Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik dacht eigenlijk dat het een vrij standaard procedure was, de metaaldetector. Het feit dat hij ook nog 18 keer heeft kunnen steken en de echtgenoot van de vrouw door de politie in zn been is geschoten, wijst erop dat de Duitse justitie ernstig gefaald heeft. Desondanks stoppen ze het in de doofpot.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou eerder denken dat politici in Saksen niet, zoals sommigen, denken in een racistische wereldbeeld van moslims versus niet-moslims, en ze dus gewoon reageren op dit veiligheidsprobleem in de rechtbank. Groter dan dat is de hele zaak ook niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Bovendien is het weer een verzinsel, want wat weet jij nu van de collectieve media en de reacties erop in Saksen? Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom vel je al een oordeel terwijl je dat niet weet?
|
Verwijderd
|
Het gaat er helemaal niet om wie wat heeft geroepen. Die kerel steekt een zwangere vrouw neer in het bijzijn van haar kind. En de rechtbank is zo slecht beveiligd geweest dat die gast 18 keer heeft kunnen steken voordat hij werd gegrepen en toen werd haar man opeens in zijn been geschoten.
Er zijn gewoon heel veel dingen misgegaan en daar hadden ze wel eerder voor uit mogen komen. Het is namelijk belachelijk dat dit is gebeurd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Bovendien is hoer geen racistische belediging. Niet volgens de politie Utrecht tenminste, die het zelfs verdomde om er 100 meter voor te fietsen.
|||
Citaat:
![]() Maar goed, van een echte bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...U&subsection=2 Citaat:
De parketwacht schoot de echtgenoot dus neer (zou je bijna denken dat het in belgie was) en god regelt het verder wel. Prima toch ![]()
||
Citaat:
For all you know is het zo. Hoe dan ook vel je een oordeel op basis van pure vooroordelen. Aangezien Russen vrij grootschalig gediscrimineerd worden is het bovendien niet zo gek dat er iemand op een gegeven moment door het lint gaat.
||
Citaat:
Zou het ook een islamofobe parketwacht zijn geweest? Systematische islamofobie in de duitse regering (if anywhere...)?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ook gelijk het R-woord weer. De dader was hoogstwaarschijnlijk een racist, maar dat is weer eens niet genoeg. Het hele Duitse volk en de media moeten het ook zijn ![]()
|
Waarom bestaan hatecrimes alleen maar als er verschil is in ras? Als ik een blanke vermoord uit haat is het toch ook een hatecrime?
Maargoed, laffe daad, misschien wat opgeblazen. Hier mept een Marokkaanse taxichauffeur een blanke klant dood en dan hoor je niemand over "hatecrime".
||
Citaat:
Hate crimes (also known as bias-motivated crimes) occur when a perpetrator targets a victim because of his or her perceived membership in a certain social group, usually defined by racial group, religion, sexual orientation, disability, ethnicity, nationality, age, gender, gender identity, or political affiliation.[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Hatecri...ote-williams-0
|
Hmm, nouja dat nog even buiten beschouwing gelaten, waarom wordt je boos op 'duitsers' als het een 'rus' was.
niet dat die gedachtenkronkel een beetje rascistisch is.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
helemaal als je gaat lopen janken dat joden altijd worden voorgetrokken en dat moslims altijd zo zielig zijn en gediscrimineerd worden. dus waar ik eerst een fuck om het verhaal gaf werd dat meteen compleet teniet gedaan door zelfdiscriminatie.
|
http://www.nu.nl/algemeen/2022630/on...-gevonden.html
Vooral de laatste zin.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Voor de rest wil ik er even op wijzen dat je de post ervoor een opmerking maakt over dat ik vooringenomen zou zijn over bevolkingsgroepen, en als ik zoiets zeg heb ik direct een kwade PM, dreigen met een ban, en opslaan in de banman. Physician, cure thyself zou ik zeggen. Je bent echt aan de lopende ban bezig dingen te doen waarvoor je als anderen het doet direct al dan niet terecht als FB op je achterste benen staat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Ja, ik heb een hekel aan negers, en ik scheld ze ook altijd uit, maar toen ik deze neger doodschoot was ik gewoon boos." Zoals arPos al aangaf: Jullie zijn allebei aparte personen. ![]() Edit: Overigens vind ik hatecrime een ontzettend stom woord. Als een kerel een andere kerel doodschiet omdat zijn vrouw met die kerel is vreemdgegaan doet-ie dat ook niet uit liefde. En als een vrouw de persoon vermoordt die haar kind heeft verkracht is het ook een hatecrime. En die taxichauffeur die die man heeft doodgeslagen dan? Dat was toch ook een hatecrime? Maargoed kan aan mij liggen natuurlijk. |
![]() |
|
Het is in inderdaad zeer moeilijk om objectief vast te stellen of er sprake is van een hate crime. Telepatisch begaafde mensen zij nu eenmaal moeilijk te vinden.
Op papier is het bijvoorbeeld zelfs mogelijk dat bijvoorbeeld een Neo-nazi van plan is een groep negers in Rotjeknor dood te schieten, maar tijdens het schieten slechts een "verdwaalde jood" aan de andere kant van de straat weet te raken. Buiten zijn weten om, welteverstaan. Na het toepassen van deductie zullen rechercheurs waarschijnlijk voor de hand liggende conclusies trekken, want het slachtoffer is een Jood en de dader een nazi pig. (ja ja, technische recherche, bla bla) Maar strikt genomen zou hier geen sprake zijn van een gerichte racistische moord op een joodje. Maar ja, ga dat maar eens bewijzen. En probeer iedereen maar eens het (onprettige) nuanceverschil te laten accepteren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aan de hand van de gegevens, namelijk dat de man haar al uitschold voor islamist and terrorist, zou ik dan persoonlijk wel neigen naar de conclusie dat het een hatecrime was. Dat de man woedend was geloof ik meteen, maar dat doet niets af aan de reden waarom hij überhaupt al in die rechtzaal zat. Ik ben er volgens mij voor om die hele term maar af te schaffen. Moord is moord en ik snap eigenlijk niet waarom hier onderscheid in wordt gemaakt. Moeilijk dit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het feit trouwens waarom ik die opmerking maakte, was dat in elk topic waarin er sprake is van discriminatie van allochtonen/moslims of nu zelfs een racistische/islamofobe moord is gepleegd, jij in ontkenning gaat, terwijl jij je conclusie wel klaar hebt wanneer de dader een moslim/allochtoon is. Verder mag je me hierover pmen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben het ook met je eens dat het in dit geval een hatecrime was. Tenminste, op grond van de informatie die ik heb zou ik die conclusie trekken. En dat het met voorbedachte rade was, is natuurlijk duidelijk.
Het afschaffen van die term lijkt mij in zoverre goed, omdat er op grond van losse aannames wordt besloten of iets een hatecrime is of niet, en daardoor zou dus iemand die technisch gezien géén hatecrime pleegde daar wel voor veroordeeld worden, terwijl degene die er wél één pleegde opeens minder straf zou krijgen, omdat er niet genoeg bewijs zou zijn. Op grond van wat Dinalfos hierboven uiteengezet heeft, lijkt het me daarom 'veiliger' om een veroordeling niet te laten afhangen van iets dat zo ontzettend subjectief is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|