Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2009, 19:04
dianaotten
dianaotten is offline
Heey,

Ik heb bijna ELKE nacht wel een enge droom.. En dat is echt niet prettig,midden in de nacht wakker worden , nat van zweet, niet verder durven slapen..
Ik heb het nog nooit echt aan iemand gewoon in het eng durven vertellen..
Of het gaat over dat ik binnenkort naar het ziekenhuis moet( moet k ook voor mn schouder..26 augustus..)
Of dat ik een overleden dierbaar persoon tegen kom in m'n droom..of mn lievelingshuisdier gebeurt iets mee,oorlog van dichtbij .. niemand accepteer me op school..want ik ga nu naar de 3e klas..TL..en omdat het allemaal weer nieuw wordt..kan dat daar aan liggen ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2009, 19:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou ja, als je naar het ziekenhuis moet en je ziet daar tegenop, dan is het logisch dat je daarover droomt, denk je ook niet? Maar voor die andere dingen geldt hetzelfde, alleen is je geest daarbij iets creatiever en droom je over net weer andere enge dingen. Eigenlijk zijn die dromen wel nuttig, want daardoor geef je het iets meer een plekje, maar het is natuurlijk niet zo fijn als je steeds enge dromen hebt. De dromen over het ziekenhuis zullen wel ophouden als je daar geweest bent en het zal misschien ook wel beter gaan als je wat meer gewend bent in je nieuwe klas, maar als je het zo vervelend op school blijft vinden dat je er steeds enge dromen krijgt, kun je misschien naar een vertrouwenspersoon of zo gaan?
Oud 05-08-2009, 19:26
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Nou ja, als je naar het ziekenhuis moet en je ziet daar tegenop, dan is het logisch dat je daarover droomt, denk je ook niet? Maar voor die andere dingen geldt hetzelfde, alleen is je geest daarbij iets creatiever en droom je over net weer andere enge dingen. Eigenlijk zijn die dromen wel nuttig, want daardoor geef je het iets meer een plekje, maar het is natuurlijk niet zo fijn als je steeds enge dromen hebt. De dromen over het ziekenhuis zullen wel ophouden als je daar geweest bent en het zal misschien ook wel beter gaan als je wat meer gewend bent in je nieuwe klas, maar als je het zo vervelend op school blijft vinden dat je er steeds enge dromen krijgt, kun je misschien naar een vertrouwenspersoon of zo gaan?
Ja..maar in het echt praat ik echt niet graag..in de klas ben ik ook echt veel te stil zeggen de leraren..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 19:39
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
WAnt steeds bij een oudergesprek,of rapport gespreking..of gewoon..dan hebben ze het er steeds over : '' Diana,je bent veeeeeel te stil in de klas.'' Diana, uit je zelf eens!!' '' Zeg je eigen mening ook eens !!..vertel eens wat !!!! En ik wordt er flauw van..waar hebben die leraren last van ?!?!?
als je goede cijfers haalt is het toch wel goed ??
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 19:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
WAnt steeds bij een oudergesprek,of rapport gespreking..of gewoon..dan hebben ze het er steeds over : '' Diana,je bent veeeeeel te stil in de klas.'' Diana, uit je zelf eens!!' '' Zeg je eigen mening ook eens !!..vertel eens wat !!!! En ik wordt er flauw van..waar hebben die leraren last van ?!?!?
als je goede cijfers haalt is het toch wel goed ??
Hm, blijkbaar heb je een school waar de docenten op je letten. Je bent niet alleen maar je cijfers hè, ze vinden het ook nog belangrijk dat het goed met je gaat Misschien moet je toch eens proberen om wat meer 'jezelf te uiten', wat meer te praten, dan heeft je hoofd het ook wat rustiger en droom je misschien ook wat minder vervelend. Je hoeft echt niet meteen hartstikke druk in de klas te worden, maar af en toe wat meer tegen klasgenoten of aardige mensen op school (die zijn er, altijd, soms moet je alleen even zoeken en als ze er niet lijken te zijn, vertrouwnspersoon dus) zeggen, kan vast geen kwaad.
Oud 05-08-2009, 20:52
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Hm, blijkbaar heb je een school waar de docenten op je letten. Je bent niet alleen maar je cijfers hè, ze vinden het ook nog belangrijk dat het goed met je gaat Misschien moet je toch eens proberen om wat meer 'jezelf te uiten', wat meer te praten, dan heeft je hoofd het ook wat rustiger en droom je misschien ook wat minder vervelend. Je hoeft echt niet meteen hartstikke druk in de klas te worden, maar af en toe wat meer tegen klasgenoten of aardige mensen op school (die zijn er, altijd, soms moet je alleen even zoeken en als ze er niet lijken te zijn, vertrouwnspersoon dus) zeggen, kan vast geen kwaad.
jaa,ik woon in Klazienaveen..dat is best wel klein..dus een school met maar iets van 600 leerlingen..dus ze letten wel op iedereen ja
Heb ik wel eens geprobeerd met meer praten..maar dan maakte ik me weer druk als ze me dan wel aardig vinden,vinden ze het niet dom dat ik dat heb gezegt ?? vinden ze dit ?? wat vinden ze zelf van mij..??
punt 1. ze vinden me een nerd ! Daar ben ik niet blij mee..ik leer gewoon normaal en haal gewoon goede cijfers..1 a 2 of geen onvoldoendes in dit jaar..en daarom vertel ik ook niet veel..straks vinden ze me dom ofzo..

En op de basisschool ben ik 1 jaar lang gepest..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 20:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hoe kunnen ze je nu dom vinden als je goede cijfers haalt

Heb je wel een vriendin, of misschien meerdere? Want als dat zo is, dan maakt het verder toch niet uit wat 'ze' van je vinden, zolang ze je maar niet echt pesten. Maar je hoeft je sowieso niet te druk te maken om wat ze om je vinden, jij maakt je daar drukker om dan zij, zij zijn namelijk ook voornamelijk bezig met wat anderen van hen vinden
Oud 06-08-2009, 06:40
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Hoe kunnen ze je nu dom vinden als je goede cijfers haalt

Heb je wel een vriendin, of misschien meerdere? Want als dat zo is, dan maakt het verder toch niet uit wat 'ze' van je vinden, zolang ze je maar niet echt pesten. Maar je hoeft je sowieso niet te druk te maken om wat ze om je vinden, jij maakt je daar drukker om dan zij, zij zijn namelijk ook voornamelijk bezig met wat anderen van hen vinden
ja..k heb meerdere vriendinnen..maar sinds een meisje uit Den Haag bij ons op school is gekomen,en die is nogal stil..niemand wil met haar omgaan e.d..en thuis bij haar gaat het ook niet zo redelijk goed vertelde ze mij.. Dus ik ben de enigste waarbij ze is..echt..elke minuut op school is ze bij mij..en daarom doen andere kinderen stom tegen mij,omdat ik met haar om ga en daarover voel ik me onzeker,moet ik met haar op blijven gaan of niet ?
OKè, ze is echt niet de knapste..maar ze is echt aardig !! En okee..ze is ook stil net als mij..maar bij haar ligt dat aan haar thuissituatie..en ze verteld wel veel over haar thuissituatie..maar alleen maar aan mij..en ze kan ook goed mee komen Dus wat moet ik daar mee ??..ze zit dit jaar (3e klas) weer bij me in..En iedereen vind dat dom..stom..en irritant..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 08:41
Alyssia
Alyssia is offline
Als je dat meisje heel aardig vindt, dan kun je toch best gewoon vriendinnen met haar blijven? Ik snap best dat je je wat onzeker voelt omdat anderen haar 'raar' of 'stom' vinden, maar probeer je daar niets van aan te trekken. Die mensen zijn je dan gewoon niet waard - ze kennen jullie niet eens!
En als je goed met dat meisje kunt praten, kan je dat ook best wel eens zeggen tegen je mentor of je leraar, als ze weer eens zeggen dat je zo stil bent. Sommige mensen zijn nou eenmaal zo. Je kan het wel veranderen, maar als je je daar niet prettig bij voelt, dan word je daar uiteindelijk alleen nog maar onzekerder door.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 18:21
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hm, kan me anders wel voorstellen dat dat een heel irritante situatie is. In elk geval moet je ook maar gewoon met je oude vriendinnen om blijven gaan en hopen dat zij dan ook met dat andere meisje ook bevriend worden, dat zou het beste zijn Dat andere meisje laten vallen, zou nogal gemeen zijn, zeker als het wel een aardig meisje is, maar er zit natuurlijk ook wel een verschil tussen allerbeste vriendinnen zijn en gewoon bevriend zijn.
En verder wat Alyssia zegt, het is inderdaad in principe helemaal niet erg om stil te zijn, zolang jij er zelf niet echt last van hebt
Oud 06-08-2009, 21:06
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Hm, kan me anders wel voorstellen dat dat een heel irritante situatie is. In elk geval moet je ook maar gewoon met je oude vriendinnen om blijven gaan en hopen dat zij dan ook met dat andere meisje ook bevriend worden, dat zou het beste zijn Dat andere meisje laten vallen, zou nogal gemeen zijn, zeker als het wel een aardig meisje is, maar er zit natuurlijk ook wel een verschil tussen allerbeste vriendinnen zijn en gewoon bevriend zijn.
En verder wat Alyssia zegt, het is inderdaad in principe helemaal niet erg om stil te zijn, zolang jij er zelf niet echt last van hebt
ja, het is ook een irritante situatie,ook omdat m'n beste vriendinnen mij nu laten vallen omdat wij vaak bij elkaar zijn..en ik snap hun dus helemaal niet..als ze zich '' veilig'' voelt..(bij mij dus in dit geval) dan komt ze echt wel los..zo ben ik ook wel een beetje..want als je haar beter leert kennen qua karakter,valt ze echt mee..en ik vind dr echt aardig..
En omdat ik best stil,en daardoor (die situatie) onzeker wordt,durf ik er niet met mn vriendinnen over te praten..ze vroegen wel eens wat ik er van vond dat dat meisje steeds bij mij was..ik zo: K mag dr helemaal niet..''
Heb k nu wel spijt van,want ik mag haar gewoon wel..
Maar als ik zei: ik mag haar wel..'' dan moet je hun eens horen..en daar voel ik me onzeker over..
.... en over 2 weken na deze week moet ik weer naar school..dus..wat moet k daarmee ?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 13:28
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Als je dat meisje heel aardig vindt, dan kun je toch best gewoon vriendinnen met haar blijven? Ik snap best dat je je wat onzeker voelt omdat anderen haar 'raar' of 'stom' vinden, maar probeer je daar niets van aan te trekken. Die mensen zijn je dan gewoon niet waard - ze kennen jullie niet eens!
En als je goed met dat meisje kunt praten, kan je dat ook best wel eens zeggen tegen je mentor of je leraar, als ze weer eens zeggen dat je zo stil bent. Sommige mensen zijn nou eenmaal zo. Je kan het wel veranderen, maar als je je daar niet prettig bij voelt, dan word je daar uiteindelijk alleen nog maar onzekerder door.
Ja, ik wil ook wel vriendinnen met haar blijven hoor..maar omdat iedereen zegt dat dat dom en of stom is..wordt ik daar erg onzeker over..
Ik wil dat heus wel veranderen..ik ben dan altijd bang dat ik iets verkeerds zeg ofzo..dat ze MIJ dan stom vinden.. :$
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 22:06
hookee
hookee is offline
Je klinkt erg onzeker, maar dat lijkt me normaal op jouw leeftijd. "wat vinden ze van mij" speelt bij iedereen, oud en jong. Een jaar gepest worden helpt niet echt.
Stille mensen kunnen vaak een doelwit zijn; ze kunnen geen hoogte van je krijgen; Wie ben je? Wat houdt je bezig? Wees eens open, misschien zijn er klasgenoten die dezelfde hobby hebben. Het is moeilijk uit je isolement te komen als klasgenoten je tegenwerken.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 10:41
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Je klinkt erg onzeker, maar dat lijkt me normaal op jouw leeftijd. "wat vinden ze van mij" speelt bij iedereen, oud en jong. Een jaar gepest worden helpt niet echt.
Stille mensen kunnen vaak een doelwit zijn; ze kunnen geen hoogte van je krijgen; Wie ben je? Wat houdt je bezig? Wees eens open, misschien zijn er klasgenoten die dezelfde hobby hebben. Het is moeilijk uit je isolement te komen als klasgenoten je tegenwerken.
Dan heb ik denk ik al een nadeel..Ik ben gelovig(christen) en soms doen ze daar ook stom door,en eerder ben ik ookal gepest..in groep 4..ik mocht nooit mee doen e.d..en daardoor denkt mijn moeder dat het daardoor komt..maar k weet niet ..
En ik hou van dwarsfluiten(wat niemand in mn klas doet..ik ga wel graag naar school,wat niemand wil..leren vind ik ook niet echt zn probleem..en k haal goede cijfers.. :$ .. en foto's maken vind ik leuk....En ik snap het dan gewoon niet Willen ze niet met me omgaan omdat ik een geloof heb ?? goede cijfers haal ?? meestal alles wel weet ??..Naja..daarom laat ik me ook amper horen op school
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 10:45
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Zijn er op jouw school geen clubjes, of een orkest of iets dergelijks? Wij hadden bijvoorbeeld vrijdagmiddagclubs, waaronder een orkest, maar ook bijvoorbeeld een fotografieclub en dat soort dingen, zou voor jou misschien ook wel wat zijn? Dan ben je met mensen die dezelfde interesses hebben (die zijn er heus wel! ) en doe je iets wat je leuk vindt en vaak is het nog gezellig ook.
Oud 12-08-2009, 11:08
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Zijn er op jouw school geen clubjes, of een orkest of iets dergelijks? Wij hadden bijvoorbeeld vrijdagmiddagclubs, waaronder een orkest, maar ook bijvoorbeeld een fotografieclub en dat soort dingen, zou voor jou misschien ook wel wat zijn? Dan ben je met mensen die dezelfde interesses hebben (die zijn er heus wel! ) en doe je iets wat je leuk vindt en vaak is het nog gezellig ook.
Nee,dat hebben wij op onze school niet..En normaal ging ik wel met m'n nichtje om die 4 maanden jonger dan mij is..maar die gaat nu naar een andere school .. Dus die heb ik ook niet meer ..
En steeds denk ik als ik door de gangen heen loop..wat kijken ze mij aan..waarom kijken ze zo ?? en zie ik er dom uit ??..vast..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten