Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
vol - 1 = vol. De wereld is vol, zodra we de een bevolkingsgrootte hebben (bereikt) die dusdanig is, dat deze niet meer mbv aardse hulpbronnen duurzaam in stand gehouden kan worden.
|
![]() |
Jullie gaan er allemaal vanuit dat de wereld bedoelt is om de mens te huisvesten. Er zijn nu al meerdere diersoorten uitgestorven en bossen gekapt om ons te kunnen voorzien dus ik denk dat je daaraan al kan zien dat de wereld eigenlijk vol is.
Natuurlijk als je de wereld helemaal kaal plukt is er nog genoeg plaats voor het drievoudige van hoeveel mensen er nu op passen, maar dat is niet helemaal de bedoeling denk ik. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
'\o/' ~
||
![]() |
Citaat:
![]() de mens is een uit de hand gelopen diersoort.. en dus zijn we een plaag.. time to destroy
|
De wereld is vol, maar je hebt vol, voller, te vol.
In bepaalde landen is het bomvol en in andere kun je km's lopen zonder iemand tegen te komen. Zo als in het laatste zou het overal moeten zijn, terug naar de oertijd! Het hypocryte van ons, de mens: De wereld is vol en wordt alleen nog maar voller. Is dat goed, is dat slecht? De algemene mening, denk ik, is dat het steeds voller worden slecht is. Zie ik gister bij Oprah op tv dat er in Afrika miljoenen aids-slachtoffertjes gered kunnen worden als er meer geld in gestopt wordt, dat is natuurlijk een goede zaak: levens redden. Maar als mens zijn we tegenovergesteld bezig: Waarom meer mensen in leven houden (en niet alleen in Afrika, maar overal) als de wereld al bomvol is?? Een optie om dit tegen te gaan is euthanasie toestaan, maar dan wel alleen voor ernstig zieke mensen wiens leven geen kwaliteit meer heeft, en dus niet voor een depressieveling die de 'makkelijkste'weg wilt nemen. Het is grof om te zeggen, Lets live a la Survival of the fittest, zoals in de oertijd, maar persoonlijk denk ik dat dat wel het beste zou zijn voor de wereld in algemene zin. Alhoewel ik liever zie dat zieke mensen weer gezond worden gemaakt, en dus in feite dat de wereld lekker volt blijft. Oplossing: het condoom gratis bij de zaterdagkrant in de brievenbus laten vallen! haha (elke week, en ook in Afrikase dorpjes zonder krant)
||
Citaat:
|
'Wij' willen meer bevolkingsgroei omdat dat meer macht inhoudt?
Maar de machthebbers zijn maar een paar personen, wat is dan de mening van alle 'orderdanen', de 'machtelozen'? Zijn die dan te stom om in te zien dat er maar een paar mensen macht kunnen hebben, en dat als iedereen macht heeft er geen macht meer te hebben is??
|
Als we meer grondstoffen gebruiken dan er beschikbaar zijn, dan spreken we van overbevolking. Ik denk dat dit ook op lange termijn geld, want dan zijn de olie en de steenkool wel op. Hopelijk hebben we genoeg over om een paar windmolens te smeden.
REIE
||
Citaat:
![]()
|
Als er meer mensen komen, komen er ook meer virussen. Daardoor worden mensen ziek en gaan ze dood. Net als bij dieren. Maar omdat mensen steeds met nieuwe medicijnen komen, gaan de besmette mensen niet dood en dan krijg je een bevolkingsoverschot.
||
Citaat:
REIE
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] De wereld van glas Verwijderd | 0 | 12-04-2007 17:37 | |
Verhalen & Gedichten |
elvenverhalen - het verhaal van het gevecht om de aarde Dattitude | 8 | 24-05-2005 09:39 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De Graal-Manuscripten : Inleiding Valianth | 1 | 19-01-2005 14:16 | |
De Kantine |
Zwartboek van de wereld niceman1984 | 29 | 29-03-2004 19:08 | |
Christelijke Leugens [Deel II] Sweet_Hadar | 4 | 14-03-2004 21:29 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheďsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 |