Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2009, 00:55
Lychee
Lychee is offline
Hier mijn moeder dan Ik word echt helemaal gek van haar af en toe.
Ze is echt niet normaal overbezorgd. Ik kan het me wel voorstellen, maar ze moet niet overdrijven. (Je bent nog maar 16! Dat is echt niet normaal dit en dat blabla)
Tijdslimiet voor als ik iets samen met mn vriend ga doen is altijd twaalf uur.
en ik denk dat ik komend halfjaar nog niet bij hem (of hij bij mij) zal mogen logeren

En mijn vader is wel gewoon chill
Hij zegt dat ze zich niet zo druk moet maken.

Ik moest even ranten sorry

En hoe zit het met jullie ouders? Streng?
Oud 13-08-2009, 00:58
Sherlock
Sherlock is offline
Ik durf et eerder niet te vertellen voor het gezeik van me ouders heb je een vriendinnetje! Wat leuk! Blabla en me vader schakelt kleutermodus in jasper is verliefd nananananana.... Uugh...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 08:13
Kitten
Kitten is offline
Toen ik mijn eerste vriendinnetje kreeg (ik was 17), kreeg ik een 2-persoons bed.
Oud 13-08-2009, 08:38
Verwijderd
^Misschien is het anders wanneer het om een meisje gaat. Toen ik mijn eerste vriendje kreeg, kreeg mijn vader een hartverzakking en had-ie me het liefst een kuisheidsgordel opgedrongen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 08:46
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
^Misschien is het anders wanneer het om een meisje gaat. Toen ik mijn eerste vriendje kreeg, kreeg mijn vader een hartverzakking en had-ie me het liefst een kuisheidsgordel opgedrongen.
Oh, de ouders van mijn 1ste vriendinnetje vonden het een goed idee en kochten er een tijdje later 1 voor haar. Zeker omdat ik eigenlijk altijd daar ging logeren. Ze hadden allebei een beetje de houding: "Zolang wij 't maar niet merken".
Oud 13-08-2009, 08:52
Verwijderd
Mn moeder probeerde zo lang mogelijk sex te voorkomen.. maar toen dat mislukte mocht ik bij hem slapen, hij bij mij alles. Zolang het mijn school maar niet verziekte.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 11:30
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Oh, de ouders van mijn 1ste vriendinnetje vonden het een goed idee en kochten er een tijdje later 1 voor haar. Zeker omdat ik eigenlijk altijd daar ging logeren. Ze hadden allebei een beetje de houding: "Zolang wij 't maar niet merken".
Hebben die ouders echt een kuisheidsgordel gekocht? Ik hoop dat ik je verkeerd begrepen heb of dat je een grapje maakt.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 11:31
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Hier mijn moeder dan Ik word echt helemaal gek van haar af en toe.
Ze is echt niet normaal overbezorgd. Ik kan het me wel voorstellen, maar ze moet niet overdrijven. (Je bent nog maar 16! Dat is echt niet normaal dit en dat blabla)
Tijdslimiet voor als ik iets samen met mn vriend ga doen is altijd twaalf uur.
en ik denk dat ik komend halfjaar nog niet bij hem (of hij bij mij) zal mogen logeren

En mijn vader is wel gewoon chill
Hij zegt dat ze zich niet zo druk moet maken.

Ik moest even ranten sorry

En hoe zit het met jullie ouders? Streng?
Je moet voor twaalf uur thuis zijn, maar je mag wel tot twee uur achter het internet?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 11:51
Lychee
Lychee is offline
Citaat:
Je moet voor twaalf uur thuis zijn, maar je mag wel tot twee uur achter het internet?
T gaat erom dat hij weg is ja
Oud 13-08-2009, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Hebben die ouders echt een kuisheidsgordel gekocht? Ik hoop dat ik je verkeerd begrepen heb of dat je een grapje maakt.
Anders leer je om goed te lezen, lol. Ik zei:

"...en had-ie me het liefst een kuisheidsgordel opgedrongen."

