Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2009, 20:08
BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Verhuizen hoe én wat?

Omdat ik volgend schooljaar ga beginnen met een MBO opleiding in Eindhoven (en ik nu nog woon in Soest). Trek ik binnekort in bij m'n vriend en m'n schoonouders die wonen in Veldhoven (10 min. vanaf m'n school in Eindhoven).

Ik ga me dus ook begin Augustus inschrijven in de gemeente Veldhoven. Dat komt wel goed dus, nu vraag ik me meer af hoe 't zit met je ID-kaart (staat immers verkeerde woonplaats op), m'n huisarts, apotheek etc.

Iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Advertentie
Oud 21-07-2009, 20:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je ID-kaart maakt niets uit, daar staat als het goed is geen woonplaats op maar alleen een gemeente die hem uitgegeven heeft. Pas als deze verlopen is moet je een nieuwe halen. Huisarts moet je eigenlijk hebben op 15 minuten van je woonadres af dus het beste zoek je er eentje in Veldhoven, misschien kan je je wel inschrijven bij de huisarts van je vriend en zijn ouders? Apotheek is het handigste om in de buurt te hebben maar is niet verplicht. Tandarts mag je in de buurt een nieuwe zoeken maar hoeft niet.

Vergeet verder ook niet om bij al je verzekeringen, abonnementen, werk, studie (IB-Groep én onderwijsinstelling) je adres te wijzigen
Oud 21-07-2009, 20:28
BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Citaat:
Je ID-kaart maakt niets uit, daar staat als het goed is geen woonplaats op maar alleen een gemeente die hem uitgegeven heeft. Pas als deze verlopen is moet je een nieuwe halen. Huisarts moet je eigenlijk hebben op 15 minuten van je woonadres af dus het beste zoek je er eentje in Veldhoven, misschien kan je je wel inschrijven bij de huisarts van je vriend en zijn ouders? Apotheek is het handigste om in de buurt te hebben maar is niet verplicht. Tandarts mag je in de buurt een nieuwe zoeken maar hoeft niet.

Vergeet verder ook niet om bij al je verzekeringen, abonnementen, werk, studie (IB-Groep én onderwijsinstelling) je adres te wijzigen
Okee bedankt .
En hoe moet dat inschrijven bij dokter etc. precies dan. Gewoon even bellen/langsgaan?

M'n verzekering is geen probleem, wordt november pas 18. En daarvoor is nog te regelen, abonnementen heb ik niet. Werk moet ik nog zoeken . En studie is ook allemaal geregeld. Brief voor financiering is van de week de deur uit gegaan! In ieder geval bedankt!
Oud 21-07-2009, 20:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb destijds gewoon een huisarts in de buurt opgebeld of ze nog patiënten aannamen, en zo ja, of ik me dan in kon schrijven. Dan zullen ze wat vragen stellen (adresgegevens, ziektekostenverzekering, etc, eventueel of je al een apotheek hebt in de buurt). Daarna wel even je oude huisarts bellen om te vragen of ze je dossier door willen sturen. Bij een apotheek kan je gewoon langs gaan en vragen of je je in kan schrijven.

Heb je ook geen andere verzekeringen? Reisverzekering ofzo, telefoonabonnement?
Oud 21-07-2009, 20:59
BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Citaat:
Ik heb destijds gewoon een huisarts in de buurt opgebeld of ze nog patiënten aannamen, en zo ja, of ik me dan in kon schrijven. Dan zullen ze wat vragen stellen (adresgegevens, ziektekostenverzekering, etc, eventueel of je al een apotheek hebt in de buurt). Daarna wel even je oude huisarts bellen om te vragen of ze je dossier door willen sturen. Bij een apotheek kan je gewoon langs gaan en vragen of je je in kan schrijven.

Heb je ook geen andere verzekeringen? Reisverzekering ofzo, telefoonabonnement?
Oke bedankt, nee geen reisverzekering of telefoonabonnement.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten