Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2009, 15:36
truusxd
truusxd is offline
heeej ik zat op een dag op msn en toen voegte iemand me toe ik kon hem niet maar acpeteerden toch toen bleek het een leuke jongen te zijn die mij op hyves was tegegekomen. ik ben van hem gaan houden maar heb hem nog nooit gezien hij woont niet verweg maar hebhem nog nooit gezien op fotos ziet ie er wel leuk uit en is ook nog is evenoud.

maar stel je voor dat ie niet egt bestaat wat nu?
moet ik afspreken of juist niet?

xx meisje van 13 die niet weet wat ze moet doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2009, 15:40
Verwijderd
Interpunctie gebruiken. Dat helpt sowieso.
En verder oppassen dat een leuke 13-jarige jongen geen kerel van in de 30 blijkt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 15:54
Verwijderd
Je kunt best met hem afspreken, maar ontmoet hem dan in het openbaar. Dus ergens waar je niet alleen bent. Als hij dan toch niet is wie hij zegt dat-ie is, dan kun je weer weggaan en loop je geen gevaar.

In ieder geval veel plezier!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 16:45
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Ikzelf ben niet zo van het afspreken via internet, en zeker niet als ik je leeftijd zie. Ik zou het je afraden, maar als jij het graag wilt hou ik je zeker niet tegen. Doe het dan inderdaad wel op 'n plek waar je niet alleen bent, bij voorkeur met een bekende erbij die wat ouder is.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 20:59
as1
as1 is offline
helemaal mee eens,
suc6 en ps. msschien is de stad een goede plek om af te spreken
Oud 10-09-2009, 21:24
YumYum
YumYum is offline
Heb het er met een van je ouders over en neem die mee als je met hem af wil spreken. Als je dat niet wil, ga dan sowieso niet naar een voor jou onbekende plek.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 01:33
Verwijderd
Verliefd zijn op iemand die je nog nooit hebt gezien? Vaag.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 13:53
Verwijderd
Als je hem zo leuk vindt is het wel een goed idee om met hem af te spreken. Dan kun je eens kijken of je écht verliefd bent.
Maar doe dat veilig:
- vertel tegen je ouders waar en wanneer jullie hebben afgesproken
- ga naar een openbare plaats, bijvoorbeeld ergens in de stad (of nodig hem bij jou thuis uit terwijl je ouders thuis zijn)
- als je ergens anders afspreekt, neem dan iemand mee (bv. een vriendin) en neem ook een mobiele telefoon mee
- als blijkt dat hij iemand anders is dan op de foto's, ga dan meteen weer naar huis
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 14:02
truusxd
truusxd is offline
okeeej bedankt allemaal ik denk at ik wel met hm ga afspreken in de stad en michien neem ik een vriendnin mee maar ik vertel het me ouders niet bedankt!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 14:28
Verwijderd
Nee niet achter je ouders rug om doen. Wat nu als het een engerd is die je ontvoerd en je ouders weten van niets?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 15:35
En bij voorkeur 'n oudere vriendin meenemen, bij voorkeur. Mocht het inderdaad een engerd zijn, dan kunnen jullie met z'n tweeën niet op tegen zo iemand..
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 17:20
Verwijderd
Ik vind eigenlijk dat het niet nodig is om het tegen haar ouders te zeggen, want die gaan er vast en zeker tegen zijn. Klinkt misschien lullig, maar ik had het ook niet tegen mijn ouders verteld als ik haar was.

Gewoon sowieso een openbare plek uitkiezen, een mobiel meenemen (en eventueel een vriend(in). Dat is veilig genoeg. En inderdaad, meteen omkeren als je ziet dat hij iemand anders is.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 22:31
bramxp
bramxp is offline
lijkt me dat je dus niet zeker weet hoe die er uitziet dat lijkt me het punt dat je moet checken

dus webcam

of als dat er niet is een foto me speciale handeling( bijvoorbeeld piece teken of zo )
Oud 11-09-2009, 22:49
Klein-Prinsesje
Klein-Prinsesje is offline
Citaat:
Nee niet achter je ouders rug om doen. Wat nu als het een engerd is die je ontvoerd en je ouders weten van niets?
Het zijn haar zaken en niet dat van haar ouders, als idd blijkt dat het een engerd is kan ze het haar ouders dan pas zeggen, maar zo niet, dan wilt ze gewoon lekker dr eigen lol hebben zonder dat der ouders zich ermee gaan bemoeien,
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Het zijn haar zaken en niet dat van haar ouders, als idd blijkt dat het een engerd is kan ze het haar ouders dan pas zeggen, maar zo niet, dan wilt ze gewoon lekker dr eigen lol hebben zonder dat der ouders zich ermee gaan bemoeien,
Ze is dertien jaar, haar zaken zíjn ook die van haar ouders, doos. Logisch als ze lol wil hebben zonder dat haar ouders zich ermee bemoeien, maar daar zal ze toch mee moeten wachten tot ze op zichzelf kan wonen.
Daarbij, als hij nu echt leuk blijkt te zijn en ze krijgen verkering, dan weten haar ouders van niets en als ze dan nog een keer wil afspreken moet dat weer stiekem omdat haar ouders het vast niet leuk vinden dat de eerste keer stiekem was; en dan blijf je bezig en kun je hem nooit thuis uitnodigen ofzo. Of als het een engerd blijkt te zijn dan durft ze dat misschien niet te zeggen omdat ze bang is dat haar ouders boos worden dat ze achter hun rug om mensen van internet ontmoet.

Laatst gewijzigd op 11-09-2009 om 23:07.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 23:19
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
- ga naar een openbare plaats, bijvoorbeeld ergens in de stad (of nodig hem bij jou thuis uit terwijl je ouders thuis zijn)
Hmm, je adres geve lijkt me niet al te slim
Met citaat reageren
Oud 12-09-2009, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Verliefd zijn op iemand die je nog nooit hebt gezien? Vaag.
Neenee, het is geen simpele verliefdheid! Het is meer dan dat:
Citaat:
ik ben van hem gaan houden

Citaat:
Hmm, je adres geve lijkt me niet al te slim
Hoezo niet? Bang dat hij pizza laat bezorgen ofzo? Op dat adres wonen haar ouders ook. Lijkt me juist een redelijk veilige plek, al is ergens in het centrum van een stad nog beter.

OT: mja is al gezegd, afspreken op een neutrale plaats, laat mensen weten waar je met wie afspreekt, neem iemand mee.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2009, 14:16
Lasagna
Lasagna is offline
het kan zijn dat hij haar gaat stalken oid, als ze haar adres geeft.

ja, je kunt met hem afspreken. wees voorbereid op teleurstelling, want op msn en foto's zijn mensen heel anders dan in het echt. maar wie weet, het kan een hele leuke knul zijn. en neem verder die tips van hierboven mee: mobiel, openbare plaats en alsjeblieft neem toch iemand mee.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2009, 17:20
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
smileys en verliefdheid nooit door elkaar halen!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2009, 17:25
Klein-Prinsesje
Klein-Prinsesje is offline
Citaat:
Ze is dertien jaar, haar zaken zíjn ook die van haar ouders, doos. Logisch als ze lol wil hebben zonder dat haar ouders zich ermee bemoeien, maar daar zal ze toch mee moeten wachten tot ze op zichzelf kan wonen.
Daarbij, als hij nu echt leuk blijkt te zijn en ze krijgen verkering, dan weten haar ouders van niets en als ze dan nog een keer wil afspreken moet dat weer stiekem omdat haar ouders het vast niet leuk vinden dat de eerste keer stiekem was; en dan blijf je bezig en kun je hem nooit thuis uitnodigen ofzo. Of als het een engerd blijkt te zijn dan durft ze dat misschien niet te zeggen omdat ze bang is dat haar ouders boos worden dat ze achter hun rug om mensen van internet ontmoet.
Nou en. Ze geeft zelf aan dat ze het liever haar ouders niet laat weten. Dus het zijn nog steeds haar zaken. Ze moet zelf op ontdekking gaan maar wel met bescherming. Haar ouders hoeven niet alles van haar te weten, anders verbieden ze het haar en heeft ze nog meer de neiging om het wel te gaan doen. DOOS.