En het was iets dat IK zei, en niet Kitten.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 12:23
Verwijderd
Citaat:
En dat zijn natuurlijk twee heel verschillende dingen. Ik mocht ook nooit tot midden in de nacht wegblijven, maar zolang ik thuis was had ik veel vrijheden omdat mijn ouders dan tenminste wisten waar ik was en tot op zekere hoogte wat ik aan het doen was.

Ik zie de logica daarin wel.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 12:42
Alyssia
Alyssia is offline
Tsja, er zal best een reden achter zitten dat je ouders bezorgd doen en je regels opstellen. Ik bedoel, als je nou supervolwassen en verantwoordelijk bent voor je leeftijd, zul je ook veel meer vrijheden krijgen. Neem ik aan.
Mijn ouders hebben nooit moeilijk gedaan over mijn vriend en hij mocht ook altijd blijven slapen en zo, alleen zíjn ouders deden er wel een beetje moeilijk erover, waarom mag joost weten.

Maargoed, nu is het anderhalf jaar aan en nergens problemen met dat soort dingen hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 13:59
Myuki
Myuki is offline
Ha ja, daar deed mijn moeder vroeger ook moeilijk over. Stontvervelend was dat. Ik was ondanks de tijdslimiet (die volgens mij rond 1 of 2 uur was) altijd later thuis, niet om mijn ouders te pesten, maar omdat ik zo verliefd was dat er voor mij niks belangrijker was dan om bij hem te zijn. Ik heb ook wel stiekem bij hem geslapen terwijl ik zei dat ik ergens anders sliep. Of hij ging naar huis op het moment dat hij weg moest en kwam terug als mijn ouders sliepen.
Ik raad je aan zulke dingen uit te halen en verder jezelf te troosten met 't feit dat je vanzelf ouder wordt en onafhankelijk van je ouders.
Oud 13-08-2009, 14:18
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Anders leer je om goed te lezen, lol. Ik zei:

"...en had-ie me het liefst een kuisheidsgordel opgedrongen."

En het was iets dat IK zei, en niet Kitten.
nu zie ik het, het ging om een tweepersoonsbed en ik dacht om een kuisheidsgordel
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 14:21
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
En dat zijn natuurlijk twee heel verschillende dingen. Ik mocht ook nooit tot midden in de nacht wegblijven, maar zolang ik thuis was had ik veel vrijheden omdat mijn ouders dan tenminste wisten waar ik was en tot op zekere hoogte wat ik aan het doen was.

Ik zie de logica daarin wel.
Ik snap best dat hij om twaalf uur thuis moet zijn, omdat zijn ouders goede ouders willen zijn. Maar om tegelijkertijd je kind van 16 toe te laten om tot twee uur op te blijven is een beetje tegenstrijdig.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 22:03
Lychee
Lychee is offline
Cenerentola, je kan dat beter gewoon in één post zetten

Het gaat ze echt alleen maar om die jongen, voor de rest maakt het ze niet zoveel uit. Ik mag nog wel later opblijven als ik zou willen. Op zich kan ik dus best makkelijk stiekem afspreken en shit Niks tegenstrijdigs aan dus

Citaat:
Ik snap best dat hij om twaalf uur thuis moet zijn, omdat zijn ouders goede ouders willen zijn
Ik ben een meisje

Om die kuisheidsgordel moest ik wel lachen ik zie mn moeder dat ook wel doen
Oud 13-08-2009, 22:32
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Cenerentola, je kan dat beter gewoon in één post zetten

Het gaat ze echt alleen maar om die jongen, voor de rest maakt het ze niet zoveel uit. Ik mag nog wel later opblijven als ik zou willen. Op zich kan ik dus best makkelijk stiekem afspreken en shit Niks tegenstrijdigs aan dus

Ik ben een meisje

Om die kuisheidsgordel moest ik wel lachen ik zie mn moeder dat ook wel doen
als je een meisje bent waarom staat er dan een m van mannelijk bij jouw profiel?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 22:39
Sherlock
Sherlock is offline
er staat tog ook 69?
Oud 13-08-2009, 22:48
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
er staat tog ook 69?
alleen meisjes houden van 69?

Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 04:50
Verwijderd
Citaat:
alleen meisjes houden van 69?

Nee, doos. Lol.
Zijn punt is dat je niet alles moet geloven wat er in iemands profiel staat.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 08:09
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Mijn ouders waren bij mijn eerste vriendje niet zo heel streng, hoewel ik toen 15 was en hij in flevoland woonde en ik in overijssel mocht ik daar wel 3 dagen blijven slapen en hij sliep hier ook redelijk vaak. Maar toen ik mijn 3de vriendje kreeg ( 2 jaar terug ) ging het wel wat anders. Ik werd behoorlijk vrij gelaten en dat ging natuurlijk mis Niks voor school doen alleen maar bij hem zijn, vaak bij hem slapen en dat soort dingen. We zijn toen 1 keer samen uitgeweest en moest toen ook om 12 uur thuis zijn, maar was toen 17.

Ik ben nu 19 en met mijn vriend die ik nu heb ben ik veel vrijer. Eerder moest ik altijd vragen of het goed was als ik naar mijn vriendje ging of hij bij ons kwam, maar bij mijn vriend van nu hoef ik dat niet te vragen gewoon zeggen dat ik naar hem toe ga en bij hem blijf slapen, en ik hoef ook niet optijd thuis te zijn het is mijn eigen verantwoordelijkheid vinden ze als ik te laat ben en de volgende dag er vroeg uit moet.

Ik denk dus dat het meer aan je leeftijd ligt, je bent nog maar 16 en je moeder is denk ik aan je verhaal te horen nog lang niet van plan om je los te laten
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 08:44
Verwijderd
mijn moeder deed héél erg moeilijk bij het eerste vriendinnetje waar mijn ouders vanaf wisten..het ging haar echter vooral om het feit dat we erg gesteld is op haar eigen privacy en het even wennen was voor haar om een nieuw iemand in de buurt te hebben..!over seks hebben mijn ouders nooit moeilijk gedaan.!mijn vader had er trouwens sowieso veel minder moeite mee..(hij mocht mijn vriendinnetjes wel)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 10:00
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Nee, doos. Lol.
Zijn punt is dat je niet alles moet geloven wat er in iemands profiel staat.
hoi doos, dat snap ik ook wel hoor ik probeerde een grapje te maken
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 10:29
Alyssia
Alyssia is offline
Mja en zeker als je een meisje bent doen ouders vaak sneller moeilijk en bezorgd als het over jongens gaat. Vind ik niet meer dan logisch.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 15:10
Verwijderd
Toen ik op m'n 15de een vriendje kreeg, vond mijn moeder alles prima; hij sliep gewoon bij mij op de kamer enzo, en niet veel later kreeg ik een tweepersoonsbed. Mijn vader vond het allemaal wel snel gaan (vooral toen ik aan de pil ging), maar bemoeide zich er niet mee; hij realiseerde zich ook dat mijn moeder net zo oud was toen hij haar ontmoette, dus hij begreep het wel. Ik hoefde als ik met mijn vriend was ook niet per sé om een bepaalde tijd thuis te zijn; met vriendinnen moest dat wel, gewoon omdat met hem erbij ik toch wel veilig was. Sowieso ben ik nooit roekeloos ofzo geweest, dus ze vertrouwden me wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2009, 15:24
Verwijderd
Mijn ouders waren nog veel erger.
Mijn vriendje mocht echt niet bij mij blijven slapen totdat ik mijn eindexamen had afgerond, en ja toen was ik bijna 20.
En als ik uitging, mocht dat 1 dag in de week, vrijdag of zaterdag en moest ik om half 12 thuis zijn, op mn 17e half 1 en elk jaar een uur erbij.

