Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2009, 17:48
wup
wup is offline
Omdat een hele goede vriendin van me gaat trouwen, moet ik me bezig gaan houden met het organiseren van een vrijgezellenfeest. Bahalve dat ik verkleed door de stad lopen en stripers geen optie vind, ben ik een beetje inspiratieloos.

Dus! Heb je ooit een tof vrijgezellenfeest meegemaakt? Wat gingen jullie doen? Was het geslaagd? Wat zou je zelf leuk vinden als jij de grote vrijgezel was? Help me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2009, 17:55
Verwijderd
Mijn zus heeft met een vrijgezellenfeest ooit eens salsagedanst (gesalsadanst?) en daarna erotische bonbons gemaakt. Toen gingen ze naar een of andere oude boerderij waar ze zelf moesten koken met op het eerste gezicht niet-te-combineren ingredienten. De mannen zijn naar duitse bierfeesten geweest (En waren dus al helemaal bezopen) en 's avonds heeft de hele groep (mannen én vrouwen) zich in de stad getroffen. Zij was er toen erg over te spreken.

Misschien is trouwens een cursus paaldansen, strippen weetikveel, ook wel leuk! En het ligt eraan met hoeveel jullie zijn, ik heb ook wel eens van een meisje gehoord dat eigenlijk helemaal geen vrijgezellenfeest wilde, maar wel gewoon een dagje met vriendinnen, voor haar, zeg maar. Zij zijn toen met vijf of zes meiden naar de sauna geweest, een heerlijk ontspannen dag gehad, daarna werd ze door haar vriendinnen in het nieuw gestoken en 's avonds stappen, ik geloof, Utrecht met een hotel erna. Maar dat hangt van de grootte van de groep af
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 21:28
VeGs
VeGs is offline
Wat je kunt doen, hangt ook heel erg van de bruid zelf af. Genoeg meiden die alles wat met erotiek of alcohol te maken heeft maar niets vinden.

Wat is het budget en hoe groot is de groep? En moet het een hele dag plus avond worden?
Je kunt het vaak zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt.

Het is wel handig om van te voren te vragen hoeveel mensen ongeveer kwijt willen zijn. Als er bijvoorbeeld zowel werkenden als studenten in de groep zitten, kun je onbedoeld een schatting maken die voor sommigen veel te duur is. Ik heb verhalen gehoord van vrijgezellenfeesten waar mensen voor de hele dag rond de 100,- kwijt zijn (en dat was dan zonder de drank bij het eten en stappen). Dat zou ik nu ook niet op kunnen hoesten.
Je zou ook kunnen kijken of het mogelijk is het zo in te delen dat mensen alleen de middag of avond kunnen komen, zodat ze de kosten beter zelf in de hand kunnen houden. Dan zou je één duurder en één goedkopere activiteit kunnen doen.

Ik zou het zelf wel leuk vinden om gewoon simpel te beginnen met een ontbijt op bed of high tea bij het huis van de bruid zelf. Allemaal iets zelfgemaakts mee nemen. En verder... Zou iets als paintballen of een workshop surfen wel kunnen waarderen. (Al zie ik mijn vriendinnen echt niet paintballen ). Ergens wat eten en daarna de stad in om af te sluiten met de groep heren.

Heb ook ooit van mensen gehoord die in een stad zo'n gigantische twistermat hadden neergelegd in de stad waar alle voorbijgangers aan mee konden doen. Deelnemers schreven in een boek een gelukswens aan de bruid.

Tip: Als je iets sportiefs wilt gaan doen, kun je eens bij studentenverenigingen in de buurt rondvragen. Die willen nog wel eens goede en vooral vrij goedkope workshops geven in hun sport. De workshops van onze schermvereniging zijn altijd goed geslaagd en ik heb zelf pas een surfworkshop gehad. Ook super: hele middag op het water bezig geweest voor 15,- de man. Moet je wel mazzel hebben met het weer natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 19-08-2009 om 00:42.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 23:28
Loezzel
Loezzel is offline
Met het vrijgezellenfeest van mijn zus zijn we met een boel vriendinnetjes gaan uit eten. Aansluitend hadden we een workshop capoera (zo'n soort gevechtsdans?) en daarna zijn we gaan stappen.
Niet een standaard vrijgezellenfeest, ook geen superorigineel feest, maar voor ons was dat op dat moment echt een geweldige, onvergetelijke avond
Oud 18-08-2009, 23:54
Mephisto
Mephisto is offline
ik heb wel eens een clubje verklede dozige mutsen rond zien lopen in Utrecht die aan mannen gingen vragen of ze't wasmerkje van hun boxershorts mochten hebben.
Oud 19-08-2009, 10:23
Verwijderd
Ik heb zelf geen ervaring met vrijgezellenfeesten maar ik raad je in elk geval aan om iets te gaan doen wat de bruid ontzettend leuk vindt en jullie ook, en niet iets waarbij de bruid alleen maar steeds belachelijk gemaakt wordt.

Als je het echt de dag voor de bruiloft gaat doen is een kuuroord-dag misschien wel leuk, dan is ze lekker relaxed en verzorgd voor haar trouwdag.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 11:44
wup
wup is offline
Bedankt voor de reacties! Inderdaad slim om van te voren met de meiden de kosten te bespreken. Een workshop surfen ofzo lijkt me erg tof. Geen erotiche dingen en ook niet belachelijk maken.. dat vindt zij niets en ik ook niet.
Heb al leuke dingen gelezen

Dit is voor mij reden 30 dat ik niet wil trouwen. Lijkt me maar naar dat anderen zoveel moeite en geld kwijt zijn omdat ík zo nodig moet trouwen.. maar dat terzijde
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 11:52
Mephisto
Mephisto is offline
of met zijn allen de wildernis intrekken en gaan kamperen en een kampvuur maken in de natuur met een lading drank.
Oud 19-08-2009, 13:58
drukknoopje
drukknoopje is offline
wat ook leuk is; je hebt van die fotografen die groepen meiden leuk opmaken en dan professioneel op de foto zetten.
Oud 19-08-2009, 14:48
Verwijderd
Ik kan hier natuurlijk niks zeggen over Qimms vrijgezellenfeest en meer ervaring heb ik nog niet Maar de plannen zijn alvast leuk danwel hilarisch
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 19:13
wup
wup is offline
PM staat open Freya

Pff. Haar schoonzusje vond het haar taak om het te organiseren ( terwijl ze echt niet heel close zijn), omdat zij ceremonimeester is. En zij heeft doodleuk aan die vriendin gevraagd of ze even door wil geven wie ze erbij wil hebben en die e-mail adressen even te geven.

Het was mijn idee om het een verassing te laten zijn en alles stiekem te regelen. Maar helaas..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 14:47
Verwijderd
De zus van een ex van mij ging tijdens haar vrijgezellenfeest naar een of ander ding waar ze zich allemaal professioneel lieten opmaken en een fotoshoot kregen. Ik hoop echt dat ik dat NOOIT krijg. Later laat ik lekker Urm mijn vrijgezellenfeest organiseren, en dan hoop ik dat ik een stripper krijg en veel andere belachelijke dingen (L)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 14:52
metallica
metallica is offline
Citaat:
....en dan hoop ik dat ik een stripper krijg en veel andere belachelijke dingen (L)
Ik zie daar ook wel de lol van in
Oud 20-08-2009, 21:04
Verwijderd
Haha, echt? Niets voor mij. Ik zit niet te wachten op een kerel die zich voor mij gaat uitkleden, ben ik helemaal niet in geinteresseerd.

Ik heb ook echt geen idee wat je zou moeten gaan doen. Ik zou waarschijnlijk gewoon met een groep lekker gaan winkelen of zo, daarna uit eten en 's avonds lekker uitgaan. Hotel erbij voor de nacht. Gewoon gezellig met z'n allen een dagje. Voor mij hoeft het allemaal niet zo origineel of 'typisch'. Het gaat er uiteindelijk om dat je samen bent, toch?

@wup: Wel jammer dat haar schoonzusje de hele verrassing heeft verpest. Dat had het nou juist leuk gemaakt. Hebben jullie al iets verzonnen?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 22:39
Balance
Balance is offline
De kosten bespreken is wel heel belangrijk ja, ik heb al zovaak gehoord dat een vrijgezellenfeest tot ruzies leidt ivm de kosten (Adore naamzoek meen ik)
Als je de kosten wil besparen kun je aan dingen als barbecue denken i.c.m. een dagje strand oid.
Oud 21-08-2009, 00:13
Verwijderd
Yeah ik schrok nogal van de kosten. En dat het gebruikelijk is er een hele dag aan te besteden. Ik dacht oh samen eten en dan samen stappen, maar je moet allerlei dingen plannen ook echt. Wij hadden een hele dag, waarbij we een city code deden (een soort davincicodespeurtocht maar dan door je eigen stad) en dan lunch en avondeten en daarna nog stappen. En dat kwam uit voor ons rond de 75 euro.

Maar laat het inderdaad van je bruid afhangen. Geen erotiek en geen drank, dan is er nog zo ontzettend veel keuze.. Al die workshops. Bepaalde tochten, actief doen, sport, dingen maken (zoals bonbons of koken of weetikveel). Als je googelt vind je genoeg. Onze bruid is nogal onhandig en krijgt snel blauwe plekken dus er viel al veel af.

De mannen van hetzelfde bruidspaar zijn overigens gaan paintballen en daarna schransbarbecue en zuipen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 10:01
stout!
stout! is offline
Ik werd 2 jaar geleden (toen ik nog student was) door de werkende organisatoren gevraagd om een "eigen bijdrage" van 150 euro... dat werd me echt teveel en het doet ook af aan de lol waarmee mensen aan zo'n dag of weekend beginnen.

@ Wup; dat haat ik ook echt, dat mensen een bruiloft echt gaan claimen en vinden dat zij moeten bepalen hoe alles gaat. Het meest bizarre voorbeeld is voor mij de bruiloft van de broer van een goede vriendin van mij. Hij ging vorig jaar trouwen en hun vader is ongeveer 3 jaar geleden overleden. Natuurlijk denk je daar op zo'n dag aan maar hij wilde er verder niet teveel mee doen. Maar z'n schoonmoeder wilde er echt een circus van maken en wilde bijna doordrukken dat er de hele avond 'een lege stoel' naast z'n moeder moest staan. Nee, dat is gezellig...

Trouwen lijkt me ook veel gedoe .

Oh en OT: ik zou gewoon lekker gaan eten en op stap gaan met daarvoor nog iets persoonlijks en een leuke workshop. Ik zou mijn vriendinnen vermoorden als ze me in een lollig t-shirt probeerden te stoppen, een bruidssluier laten dragen of met een enorme penis door de stad lieten lopen (jaja dit zag ik gebeuren onder de trashy britten op Ibiza).
Oud 21-08-2009, 10:43
metallica
metallica is offline
Citaat:
Haha, echt? Niets voor mij. Ik zit niet te wachten op een kerel die zich voor mij gaat uitkleden, ben ik helemaal niet in geinteresseerd.
Die kerels zijn eigenlijk ook veel te fout, ik denk dat ik liever een mooie vrouwelijke stripper heb Oeh en dan helemaal tegen de regels in het niet met vriendinnen vieren maar met m'n vrienden en dan gaan zuipen enzo Dat lijkt me veel leuker dan met een groep vrouwen op stap, bij die gedachten krijg ik al de kriebels...
Oud 21-08-2009, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Die kerels zijn eigenlijk ook veel te fout, ik denk dat ik liever een mooie vrouwelijke stripper heb Oeh en dan helemaal tegen de regels in het niet met vriendinnen vieren maar met m'n vrienden en dan gaan zuipen enzo Dat lijkt me veel leuker dan met een groep vrouwen op stap, bij die gedachten krijg ik al de kriebels...
Ja, inderdaad! Haha. Al denk ik dat 'de mannen' het niet zo fijn zouden vinden om er een vrouw bij te hebben.

Ach, ik heb sowieso iets tegen al die hoepla om bruiloften heen. Überhaupt een bruiloft, helemaal niet interessant. Ik wil wel heel graag trouwen, maar van mij hoeft dat hele 'feest' eromheen niet zo. Het liefst zo simpel en intiem mogelijk. Bij mij gaat het er vooral om dat ik dan officieel 'van hem' ben, ook op papier. Ik zie mezelf ook echt niet in een bruidsjurk lopen.

Gelukkig is hij het hier mee eens. Geen gedoe, gewoon trouwen. <3
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 11:15
Verwijderd
Ik zou wel een stripper willen op mijn vrijgezellenfeest .
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 13:37
igfy
igfy is offline
Citaat:
Ik heb meer mannelijke vrienden dan vrouwelijke, dus voor mij zou een vrijgezellenfeest met alleen dames heel erg raar voelen. Ik denk niet dat ik zoiets ooit wil trouwens. Als ik ooit ga trouwen dan wordt het zonder gedoe, gewoon met een klein groepje naar het gemeentehuis en dat eventueel later nog wel een feestje voor vrienden ofzo...
Oud 21-08-2009, 16:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
Een vriendin van mij is een paar maanden geleden getrouwd. We gingen haar thuis ophalen (we hadden geregeld dat ze niet hoefde te werken, en zouden haar dan op het werk ophalen als ze daar aankwam, maar haar collega had dat per ongeluk verraden...) Twee meiden hadden een fietsspeurtocht uitgezet die we op 'gekke' fietsen (tandem achterstevoren enzo) gingen doen. Tussendoor deden we nog een workshop cocktailshaken en erna een makeupworkshop (allebei niet mijn ding, maar goed). Toen uit eten en daarna nog uit (maar met dat laatste ging ik niet mee). Ze wisten waar 'de mannen' naar toe zouden gaan en gingen daar ook heen, terwijl die dat helemaal niet wilden. Dat laatste was dus een beetje jammer.

Citaat:
Onze bruid is nogal onhandig en krijgt snel blauwe plekken dus er viel al veel af.
Mijn vriendin had dankzij een stuurfoutje een blauw scheenbeen opgelopen van het fietsen Ons feest was gelukkig 2 weken voor de bruiloft, dus toen was die plek weer weg.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 17:08
Verwijderd
Een studiegenote heeft een gezamelijke vriendengroep met haar man, en zij heeft tijdens haar vrijgezellenfeest eerst 's middags dingen gedaan met de vrouwelijke helft daarvan terwijl hij iets met de mannelijke helft deed, en daarna zijn ze gewoon met z'n allen uit eten en uit geweest.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 17:21
gurl19
gurl19 is offline
Ik ben een keer mooi opgemaakt met een catwalkcursus en een fotoshoot en daarna lekker eten, en stappen. Vond ik erg leuk!
Heb een keer een pokeravond gehad, vond ik geen reet aan.
Ook ben ik een keer wezen lasergamen, daarna wat kroegjes in, lekker eten en daarna stappen.
Ik ga binnenkort trouwen dus de vriendinnen moeten voor mij nu wat regelen haha. Ik hoop alleen dat ik geen spel in de stad moet doen, dat vind ik vreselijk. En ook niet zo'n vreselijk pakje waarbij je ontzettend voor schut staat. Dat lijkt mij zo erg!
Ik sta ook niet te springen om een stripper. Gewoon lekker gek doen met je vriendinnen vind ik leuk. Dus ik hoef de mannen ook niet perse te ontmoeten op het eind.
edit: oja ik heb ook een keer een paaldansworkshop gehad, dat was echt ontzettend leuk!

Laatst gewijzigd op 22-08-2009 om 10:28.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 00:14
metallica
metallica is offline
Citaat:
Ja, inderdaad! Haha. Al denk ik dat 'de mannen' het niet zo fijn zouden vinden om er een vrouw bij te hebben.
Ja natuurlijk, maar mijn mannelijke vrienden zijn anderen dan zijn vrienden, dus wat dat betreft is het gewoon mogelijk. Wat igfy zei geldt ook voor mij, ik heb meer mannelijke vrienden, dus het zou heel raar voelen om opeens alleen iets met vrouwen te gaan doen
Oud 23-08-2009, 13:46
Verwijderd
Vriendin 1 hadden we verrast met een uitgebreid ontbijtje (besteld ) waarbij we haar huis zowel aan de binnen als aan de buitenkant versierd hadden terwijl zij nog sliep. Met allemaal dubieuze slingers en geurkaarsjes. Daarna hadden we een workshop verleiden/flirten in de stad. Dat leidde tot hilarische stuaties, ook aan een terrasje geluncht. Aan het eind van de avond gingen we naar een tuinfeest incl. BBQ wat de vrienden van haar vriend hadden georganiseerd. Er was ook een bandje dat 'hun' liedjes speelde. Was echt heel tof.

Vriendin 2 hadden we gekidnapt naar een afgehuurde villa in België. Daar zaten we in een heel relaxt huisje met een heel grote sauna en jaccuzi. In de tuin was ook een zwembad. We zaten er met acht dames en we hebben haar allemaal lekker verzorgd, het was een lekker lang weekendje wat ze niet zo gauw zal vergeten.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 09:16
wup
wup is offline
Citaat:
Ik werd 2 jaar geleden (toen ik nog student was) door de werkende organisatoren gevraagd om een "eigen bijdrage" van 150 euro... dat werd me echt teveel en het doet ook af aan de lol waarmee mensen aan zo'n dag of weekend beginnen.

@ Wup; dat haat ik ook echt, dat mensen een bruiloft echt gaan claimen en vinden dat zij moeten bepalen hoe alles gaat. Het meest bizarre voorbeeld is voor mij de bruiloft van de broer van een goede vriendin van mij. Hij ging vorig jaar trouwen en hun vader is ongeveer 3 jaar geleden overleden. Natuurlijk denk je daar op zo'n dag aan maar hij wilde er verder niet teveel mee doen. Maar z'n schoonmoeder wilde er echt een circus van maken en wilde bijna doordrukken dat er de hele avond 'een lege stoel' naast z'n moeder moest staan. Nee, dat is gezellig...

Trouwen lijkt me ook veel gedoe .

Oh en OT: ik zou gewoon lekker gaan eten en op stap gaan met daarvoor nog iets persoonlijks en een leuke workshop. Ik zou mijn vriendinnen vermoorden als ze me in een lollig t-shirt probeerden te stoppen, een bruidssluier laten dragen of met een enorme penis door de stad lieten lopen (jaja dit zag ik gebeuren onder de trashy britten op Ibiza).

Pff, dat is wel heel stom zeg, van die schoonmoeder. Ik heb die schoonzus wel laten weten dat ik het raar vind, maar verder doe ik er weinig meer aan.
Inmiddels weet ik dus wie erbij moeten zijn en heb ik al een paar ideetjes. Waterskieen lijkt me leuk ( en mocht het een week van te voren blijken dat het weer slecht wordt, kan je altijd nog een binnenactiviteit als back up plan bedenken) en een workshop cocktails maken, met een hapje ( en drankje dus )
Als ik haar wel voor lul wil zetten, kan ik altijd nog niet zeggen dat ze een bikini mee moet, en een enorm lelijk roze badbak voor dr kopen ofzo.

Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 12:17
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik krijg binnenkort mijn vrijgezellenfeest (ik trouw eind september). Geen idee wat we gaan doen, maar zou zoiets als bonbons maken wel erg leuk vinden of iets anders creatiefs. En erna met de hele groep lekker ergens gaan eten, wat niet al te duur is. Vorig jaar had ik een vrijgezellenfeest waarbij we kettingen gingen maken en vervolgens pannenkoeken gingen eten. Was erg gezellig en het paste precies bij de bruid.
Oud 27-08-2009, 17:00
Signy
Signy is offline
Ik had laatst een vrijgezellenfeest en we gingen buikdansen was erg leuk. met typische theetjes en hapjes erbij.

daarna hadden we allemaal kado'tje mee wat aan moest geven welke band jij met de bruid had. al die kado'tjes werden dan aan een 'vriendinnenketting' gehangen, heel leuk idee.
Reageren

Regels voor berichten