Ze gaat gewoon lekker naar een openbare plek met wellicht een vriendin. Ik zie geen kwaad. Tis geen horrorfilm.

Edit: En daarbij gaat ze eerst die gozer ontmoeten, wellicht als het later serieus wordt, en ze nemen verkering, dan kan ze haar ouders informeren.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2009, 18:17
Verwijderd
Aw, wat een vijandigheid.

Ik snap Sarah's punt wel, hoor. Alleen had ik het zelf nooit aan mijn ouders verteld, als ik de TS was geweest. In ieder geval nu nog niet. Er valt altijd wel iets te verzinnen over 'hoe' ze hem heeft ontmoet.

De kans dat het heel erg awkward wordt als ze het haar ouders vertelt is namelijk vrij groot. Ze willen erbij zijn, of ze verbieden het, of wat dan ook. En dat lijkt me geen fijne situatie, omdat ze elkaar zelfs nog nooit hebben gezien. Het laatste dat je dan wilt is inmenging van ouders.

Dus zoals ik al zei: Ontmoet hem op een veilige, openbare plek. Wees bereikbaar (mobiel) en neem een vriend(in) mee, of zo. Ik denk dat je dan voldoende voorzorgsmaatregelen hebt genomen. Het is namelijk echt niet zo erg als mensen allemaal denken. De kans dat ze daadwerkelijk met een enge oude vent afspreekt is vooralsnog vrij klein.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2009, 18:55
Citaat:
maar stel je voor dat ie niet egt bestaat wat nu?
moet ik afspreken of juist niet?
Wat je doet is je eigen beslissing, maar 1 ding: Als je niet zeker weet wat je moet doen, spreek dan niet af. Wacht tot je zeker bent en dat je je er veilig bij voelt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2009, 02:06
Verwijderd
Citaat:
De kans dat het heel erg awkward wordt als ze het haar ouders vertelt is namelijk vrij groot. Ze willen erbij zijn, of ze verbieden het, of wat dan ook. .
Ja, duh, logisch Het kind is 13! Als 13jarige een internetmeet doen zou ik echt niet aanraden. Als het nu om een meid van 16 ging, ja fijn... maar 13?

Als ze het echt wil zou ze de jongen bij haar thuis uit kunnen nodigen, als haar ouders OOK thuis zijn. Dat is veel veiliger, helemaal op die leeftijd. Natuurlijk is dat niet zo leuk maar je weet maar nooit.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2009, 02:46
Verwijderd
Ik bedoel gewoon dat men tegenwoordig heel erg goed is in het bedenken van doom scenarios. Je hoort altijd alleen maar de enge verhalen, maar het is echt niet zo dat 1 op de 10 mensen op het internet stiekem oude vieze mannetjes zijn.

Zolang ze in het openbaar ontmoeten en zij op z'n minst haar mobiel bij zich heeft en in het gunstigste geval een vriend/vriendin meeneemt, dan is het echt niet gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 18:55
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
lijkt me dat je dus niet zeker weet hoe die er uitziet dat lijkt me het punt dat je moet checken

dus webcam

of als dat er niet is een foto me speciale handeling( bijvoorbeeld piece teken of zo )
Dit vind ik nog steeds de beste oplossing. Dit kan je toch proberen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2009, 22:35
bramxp
bramxp is offline
Citaat:
Dit vind ik nog steeds de beste oplossing. Dit kan je toch proberen?
DBZ : dankje eindelijk erkening YAY

ot: identiteit checken lijkt mij toch wel eerste punt wat je moet doen
en je adres geven is nooit slim bij iemand waarvan je niet weet hoe hij of zij er uitziet
Oud 15-09-2009, 11:17
I C U
I C U is offline
Als je al wil afspreken, doe dat dan op een openbare plek, zorg dat er mensen zijn die weten waar jij bent en dat zij ook te bereiken of in de buurt zijn.

Zelf zou ik je niet aanraden om met iemand via internet af te spreken op je 13e, toen ik zo oud was durfde ik dat zelf domweg niet aan. Misschien dat je het langzaam kan opbouwen met webcam, sms en telefoontjes, zodat je in elk geval wat vertrouwd met 'm kan raken.
Reageren

Regels voor berichten