Sowieso ging bij mij thuis het internet na 22.00 uur eruit, elke dag.

En ik woon niet in de bible belt ofzo, maar elk huisje heeft zo zn kruisje eh.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 18:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Er heeft bij mij nog nooit een vriendje bij m'n ouders geslapen. Toen ik 16 was mocht dat echt nog niet, maar ik ging wel "bij een vriendinnetje slapen" en volgens mij zou het nu nog steeds niet mogen als ik een vriendje had. Gelukkig woon ik sinds m'n 17e op kamers, lekker makkelijk. Met een beetje zeuren mocht ik een tweepersoonsbed.

Uitgaan mocht ik al wel op m'n 15e, en dan moest ik 1 uur thuis zijn. Ik moest wel altijd met iemand samen fietsen. En terecht, want nu vind ik het nog steeds naar om 's nachts alleen te fietsen bij m'n ouders, terwijl ik daar in Utrecht geen probleem mee heb. En soms haalde m'n vader me dan op. Vanaf m'n 16e mocht ik gewoon tot 3 uur uit, meer omdat m'n vriendinnen ouder waren en van hun ouders allang tot 3 uur uit mochten.

Ik mocht wel maar 1 keer per week, maar uitgaan was echt het enige waar m'n ouders niet echt moeilijk over deden. Over doordeweeks bij iemand langsgaan tot 's avonds laat was uit den boze en soms ook erg moeilijk te verantwoorden, want ik moest áltijd zeggen met wie precies ik weg was blabla. Ja, dan ga je wel dingen verzinnen om weg te mogen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 10:27
kv-user
kv-user is offline
Citaat:
Ik durf et eerder niet te vertellen voor het gezeik van me ouders heb je een vriendinnetje! Wat leuk! Blabla en me vader schakelt kleutermodus in jasper is verliefd nananananana.... Uugh...
Herken ik sterk terug in mijn eigen ouders ^^
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 10:45
Lente
Lente is offline
mijn vader heeft nog steeds heel veel moeite met het idee dat er een man aan z'n kleine meisje zit. ach ;d
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 11:29
Volk
Volk is offline
Ik moest sowieso altijd al voor het donker thuis zijn en 15 minuten na de schoolbel thuis zijn. In de winter kon ik dus sowieso al niks doen.Toen ik een vriend had mocht ik nergens met hem heen zonder chaperonne. En ook dan voor het donker thuis zijn. Bij elkaar blijven slapen zat er natuurlijk ook niet niet in. Hij mocht alleen langskomen als mijn moeder er ook was. En meer dan handjes vasthouden mochten we dan ook niet doen. Geen zoenen geen knuffels helemaal niks. Natuurlijk niet op je slaapkamer, nee, beneden op de bank waar de rest van het gezin natuurlijk ook bij moest zitten. Oh ja... En natuurlijk maar 1 uur internet per dag. Dat zijn altijd de regels geweest. Zelfs toen ik op mijn 19de een paar weken weer bij mijn moeder was omdat ik even nergens heen kon waren deze regels nog van toepassing. Gelukkig ben ik op mijn 17de het huis uit gegaan. Nu ze ziet dat ik het allemaal zelf goed regel is ze wel een stuk vrijer naar mijn broertje toe, die nog wel bij haar woont.

Oh, ik vergeet er bijna bij te zeggen dat ik op mijn 16de wel mocht 'stappen' Maar dan wel om 10 uur 's avonds thuis zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 14:16
Verwijderd
@ Volk: Dam.. dat je het tot je 17e vol hebt gehouden!
Knap zeg!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 14:32
Volk
Volk is offline
Citaat:
@ Volk: Dam.. dat je het tot je 17e vol hebt gehouden!
Knap zeg!
Gek genoeg ben ik er wel een evenwichtiger en sterker persoon van geworden. En ik weet dat ze het deed omdat ze van me hield. Ze heeft het alleen niet goed aangepakt.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 14:38
Verwijderd
K snap het wel hoor. Denk dat je eerder zulke regels stelt omdat je je dochter wil beschermen omdat je zoveel van dr houdt
Maar kan me ook voorstellen dat jij het ontzettend oneerlijk hebt gevonden, vergeleken met wat je leeftijdsgenoten mochten.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 15:00
Volk
Volk is offline
Dat zeker.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 17:54
DBZ
DBZ is offline
Mijn ouders kunnen er ook wel wat van hoor Ik mag sinds twee weken ongeveer als ik met vrienden ga chillen om 11 uur thuis zijn-_-'' Daarvoor was het altijd 10 uur. Op feesten ligt het eraan tot hoelaat het duurt, maar als ik dan om 3 uur nog weg ben, word ik door me pa gebeld-_-'' En zo gaat het allemaal door enzo.
Heb ook een broer van 20. Hij heeft allemaal problemen met me ouders, omdat hij 's ochtends naar bed gaat en er dan niet om 12 uur uit komt Ook doet hij niks voor school enzo, maar ze zitten allemaal regels te verzinnen voor hem: om twee uur thuis en naar bed enzo xD Hahah, die vent is 20! En ja, verder zeggen ze tegen hem ook dat ie in het weekend langer dan tot 12 uur uit bed mag, maar om 12 uur komt mijn moeder toch het dekbed van m aftrekken(lees dit niet verkeerd xD Ik doe dat namelijk wel)
Verder is me ma vreselijk dom, dat kan je je niet voorstellen Lach me vaak helemaal kapot, maar soms heb ik wel zin om haar hard op haar bek te slaan
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 21:05
Alyssia
Alyssia is offline
Tsja, je broer van 20(!!!) is anders ook niet echt verantwoordelijk bezig. Ik snap wel dat je ouders daar nog wat aan proberen te doen, maar als ik hun was, zou ik hem gewoon het huis uit schoppen. Zo leert ie het nooit.
En dat 11 uur, is dat doordeweeks? Dat is hartstikke redelijk, zeker als je straks weer gewoon naar school gaat.
En ik denk ook wel eens dat mijn moeder een beetje simpel is, maar desondanks vind ik wel dat je haar hoort te respecteren. Op haar bek slaan wtf?

En niet op jou speciaal gericht ofzo, DBZ, maar ik vraag me altijd af wat 'jongeren' (ja daar hoor ik zelf ook nog wel bij, maar toch ook niet) wel allemaal niet denken. Die regels als 11 uur thuis enzo zijn hartstikke redelijk en normaal en alleen maar voor je eigen bestwil. Doe niet zo moeilijk en leer es volwassen en verantwoordelijk te doen, denk ik dan altijd
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 23:13
DBZ
DBZ is offline
Ja, hij is niet erg verantwoordelijk bezig, maar als hij meer vrijheid krijgt, dan komen er ook minder problemen Ik ben net als hij, dus ik weet het. Maar hij heeft ook vaak gelijk ook hoor Ookal doet ie soms minder slimme dingen. Maar ze hebben hem al twee keer uit huis getrapt... Nja, hij is zelf weggegaan, maar de volgende ochtend lag ie weer thuis in bed Als je iets doet, moet je het goed doen xD
11 uur is nu in de vakantie, maar ook in de weekenden als het school is. Doordeweeks moest ik altijd om 10 uur( ) naar bed, maar nu voortaan elf, dus mss mag ik dan ook tot 11 uur weg...
Maar dat is dus niet redelijk. Ik zat net bij een vriend van mij thuis en ik moest om 11 uur naar huis. Waarom? Of ik nou hier tot 2 uur 's nachts achter me computer weg zit te rotten, of dat ik daar lol heb, dat maakt toch niet uit? En om 11 uur is het buiten even donker als om 2 uur, dus naar huis gaan is even ''gevaarlijk''.
En op haar bek slaan... Als ik jou 3 keer in 1 minuut letterlijk hetzelfde vraag en dat dat zo'n 3 keer per dag gebeurd en dat elke dag... En dat ze met van die domme regels aankomt die nergens op slaan... En dat als ik achter de computer zit, allemaal dingen loopt te praten, die mij niet interesseren, wat erg irritant is als ik iets probeer te lezen, is ook niet erg fijn. Gelukkig begrijpt ze niet wat de zin ''wil je ff stil zijn'' betekent-_-''
En soms heeft me broer weer een keer gezeik en dan is ie weg, en dan moet ik het aanhoren. Heel de tijd hetzelfde, of net in een andere zin... Dan vraag ik of ze dat tegen iemand anders wil gaan zeggen, of of ze in een andere kamer wil gaan staan en dan blijft ze maar doorpraten Dan zeg ik op een gegeven moment ''houd je bek'' en dan begint ze te zeggen dat ik normaal moet doen... Nee, doorzeiken terwijl ik zeg dat ze stil moet zijn is wel aardig dan?
Maarja, zo heb ik wel momenten dat mijn vuist contact maakt met haar hoofd

Maar ik denk gewoon normaal hoor Zoals ik net al zei, heeft de regel om 11 uur thuis geen nut, en ik ben verstandig genoeg(ookal merk je er vaak niks van) om nog veilig te doen met alles, ookal heb ik genoeg bier op om de volgende dag over mijn nek te gaan Tegen jou zou ik zeggen: doe niet zo moeilijk en leer is plezier te hebben en je te gedragen als een puber Ik was vroeger ook net als jij, maar dit is veel beter
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 00:11
Verwijderd
^ Lmao, wat kun jij lullen zeg.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 00:17
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
^ Lmao, wat kun jij lullen zeg.
Woow, je hebt helemaal gelijk
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 00:32
Verwijderd
kansloos puberaal gelul
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 08:05
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
kansloos puberaal gelul
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 10:08
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
kansloos puberaal gelul
Dit dus.
Oud 19-08-2009, 10:19
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
kansloos puberaal gelul

Mijn moeder eh.. is niet zo streng. Toen ik op m'n 14e een vriendje kreeg vond ze me wel nog een beetje te jong om samen op 1 kamer te slapen ("dat je seks hebt is 1 ding, dat ik het ga bevorderen is iets anders") maar na verloop van tijd deed ze er ook niet meer erg moeilijk over omdat ik toen allang aan de pil was en de boodschap dus wel duidelijk was.
Verder ben ik eigenlijk tijdens m'n hele puberteit ziek geweest dus er was niet zoveel sprake van uitgaan e.d. maar mijn moeder heeft tijdens m'n hele opvoeding een houding gehad van 'ze zal zelf wel weten wat ze doet' en dat was ook terecht. Ik deed geen rare dingen en dus kreeg ik veel vrijheid.
Oud 19-08-2009, 13:13
Verwijderd
Ik mocht eigenlijk alles. Fan van drugs zijn ze nooit geweest maar roken en drinken met mate was nooit een probleem. Ik ging ook af en toe uit op mijn 14/15 met een oudere neef en dronk dan ook biertje te veel. Mijn ouders hebben meer de filosofie van 'als ze maar eerlijk zijn'. Een vriendin van mijn moeder bekritiseert haar vrije opvoeding maar heeft zelf kinderen die al een keer op de alcoholpoli hebben gelegen en stiekem jointjes roken. Tegenover al die vrijheden staat het wel het feit dat mijn ouders ook echt verwachten dat je ze op handen draagt, beleefd bent en te allen tijden de etiquette naleeft. Mijn ouders zijn nogal van de keeping up appearances voor de buitenwereld.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 23:22
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
kansloos puberaal gelul
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 14:42
Verwijderd
Ik mocht van mijn ouders eigenlijk alles, als ik maar eerlijk was. Als ik gewoon afspraken na kwam en eerlijk was had ik ook niet echt veel regels die ik moest naleven. Daardoor vond ik het ook wel prima om me aan hun afspraken te houden, want als ik een keer om 11 uur thuis moest komen dan deed ik dat ook gewoon omdat ik wist dat als ik het niet deed, ik de volgende paar keer een tijdslimiet mee kreeg Over een biertje teveel deden ze ook nooit moeilijk, en over om 8 uur 's ochtends thuis komen ook niet. Jointjes roken vonden ze volgens mij ook niet echt een probleem, omdat ik dat toch bijna nooit deed. Nu rook ik, en dat vinden ze niet echt leuk, maar volgens mij maakt het ze ook niet zo HEEL erg veel uit. M'n moeder rookt stiekem, dat is nog erger
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 16:03
hisgirlx
hisgirlx is offline
Mijn moeder is de laatste tijd wat makkelijker geworden. Mijn vader is een stuk moeilijker.
Ik denk dat het bij mij ook wel meespeelt dat ik een leuk vriendje heb, iemand die te vertrouwen is etc. Mijn moeder ziet hem vaak, kent zijn ouders dus praten veel, en dan kent ze hem ook goed.
Ik mocht nooit bij mijn vriendje slapen, ze had er niet genoeg vertrouwen in. Net als hierboven iemand zegt; ze wilde bepaalde dingen niet gaan bevorderen. Maar nu heeft ze echt heel veel vertrouwen in hem & mij natuurlijk, dat er gewoon veel meer mag. Ik praat heel veel met mijn moeder en misschien is dat ook wel een reden dat ze weet wat er speelt & of ze ons vrij kan laten.
Oud 20-08-2009, 21:08
Verwijderd
Ik denk dat dát inderdaad is wat veel ouders drijft. Ze willen gewoon WETEN waar hun kind mee bezig is en dat is natuurlijk helemaal niet raar. Dus als je gewoon eerlijk en open bent en je afspraken nakomt, dan worden ouders al een stuk losser. Dan hebben ze het idee dat ze geen controle over een onbekende situatie hoeven te houden.

Overigens vind ik wel dat jongeren tegenwoordig veel te jong veel te veel verwachten van hun ouders. Zoals bijvoorbeeld de 11 uur limiet van DBZ, ik vind dat harstikke redelijk. Toen ik 16 was kon ik echt niet zomaar tot 11 uur wegblijven en mijn moeder wilde ook altijd weten waar ik was, met wie en wat we aan het doen waren. Niemand is ooit slechter geworden van een paar regeltjes.

Edit:
Wat natuurlijk niet betekent dat ik nooit stiekem ben weggegaan 's nachts of heb gelogen over waar ik was en met wie. Maar achteraf (oh yes) kan ik best de wijsheid inzien van veel dingen die mijn moeder van mij verwachtte.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 22:35
DBZ
DBZ is offline
Mijn moeder wil ook altijd weten waar ik ben en dat zeg ik dan ook gewoon(het is dan niet altijd waar wat ik zeg). Maar ik begrijp nog steeds niet waarom ik niet tot bijv. 2 uur 's nachts bij een vriend van mij mag zitten, terwijl ik wel tot 2 uur 's nachts thuis mag zitten. Maarja, ouders...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 22:47
Verwijderd
^ Snap je dat echt niet? Dan ben je niet zo slim als je steeds blijft verkondigen.

Zolang jij thuis zit achter de computer, weet je moeder (tot op zekere hoogte) wat je aan het doen bent en dat je veilig bent en hoeft ze zich geen zorgen te maken. Er is een heel groot verschil tussen lang opblijven thuis en de hele nacht de hot op zijn.

Dat zul je vast wel een keer gaan begrijpen.

En zoals ik al zei, 11 uur is echt heel redelijk hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten