Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2009, 09:53
po
po is offline
Hallo,
Ik ben net klaar met het vwo en begin komend studiejaar te studeren aan de uni.
Maar omdat ik in in juli 18 ben geworden, heb ik pas recht op studiefinanciering (en ov) vanaf oktober..
Is dat altijd zo? Moet ik dus in de maand september alles zelf betalen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2009, 10:57
Verwijderd
Ja, dat is altijd zo. Inprincipe kan je de maand september nog financieren met kinderbijslag. Als je eventueel reiskosten hebt die hoog zijn kan je kijken of je nog een "uitprobeer" voordeeluren abo kan krijgen. Ik zal de link daarvan eens opzoeken. Dat was iets van 15 euro voor een 40% kortingskaart voor 2 maanden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 11:57
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja helaas wel. Voor je ov zou je ook een trajectabo voor een maand kunnen nemen. Misschien is dat voordeligers dan 40% korting (waar Evatjuhhhh) het over heeft, maar dat kun je voor jouw traject berekenen op ns.nl.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 08:57
YumYum
YumYum is offline
Met een voordeeluren kaart moet je d'r wel op letten dat je door de weeks voor 9 uur geen korting hebt... Waardoor het voor mij goedkoper is om een trajectkaart te nemen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Met een voordeeluren kaart moet je d'r wel op letten dat je door de weeks voor 9 uur geen korting hebt... Waardoor het voor mij goedkoper is om een trajectkaart te nemen.
Daar had ik inderdaad zelf niet aan gedacht, maar bijv. als je op kamers zit en in het weekend naar je ouders wil dan kan het misschien uit (bijv. van groningen naar maastricht). Of je blijft gewoon even een maandje in de stad waar je studeert, da tis ook geen schande.

Ik kan de link trouwens niet meer vinden.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 20:33
po
po is offline
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga op kamers dus om dan voor 4 weekenden heen en weer reizen zo'n trajectkaart te kopen is duurder dan gewoon 4x kaarjes kopen.
Dat van die proef 40% kortingskaart zou het beste zijn denk ik maar ook ik kan het niet vinden..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 22:00
YumYum
YumYum is offline
http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizig...urenabonnement
Hij kost 55 euro en dan krijg je 40% korting op je treinkaartjes, dus het ligt er echt aan hoe ver je moet... of het voordelig is of niet.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 21:49
po
po is offline
Heeft iemand de link van dat proef 40 % korting voor 2 maandjes, want een jaarabbonement is niet nodig..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 10:41
Tochjo
Tochjo is offline
In maart kon je voor 15 euro een Voordeelurenkaart kopen die drie maanden geldig was, maar volgens mij is die actie nu afgelopen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 11:46
Verwijderd
Citaat:
In maart kon je voor 15 euro een Voordeelurenkaart kopen die drie maanden geldig was, maar volgens mij is die actie nu afgelopen.
Mja die actie zocht ik dus ook, maar misschien is die inderdaad afgelopen. Dan is het maar een maandje niet naar huis . Zo erg is dat ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 15:00
Silo
Silo is offline
Citaat:
Mja die actie zocht ik dus ook, maar misschien is die inderdaad afgelopen. Dan is het maar een maandje niet naar huis . Zo erg is dat ook weer niet.
Hmm.. Als ik gelijk de eerste maand dat ik op kamers ben, niet naar huis kan, zou ik behoorlijk gestresst raken hoor. Als je al een tijdje op kamers zit en je kan een maand niet naar huis, Ok, maar als je gelijk de eerste maand in het diepe wordt gegooid, omdat je pas in Oktober je OV krijgt..
Maarja, dat is mijn mening :-P

Verder kan ik je niet helpen, want ik heb een beetje hetzelfde probleem :-P
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Hmm.. Als ik gelijk de eerste maand dat ik op kamers ben, niet naar huis kan, zou ik behoorlijk gestresst raken hoor. Als je al een tijdje op kamers zit en je kan een maand niet naar huis, Ok, maar als je gelijk de eerste maand in het diepe wordt gegooid, omdat je pas in Oktober je OV krijgt..

Verder kan ik je niet helpen, want ik heb een beetje hetzelfde probleem :-P
Natuurlijk hoef je ook niet helemaal niet naar huis, maar een maand is zo voorbij. Gewoon je ouders een weekendje op bezoek laten komen (je moeder of vader ) en dan lekker zelf een weekendje naar huis. Je komt die tijd wel door. Studeren is toch duur, dus dan maken die extra centen voor de eerste maand ook niet zoveel uit.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 12:00
Sanne_S
Sanne_S is offline
Ja, dat is zo. Helaas..
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 22:16
Breg
Breg is offline
Citaat:
Acht toen ik voor het eerst op mijn 18e het huis uit ging vertrok ik naar het buitenland en ben ik ruim een jaar niet thuis geweest/mijn ouders niet gezien. En ik heb het ook overleefd hoor.

Ontopic; je bent in Nederland, zelfs een retourtje maastricht-groningen kost nog geen 50 euro, dus het moet toch te betalen zijn om in die maand 1x naar huis te kunnen. Verder kan je skypen/bellen/webcammen/whatever. Verder heb je waarschijnlijk in je 1e maand zoveel te ontdekken dat de tijd voorbij vliegt.
Oud 24-08-2009, 10:03
Verwijderd
Inderdaad je ouders een keer naar jou laten komen en jij één keer naar hun, dat moet te doen zijn.

Of als je vaker wilt, kijken of een voordeelurenkaart misschien niet toch rendabel is...of een student zoeken die bij je in de buurt woont die wel een OV heeft en ook vaak naar zijn/haar ouders gaat, dan kun je met korting meereizen. Of hopen dat het Kruidvat of de Blokker nog zo'n leuke aanbieding krijgt.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 17:27
Verwijderd
Ik hoorde iets over een maandabonnement/kaart van de NS. Schijnt goedkoper te zijn dan een jaarabonnement. Weet het niet geheel zeker, maar denk dat je hiermee goedkoper kunt reizen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 20:23
brands
brands is offline
Volgens mij maakt het bij de universiteit niet uit of je 18 jaar bent of niet voor een ov-kaart.

Dus dan heb je gewoon recht op stufi en ov-kaart.
Oud 24-08-2009, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij maakt het bij de universiteit niet uit of je 18 jaar bent of niet voor een ov-kaart.

Dus dan heb je gewoon recht op stufi en ov-kaart.
Als je voor 1 juli 18 bent geworden heb je vanaf 1 september recht op een OV-kaart + stufi

Als je na 1 juli jarig bent (je leeftijd maakt neit uit) krijg je per 1 oktober OV-kaart + stufi. Dit komt door de kinderbijslag.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 10:31
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Ik hoorde iets over een maandabonnement/kaart van de NS. Schijnt goedkoper te zijn dan een jaarabonnement. Weet het niet geheel zeker, maar denk dat je hiermee goedkoper kunt reizen.
kan maandtrajectkaart nemen idd. Had ik toen ook gedaan
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 20:29
Verwijderd
Citaat:
De prijs van een maandabonnement is natuurlijk altijd minder dan een jaarabonnement? Maar 12 maandabonnementen zijn weer duurder dan een jaarabonnement? Of bedoel je iets anders...?

Als je heel vaak moet reizen is een abonnement rendabel, maar als je op de fiets naar de hogeschool of uni gaat en het alleen maar om kamer-ouders in het weekend gaat...dan, denk ik, niet.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Een maandabonnement is ongeveer even duur als 16 retourtjes zonder korting.

Een jaarkaart is even duur als 10 maandabonnementen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 12:55
Silo
Silo is offline
Citaat:
Acht toen ik voor het eerst op mijn 18e het huis uit ging vertrok ik naar het buitenland en ben ik ruim een jaar niet thuis geweest/mijn ouders niet gezien. En ik heb het ook overleefd hoor.
Dat wil niet meteen zeggen dat iedereen het dan maar moet lukken...
Sommige mensen (zoals ik) hebben nogal een goede band met thuis en verder wil ik ook mijn vrienden nog wel eens kunnen zien

On-topic: Mijn ma heeft besloten om de reizen te betalen, aangezien ze me ook nog wel eens wil zien
Wat is studeren/op kamers wonen trouwens duur niet normaal
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 13:44
Verwijderd
Ik bedoelde dat je een maandabonnement kunt nemen totdat je OV er is. Althans, zo doet mijn zus het en ik denk dat het je veel geld kan schelen. Zij krijgt haar OV ook pas in oktober (en vlak daarna worden we allebei 18, ja tweeling maar je krijgt het dus ook gewoon zo laat).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten