Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2009, 14:47
veertjuhXD
veertjuhXD is offline
hey,

ik heb nog een paar fantasieverhaaltjes die verder nergens op slaan ofzo maar ik zou graag wat feedback willen enzow.

::::

's Avonds laat. Ik hoor eigenlijk al te slapen maar kijk nog naar buiten. Mijn kamer word verlicht door de sterren. En hoe raar dan ook, de sterren lijken vanavond gezichtjes te hebben. Met mooie ronde ogen. Hun kleur is geler dan ooit. Als in een strip. "Hallo" hoor ik iemand zeggen. Verbaasd kijk ik om me heen. Die stem die ken ik niet. Even kijk ik weer richting de sterren. Zou het kunnen dat die stèr daarnet tegen mij praatte? "Halloo joehoe hierboven." Huh hierboven ?! Het was dus toch een ster. Beduusd staar ik, een fractie van een seconde, voor me uit. "Euh hoi..." Zeg ik tegen die ster. Volgens mij had mijn stem die van een muis kunnen zijn, zo'n piepstem."Zo je hebt door dat ik het ben ?"Zegt de ster tegen mij. Zijn stem klinkt nu veel lager, minder vriendelijk, een beetje boos. Ik word er een beetje bang van. Ik ga in de vensterbank zitten met de benen uit het raam. "Ja dat denk ik wel tenminste. Ik dacht dat sterren alleen in dromen konden praten." Zeg ik tegen de ster. Nog verlegener als de eerste keer. "hahaha" Een gemeen lachje Krijgen mijn oren te verduren. "Dat doen ze ook meisje..." Maar huh hij praat nu toch. Of droom ik nu ook. Nee dat zal vast niet. Want ik ben in mijn dromen niet bang of onzeker. "Doei ster ik ga slapen". Ik sta op uit de vensterbank. Blijf nog even staan kijken maar krijg geen antwoord meer. Loop naar mijn bed en ga slapen.

"Waah" Ik gil mijn keel kapot. Ik heb een hele vage nachtmerrie gehad. Over pratende sterren ofzo. Intussen raast mijn wekker maar door. Ik heb er nog niet op gekeken. Ga ik nu even doen. 10:00. En de school begon om 8:30. Oops. Ik loop naar het raam. Daar vind ik het bewijs dat alles maar een droom was. De straat is even levenloos als anders. Niks bijzonders op te merken.

::::

Ik heb er nog een paar maar die post ik later.

'Xveraa...
later meer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten