Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In veel relaties is men monogaam vanwege jaloezie. Houden van meerdere mensen kan ook best, vaak ook doordat ze bevredigend zijn op verschillende gebieden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Beter 1 iemand, dan niemand. Laatst gewijzigd op 04-09-2009 om 08:02. Reden: reclame in quote |
![]() |
||
Citaat:
Zo ervaar ik het ook! Laatst gewijzigd op 04-09-2009 om 08:02. Reden: reclame |
![]() |
|
ik denk dat jij 'houden van' heel anders opvat dan mij en vele anderen hier. als ik echt van iemand hou, dan hoef ik verder niemand meer. er komt natuurlijk heus wel eens een knappe jongen voorbij die mijn aandacht trekt, maar ik doe daar dan verder niks mee. dat zou niet goed voelen.
mijn vriend zei ook eens een keer dat hij mij niet altijd even graag met andere jongens ziet omgaan, "omdat ik dan denk: 'ze is van mij, afblijven'" en dat vond ik eigenlijk wel een mooie. een relatie met meerdere jongens hebben heeft naar mijn idee nog weinig met liefde te maken, maar veel meer met lust. |
![]() |
|
Mensen zijn van nature niet monogaam, zoveel is waar.
Maar wat je over het hoofd ziet, en wat hierboven ook al genoemd is, is jaloezie, ook een instinctief dingetje. Je wil de groep (roedel ![]()
|
Als mijn vriendin met meerdere jongens tegelijk zou hebben, zou ik dat alleen maar als respectloos tegenover mij ervaren. Ze geeft daarmee aan dat ze niet genoeg heeft aan 1 man en dat zo belangrijk vind dat ze mij in feite in de steek laat voor een andere knul. Nogal een egoïstische gedachte. Maar ondertussen nog wel volhouden dat ze met mij door wil gaan. Op die manier zou ik geen relatie willen en ik denk dat heel veel mannen/jongens hetzelfde denken.
|
Relatie is in deze context wel een groot woord denk ik. Je kunt seks hebben met meerdere mensen tegelijk, maar een relatie is wel meer dan alleen seks.
Je moet duidelijk aangeven dat je niet gebonden wilt zijn aan een persoon, maar dan moet je niet raar van opkijken wanneer de ander daar geen zin in heeft bijv. door jaloezie of doordat diegene zich gekrenkt voelt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik denk dat de TS nog wat te jong is en de term Polygamie niet echt snapt. Via een ander forum heb ik wel eens met een polygamist (?) gesproken, en hij heeft 2 vrouwen waar hij van houdt en ze wonen ook met z'n 3tjes in een huis en zijn blij met elkaar en doen niks waar de anderen niet achterstaan. Ze leven dus met elkaar en hebben respect voor elkaar.
Waar de TS het over heeft is in mijns inziens geen polygamie, maar gewoon een gevalletje van 'rondsletten'. Ook niks mis mee, maar je moet lust niet verwarren met liefde. Zoals al eerder gezegd zullen er weinig jongens zijn die hun vriendinnetje willen delen en eigenlijk geloof ik ook niet dat de TS echt uit is op een serieuze relatie. Als je verschillende jongens aan het lijntje houdt noem je zo iemand gewoon een scharrel.
|
Verwijderd
|
Niks MOET. Je mag best meerdere vriendjes/mannen hebben, en aan polygamie doen. Het is niet strafbaar. Alleen of een eventueel "meervoudig" huwelijk in Nederland erkend wordt is dan maar de vraag. Maar wat maakt jou dat uit?
In de ene cultuur is het volop geaccepteerd, in de andere niet. Maar jij hoeft je natuurlijk niet aan culturele grenzen te houden. Overigens is het zo dat in die culturen waar polygamie geaccepteerd is (denk aan harems e.d.) er vaak een wat ongelijkere (machts)verhouding is tussen de seksen. |
![]() |
||
Citaat:
Verder kun je best meerdere vriendjes tegelijkertijd hebben. Polygamie is verboden, maar polygamie betekent trouwen met meerdere personen. Dus het is niet verboden om een relatie te hebben met meerdere personen tegelijkertijd. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
''Ik ben ook maar een mens!'' deringmeester | 15 | 16-02-2005 22:00 | |
Psychologie |
heb je enig id wat 't met je zou doen als je nog maar een dag zou bestaan?! CoveredEyes | 62 | 06-05-2003 21:44 | |
Liefde & Relatie |
Waarom maar met 1 persoon een relatie? John Sickbock | 13 | 01-02-2003 16:37 | |
Films, TV & Radio |
Als je maar één tv.-programma per week...... Sommetje | 56 | 20-04-2002 16:43 |