excuses for hem maken. Dáár moet ze eerst van af. Ze moet eerst weten dat het niet normaal is. Want de rol die ze obviously in haar oude relatie heeft aangenomen is niet de rol die je van je vriendin zou willen als JIJ een relatie met haar hebt. Ze moet hier dus echt hulp bij krijgen, want ik ben bang dat ze hier niet vanzelf overheen komt.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
^ Ik wilde precies zeggen wat Siorin zegt, maar zij vat het al mooi samen
![]() Verder: als mijn vriend me slaat ben ik weg. Ik heb in het verleden een keer een tik van een vriendje gehad, en dat heeft hij geweten. Een keiharde trap in z'n ballen en een blauw oog was het resultaat. |
![]() |
|
![]() |
Mijn ex en ik zijn weleens slaags geraakt met elkaar, toen stonden we elkaar in beschonken toestand te meppen in een steegje, nadat we letterlijk de bar waren uitgezet omdat we teveel ruzie aan het maken waren. Voorbijgangers hebben ons toen uit elkaar gehaald.
De volgende ochtend konden we ons nog wel herinneren dat we hadden gevochten, maar niet meer waarom.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Mijn vriend zou me nooit slaan, en dat is maar goed ook want hij kan het makkelijk van me winnen.
![]() Stoeien doen we wel, en dat kan er in een opwelling soms harder aan toegaan dan we eigenlijk bedoelden. Dan roept één van beiden auw, en zijn we weer lief voor elkaar. Maar dat heeft hele andere intenties en heeft niets met huiselijk geweld te maken. Ik heb één keer een ex-vriendje een mep verkocht buiten stoeien en plagen om, dat was in reactie op één van zijn adhd uitspattingen waarbij hij me bijna van mijn fiets gooide. Een puur reflex, ik schrok er zelf ook erg van. Maar toen werd hij boos op mij, omdat ik hem pijn had gedaan. Hij had mij ook pijn gedaan, dat vergat hij. Dus toen heb ik hem maar verteld dat hij niet zo'n puberale klootzak moest zijn.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarom is de poll anoniem
![]() Eh nee nooit geslagen in een relatie maar wel ooit een meisje omdat die na 5 keer waarschuwen nog steeds bleef meppen en schoppen. Oh en laatst een goede vriendin onwijs hard geslagen omdat ik muziek aan het luisteren was en aan het pinnen.('s avonds) Het feit dat zij mijn naam riep, hetgeen ik niet heb gehoord maar wel naar mijn nek vloog was reden tot de klap. We hebben echt op de straat gelegen van het lachen ![]() ![]() |
![]() |
|
Mijn vriend slaat me nooit behalve plagerig, en andere exen hebben dat ook nooit gedaan. Bij een ex ging het stoeien vaak te hard en deed hij mij pijn, maar dat was niet expres.
Ik heb mijn vriend wel eens uit reflex geslagen omdat hij me per ongeluk pijn deed. Ook sla ik wel eens te hard als ik dronken ben en wil stoeien. Bij een of twee ruzies heb ik ook wel eens agressie gevoeld, maar ik ben me er heel erg van bewust dat dat nergens op slaat (haha, slaat). Wel heb ik een keer iemand met wie het toen 2 weken uit was precies raak in zijn middenrif geslagen, maar hij verdiende het. (overigens uitgepraat en van mijn kant sorry gezegd, op de excuses van zijn kant wacht ik nog steeds)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #147 Verwijderd | 500 | 07-07-2009 15:45 | |
Vrije tijd |
Voetbalnamen Mr.Oizo | 7 | 24-06-2004 17:32 | |
Films, TV & Radio |
ER Forum-versie Keyser Saus | 500 | 29-12-2003 11:30 | |
Liefde & Relatie |
bang Verwijderd | 22 | 22-09-2003 08:36 |